Connect with us

ECONOMIE

Black Friday. Cine este și de ce vorbește toată lumea despre el. Scurt istoric

Publicat


black friday g5cdf27808 640

Black Friday este una dintre cele mai așteptate zile din an în rândul celor care vor să facă o investiție – fie în vestimentație, electrocasnice, gadgeturi, cărți sau alte asemenea, dat fiind că este ziua reducerilor.

Anul acesta, cele mai mari magazine au anunțat că pregătesc oferte pe măsură, dar înainte de a le trece în revistă într-un articol viitor, Cluj24 îți prezintă un scurt istoric al Vinerii Negre.

Cum a apărut Black Friday

„Privită cu nerăbdare de oricine își dorește o reducere semnificativă pentru produsele dorite, Vinerea Neagră și-a căpătat numele pe un fond negativ, din cauza agitației și chiar a actelor de violență pe care le provoca în anii ‘60, în orașul american Philadelphia, cu ocazia începerii sezonului de cumpărături pentru Crăciun. De la magazine jefuite cu puțin timp înainte de ora deschiderii, până la ambuteiaje și accidente, Black Friday însemna, la acel moment, disperarea de a obține produsele dorite”, informează eMAG.

Cea mai veche dată în care s-a auzit de Vinerea Neagră a fost în noiembrie 1951, după Ziua Recunoștinței, fiind consemnată în jurnalul „Factory Management and Maintenance”, dar pe atunci, Vinerea Neagră se refera la obiceiul angajaților de a cere liber de la muncă pe motiv că sunt bolnavi, pentru a avea un weekend prelungit după Ziua Recunoștinței.

De la jafuri și accidente la bucurii pentru cumpărători

Astfel, „Vinerea Neagră” a ajuns să fie denumirea folosită de poliția din Philadelphia și Rochester pentru a descrie aglomerația și traficul intensificat din perioada cumpărăturilor de Crăciun, urmând ca în 1961, comercianții să înceapă demersurile pentru îmbunătățirea condițiilor. Cu toate acestea, în 1985, ziarul The Philadelphia Inquirer a precizat că cei din Cincinnati și din Los Angeles nu auziseră de Vinerea Neagră.

Denumirea a devenit cunoscută treptat în anii ’80, începând să fie folosită pentru a se referi la cea mai aglomerată zi de cumpărături. Odată cu primele recorduri în vânzări din acea perioadă, Vinerea Neagră s-a consacrat și la nivel internațional, fiind o strategie de marketing adoptată și de comercianții din alte părți ale lumii.

„Marile magazine au văzut o oportunitate de a transforma o serie de incidente nefericite într-un eveniment de care să se bucure toată lumea și au introdus reduceri, promoții, oferte speciale pentru aceasta ocazie unică.

De remarcat este faptul că multi angajați se învoiau de la muncă, invocând tot felul de pretexte, pentru a face o parte din cumpărăturile pentru sărbători cât timp rafturile erau pline și își puteau alege cele mai bune produse din timp, asigurându-se că vor avea pregătite cadourile cele mai potrivite pentru sărbătorile de iarnă.

Așa s-a transformat Vinerea Neagră într-un eveniment memorabil și o tradiție pentru retail-eri: Black Friday a devenit ziua cu cele mai multe reduceri din an, ocazia perfectă de a cumpăra din timp produsele dorite la prețurile cele mai avantajoase”, se mai arată pe eMAG.

Cu toate acestea, mulți comercianți se folosesc de Black Friday pentru câștigul propriu – știind că lumea va cumpăra multe produse, aceștia măresc prețurile înainte pentru a păcăli ochiul, astfel că doar cei care răsfoiesc site-urile și se uită atent printre rafturi își pot da seama dacă prețurile sunt cu adevărat mai mici, sau totul e o strategie de marketing.

 

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate