Connect with us

EVENIMENT

Candidații PSD Cluj propun măsuri de redresare a crizei din sectorul IT și o nouă etapă de digitalizare

Publicat


Candidații PSD la Primăria Cluj-Napoca și la Consiliului Județean Cluj propun soluții pentru redresarea sectorului local de IT, care traversează o perioadă de criză, cu un val de disponibilizări și relocări.

Vineri, Partidul Social Democrat (PSD) a organizat la Cluj-Napoca o conferință de presă pe tema „Criza din sectorul IT – Măsuri urgente și perspective de redresare”. Evenimentul a adus în prim-plan soluții pentru redresarea sectorului IT, aflat în dificultate în această perioadă.

La conferință au participat ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, președintele CJ Bistrița Năsăud, Emil Moldovan și candidații PSD la CJ Cluj, Alexandru Cordoș, respectiv la Primăria Cluj-Napoca, Aurelia Cristea.

Digitalizarea administrației locale trebuie să aibă în centru oamenii

Ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Bogdan Ivan, a subliniat nevoia de digitalizare a serviciilor publice pentru a simplifica viața cetățenilor și a reduce birocrația.

„Astăzi, în România, a patra cauză pentru accidentele rutiere este plimbatul oamenilor de la un birou la altul în relația cu statul. Acest lucru ar putea să fie foarte simplu de făcut, direct de pe telefon, în contextul în care trăim în țara cu cea mai bună conectivitate la internet din toată Uniunea Europeană.

Viziunea doamnei Cristea și a domnului Cordoș este foarte importantă, pentru că pune accent pe om. Nu ne ajută cu nimic să avem niște servere care nu schimbă nimic în viața noastră.

Trebuie să poți să ai, în mod real, o relație cu primăria de pe telefon, printr-o aplicație. Înseamnă să ai o transparentizare a proceselor de emitere a actelor de urbanism. Înseamnă să nu mai trebuiască să aștepți cu orele să ți se elibereze un document pe care ai dreptul să îl primești”, a declarat Bogdan Ivan.

„E nevoie de un suflu nou”

Ministrul a mai vorbit și de costurile ridicate ale traiului în Cluj-Napoca, mai ales pentru categorii sociale vulnerabile, cum ar fi tinerii și pensionarii.

„Eu acestui construct i-aș spune «pactul pentru Cluj», pentru că Clujul este inima Transilvaniei. (…) Ca să trăiești astăzi în Cluj, dacă ești tânăr absolvent, dacă ești pensionar, ai nevoie de mult mai mulți bani decât în orice alt județ din România. Adevărat, sunt și salarii bune, dar și cheltuielile sunt pe măsură.

Acei oameni, care poate nu sunt vocali, pe care poate nu îi vedeți pe rețelele de socializare există și trăiesc în Cluj pe aceeași pensie ca în Vaslui, dar la costuri de 3-4 ori mai mari. Dacă ne uităm la scopul adevărat al administrație, bunăstarea oamenilor, ne dăm seama că e nevoie să se schimbe ceva, că e nevoie de un suflu nou acolo”, a mai arătat ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării.

Digitalizare completă a administrației locale și județene

Aurelia Cristea, candidata PSD la Primăria Cluj-Napoca, și-a prezentat planul de digitalizare a administrației publice locale, punând accent pe transparență și eficiență.

„Am proiectul meu pentru candidatura la Primăria municipiului Cluj-Napoca și mi-aș dori transformarea digitală a administrației publice locale. Asta nu înseamnă doar publicarea unor informații pe site-ul primăriei, ci posibilitatea de a pune într-o bază de date toate informațiile de care avem nevoie, de tip open data, de unde fiecare entitate să își poată extrage informațiile și să le poată prelucra în fundamentarea unei decizii.

Mi-aș dori ca la Cluj să avem un proiect pilot prin care realmente să transformăm administrația publică locală și cea județeană într-o administrație digitalizată complet. Asta ne va ajuta în a reduce niște costuri, în a crea în cadrul administrației publice locale o cultură a colaborării și a soluționării mult mai rapidă a tuturor solicitărilor care vin dinspre cetățeni”, a declarat Aurelia Cristea.

Soluții pentru domeniul IT

Aurelia Cristea a subliniat că, deși Clujul are o comunitate de peste 20.000 de persoane care lucrează în IT, sectorul se confruntă cu o criză severă, propunând ca resursa umană disponibilă să fie folosită pentru digitalizarea administrației locale.

„La Cluj avem o comunitate de peste 20.000 de persoane care lucrează în IT. În momentul acesta ne confruntăm – și vedem în spațiul public informații – cu o criză în domeniul acesta. Avem deja peste 1.000 de angajați concediați. Mai sunt și alte companii în aceeași situație. Companiile din IT stau în momentul acesta în proporție de circa 70% cu angajați care nu au de lucru și îi mențin fără să aibă proiecte pe care să lucreze. Ce putem face noi având această disponibilitate este să folosim această resursă în procesul de digitalizare a administrației, să nu îi lăsăm să plece cu companiile în India, ci să le oferim aici posibilitatea de a lucra împreună cu administrația în această transformare digitală de care avem nevoie și care este viitorul”, a mai spus candidata PSD la Primăria Cluj-Napoca.

Administrația locală și județeană, „ineficiente și fără viziune”

Alexandru Cordoș, candidatul PSD la Consiliul Județean Cluj, a criticat administrația locală pentru lipsa de viziune și ineficiență.

„Administrația județului Cluj și cea a municipiului Cluj-Napoca sunt ineficiente și fără viziune. Este binecunoscut faptul că marile proiecte ale județului Cluj sunt legate de liderii Partidului Social Democrat: dezvoltarea Aeroportului Internațional, Autostrada Transilvania, parcurile industriale.

Au fost proiecte de succes, dar din păcate, astăzi, multe dintre ele sunt eșuate, pentru că de 20 de ani ni se promit centuri ocolitoare, centura metropolitană, tot felul de proiecte care astăzi sunt eșuate”, a afirmat Alexandru Cordoș.

„Le cer lui Boc și lui Tișe să deblocheze de urgență proiectul Tetapolis”

Totodată, liderul PSD Cluj a oferit soluții pentru redresarea situației din sectorul IT, având în prim-plan parcul industrial de pe Tăietura Turcului.

„Astăzi, IT-iștii pleacă din Cluj, companiile de IT pleacă din Cluj și ele au disponibilizat deja sute de angajați. Nu a avut loc niciun dialog în ultimii doi ani, când se știa deja despre acest lucru. Nu are loc niciun dialog acum. Autoritățile județene și locale nu au avut acest dialog.

În urmă cu 10 ani, am transferat din proprietatea statului în proprietatea publică a Consiliului Județean a 10 hectare de teren pe Tăietura Turcului pentru un parc tehnologic de inovare și de cercetare, unde urma să fie aproximativ 7 hectare acoperite cu clădiri, hale și birouri pentru IT, pentru a reloca aceste companii cu costuri mai mici și cu un grad mai mare de implicare a autorităților locale.

Din păcate, hățișul din care, de ani de zile, a fost preluat de Consiliul Județean, el este funcțional juridic, dar este blocat în PUZ-uri, PUD-uri și în hățișurile birocrației administrației județene și a celei locale. Eu le cer și lui Boc, și lui Tișe să deblocheze de urgență acest proiect pentru că el poate fi una dintre soluții. Acesta este blocat doar pentru că poartă amprenta Partidului Social Democrat”, a mai arătat Alexandru Coroș.

CMF: 21240002



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Se prelungește din nou PLAFONAREA tarifelor RCA. Ce TERMEN a propus Ministerul Finanțelor

Publicat

rca

Se prelungește din nou plafonarea tarifelor RCA. Ministerul Finanțelor propune, printr-un proiect pus în dezbatere publică, menținerea tarifelor plafonate pentru încă trei luni.

Potrivit proiectului, „se prelungește perioada de aplicare a prevederilor art. 1 alin. (2) și (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.326/2023 privind stabilirea tarifelor de primă maxime şi a altor măsuri aplicabile de către societățile de asigurare care practică asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi de tramvaie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.192 din 29 decembrie 2023,până la data de 30 septembrie 2024”, scrie Alba24.ro.

Plafonarea tarifelor RCA

Plafonarea tarifelor RCA a fost stabilită din aprilie 2023 (prin HG 298/2023), la nivelul din februarie 2023. Apoi, măsura a fost prelungită cu trei luni. În decembrie 2023, prin HG 1326/2023 s-a permis indexarea primelor de asigurare practicate de către asigurătorii RCA la data de 28 februarie 2023, cu un procent de maximum 6,8% pentru o perioadă de 3 luni.

În martie 2024, prin HG 262/2024 măsura a fost prelungită până în 30 iunie.

Se prelungește din nou PLAFONAREA tarifelor RCA. Ce TERMEN a propus Ministerul Finanțelor

Ministerul Finanțelor consideră că plafonarea tarifelor RCA trebuie menținută încă trei luni.

Potrivit statisticilor MF, din numărul total de vehicule din parcul național auto, respectiv 10.333.293, la data de 6 iunie 2024 erau asigurate un număr de 7.486.349 de vehicule.

”Cazurile prelucrate încadrate în categoria asiguraților cu risc ridicat în perioada 1.01.2024 – 2.06.2024, sunt în număr de aproximativ 41.500, din care aproximativ 201 au fost preluate voluntar, iar 41.300 au fost alocate automat către asigurători”, se arată în proiectul MF.

Citește mai departe

EVENIMENT

ITM Cluj, controale la restaurantele din județ. Două firme au fost amendate

Publicat

Angajații Inspecției Muncii au desfășurat recent controale la zeci de angajatori din domeniul restaurante și alte servicii de alimentație.

ITM Cluj a desfășurat, în cadrul unei campanii organizate la nivel naţional, acţiuni de control pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind încheierea și executarea contractelor individuale de muncă, de catre angajatorii din domeniul „restaurante si alte activitati de servicii de alimentație”.

S-a verificat respectarea reglementărilor legale privind angajarea personalului, transmiterea contractelor individuale de muncă în registrul general de evidență al salariaților, durata timpului de muncă și muncă suplimentară, întocmirea evidenței orelor de muncă prestate de către salariați, repausuri periodice(repausul săptămânal, sărbători legale), munca de noapte, precum și stabilirea si acordarea drepturilor salariale.

De asemenea, s-a urmărit și modul în care au fost îndeplinite măsurile dispuse cu ocazia controalelor anterioare, acolo unde a fost cazul.

Obiectivele campaniei

  • Identificarea și verificarea agenților economici care activează în domeniul „restaurante și alte activități de servicii de alimentație”.
  • Eliminarea neconformităților constatate, prin dispunerea de măsuri obligatorii de intrare în legalitate și aplicarea de sancțiuni contravenționale corespunzătoare.
  • Creșterea gradului de conștientizare a angajaților și angajatorilor în ceea ce privește necesitatea respectării prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă.

Două societăți comerciale, amendate de ITM Cluj

Cu ocazia acestei campanii ITM Cluj a efectuat controale  la un număr de 29 de  angajatori din judeţul Cluj. Două societăți comerciale au fost sancționate contravențional cu amenzi în valoare totală de 4.500 lei.

Amenzile au fost aplicate pentru neorganizarea evidentei orelor lucrate, cu evidențierea zilnică a orelor de începere si de sfârșit a programului de lucru pentru fiecare salariat în parte.

 

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

CTP Cluj: PROGRAMUL de transport urban si metropolitan pentru perioada 22–24 iunie 2024

Publicat

ctp

Compania de Transport Public Cluj-Napoca SA face cunoscut publicului călător programul de transport urban și metropolitan pentru perioada 22-24 iunie 2024:

22.06.2024 – circulatia se va desfasura intre orele 5,30–23,00, conform programului de transport pentru zilele de sambata;

CTP Cluj: PROGRAMUL de transport urban si metropolitan pentru perioada 22–24 iunie 2024

23.06. si 24.06.2024 – circulatia se va desfasura intre orele 6,00–23,00, conform programului pentru zilele de duminica.

Programele de circulatie pot fi consultate pe site-ul companiei www.ctpcj.ro si in aplicatia de mobil Tranzy.

Pe aceasta cale uram publicului calator “Sarbatori fericite! ”

Citește mai departe

EVENIMENT

A început „igienizarea” USR. Cei șase candidați la șefia partidului au semnat o declarație de necolaborare cu Securitatea

Publicat

De

Cei șase candidați rămași în cursa pentru șefia USR au semnat o declarație de necolaborare cu Securitatea sau cu alte servicii de informații. Inițiativa aparține clujeanului Vasile Dincă și este menită să restabilească încrederea electoratului în partid.

Cei șase candidați la șefia Uniunii Salvați România (USR) au semnat o declarație de necolaborare cu Securitatea sau cu alte servicii de informații, inițiată de clujeanul Vasile Dincă, la rândul său candidat. El a declarat, pentru Cluj24, că toți cei cinci candidați rămași în cursă au dat curs inițiativei sale, menită să restabilească încrederea electoratului în partid.

„Toți cei șase candidați, inclusiv eu, am semnat declarația de necolaborare cu Securitatea sau cu alt serviciu de informații românesc sau străin”, a arătat Dincă.

Dincă vrea „igienizarea” partidului

Declarația face parte dintr-un angajament de „igienizare” a partidului, luat de Vasile Dincă prin programul pentru candidatura la șefia partidului. Acesta prevede curățarea USR de orice legături cu fostele structuri de Securitate.

Conform acesteia, toți colegii care ocupă funcții de conducere vor trebui să semneze o declarație de necolaborare cu Securitatea, conținând următoarea frază: „Menționez că nu am fost și nu sunt angajat, colaborator, informator și nu am nicio altă formă de colaborare la nici un serviciu de informații din România sau străinătate”.

Şase dintre cele zece candidaturi pentru preşedinţia USR au fost validate, informează Uniunea Salvaţi România. Cei care au rămas în cursă sunt: Elena Valerica Lasconi, Cristian Gabriel Seidler, Radu Mihai Hossu, Vasile Dinca, Luiza Oancea şi Vasile Gabriel Filip.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax