Connect with us

ADMINISTRAȚIE

CCL Cluj-Napoca se „OPUNE FERM” construirii metroului și propune soluții pentru un trafic aerisit. S-a adresat și premierului

Publicat


haos

Consiliul Civic Local (CCL) Cluj-Napoca a dezbătut proiectul primăriei „Tren metropolitan si magistrala 1 Metrou” și s-a interesat care ar putea fi soluțiile alternative la acest proiect. Pentru asta, CCL a invitat mai mulți specialiști în domeniu să-și spună părerea. 

După mai multe dezbateri, conform opiniilor specialiștilor, s-a ajuns la următoarele concluzii:

  • Soluția cu METROU UȘOR PE PNEURI ARE FOARTE MULTE INCONVENIENTE PENTRU PERIOADA 2021-2040 (călători puțini, împrumuturi care ar fi foarte greu de returnat, costuri uriașe de exploatare mai ales că multe zone din traseu au în structură straturi de sare, nisipuri fluide, straturi de apa freatică, zone cu vestigii istorice protejate prin lege, poluare ș.a)

Care sunt propunerile CCL Cluj-Napoca

  • Cea mai bună variantă, în opinia CCL Cluj-Napoca, ar fi varianta transportului în comun cu autobuze, troleibuze și tramvaie electrice și silențioase, corelat cu extinderea rețelelor rutiere din oraș.
  • Pentru asta, CCL a propus extinderea rețelei de tramvai din capătul Mănășturului – în spatele VIVO!, a fostei unități militare și până în Florești.
  • La asta se adaugă extinderea rețelei de tramvai pornind de pe str. Baritiu -P-ta Mihai Viteazul spre Piața Cipariu, str. Titulescu, str. Unirii, cu bifurcație către Mărăsti și viitorul cartier Soporului.
  • Construirea a 2-3 benzi de circulație între nodul „N” la intrarea în Cluj-Napoca, până la accesul spre viitorul Spital de Urgență și legătura acestuia cu str. Sud de VIVO!

În urma dezbaterilor, CLC Cluj Napoca a redactat, în 13 septembrie, un document cu concluziile finale, pe care l-a trimis premierului Florin Cîțu, cât și ministrului interimar al Transporturilor, Dan Vâlceanu.

Cluj24.ro a intrat în posesia acestui document și vi-l redă mai jos în integralitatea sa:

„Urmare dezbaterilor avute cu multi specialisti clujeni, pana la data de 13.09.2021, Consiliul Civic Local a identificat solutii mai bune vis a vis de proiectul primariei Cluj-Napoca, denumit „Tren metropolitan si magistrala 1 Metrou”, proiect pus in dezbaterea publica pe data de 15.10.2021.

In fapt dezbaterea publica nu isi mai gaseste sensul din moment ce sefa Comisiei Europene si-a anuntat deja prezenta la Bucuresti in saptamana aceasta pentru semnarea acordului de finantare PNRR.

Soluții la varianta metrou

Avem placerea sa va expunem varianta alternativa la cea propusa de Primarie, gandita si sustinuta de catre specialistii invitati in cadrul CCL. Directii posibile de dezvoltare (descongestionare) a circulatiei in Cluj Napoca si Zona Metropolitana. (OPINIILE SPECIALISTILOR)

Potrivit afirmatiilor din Studiile de Prefezabilitate si Fezabilitate – in alegerea solutiei de transport – cea mai rapida, rentabila, economica si oportuna de eliminare a blocajului de mobilitate din Cluj-Napoca si imprejurimi o reprezinta varianta TRANSPORTULUI COMBINAT CU AUTOBUZE ELECTRICE,TROLEIBUZE SI TRAMVAIE SILENTIOASE, CORELAT CU INVESTITII PENTRU EXTINDEREA DRUMURILOR SI A RUTELOR PROPUSE.

De ce nu e bună varianta metrou

Solutia cu METROU USOR PE PNEURI ARE FOARTE MULTE INCONVENIENTE PENTRU PERIOADA 2021-2040 INTRUCAT:

– Numarul populatiei din aria metropolitana Cluj, combinat cu extinderea activitatilor profesionale ONLINE, nu asigura un grad minim de incarcare cu calatori platitori.

– Asta poate conduce la apelarea la subventii, la costul exagerat al unei calatorii, la imposibilitatea rambursarii imprumuturilor europene sau la declararea falimentului societatii de administrare;

– Studiile geotehnice au localizat multe zone din traseu cu straturi de sare, nisipuri fluide, straturi de apa freatica de medie si mare adancime, zone cu vestigii istorice protejate prin lege, fara a oferi solutii de depasire a lor;

– Durata de executie a lucrarilor este in dezacord major cu estimarile specialistilor, dar si cu perioada limitata de finantare prin imprumuturi partial nerambursabile din fonduri europene(PNRR), cu consecinte dezastruoase la restituirea sumelor datorate, in caz de esec;

– Disconfortul generat de santierele de suprafata este considerabil, atat ca durata in ani cat si ca afectare asupra circulatiei auto si pietonale, dar mai ales ca impact poluant asupra oameilor si mediului;

– Zona rezidentiala Bucuresti, cu o populatie de peste 3 milioane de locuitori, nu a fost in masura sa isi autofinanteze METROUL in anul 2020, nici dupa ce a primit subventii pentru exploatare de 683 milioane lei si a marit pretul unei calatorii dus-intors de la 4 lei la 6 lei. Pierderea inregistrata de societatea Metrou s-a ridicat la 210 milioane lei.

– Costul investitiilor pe varianta cu autobuze electrice, tramvaie si troleibuze, plus cele cu infrastructura stradala si feroviara reprezinta cel mult 1/3 din costul de executie a metroul, iar durata de finalizare a proiectului se poate limita la 3-5 ani;Finantarea din PNRR poate fi gestionat in siguranta cu aceasta solutie.

-Efectele de reducere a poluarii mediului sunt similare,durata transportului nu se depaseste daca se extind benzile dedicate transportului in comun, spatiile verzi raman neafectate,siguranta circulatiei se poate tine sub control iar nivelul zgomotului este similar;

In mod cert toti clujenii si-ar dori sa poata folosi o retea completa de linii de transport cu metroul, insa argumentele de necesitate si de oportunitate ne indica perioada pentru aceasta investitie dupa anii 2060, in masura in care tendintele actuale de crestere demografica si economica se mentin pentru Zona Metropolitana Cluj.

Varianta propusă de CLC Cluj-Napoca

Acestea sunt doar o parte din argumentele pentru care respingem ferm investitia in METROU, asa cum este propusa de catre administratia municipiului si sustinem solutiile care urmeaza:

1. Extinderea formulei cu sensuri unice si benzi dedicate transportului in comun-acceptate tot mai mult de clujeni.

2. Extinderea retelei de tramvai din nod – capat Manastur catre vest prin spatele VIVO! si a Unitatii Militare, pe strazile noi existente din Floresti sud (sensuri unice) pana in zona nod autostrada cu DN 1.

3. Extinderea retelei tramvai din nod – Baritiu -P-ta Mihai Viteazul spre Piata. Cipariu, str. Titulescu, str. Unirii, cu bifurcatie catre Marasti si viitorul cartier Soporului.

Varianta la extinderea transportului cu tramvai ar fi autobuzele electrice (deja experimentate in forta in Cluj), a caror fiabilitate poate creste exponential in urmatorii cativa ani.

4. Extinderea drumurilor “in lungul Caii Ferate”- nu neaparat ad literam- drumuri ce se poate transforma (nu usor) in a doua axa de circulatie est-vest a Clujului, axa legata la ocolitoarea sud-est la est si la autostrada in vest. Acesta artera ar facilita atat legatura spre Zalau,descongestinand comuna Baciu, cat si ar crea o noua legatura catre preconizatul cartier Soporului.

5. Importanta ar fi si construirea a 2-3 benzi de circulatie intre nodul “N” la intrarea in Cluj-Napoca, pana la accesul spre viitorul Spital de urgenta si legatura acestuia cu str. Sud de VIVO! si UM.

Construirea acestor benzi s-ar putea face suspendate soselei actuale,atat pe zona limitrofa captarii de apa Floresti (cu toate masurile asiguratorii) cat si pe seama unor suprafete adiacente centrelor comerciale cu schimb de facilitare a accesului dinspre oras catre acestea.

S-ar putea construi una – doua giratii, una prin regandirea solutiei din zona pasajului denivelat catre VIVO!. Acest efort ar pune in valoare nodul “N” ce are acum 4 benzi spre oras, 4 benzi catre Grigorescu si 4 benzi pe str. Bucium.

O a doua giratie (sau un alt sistem de nod) ar aparea in zona de contact cu liniile de inalta tensiune (teren altfel neconstruibil) din nord vestul zonei analizate cu directie catre intersectia cu autostrada.

Axele de transport astfel dezvoltate pot fi unite prin bretele de legatura facile pe directia sud-nord,usurand accesul in cartierele orasului si in zonele adiacente aflate in dezvoltare. Toate acestea ar trebui sa aiba la baza studii de oportunitate.

Ramanem pregatiti sa sustinem toate aceste propuneri si in dezbaterea publica din data de 15.10.2021, dar in situatia actuala uzam de calea transmiterii documentului de pozitie catre toti decidentii.

Vi le inaintam pe aceasta cale pentru a vedea opiniile Dvs., comentariile pe aceasta tema si ideile alternative sau de imbunatatire”, se arată în documentul redactat de către reprezentanții Consiliului Civic Local și transmis premierului Florin Cîțu și ministrului interimar al Transporturilor, Dan Vâlceanu.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

O mașină a luat FOC pe Bdul 1 Decembrie 1918 din Cluj-Napoca. Nimeni nu a fost rănit

Publicat

pompieri incendiu bun bun

O mașină a luat foc, miercuri, pe Bdul 1 Decembrie 1918 din Cluj-Napoca. Incendiul a pornit de la motor. Din fericire, nimeni nu a fost rănit.

„Pompierii din cadrul Detașamentului 2 Cluj-Napoca intervin în aceste momente pentru stingerea unui incendiu izbucnit la compartimentul motor al unui autoturism ce se deplasa pe Bulevardul 1 Decembrie 1918 din municipiul Cluj-Napoca.

O mașină a luat FOC pe Bdul 1 Decembrie 1918 din Cluj-Napoca. Nimeni nu a fost rănit

La fața locului acționează o autospecială pentru stingerea incendiilor. În momentul sosirii echipajului operativ focul se manifesta la compartimentul motor.

Incendiul este localizat, nu sunt înregistrate până acum persoane care să solicite consult medical”, a transmis ISU Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Peste 250 de muncitori și 161 de utilaje pe șantierul drumului care leagă A3 de DN1 pe la Tureni. Stadiul lucrărilor

Publicat

De

Muncitori

Se lucrează în ritm alert la drumul expres care leagă Autostrada Transilvania de DN1 în zona localității Tureni, iar șantierul e plin de muncitori.

Potrivit reprezentanților DRDP Cluj, lucrările vor fi finalizate la termen.

Peste 250 de muncitori și 161 de utilaje pe șantierul drumului care leagă A3 de DN1 pe la Tureni. Stadiul lucrărilor

161 de utilaje și echipamente, dar și 253 de muncitori sunt mobilizați pe șantier.

La această oră sunt în desfășurare lucrări la toate categoriile specificate în contract, se prelevează probe și se efectuează teste de calitate pentru toate lucrarile executate.

 

„Mobilizarea este bună, motiv pentru care avem încredere că lucrările vor fi finalizate conform termenului prevăzut în contract. Antreprenorul se concentrează în mod deosebit asupra terasamentelor, consolidărilor și structurilor.

Vom continua să lucrăm în strânsă colaborare cu toate părțile implicate pentru a asigura finalizarea cu succes a acestui proiect atât de important pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din regiune”, a declarat reprezentantul legal al DRDP Cluj, ing. Mihai Iuga.

Investiția se ridică la peste 560 de milioane de lei

Antreprenor este Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL (Lider) – AUTOTEHNOROM SRL – OPR ASFALT SRL – OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA – CON-A OPERATIONS SRL.

Drumul expres care va face legătura dintre A3 și DN1 pe la Tureni va avea o lungime de 5 kilometri.

Lungimea bretelelor la nodul cu A3 vor avea 5,025 de kilometri, iar cele de la nodul cu DN1, 2,748 kilometri.

Valoare contractului este de peste 562 de milioane de lei, fără TVA.

 

Data Ordinului de începere a lucrărilor a fost 21 august 2023, iar durata de execuție este de 18 luni.

La această oră, stadiul fizic al lucrărilor este de 25%.

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Reținut la Cluj pentru înșelăciune. Demonta GPS-ul de pe utilaje de construcții și le închiria. Prejudiciu de sute de mii de lei

Publicat

De

Bărbat reținut pentru înșelăciune

Un bărbat din Maramureș a fost reținut de polițiștii clujeni, sub acuzația de înșelăciune.

Acesta închiria utilaje de construcții, le demonta sistemele GPS și le „dădea mai departe”, încasând bani buni.

Reținut la Cluj pentru înșelăciune. Demonta GPS-ul de pe utilaje de construcții și le închiria. Prejudiciu de sute de mii de lei

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Cluj – Serviciul de Investigații Criminale au dispus măsura reținerii, pentru 24 de ore, pe numele unui bărbat de 32 de ani, din județul Maramureș, după ce au documentat activitatea infracțională a acestuia.

Acesta este cercetat pentru înșelăciune.

Potrivit polițiștilor, în cursul lunii martie 2023, acesta ar fi încheiat contracte de închiriere a unor utilaje destinate construcțiilor.

Este vorba de buldoexcavator, miniexcavator, stivuitor telescopic și pompe de beton.

După aceea, în nume propriu sau în alte forme și prin mijloace frauduloase, prin semnarea unor contracte de închiriere, le-ar fi înstrăinat în perioada martie 2023 – martie 2024.

Înainte să le închirieze mai departe, bărbatul  a demontat sistemele de tip GPS de pe acestea.

Polițiștii au recuperat doar jumătate din prejudiciul produs

În cauză a fost produs un prejudiciu în valoare de peste 360.000 de lei, recuperat de polițiști în procent de aproximativ 50%.

Activitățile au fost derulate cu sprijinul efectivelor din cadrul Direcției Generale de Poliție a Municipiului București, Inspectoratului de Poliție Județean Maramureș și suportul Direcției Operațiuni Speciale.

În continuare se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunii de înșelăciune.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Actorul Dorel Vișan (Gr 33 1/2) a primit titlul de Mare Maestru de Onoare al Ordinului Masonic Umaniterra Cluj-Napoca

Publicat

De

Visan mason

Actorul clujean Dorel Vișan (Gr 33 ½) a primit titlul de Mare Maestru de Onoare al Ordinului Masonic Umaniterra Cluj-Napoca în cadrul unei ceremonii în prezența a peste 30 de membri ai ordinului, eveniment înregistrat video.

Marele Maestru și fondatorul Ordinului Masonic Umaniterra, dr. Adrian Toader Williams (Gr 33), care este mason din 1980 din perioada când locuia în Los Angeles, SUA, a declarat pentru Cluj24 că maestrul Dorel Vișan a primit titlul de onoare din partea Ordinului Umaniterra pentru meritele sale și pentru faptul că este un patriot desăvârșit.

Patriot desăvârșit

”Munca sa aduce plus valori pe toate căile și în apropierea Zilei Internaționale a Munci ne exprimăm prin aces gest alături de sloganul <<Glorie muncii ce aduce plus valori>>.

Ne cunoaștem de mulți ani cu Dorel Vișan și am văzut în activitatea sa spirituală că este un om extrem de pozitiv, un patriot desăvârșit, care ține la pământul neamului său și și-l lucrează singur, având grijă de albinele  sale. În loja noastră, albinele sunt simbolul Gradului 3, a Gradului de Maestru Mason care este maxim”, a explicat Adrian Toader Williams.

Dumnezeu este un principiu energetic

Dorel Vișan a declarat în cadrul ceremoniei, vorbind despre Dumnezeu și om, că Iisus nu a fost urmat de lume, pentru că dacă oamenii îl urmau, nu-l băteau în cuie pe cruce.

”Dumnezeu este un principiu energetic, substanța universală a gândirii. Deci noi suntem formați din <<substanța>> lui Dumnezeu. Numai că am uitat că suntem Dumnezei și ne comportăm ca și cum nu am fi. Și atunci nu demonstrăm nimic.

Dumnezeu este Adevărul Unic și singur.

Cine nu crede în nemurirea sufletului și în Dumnezeu nu există nici el. Deci dacă Dumnezeu nu există nu existăm nici noi”, a spus actorul.
Acesta a subliniat că masoneria este un sistem de cunoaștere și de educație și trebuie să urmeze regulile fundamentale.

Nu se poate uni PSD cu PNL

Visan mason

”Toate religiile, în ultimă instanță, au acelaș scop, viața morală pe diferite căi. Nu este bine să forțezi pe cineva să ia religia ta. Fiecare om trebuie să trăiască în religia lui, a părinților lui.

Nu se poate uni PSD-ul cu PNL-ul pentru că au două ideologii diferite.

Astăzi nu se dă dreptul omului la căință și nu i se dă dreptul la pedeapsă. Iertarea trece prin Golgota pedepsei. Dacă pedeapsa este mare și aspră omul se va îndrepta”, a menționat Dorel Vișan.

Acesta a precizat că a ajuns la Gradul masonic 33 ½ fiind în mijlocul problemelor, dar și-a dat seama că masoneria devenise o afacere și atunci i s-a propus să intre la Cavalerii de Malta.

”Conducerea masonică era consultată de Stat.

Masoneria trebuie să devină din nou școală pentru că școala noastră, în loc să scoată oameni educați, scoate analfabeți”, a mai spus Dorel Vișan.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax