ANUNȚURI PUBLICE
Casa de Pensii Cluj scoate la concurs 37 de posturi în județ. Vor lucra la recalcularea pensiilor
Casa Județeană de Pensii Cluj anunță scoaterea la concurs a 37 de posturi de execuție, contractuale, pe perioadă determinată.
Astfel, se caută consilier (studii superioare), debutant -22 posturi la sediul central – Cluj-Napoca – 4 posturi la Casa Locală de Pensii Dej – 4 posturi la Casa Locală de Pensii Turda – referent (studii medii), debutant -5 posturi la sediul central- Cluj Napoca -1 post la Casa Locală de Pensii Dej -1 post la Casa Locală de Pensii Turda în conformitate cu prevederile O.G. nr. 90/23.08.2021 privind unele măsuri din domeniul pensiilor publice, în scopul implementării măsurilor legislative care vizează acțiunea de evaluare în vederea recalculării dosarelor de pensii din sistemul public de pensii.
Obiectivul general reprezintă evaluarea în vederea recalculării pensiilor din sistemul public de pensii.
Contractul de muncă va fi încheiat pe perioadă determinată, până la data de 31.12.2022. Candidații vor fi selectați conform Procedurii operaționale pentru ocuparea posturilor suplimentare din Casele Teritoriale de Pensii.
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână. Concursul pentru ocuparea posturilor de execuție contractuale va consta în următoarele etape succesive: Depunerea dosarelor, Selecția dosarelor de înscriere, Proba scrisă, Proba de interviu
Condiții generale
Candidatul: a) are cetăţenia română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor aparţinând Spaţiului Economic European şi domiciliul în România; b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit; c) are vârsta minimă reglementată de prevederile legale; d) are capacitate deplină de exerciţiu; e) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate; f) îndeplineşte condiţiile de studii şi, după caz, de vechime sau alte condiţii specifice potrivit cerinţelor postului scos la concurs; g) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea; h) este de acord sa-i fie prelucrate datele cu caracter personal, în scopul pentru care au fost colectate.
Citește și Noua FORMULĂ de CALCUL a PENSIILOR majorate de la 1 ianuarie 2022
Condiţii specifice: – Consilier (S) debutant – studii universitare de licență absolvite cu diplomă de licență în domeniul: științe economice, științe inginerești, științe juridice, științe administrative; precum și în domeniul de licență: matematică, fizică sau informatică. – vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei contractuale: nu este necesară vechime în specialitatea studiilor.
Condiţii specifice: – Referent (M) debutant – studii liceale, respectiv studii medii liceale, finalizate cu diplomă de bacalaureat; – vechime în muncă: nu este necesară vechime.
În cadrul interviului realizat vor putea face obiectul evaluării și următoarele competențe: – capacitate de lucru în echipă; – orientare spre rezultate şi atingerea obiectivelor în termenele prevăzute; – capacitate de analiză şi sinteză; – capacitate organizatorică şi administrativă; – capacitatea de utilizare a documentelor; – cunoștințe operare calculator (probă practică).
În cadrul probei de interviu se vor verifica obligatoriu cunoștințele de operare PC.
Dosarul de concurs
Dosarul de înscriere la concurs va conţine următoarele documente: a) Cerere de înscriere, conform modelului din Anexa 2 la anunţul de concurs; b) Copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz (semnată de candidat); c) Copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum și copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului; d) Carnetul de muncă sau, după caz, adeverințele care atestă vechimea în muncă, în meserie și/sau în specialitatea studiilor, în copie ( dacă este cazul ); e) Cazierul judiciar sau o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale care să-l facă incompatibil cu funcția pentru care candidează (candidatul declarat admis la selecţia dosarelor, care a depus la înscriere o declaraţie pe propria răspundere că nu are antecedente penale, are obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul cazierului judiciar, cel mai târziu până la data primei probe a concursului); f) Adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult şase luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate; g) CV format Europass datat şi semnat pe fiecare pagina (CV-ul trebuie să conţină obligatoriu date de contact valide -adresa de e-mail şi număr de telefon); h) Declarație prin care-și exprimă acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal (anexa nr.3). Documentele doveditoare ale studiilor şi experienţei/expertizei declarate în CV (copii ale diplomelor de studii, adeverinţe de lucru, alte documente doveditoare) se prezintă însoţite de documentele originale şi se depun certificate pentru conformitate cu originalul sau în copii legalizate.
Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii.
Bibliografia pentru concurs
Bibliografia pentru ocuparea posturilor suplimentare, aprobate prin OUG nr.90 din 23 august 2021 privind unele măsuri din domeniul pensiilor publice:
- Hotărârea Guvernului nr.118/2012 privind aprobarea Statutului Casei Naţionale de Pensii Publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare;
- Hotărârea Guvernului nr.257 din 20 martie 2011 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice;
- Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare;
- Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată (r2);
- Legea nr.53/2003 privind Codul Muncii republicat, cu modificările și completările ulterioare;
- Legea nr.202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare; 8. Legea nr.544/2001, actualizată, privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare;
- Regulamentul (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor).
Tematică: 1. Hotărârea Guvernului nr.118/2012 privind aprobarea Statutului Casei Naţionale de Pensii Publice, cu modificările și completările ulterioare: – Capitolul I – Dispoziții generale; – Capitolul II – Atribuțiile CNPP; – Capitolul III – Structura organizatorică și organele de conducere – art. 9-10; 2. Legea nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările și completările ulterioare: – Capitolul I – Dispoziții generale, integral; – Capitolul II – Bugetul asigurărilor sociale de stat: art. 29, art. 30 și art. 49. – Capitolul IV- Pensii, integral; – Capitolul IX – Dispoziții tranzitorii , integral. 3. Hotărârea Guvernului nr.257 din 20 martie 2011 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr.263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice; – Capitolul VI – Dispoziții tranzitorii: art. 121-126, art. 127 alin. (1-4), art. 128, art. 129, art. 131- 136. 4. Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare – TITLUL III – Personalul contractual din autorităţile şi instituţiile publice; 5. Ordonanța Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată (r2);- integral 6. Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii republicat; – integral 7. Legea nr. 202 /2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați, republicată, cu modificările și completările ulterioare. – Capitolul I – Dispoziții generale; – Capitolul II – Egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați în domeniul muncii; – Capitolul III – Egalitatea de șanse și de tratament în ceea ce priveste accesul la educație, sănătate, la cultură și la informare; – Capitolul IV – Egalitatea de șanse între femei și bărbați în ceea ce privește participarea la luarea deciziilor. 8. Legea nr.544/2001, actualizată, privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare; – integral 9. Regulamentul (UE) 679/2016 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE ( Regulamentul general privind protecția datelor): – Capitolul II – Principii art. 5-6 – Capitolul IV – art. 32 1.
MODALITATEA DE DEPUNERE A CANDIDATURII: Candidaţii vor depune documentele la sediul instituției organizatoare (Casa Județeană de Pensii Cluj), cu sediul în Cluj Napoca , str.G. Cosbuc nr.2, până la data de 30.08.2021, ora 17.
La depunerea dosarului de concurs se va aloca un număr de înregistrare fiecărui candidat, număr ce va fi folosit la indentificarea acestuia la afișarea rezultatelor la probele de concurs.
Dosarele transmise după data limită indicată în anunţul de selecţie, precum şi cele incomplete vor fi respinse.
2.PROBELE SELECŢIEI: Selecţia constă în parcurgerea a trei etape, astfel: Etapa1 -verificarea eligibilităţii administrative a dosarelor – probă eliminatorie: Lista dosarelor candidaţilor declaraţi admişi/respinşi în această etapă este publicată la sediul institutiei organizatoare (Casa Județeană de Pensii Cluj) si pe pagina web a acesteia www.pensiicluj.ro de la secțiunea Informații de interes public/ Concursuri.
Eventualele contestaţii vor fi depuse la sediul instituției organizatoare (Casa Județeană de Pensii Cluj ) în termen de 24 ore de la data publicării rezultatelor acestei etape, sub sancţiunea decăderii din acest drept. Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se face prin afişare la sediul instituției organizatoare (Casa Județeană de Pensii Cluj) si pe pagina web a acestuia www.pensiicluj.ro de la secțiunea Informații de interes public/ Concursuri, în termen de 24 de ore.
Candidaţii declaraţi admişi la selecția dosarelor vor participa la următoarea etapă – etapa 2: CASA JUDETEANA DE PENSII CLUJ 6 Etapa 2 – (proba scrisă) – probă eliminatorie: În cadrul anunțului privind rezultatul selecției dosarelor de concurs se va menționa și locația privind desfășurarea probei scrise din data de 06.09.2021 ora 10.00.
Această probă este de asemenea eliminatorie, la proba scrisă urmând a participa persoanele care au obtinut calificativul ”admis” la selecția dosarelor. Proba scrisă constă în rezolvarea unor teste-grilă. Sunt declaraţi admişi la proba scrisă candidaţii care au obţinut minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale de execuţie.
Eventualele contestaţii vor fi depuse la sediul instituției organizatoare (Casa Județeană de Pensii Cluj) în termen de 24 ore de la data publicării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept. Etapa 3 – Interviul În cadrul anunțului privind rezultatul probei scrise se va menționa locația , data și ora privind desfășurarea probei de interviu. – Etapa a treia constă într-un interviu, ce presupune verificarea cunoștințelor, competențelor și abilităților necesare îndeplinirii atribuțiilor postului. – Interviul se susţine într-un termen de maximum 4 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor probei scrise.
– În urma susținerii interviului, fiecare candidat va fi notat cu note de la 1 la 100 de către fiecare dintre membrii comisiei de concurs. Sunt declaraţi admişi la proba interviu candidaţii care au obţinut minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale de execuţie.
Comunicarea rezultatelor privind ”interviul” se face prin afişare la sediul institutiei organizatoare (Casa Județeană de Pensii Cluj ) și pe pagina web a instituției www.pensiicluj.ro de la secțiunea Informații de interes public/ Concursuri, în ziua desfășurării probei.
Eventualele contestaţii vor fi depuse la sediul instituției organizatoare (Casa Județeană de Pensii Cluj ) în termen de 24 ore de la data publicării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Rezultatul final al concursului și publicarea acestuia Comisia va stabili clasamentul candidaţilor în ordinea descrescătoare a notelor acordate. La medii egale obținute în urma interviului, comisia va proceda la invitarea acestora la un nou interviu. Eventualele contestaţii vor fi depuse la sediul instituției organizatoare (Casa Județeană de Pensii Cluj ) în termen de 24 de ore de la data publicării rezultatelor finale, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Rezultatele finale în urma soluţionării contestaţiilor se afişează la sediul instituției organizatoare (Casa Județeană de Pensii Cluj) și pe pagina web a instituției www.pensiicluj.ro de la secțiunea Informații de interes public/ Concursuri, în termen de 3 zile lucrătoare de la ultima probă de concurs, prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii „admis” sau “respins”.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
STUDIU. Mașinile BEJ au probabilitatea cea mai scăzută de a fi implicate într-un ACCIDENT rutier
În general, oamenii nu cred că culoarea unei mașini influențează semnificativ numărul de accidente în care aceasta este implicată, dar vehiculele viu colorate sunt totuși considerate ceva mai sigure deoarece sunt mai ușor de observat în condiții de vizibilitate redusă. Dacă vizibilitatea este scăzută, poate fi dificil să vezi o mașină de culoare închisă care este parcată pe marginea drumului.
Pentru a evalua cât de puternic influențează culoarea unui vehicul siguranța acestuia, compania de date auto carVertical a realizat un studiu și a identificat cele mai sigure culori pentru mașini din România.
Cele mai sigure culori sunt bejul și verdele
Dintre toate mașinile din România care au fost verificate pe carVertical, modelele bej s-au dovedit a fi cele mai sigure – doar 57,1% dintre acestea fiind avariate în trecut. Mașinile bej pot fi considerate mai sigure deoarece culoarea lor deschisă, neutră, poate fi observată cu ușurință în diverse medii, în special în zonele urbane. În plus, bejul tinde să reflecte bine lumina soarelui, făcând vehiculul mai vizibil în timpul zilei și mai puțin probabil să se piardă pe fundal.
Mașinile verzi se situează pe locul doi, doar 59,4% dintre ele având înregistrări de daune. Culoarea lor distinctivă le face mai vizibile pe drum, sporind siguranța în medii diferite.
STUDIU. Mașinile BEJ au probabilitatea cea mai scăzută de a fi implicate într-un ACCIDENT rutier
Uneori proprietarii de mașini își revopsesc sau înfoliază vehiculele, așa că este important să verificați dacă culoarea mașinii rulate pe care doriți s-o cumpărați se potrivește cu ceea ce este înregistrat în talon.
„Nu durează mult să revopsești o mașină sau s-o înfoliezi în folie PVC. Dacă sunteți tentați să cumpărați o astfel de mașină, ar trebui să fiți atenți la starea caroseriei, deoarece defectele sau rugina pot fi ascunse în urma acestor procedee”, spune Matas Buzelis, expert auto și șeful departamentului de comunicații al carVertical.
Mașinile cu anumite culori sunt implicate mai des în accidente
Mulți ani la rând, cele mai populare culori pentru mașini au fost negru, alb și gri (argintiu). Aceasta este o tendință globală, iar popularitatea acestor culori probabil va crește mai mult în viitor. Surprinzător este că, deși pe străzi circulă milioane de mașini vopsite în aceste culori, nu ele sunt cele care ajung să fie implicate cel mai des în accidente.
Cercetările au arătat că mașinile galbene (69,6%), maro (68,1%) și portocalii (66,7%) sunt cel mai des implicate în accidente în România.
Mașinile maro pot fi mai greu de văzut pe drumurile rurale deoarece culoarea lor se integrează în mediul înconjurător. Mașinile galbene și portocalii sunt mai puțin sigure decât altele din cauza problemelor de vizibilitate și a factorilor psihologici legați de comportamentul șoferului. Deși această ipoteză este subiectivă, mașinile viu colorate le pot oferi șoferilor un sentiment exagerat de încredere care îi determină să conducă mai neglijent.
„Aspectul unei mașini poate induce cumpărătorii în eroare, așa că nu recomandăm să alegeți o mașină doar pe baza aspectului său. Este important să verificați istoricul mașinii, să faceți un test drive, să fie inspectată la un service autorizat și abia apoi vă puteți decide dacă merită s-o cumpărați sau mai bine căutați altceva”, explică Buzelis.
Studiul a folosit date statistice din rapoartele care prezintă istoricul vehiculelor achiziționate de utilizatorii companiei în perioada august 2023 – august 2024. Studiul a fost realizat în 15 țări.
EVENIMENT
Pa, Popa! CFR Cluj se va DESPĂRȚI, cel mai probabil în iarnă, de portarul adus de la Torino
După despărțirea de Răzvan Sava, care a plecat la Udinese, CFR Cluj s-a orientat rapid spre un alt portar din peninsulă. E vorba de Mihai Popa, pe care clubul feroviar l-a împrumutat de la Torino.
Nelu Varga s-a consultat cu Dan Petrescu și intenționează să renunțe la portarul de 24 de ani, deoarece prestațiile acestuia n-au fost pe măsura așteptărilor, scrie Iamsport.
Otto Hindrich a ajuns titular pe post, în cele din urmă.
Pa, Popa! CFR Cluj se va DESPĂRȚI, cel mai probabil în iarnă, de portarul adus de la Torino
Mihai Popa, trecut pe la Voluntari sau Astra Giurgiu, este împrumutat la CFR până pe 30 iunie 2025, însă oficialii din Gruia cântăresc varianta de a renunța încă din iarnă la acesta.
Accidentat, Popa nu a mai apărut pe foaia de joc în ultimele două partide, în care ardelenii au fost impresionați de înlocuitorul său, Otto Hindrich.
Vernisajul Vinului, unul dintre cele mai așteptate evenimente atât de către profesioniștii din domeniu, cât și de către publicul larg, va avea loc la Cluj, în data de 11 decembrie.
Evenimentul la care sunt așteptați toți clujenii iubitori de vinuri cu tradiție este organizat de Oficiul Național al Viei și Vinului din Republica Moldova și reunește 40 de producători de vinuri.
Vernisajul vinului moldovenesc va oferi degustări rafinate la Cluj
“După succesul din acest an al celei de-a patra ediții a Festivalului Vinului Moldovenesc de la București, mergem către Cluj cu un eveniment cu totul special dedicat iubitorilor de vin. Vernisajul Vinului se adresează atât profesioniștilor din domeniu, dar și publicului larg. Profesioniștii din HORECA vor avea ocazia să cunoască producători cu tradiție din Republica Moldova, să deguste numeroase vinuri din soiuri locale, internaționale și să fie inspirați în alegerea celor mai potrivite vinuri pentru paringurile din meniuri. Iar publicul larg va putea avea acces la vinuri de excepție, care fac parte din moștenirea culturală fabuloasă a Republicii Moldova, evenimentul reunind 40 de vinificatori”, a declarat Ștefan Iamandi, Directorul Oficiului Național al Viei și Vinului din Republica Moldova.
Vernisajul Vinului de la Cluj va face cunoștință profesioniștilor și publicului larg atât cu vinăriile cu tradiție din Republica Moldova, cât și cu cramele mai mici, care vor oferi spre degustare vinuri proaspete, vinuri din soiuri locale, vinuri cu indicația geografică protejată, vinuri de autor, vinuri în ediție limitată.
Vinul Moldovei este exportat în peste 65 de țări
Vinul Moldovei cucerește lumea, fiind exportat în peste 65 de țări ale lumii și reprezintă 85% din volumul total produs în Republica Moldova. Vinul moldovenesc are în palmares peste 6.500 de medalii în ultimii 6 ani, peste jumătate dintre acestea fiind de aur.
“Vinul Moldovei este deja emblematic pentru moștenirea fabuloasă în materie de vinuri a Republicii Moldova. Suntem deja cunoscuți și recunoscuți la nivel global pentru calitate, poveste, gust și terroir cu totul special. Vernisajul Vinului aduce mai aproape de Ardeal toate aceste atribute, în licori unice, oferind oportunitatea de a degusta, de a afla poveștile din spatele fiecărui brand și de a achiziționa vinul direct de la producător. De Sărbători, savorile moldovenești pot fi oricând o alegere inspirată pentru mesele tradiționale”, a adăugat Directorul Oficiului Național al Viei și Vinului din Republica Moldova.
Vernisajul Vinului va avea loc la Wonderland Resort, Sala Grande Vista, pe tot parcusul zilei de 11 decembrie, între 11:00 și 23:00, având următorul program:
- 12:00 – 16:00 – deschiderea, degustări și întâlniri B2B și cu reprezentanți HoReCa, influenceri, rețele de distribuție, media;
- 17:00 – 23:00 – degustări pentru publicul larg.
”Jazz Lăutăresc” cu Geta Bulacu & Focșa Trio
Evenimentul va fi completat de concertul “Jazz Lăutăresc” în interpretarea Getei Bulacu & Focșa Trio.
Costul biletului de intrare este de 80 de RON până la data de 8 decembrie, iar începând cu 9 decembrie va fi de 90 RON și include 10 degustări de vin.
Biletele pot fi achiziționate accesând acest link.
Cei interesați să participe la sesiunea B2B în intervalul 12:00 – 16:00, sunt rugați să completeze acest formular, pentru a avea acces gratuit.
Despre Oficiul Național al Viei și Vinului din Republica Moldova
ONVV este expertul nr. 1 în sectorul vitivinicol, care contribuie la reglementarea și dezvoltarea domeniului, servind drept platformă pentru acțiunea comună a tuturor celor implicați în creșterea competitivității produselor vinicole, valorificarea autenticității și orientarea spre consumator, dar și promovarea vinurilor moldovenești prin programul și brandul național „Wine of Moldova”.
EVENIMENT
VIDEO FOTO. Continuă la Cluj PROTESTUL anti-Georgescu. Zeci de persoane demonstrează în fața Prefecturii
Miercuri seara, în fața Prefecturii din Cluj-Napoca, a avut loc al treilea protest anti-Georgescu. De această dată au fost doar câteva zeci de persoane care au ținut să-și exprime apartenența la valorile europene și să tragă un semnal de alarmă cu privire la candidatul independent la prezidențiale, Călin Georgescu.
Protestatarii au scandat lozinci pro Europa și antifasciste. Pe pancartele purtate alături de steaguri tricolore și al UE scria: „Apa=H2O, punct. Până și Elena Ceaușescu știa”, „Mai bine autobuz roz în stație decât T34 la poartă”, „Jos fascismul”, „Schimbăm decorul, trecutul nu ne fură viitorul”, „Avem vocea mai puternică decât platforma electronică” sau „România este europeană în spirit și gândire”.
VIDEO FOTO. Continuă la Cluj PROTESTUL anti-Georgescu. Zeci de persoane demonstrează în fața Prefecturii
S-a scandat „Jos fascismul” și „România, nu uita, noi suntem de partea ta”.