Connect with us

EVENIMENT

Câți SUNTEM. Începe RECENSĂMÂNTUL populației și locuințelor la CLUJ. Ce trebuie să faceți

Publicat


oameni

La nivel național este în desfășurare pregătirea şi organizarea Recensământului Populației și Locuințelor (RPL) 2021 în România, o cercetare statistică realizată în mod tradițional o dată la 10 ani. Din cauza pandemiei, realizarea recensământului a fost amânată pentru anul 2022.

”Aceasta măsoară cu exactitate o serie de indicatori statistici deosebit de importanți pentru fiecare stat, cum ar fi numărul populației rezidente şi distribuţia teritorială a acesteia, dimensiunea fondului de locuințe, condiţiile de locuit, dar surprinde și modificările cantitative și de structură intervenite de la ultimul recensământ pentru o multitudine de aspecte importante cum ar fi tipologia gospodăriilor și a nucleelor familiale, numărul de copii pe care o familie alege să-i aibă, numărul persoanelor analfabete și structura etnică și confesională a populației etc”, au declarat pentru Cluj24 reprezentanții Direcției Județene de Statistică (DJS) Cluj.

Vezi și Cum se poate lua ZI LIBERĂ pentru autorecenzare la Recensământ. Ce trebuie să facă angajații

RPL 2021 se realizează sub aspect tehnico-metodologic de către Institutul Naţional de Statistică, în concordanţă cu regulamentele Uniunii Europene.

Momentul de referinţă al RPL 2021 este ora ”0” din ziua de 1 decembrie 2021.

Astfel, la nivelul Direcției Județene de Statistică Cluj s-a organizat Unitatea Județeană de Implementare a Recensământului formată din angajați permanenți ai DJS și personal contractual, care se vor ocupa de buna organizare și desfășurare a recensământului în județul Cluj.

În organizarea RPL 2021, Direcţia Judeţeană de Statistică Cluj colaborează cu alte instituţii publice de interes local care deţin surse administrative sau gestionează date privind persoanele, clădirile, locuinţele, spaţiile colective de locuit, gospodăriile şi familiile, precum şi cu toate primăriile din judeţ.

Recensământ de probă

”În etapa de pregătire a Recensământului Populaţiei şi Locuinţelor, în perioada februarie-martie a acestui an s-a desfășurat un recensământ de probă, în scopul testării la scară mică a activităţilor de organizare şi de prelucrare a datelor, a metodologiei şi a aplicaţiei informatice, pentru obţinerea elementelor necesare perfecţionării instrumentarului de recensământ şi a corectării la timp a eventualelor erori sistematice existente în oricare dintre etapele recensământului.

Din luna martie 2021, instituţia noastră lucrează la construirea unei baze de date GIS cu clădiri şi locuinţe, într-o aplicaţie pusă la dispoziție de către INS, în care regăsim arterele, numerele administrative din fiecare localitate și numărul de locuințe aferent fiecărei clădiri. În urma definitivării acestei baze de date împreună cu reprezentanții UAT-urilor, se va realiza sectorizarea teritoriului, o etapă foarte importantă în asigurarea obţinerii unor date corecte și complete”, au mai spus cei de la Statistică.

După Recensământul Populației și Locuințelor va exista o situație exactă a bazei de date care va putea fi preluată și utilizată şi de către alte instituții.

100% informatizat

Recensământul Populației și Locuințelor din semestrul I al anului 2022 este primul recensământ 100% informatizat şi care se va desfășura preponderent online, respectiv fiecare persoană având posibilitatea de a se autorecenza.

Autorecenzarea reprezintă posibilitatea fiecărui cetăţean, care are acces la internet, de a completa online chestionarul individual. Având în vedere condițiile sanitare impuse de pandemia de SARS-Cov 2 este recomandată autorecenzarea (prin completarea chestionarului online). Autorecenzarea aduce mai multe beneficii: evitarea contactului cu persoane externe locuinței, gestionarea timpului liber conform preferințelor, precum și asigurarea calității răspunsurilor furnizate direct de fiecare persoană.

Autorecenzarea se poate realiza şi cu sprijinul unui recenzor (autorecenzarea asistată). În acest sens, la sediul primăriilor din fiecare UAT vor fi instalate posturi de lucru în spaţii special amenajate.

Calendarul recensământului

Recensământul propriu-zis se va desfășura în anul 2022 conform următorului calendar:

1 februarie – 13 martie 2022: Preluare date din surse administrative şi populare bază de date RPL2021

14 martie – 15 mai 2022: Autorecenzare (metoda CAWI)

16 mai – 17 iulie 2022: Colectarea datelor de către recenzori, prin interviuri faţă în faţă (cu ajutorul tabletelor – metoda CAPI)

Se va urmări ca recenzorii să fie persoane de încredere, bine pregătite profesional, astfel încât dialogul cu cetățenii să se desfășoare în cele mai bune condiţii. Pentru evitarea oricăror neplăceri, îi îndemnăm pe cetățeni să verifice legitimația și cartea de identitate a recenzorului care are obligația de a le prezenta.

Ce se întâmplă cu datele colectate

Toate informațiile comunicate de cetățeni au caracter strict confidențial, scopul prelucrării este exclusiv statistic, datele cu caracter personal cu care operează INS sunt protejate şi nu sunt divulgate sau transmise nimănui. Prelucrarea datelor individuale ş a celor cu caracter personal în scop statistic are o caracteristică foarte importantă și anume că persoanele vizate pot fi identificate doar pe perioada colectării. Imediat după aceasta, datele sunt anonimizate, identificarea ulterioară a acestora fiind imposibilă.

INS nu prelucrează datele cu caracter personal în scopul creării de profiluri.

Informaţiile obţinute pe baza declaraţiilor populaţiei înregistrate la recensământ sau preluate din surse administrative nu pot fi utilizate pentru stabilirea unor drepturi şi obligaţii pentru unităţile statistice la care se referă şi nici nu pot servi ca probe în justiţie.

Datele, foarte importante și la nivel european

Rezultatele recensământului sunt extrem de importante, toate instituțiile locale, județene sau centrale vor utiliza aceste date pentru fundamentarea deciziilor privind dezvoltarea economică şi socială sau pentru a elabora strategii de dezvoltare.

De asemenea, prin realizarea acestui recensământ, România își îndeplinește obligațiile ca stat membru al Uniunii Europene, urmând ca după finalizarea acestuia să transmită datele la EUROSTAT.

Recensământul este obligatoriu

”Pe această cale dorim să adresăm un îndemn cetățenilor de a participa la această cercetare statistică de interes naţional și internaţional, de o importanţă majoră pentru România, ca stat membru al Uniunii Europene şi să utilizeze preponderent autorecenzarea, ca metodă de răspuns.

Le adresăm rugămintea de a sprijini activitatea personalului de recensământ din teritoriu, asigurându-i de protecția datelor cu caracter personal.

Potrivit Ordonanţei de Urgenţă nr. 19/2020 privind organizarea şi desfăşurarea Recensământului Populaţiei şi Locuinţelor din România în anul 2021, cu modificările și completările ulterioare, participarea la recensământ și furnizarea de informații corecte și complete, fie prin metoda autorecenzării, fie prin intermediul interviului față-în-față cu un recenzor sunt obligatorii.

De asemenea, potrivit aceluiași act normativ, refuzul de a furniza informațiile solicitate sau de a primi vizita recenzorului, precum și furnizarea de informații incorecte constituie contravenții și se sancționează cu amenzi cuprinse 1.000-5.000 lei.

Mai multe informații despre Recensământul Populației și Locuințelor care se va desfășura în semestrul I al anului 2022 se pot obține accesând site-ul www.recensamantromania.ro (site-ul este în construcţie)”, au conchis reprezentanții DJS Cluj.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ECONOMIE

AUR a sesizat Consiliul Concurenței cu privire la tranzacția de vânzare a E.ON Energie România către o firmă din Ungaria

Publicat

aur

Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a sesizat la începutul acestei săptămâni Consiliul Concurenței cu privire la tranzacția de vânzare a E.ON Energie România către compania maghiară MVM, informează Mediafax.

AUR solicită intervenția urgentă a instituției, precum și efectuarea unei investigații. Potrivit sesizării înaintate de AUR, tranzacția ridică suspiciuni privind respectarea legislației concurențiale, precum și implicații grave asupra securității economice și naționale.

E.ON, importanță strategică

„E.ON Energie România, companie de importanță strategică în sectorul energetic național, cu o cifră de afaceri de aproximativ 10 miliarde de lei anual, urmează să fie transferată către MVM, o entitate controlată de statul maghiar. Tranzacția, evaluată la o sumă derizorie de sub 300 de milioane de euro, poate afecta grav interesele consumatorilor români, competiția pe piață și stabilitatea economică a României.

Conform art. 135 alin. (2) lit. b) și d) din Constituția României, statul are obligația de a asigura protejarea intereselor naţionale în activitatea economică, financiară şi valutară, precum și exploatarea resurselor naturale în concordanță cu interesul național. Cedarea unei infrastructuri critice către o entitate străină ridică probleme majore legate de respectarea acestui principiu constituțional”, se arată în sesizarea formulată de AUR.

Totodată, preluarea E.ON de către o companie de stat străină, cum este MVM, poate reduce semnificativ competiția pe piața românească de energie și gaze naturale.

MVM, subordonantă guvernului ungar

„MVM este o companie de stat subordonată guvernului ungar, care menține legături strânse cu Federația Rusă. În contextul geopolitic actual, această tranzacție poate introduce riscuri indirecte asupra securității energetice a României”, se specifică în sesizare.

De asemenea, se mai precizează faptul că întâlnirile recente dintre premierul Marcel Ciolacu și premierul Ungariei, Viktor Orban, au fost desfășurate fără transparență publică și ridică serioase semne de întrebare. Având în vedere suspiciunile legate de negocierea tranzacției, AUR solicită Consiliului Concurenței să dispună efectuarea unei investigații conform art. 33 din Legea concurenței, care permite analiza comportamentului care ar putea afecta piața liberă.

Solicitările AUR

În sesizarea înaintată, AUR solicită Consiliului Concurenței să dispună următoarele măsuri:

„1. Blocarea imediată a tranzacției și suspendarea procesului de vânzare până la finalizarea unei analize detaliate a impactului asupra concurenței și securității economice.
2. Să dispuneți efectuarea unei investigații, respectiv lansarea unei anchete pentru a verifica legalitatea tranzacției, procesul de evaluare a activelor și eventualele înțelegeri care contravin principiilor concurenței.
3. Analiza impactului asupra consumatorilor prin realizarea unui studiu pentru a evalua modul în care tranzacția ar putea afecta prețurile și calitatea serviciilor pentru consumatorii din România.
4. Reevaluarea posibilității ca statul român să preia controlul companiei, respectiv analizarea opțiunii ca statul român să achiziționeze compania, păstrând-o sub control național, în conformitate cu art. 135 din Constituție”.

AUR consideră că această tranzacție contravine legislației naționale și interesului public: „Cedarea unei infrastructuri strategice către o entitate controlată de un stat străin ridică riscuri majore pentru piața de energie și securitatea economică”, potrivit AUR.

Citește mai departe

ECONOMIE

Grupul TeraPlast achiziționează activele pentru producția de țevi din PVC și polietilenă ale Wavin din Ungaria

Publicat

teraplast

Grupul TeraPlast își continuă expansiunea geografică în Europa și achiziționează activele pentru producția de țevi din PVC și PE, deținute de Wavin Ungaria (business-ul de Construcții și Infrastructură al Orbia). Achiziția va fi făcută prin subsidiara Polytech Kft.

Această tranzacție se aliniază cu decizia strategică a Orbia B&I de a-și eficientiza operațiunile pe piața maghiară, de a reduce complexitatea și de a se concentra pe valorificarea principalelor puncte forte în Europa.

Valoarea tranzacției este de 7,04 milioane de euro și cuprinde aproape 12.000 mp de clădiri și peste 40.000 mp de teren industrial, situate în Zsámbék, la 30 km vest de Budapesta. Echipamentele achiziționate ca parte a tranzacției au o capacitate anuală de producție de 12.000 de tone de țevi.

Lideri pe fiecare piață

„Strategia noastră a fost întotdeauna să fim lideri pe fiecare piață în care ne desfășurăm activitatea. Încă de la început, planul nostru a inclus dezvoltarea unei fabrici pentru țevi din PVC în Ungaria.

În timp ce abordarea noastră inițială a vizat o investiție greenfield, tranzacția cu Wavin ne permite să grăbim pornirea producției. Activele din Zsámbék ne ajută să devenim lider de piață în Ungaria și să deservim eficient piețele externe, cum ar fi Slovacia, Cehia, Austria, Polonia, Elveția, Germania și țările din Balcanii de vest.

Obiectivul nostru este să creștem vânzările în Europa de vest, iar achiziția acestei fabrici ne va permite să eliminăm dezavantajul calității proaste a infrastructurii rutiere, reducând costurile de transport și timpii de livrare. Avem calitate de vest și prețuri de est, de aceea suntem siguri că vom reuși”, a declarat Dorel Goia, președintele Consiliului de Administrație TeraPlast.

Tranzacția se va încheia în doi pași, odată ce mai multe condiții prealabile vor fi îndeplinite. Este de așteptat ca Polytech să înceapă activitatea în această fabrică în al doilea trimestru al anului viitor.

Două fabrici în Ungaria

În Ungaria, Grupul TeraPlast are două fabrici – Polytech și Pro-Moulding. Activele achiziționate de la Wavin diversifică gama de produse fabricate în Ungaria prin producția de țevi din PVC.

Acestea vor contribui la creșterea amprentei geografice a Grupului în Europa, implicit la creșterea vânzărilor în afara României, care în prezent reprezintă 25% din cifra de afaceri consolidată.

Despre Grupul TeraPlast

Grupul TeraPlast este cel mai mare procesator de polimeri din Europa de sud-est. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack, Palplast Moldova, companiile Grupului Wolfgang Freiler, Optiplast și Somplast.

Din 2 iulie 2008, TeraPlast SA este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP. Acțiunile companiei sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București, în indicii Small Cap și Global All Cap ai FTSE Russell și în indicii MSCI Frontier IMI (Investable Market Index).

Despre Orbia

Orbia Advance Corporation, S.A.B. de C.V. (BMV: ORBIA*) este o companie condusă de un scop comun: să promoveze viața în întreaga lume. Orbia operează în sectoarele Polymer Solutions (Vestolit și Alphagary), Building & Infrastructure (Wavin), Precision Agriculture (Netafim), Connectivity Solutions (Dura-Line) și Fluor & Energy Materials (Koura).

Cele cinci grupuri de afaceri Orbia se concentrează colectiv pe asigurarea securității alimentare și a apei, extinderea accesului la informații și a conectivității și promovarea decarbonizării și a tranziției energetice cu materiale de bază și avansate, produse de specialitate și soluții inovatoare.

Orbia are o echipă globală de peste 24.000 de angajați, activități comerciale în peste 100 de țări și operațiuni în peste 50, cu sedii globale în Boston, Mexico City, Amsterdam și Tel Aviv. Compania a generat venituri de 8,2 miliarde USD în 2023. Pentru a afla mai multe, vizitați: orbia.com

Despre Wavin

Business-ul de construcții și infrastructură al Orbia Wavin este un furnizor de soluții inovatoare pentru industria globală de construcții și infrastructură. Susținut de peste 60 de ani de experiență în dezvoltarea de produse,

Orbia B&I promovează viața în întreaga lume prin construirea unor medii sănătoase și durabile pentru cetățenii lumii. Fie că este vorba de optimizarea aprovizionării cu apă, îmbunătățirea igienei și igienei apei; pentru a crea orașe rezistente la schimbările climatice sau pentru a reduce consumul de energie în clădiri, Orbia B&I colaborează cu lideri municipali, ingineri, antreprenori și instalatori pentru a ajuta comunitățile, clădirile și casele rezistente pentru viitor.

Orbia B&I are peste 11.000 de angajați în aproximativ 50 de unități de producție din întreaga lume, deservind peste 90 de țări printr-o rețea globală de vânzări și distribuție. Pentru a afla mai multe, vizitați: wavin.com

Citește mai departe

EVENIMENT

UPDATE. Bărbat mort, după ce a fost lovit de o mașină în Iclod. A traversat neregulamentar drumul

Publicat

mort Iclod

Pompierii din cadrul Punctului de Lucru Gherla au intervenit, joi, pe DN 1 C, în apropierea localității Iclod, unde s-a produs un accident rutier, fiind vorba despre un pieton accidentat.

”Bărbatul de aproximativ 60 de ani a fost găsit în stop cardio-respirator, s-au aplicat manevre de resuscitare, dar din păcate a fost declarat decesul acestuia.

La misiune au luat parte paramedicii SMURD, dar și un echipaj SAJ Cluj”, arată ISU Cluj.

Vom reveni cu detalii de la Poliție, care cercetează ce s-a întâmplat.

UPDATE. A traversat neregulamentar

”Din primele cercetări efectuate la fața locului a rezultat că un bărbat, de 64 de ani, s-ar fi angajat în traversarea neregulamentară a părții carosabile, moment în care ar fi fost accidentat de un autoturism condus de un tânăr de 29 de ani, din Cluj-Napoca.

Din nefericire, echipajul medical prezent la fața locului a constat decesul bărbatului de 64 de ani.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

În continuare se efectuează cercetări pentru stabilirea tuturor circumstanțelor în care s-a produs evenimentul”, arată IPJ Cluj.

Citește mai departe

CULTURA

FOTO. Omenie de Crăciun. Donație pentru Centrul de Îngrijiri Paliative ”Sfântul Nectarie” din partea medicilor clujeni

Publicat

De

Nectarie

Colegiul Medicilor și Colegiul Stomatologilor Cluj au donat, de Crăciun,  Centrului de Îngrijiri Paliative ”Sfântul Nectarie” Cluj-Napoca suma de 6.000  lei provenită din vânzarea unor lucrări de artă de la Salonul de Iarnă al Medicilor, eveniment care a avut loc în perioada 2-15 decembrie la Bastionul Croitorilor în cadrul Zilelor Universității de Medicină și Farmacie ”Iuliu Hațieganu”.

”În cei aproape 11 ani de funcționare, Centrul <<Sfântul Nectarie>> a asistat gratuit un număr de peste 6500 pacienți, provenind din 37 de județe ale țării.

Anul acesta, Centrul <<Sfântul Nectarie>> a demarat procedurile pentru înființarea Centrului de Îngrijiri Paliative Pediatrice <<Sfântul Hristofor>>, în localitatea Sânnicoară.

La ora actuală, se lucrează intens la construcția spitalului, care este este o investiție majoră de interes regional și național prin care asociația dorește să răspundă cât mai bine nevoilor prezente, pentru acest tip de îngrijire al copiilor”, arată reprezentanții medicilor clujeni.

Clujenii care doresc să sprijine proiectele centrului derulate de Centrul ”Sfântul Nectarie” o pot face prin donații care pot fi trimise la Asociaţia „Sfântul Nectarie” Cluj – Centrul de Îngrijiri Paliative „Sfântul Nectarie’’ cod fiscal 29749324, cont IBAN RO08BTRL01301205C66031XX lei, deschis la Banca Transilvania.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate