Connect with us

EVENIMENT

Bond. James BOND. Cine ar putea fi noul 007

Publicat


007

Mandatul lui Daniel Craig în rolul lui James Bond s-a încheiat la începutul acestui an, după 16 ani, cinci filme și un smoching roz destul de îndoielnic, scrie BBC.

Deși încă nu suntem pe deplin siguri ce este un Quantum of Solace, știm că Craig a realizat unele dintre cele mai bune filme din franciză și că va fi greu de urmat.

Este o decizie de distribuție extrem de importantă. O cantitate uriașă de venituri din box office depinde de alegerea actorului potrivit pentru rol.

„Un nou Bond nu înseamnă doar un costum de covor roșu și un braț pentru ceas”, spune Mark O’Connell, autorul cărții Catching Bullets: Memoirs of a Bond Fan. „El trebuie să fie un star de cinema, un ambasador al seriei și al cinematografiei, un diplomat mediatic, un fiu consacrat al culturii britanice și imaginea unui ecosistem de produse și sponsorizări de miliarde de dolari. El trebuie să fie instantaneu recunoscut în toate colțurile lumii ca James Bond. Trebuie să fie arătos, să poată ține în mână camera de filmat și să domine ecrane de cinema de mărimea unor terenuri de fotbal.”

Bineînțeles, orice nou actor Bond va dori probabil să aducă un omagiu celor care au venit înaintea lui, „dar el va aduce propriile calități rolului”, notează O’Connell. „Nu este nevoie să fi fost un actor principal. Daniel Craig nu era când a primit rolul în 2005. Cu toate acestea, era un actor principal în așteptare – ceva ce producătorul Barbara Broccoli a trebuit să îi insufle pe parcursul a aproximativ un an de discuții despre preluarea ștafetei lui Bond.”

Așadar, cine ar putea fi?

Există mai mulți candidați ale căror nume au fost vehiculate de Bond în ultimii ani.

Să începem cu elementele de bază: un lucru pe care îl știm cu siguranță este că următorul Bond va fi un alt bărbat. „James Bond poate fi de orice culoare, dar este bărbat”, a declarat producătorul Barbara Broccoli în 2020. „Cred că ar trebui să creăm noi personaje pentru femei – personaje feminine puternice. Nu mă interesează în mod deosebit să iau un personaj masculin și să îl interpreteze o femeie. Cred că femeile sunt mult mai interesante decât atât”.

Având în vedere acest lucru, lucrurile nu pot fi mult mai masculine decât Tom Hardy, un actor obișnuit să fie dur pe ecran – i-a interpretat pe ambii gemeni Kray în Legend și a jucat în Venom, Dunkirk și Mad Max: Fury Road.

Cu astfel de roluri, este ușor de înțeles de ce Hardy este considerat de ceva vreme favoritul. El și-a aruncat pălăria în ring în 2012, spunând pentru Magic: „Mi-ar plăcea să joc Bond cu regizorul Christopher Nolan sau ceva de genul acesta. Ar fi minunat”.

„Problema vârstei este (…) considerată o potențială barieră”

Cu toate acestea, la 44 de ani, există acum riscul ca el să fi ratat rolul. Merită să ne amintim că acesta este un rol în care Daniel Craig a rămas timp de 15 ani. Hardy s-ar apropia de 60 de ani dacă l-ar păstra atât de mult timp.

Problema vârstei este, de asemenea, considerată o potențială barieră pentru Idris Elba, 49 de ani, care a fost favorit să preia rolul timp de un deceniu, după interpretarea extrem de populară a lui Stringer Bell în The Wire.

„Mașini, femei, martini. Cine vrea să facă asta? Sună groaznic”, a glumit Elba în 2016. Cu toate acestea, actorul a recunoscut, de asemenea, că ar putea fi „prea bătrân” pentru a-l prelua.

Așadar, ce agenți mai tineri ar putea fi în cadru? Starul Bridgerton Regé-Jean Page, 33 de ani, cu siguranță nu ar fi o predicție rea – arăta de parcă dădea audiții pentru 007 de fiecare dată când pășea pe un covor roșu în acest an. Nu te poți contrazice cu cineva care se descurcă în smoching la fel de bine ca el, iar fostul 007 Pierce Brosnan a spus că ar fi un Bond „minunat”.

Totuși, Page și-a păstrat calmul cu privire la zvonuri. „Dacă ești britanic și faci ceva de renume pe care oamenii îl consideră bun, atunci oamenii încep să spună cuvântul cu B”, a declarat el pentru The Tonight Show la începutul acestui an.

„Este normal ca producătorii să ia în considerare un nou talent scoțian”

Richard Madden, starul din Game of Thrones, este un alt actor care ar putea fi în cursă, în mare parte datorită rolului său din drama BBC Bodyguard, care i-a cerut să poarte un smoching, să dea cu spatele o mașină din calea focurilor de armă și să știe cum să folosească o armă.

Și este normal ca producătorii să ia în considerare un nou talent scoțian, având în vedere că primul actor care l-a interpretat pe James Bond în seria de filme a fost regretatul Sean Connery.

Dar Madden, în vârstă de 35 de ani, a minimalizat și el speculațiile. El a declarat pentru GQ în 2018 că a fost „mai mult decât flatat să fie menționat” în legătură cu Bond, dar a adăugat: „Toată lumea adoră zvonurile pe acest subiect. Eu sunt doar cel actual. Va fi altul săptămâna viitoare”.

Problema cu câțiva dintre acești actori este că sunt favoriți la casele de pariuri. Acest lucru ar putea părea un lucru bun, dar producătorii au ales adesea în trecut pe cineva mult mai puțin evident, poate intenționat.

Este posibil să nu fi auzit de Tom Hopper înainte, dar partenerul lui Madden din Game of Thrones a cunoscut o creștere a interesului și a activității agențiilor de pariuri în octombrie, în ciuda faptului că anterior era considerat un outsider ferm.

Înainte de asta, puteai paria pe el cu o cotă de 100-1 pentru a fi următorul Bond. Până la sfârșitul lunii octombrie, cota a fost redusă la 3-1, pe fondul zvonurilor potrivit cărora el s-ar afla pe o listă scurtă întocmită de Broccoli.

„Se pare că am fost prinși pe picior greșit”, a declarat atunci purtătorul de cuvânt al William Hill, Rupert Adams. „Tom Hopper era complet în afara radarului nostru, dar acum este ferm pe el. Pariul sugerează că el este aproape sigur pe lista scurtă”.

În vârstă de 36 de ani a avut roluri în seriale de televiziune precum Casualty, Doctors și The Umbrella Academy și a apărut alături de Amy Schumer în filmul I Feel Pretty din 2018.

„Actorul Henry Cavill a fost în cursa pentru rolul lui Bond”

În altă ordine de idei, activitatea actorului irlandez Jamie Dornan a variat de la Fifty Shades of Grey până la o prestație potențial nominalizată la Oscar în Belfast al lui Kenneth Branagh.

Clive Standen, starul serialului TV Taken (bazat pe trilogia cinematografică cu același nume), și Henry Golding, starul din Crazy Rich Asians, au fost, de asemenea, menționați de mulți.

Actorul Henry Cavill a fost în cursa pentru rolul lui Bond și a fost considerat de mulți ca fiind al doilea în fața lui Daniel Craig.

Dar, pe atunci, Cavill ar fi avut 20 de ani, fiind probabil prea tânăr pentru rol, ceea ce înseamnă că șansele sale ar putea fi mai mari de data aceasta.

„În acest stadiu, totul este în aer. Vom vedea ce se va întâmpla. Dar da, mi-ar plăcea să joc Bond, ar fi foarte, foarte interesant”, a declarat Cavill pentru GQ în 2020.

Sursa: Mediafax

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

FOTO. Parcul Feroviarilor, lăudat de Ordinul Arhitecților: Competiţiile nu frânează dezvoltarea, ci generează prosperitate

Publicat

De

Parcul Feroviarilor din Cluj-Napoca, realizat prin concurs internațional de soluții, este dat de Ordinul Arhitecților din România drept exemplu de bună practică. Proiectul, lansat în 2018 de Primăria Municipiului Cluj-Napoca, a fost finalizat anul acesta.

Proiectul de revitalizare a Parcului Feroviarilor este un exemplu de bună practică în atribuire și implementare prin competiții de arhitectură, arată Ordinul Arhitecților din România (OAR).

„La începutul verii s-au finalizat lucrările de amenajare a Parcului Feroviarilor din municipiul Cluj-Napoca, prin implementarea soluției declarate câștigătoare în urma Concursului internațional de soluții organizat de către Primăria Municipiului Cluj-Napoca în parteneriat cu Ordinul Arhitecților din România în anul 2018”, transmite OAR.

Competițiile nu frânează dezvoltarea locală

Proiecte precum revitalizarea Parcului Feroviarilor demonstrează, potrivit organizației, că astfel de metode nu frânează dezvoltarea locală, ci contribuie la crearea unui mediu urban prosper și sigur.

„Competiţiile de arhitectură îşi demonstrează importanţa prin creşterea calităţii mediului construit, lucru imposibil fără proiectare de calitate, oferire de instrumente adecvate noilor necesităţi din societate, economisire de timp şi resurse în implementare. Toate acestea se obţin prin discuţii iniţiale şi analize detaliate ale nevoilor autorităţilor contractante.

Prin exemplele de bună practică de acest tip dorim să aratăm că atribuirea proiectelor de investiţii se poate face prin competiţii de arhitectură care nu frânează sau întârzie dezvoltarea locală, ci devin generatoare de prosperitate, siguranţă şi calitate a vieţii în oraşele noastre”, mai arată Ordinul Arhitecților din România.

Patru obiective, urmărite prin lucrări

Lucrările de reamenajare a parcului au urmărit patru obiective majore:

  • reabilitarea propriu-zisă a parcului;
  • reabilitarea străzii Parcul Feroviarilor;
  • amenajarea malurilor râului Someș în dreptul parcului;
  • construirea a două pasarele pietonale peste râul Someș.

Proiectul a fost coordonat de arhitecții Vlad Sebastian Rusu, Octav Silviu Olănescu, Anamaria Olănescu și Anda Gheorghe, alături de o echipă de specialiști în diverse domenii. Echipa de proiect a inclus contribuții din partea specialiștilor în peisagistică, structuri de rezistență, hidrotehnică și topografie. Executantul lucrărilor a fost Nord Conforest SA Cluj-Napoca și Eco Garden Construct SRL Cluj-Napoca.

Noua amenajare a Parcului Feroviarilor este deschisă publicului, oferind locuitorilor un spațiu modern și funcțional.

Citește mai departe

EVENIMENT

Când excepțiile devin NORMALITATE. Întârzierile zborurilor din Cluj, la ordinea zilei. Opt ore pentru zborul de Cipru

Publicat

Ceea ce, până nu demult, erau excepții, se pare că au devenit normalitate. Întârzierile zborurilor pe aeroportul Cluj sunt la ordinea zilei. De la 30-40 de minute, s-a ajuns chiar la 8 ore.

„Bine că nu le-au anulat”, spune cu un zâmbet amar unul dintre cei care așteaptă să plece în concediu. Și ca el sunt mulți, din păcate. Haosul din transportul aerian este total și pentru unii, de neînțeles…

aeroport

Când excepțiile devin NORMALITATE. Întârzierile zborurilor din Cluj, la ordinea zilei. Opt ore pentru zborul de Cipru

„Sunt pe aeroport în Cluj cu destinația Larnaca Cipru… plecarea era la 18:55, acum s-a modificat e 3:20”, ne scrie un clujean.

Întârzieri au și zborurile de Madrid (3 ore), Bergamo, Valencia și Nisa (1 oră), toate operate de compania Wizz Air.

aeroport

De altfel, compania a trimis deja informări celor care au zboruri în zilele următoare despre modificările de program. E adevărat că acestea sunt de ordinul zecilor de minute însă, în realitate, vor fi ore.

aeroport

aeroport

Citește mai departe

EDUCATIE

Cele mai slabe școli din Cluj în urma rezultatelor la examene. Șefa IȘJ vrea desființarea învățământului simultan

Publicat

De

Școlile cu cele mai slabe rezultate Cluj

Elevii din județul Cluj au reușit și în 2024 să obțină cele mai bune rezultate la examenele naționale. Conform statisticilor, Clujul, ca județ, e în frunte atât la Evaluarea Națională, cât și la Baclaureat. Dar în județ există și școli cu promovabilitate ZERO.

Majoritatea sunt din mediul rural, unde încă se practică învățământul simultan.

Cele mai slabe școli din Cluj în urma rezultatelor la examene

Examenele pentru absolvenții claselor a VIII-a și a XII-a s-au încheiat. Pentru cei care au terminat 12 clase și care nu s-au prezentat la examen sau nu au reușit să aibă mediile de trecere în anii trecuți încep pregătirile pentru BAC-ul de toamă.

Citește și: Marinela Marc, șefa ISJ Cluj: „Dacă ar fi după mine aș DESFIINȚA a doua sesiune de BAC”. Ce spune despre ADMITEREA la colegii

S-au făcut clasamente și topuri cu cele mai bune școli, dar există și unități de învățământ, cele mai multe în mediul rural, unde elevii nu performează.

Iar pentru asta, sistemul are nevoie și de alte măsuri, pe lângă cele care există deja și care sunt implementate, pentru a-i aduce, în primul rând, pe elevi la școală.

Sunt școli în Cluj cu promovabilitate zero la Evaluarea Națională

Potrivit reprezentanților Inspectoratului Școlar Cluj, județul are 25 de unități de învățământ preuniversitar care au un număr de absolvenți ai claselor a VIII-a care variază de la 4 elevi (Școala Gimnazială Iara), la 44 de elevi (Școala Gimnazială “Traian Dârjan”, Cluj-Napoca), însumând, în total, 230 de elevi.

Dintre aceștia, 160 de elevi au luat note sub 5 și 70 note peste 5.

Majoritatea sunt din școli din comunele județului unde se practică și învățământul simultan.

Școlile cu promovabilitate zero la Evaluarea Națională:

  • Școala Gimnazială Cara, comuna Cojocna – din cei 8 absolvenți, 6 s-au prezentat la examen, dar nicici unul nu a obținuto medie egală sau mai mare de 5.
  • Școala Profesională Poiana, Turda – din 27 de absolvenți, 8 s-au prezentat la examen, dar nicici unul nu a obținut o medie egală sau mai mare de 5.
  • Școala Gimnazială Cutca, comuna Sânmartin – din 3 absolvenți, 2 s-au prezentat la examen și nici unul nu a obținut o medie egală sau mai mare de 5.
  • Școala Gimnazială Suatu, comuna Suatu – toți cei 7 absolvenți s-au prezentat la examen, dar nici unul nu a obținut o medie egală sau mai mare de 5.

Există și școli unde doar un absolvent de clasa a VIII-a a luat o notă mai mare sau egală cu 5. Inclusiv la Cluj-Napoca, unde este vorba de o școală cu copii care provin din medii defavorizate.

Școli în care un singur elev a avut media 5 sau mai mare la Evaluarea Națională:

  • Școala Gimnazială “Traian Dârjan” Cluj-Napoca – unde din 44 de absolvenți, 10 s-au prezentat la examen
  • Școala Gimnazială “Ioan Alexandru” Sânpaul, comuna Sânpaul – unde din 14 absolvenți, 5 s-au prezentat la examen
  • Școala Gimnazială Săcuieu, comuna Săcuieu – unde din 10 elevi, doar 2 s-au prezentat la examen
  • Școala Gimnazială “Lia Manoliu” Cornești, comuna Cornești – unde din 3 absolvanți, doi s-au prezentat la examen.

Cele mai bune școli și mediile elevilor la Evaluarea Națională

Ca o comparație, cea mai rată de promovare într-o școală din mediul rural este 7,50 la Evaluarea Națională. Este vorba de Școala Cu Clasele I-VIII “Kos Karoly” din Izvorul Crișului.

Citește și: Rezultatele finale la Evaluarea Națională Cluj. Procentul de promovare, 86,1%, mai mic ca anul trecut. Avem încă o medie de 10

Cea mai bună școală din Cluj-Napoca, în funcție de procentul de promovare este Colegiul Național “Emil Racoviță”, cu 9,13%.

Mai jos, clasamentul școlilor în urban și rural:

Cele mai slabe rezultate la Examenul de bacalaureat

În ceea ce privește examenul de bacalaureat, cea mai mică promovabilitate într-o școală a fost de 22,24%.

Citește și: Peste 90% rata de promovare la BAC în județul Cluj. Șefa IȘJ îi felicită pe absolvenți pentru rezultatele “fabuloase”

Clasamentul, în ordine descrescătoare, cu liceele cu cea mai slabă promovabilitate la BAC. Din clasament am eliminat Liceul Tehnologic Special pentru Deficienți de Auz Cluj-Napoca:

  • Liceul Tehnologic „Vlădeasa” Huedin – 56.52%
  • Liceul Teoretic „Henri Coandă” Dej – 52.63%
  • Liceul Tehnologic Ucecom „Spiru Haret” Cluj-Napoca – 42.31%
  • Colegiul Tehnic De Transporturi „Transilvania” Cluj-Napoca – 36.00%
  • Liceul Tehnologic „Someș” Dej – 24.24%.

IȘJ Cluj: Mulți elevi merg în învățământul dual

Absolvenții de clasa a VIII-a, chiar și cei care nu se prezintă la examen, se pot înscrie mai departe la școală și sunt locuri, conform IȘJ Cluj.

Sunt elevi care abandonează total școala, dar, un număr tot mai mare de absolvenți de clasa a VIII-a din Cluj se îndreaptă spre învățământul dual și profesional, potrivit șefei IȘJ Cluj, Marinela Marc.

“Locuri sunt acum pentru toți absolvenții claselor a VIII-a, iar o parte din ele sunt și la învățământul profesional și dual.

Sunt și elevi, un procent din ce în ce mai mare, care optează din start pentru acest fel de învățământ și de aceea aleg să nici nu se prezinte la Evaluarea Națională”, a precizat Marinela Marc.

Șefa IȘJ Cluj: Sunt probleme în școlile din mediul rural, din zonele defavorizate

Marinela Marc susține că sunt încă probleme nerezolvate în sistem.

“Rezultate slabe sunt preponderent în mediul rural, asta pentru că avem și școli din mediul rural cu rezultate foarte bune. Dar într-adevăr, școlile care au sub 50% procent de promovare, câteva cu niciun copil care să aibă media 5, sunt majoritatea din mediul rural, din zone dezavantajate economic, cu populație preponderent romă.

Sunt școli mici, unele sunt structuri ale școlilor de centru, în care elevii învață în clase cu predare simultană.

Acestea sunt, din păcate, aspecte pe care nu am reușit nici noi să le reducem”, a declarat, recent, Marinela Marc pentru TVR Cluj.

Șefa IȘJ Cluj spune însă că decizia funționării acestor școli, unde copiii de diferite vârste învață simultan, aparține autorităților locale.

Șefa IȘJ vrea desființarea învățământului simultan

Decizia funcționării școlilor mici este a autorităților locale, arată șefa IȘJ Cluj.

“Ele aprobă rețeaua școlară și oricât am încercat să-i lămurim pe primari că pe termen lung nu este benefică forma de învățământ simultan, nu am reușit până acum. Anul acesta este unul electoral și cred că era greu să meargă în fața comunității să explice că nu este bine pentru copii să prelungească această formă de învățământ simultan.

Dar sper că anul viitor vom putea, poate, să-i convingem pe primari că au alte șanse copiii care învață în clasă de sine stătătoare”, a mai spus Marinela Marc.

Marinela Marc: Nu pot fi toți elevii de media 10, dar părinții trebuie să se implice

Marinela Marc susține că este necesară și implicarea părinților când vine vorba de rezultatele elevilor.

“Părinții trebuie să fie la curent cu ce se întâmplă cu copiii, în contextul în care foarte multe școli au catalog electronic.

M-am confruntat acum, pe final de an școlar, cu mulți părinți veniți în audiență pentru că au aflat cu stupoare în ultima săptămână de școală faptul că copilul rămâne repetent.

Nu poți să mai faci nimic în ultima săptămână de școală, dar poți să îi vezi notele pe parcursul anului școlar și dacă simți că este o problemă, chiar dacă nu ești chemat la școală, te duci tu ca părinte să discuți cu cadrul didactic să vezi care e problema .

Nu pot fi toți de media 10, dar la nota minimă de promovare o pot obține cu un minim de efort”, a mai declarat Marinela Marc pentru sursa citată.

Progrese în școli în ultimii 3 ani

Există la Cluj, dar și la nivel național, programe prin care se țintește reducerea abandonului școlar, un pas pentru a îmbunătăți, practic, și rezultatele elevilor la clasă și la exemene.

Șefa IȘJ Cluj, Marinela Marc, spune că se lucează cu școlile unde rezultatele elevilor sunt mai slabe, imediat după aflarea rezultatelor la simularea examenelor naționale.

Aceasta a mai precizat și că se văd unele progrese la nivel de județ, în școlile unde sunt implementate programe cum ar fi “Masa caldă”.

“Noi am monitorizat școlile care au fost cuprinse inițial în programul Masa caldă în ultimii trei ani și toate au înregistrat progrese în ceea ce privește reducerea abandonului.

Dar au fost înregistrate și rezultate mai bune la examene”, a mai declarat Marinela Marc.

Citește mai departe

EDUCATIE

Studiu UBB: Surprinzător, studenții înclină spre învățământul ONLINE

Publicat

De

Studiu UBB

Un studiu realizat de o echipă de cercetători din cadrul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor a UBB, a relevat faptul că studenții români înclină mai degrabă către învățământul online.

Mai mult, aceștia chiar ar abandona studiile în ipoteza indisponibilizării acestui format al procesului didactic, cu toate neajunsurile lui.

Studiu UBB: Surprinzător, studenții înclină spre învățământul ONLINE

O echipă de cercetători ai Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB), din cadrul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor (FSEGA), au publicat rezultatele unui studiu privind factorii determinanți ai înclinației studenților români către învățământul online și ai intenției acestora de a abandona studiile în ipoteza indisponibilizării acestui format al procesului didactic.

Cercetarea a fost derulată într-un moment delicat al „noii realități”, în perioada ulterioară principalelor valuri ale pandemiei de COVID-19.

Aceasta a fost o perioasă marcată în sistemul de învățământ superior românesc de tranziția către o „normalitate” în care activitățile față în față și cele online alternau, iar fiecare dintre ele păreau un lucru obișnuit atât pentru studenți, cât și pentru dascăli.

Peste 900 de studenți ai FSEGA au participat la studiu

Culegerea datelor necesare studiului s-a realizat cu sprijinul structurilor de conducere ale FSEGA, care este cea mai mare facultate cu profil economic din România, toți studenții facultății fiind invitați să își exprime opiniile prin intermediul unui chestionar.

Rata de participare a fost de circa 18% din totalul studenților, rezultând un eșantion final validat care a cuprins 953 de studenți.

Argumente pro

Potrivit reprezentanților UBB, rezultatele cercetării au relevat faptul că satisfacția studenților în raport cu componenta online a procesului didactic și, implicit, înclinația lor către acest format, este influențată pozitiv de patru elemente esențiale:

  • utilitatea percepută a sistemului online folosit,
  • ușurința sa în utilizare,
  • siguranța sanitară conferită de către acest format de predare-învățare,
  • compatibilitatea dintre sarcinile didactice și tehnologia utilizată pentru implementarea învățământului online.

“Mai departe, cu cât acești factori au valori mai ridicate, cu atât se accentuează intenția studenților de a abandona studiile în cazul indisponibilizării componentei online a actului educațional”, arată studiul.

Date surprinzătoare

În mod surprinzător, conveniența conferită de învățământul online, de exemplu, economia de timp și de resurse financiare dată de faptul că nu mai este necesară deplasarea și prezența fizică pentru a beneficia de actul educațional, nu s-a dovedit a fi un factor relevant în determinarea satisfacției sau a înclinației studenților către învățământul online.

Studiul a avut în vedere și investigarea unui set de factori cu potențial inhibator pentru satisfacția în raport cu studiul online și pentru înclinația studenților către acest format didactic.

Citește și: Studiu UBB: Impactul pandemiei asupra intenției antreprenoriale în România

Rezultatele cercetării au indicat faptul că izolarea socială și profesională percepută ca o consecință a învățământului online reprezintă un factor care afectează negativ și puternic satisfacția și înclinația către acest format de predare-învățare.

Mai departe, cu cât această izolare este mai puternic percepută, cu atât intențiile de abandon școlar în cazul indisponibilității formatului online se disipează.

Nici tehnostresul nu i-ar face pe studenți să renunțe la online

În mod surprinzător, cercetarea a evidențiat faptul că stresul generat de utilizarea tehnologiei („tehnostresul”), riscurile legate de confidențialitate implicate de utilizarea mediului digital sau riscul general ca imersiunea în mediul online să afecteze negativ starea de bine a individului nu reprezintă factori suficient de puternici pentru a inhiba în mod real satisfacția sau înclinația studenților către învățământul online.

“Pe lângă factorii mai sus amintiți, rezultatele cercetării au relevat totodată faptul că un grad redus de sociabilitate al studenților, cuplat cu un set de norme sociale subiective favorabile (opinii favorabile despre învățământul online din partea prietenilor, familiei, colegilor etc.) conduc de asemenea la creșterea înclinației studenților către forma online a procesului didactic și, indirect, la accentuarea intenției acestora de a abandona studiile în absența componentei online a activității didactice”, mai arată studiul.

Concluzionând, studiul cercetătorilor UBB indică factorii pe care structurile de conducere din universitățile românești (și nu numai) trebuie să îi gestioneze cu atenție pentru a stimula sau inhiba (în funcție de politica adoptată) înclinația studenților către varianta online a învățării-predării, având în vedere că aceasta conduce mai departe la modificări în privința intențiilor de abandon școlar în situația renunțării la componenta virtuală a actului educațional.

Rezultatele studiului au fost publicate în revista „Technological Forecasting and Social Change”, aparținând editurii internaționale Elsevier.

Foto: pixabay.com

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax