Connect with us

EVENIMENT

BILANȚ IPJ Cluj 2022. Peste 1.200 de accidente de circulaţie, din care 198 grave, soldate cu decesul a 41 de persoane

Publicat


politisti trafic

Anul 2022 a fost unul caracterizat de diverse provocări, dar și de așteptări din punctul de vedere al standardului profesional stabilit, pentru promovarea unui serviciu polițienesc performant în slujba cetățenilor, astfel că, Inspectoratul de Poliție Județean Cluj, prin eforturile întregului colectiv de polițiști, dar și al personalului contractual, a continuat să reprezinte un sprijin constant al comunității clujene, apărată cu devotament și respect.

Prin intervenția la apelurile de urgență, acțiuni constant pentru diminuarea riscului rutier, prevenirea și controlul fenomenului infracțional, precum și menținerea securității în cadrul evenimentelor publice de amploare, polițiștii clujeni au fost alături de comunitate, reprezentând totodată un colaborator de încredere pentru ceilalți parteneri instituționali.

Activitatea desfăşurată de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Cluj în anul 2022 s-a axat, în principal, pe realizarea obiectivelor generale ale Poliţiei Române.

Printre acestea, menționăm importanța creşterii gradului de siguranţă şi protecţie pentru cetăţeni prin protejarea persoanei, protejarea patrimoniului, siguranţa stradală, siguranţa rutieră şi siguranţa transporturilor, precum și asigurarea unui climat de siguranţă în şcoli şi în zonele adiacente şcolilor.

De asemenea, o constantă în obiectivele prioritare o reprezintă în continuare organizarea unor acţiuni punctuale şi cu efective mărite pentru combaterea indisciplinei rutiere.

Totodată, componenta de prevenire şi combaterea infracţionalităţii organizate şi transfrontaliere, alături de acțiunile pentru destructurarea grupurilor/grupărilor infracţionale constituie principii fundamentaleîn ansamblulobiectivelor instituționale.

politisti 1

Una dintre cele mai importante și eficiente resurse în cadrul unei instituții este cea umană, urmărindu-se astfel, pe parcursul întregului an, realizarea unui management responsabil și eficient, în scopul îndeplinirii unor obiective esențiale în cadrul instituției, procentul de ocupare a funcțiilor prevăzute fiind de 83,2%.

În anul 2022, polițiștii din cadrul instituției au participat la peste 230 de programe formative, organizate  în unitățile de învățământ din subordinea M.A.I., individual sau în colaborare cu alte entități juridice.

În carieră sau pentru dezvoltarea acesteia, 204 polițiști au participat la programe de formare profesională organizate de instituții de învățământ din subordinea I.G.P.R. sau M.A.I., iar pentru pregătirea și perfecționarea acestora au fost organizate 185 de activități practice și de instruire.

În cadrul activității de prevenire, au fost desfăşurate acţiuni de informare şi prevenire în cadrul celor 22 de proiecte și campanii, dintre care amintim: „De mic învăţ să mă feresc de rele”, „Şcoala siguranţei Tedi”, Proiectul „Copil iubit la bord”, „Proiect de siguranță în online”, „Vacanţă M.A.I. în Siguranţă 2021″, „Vacanța s-a încheiat”, Păzește-ți spatele”, ”Atingeri nedorite”,  ”Sărbătorile se petrec în familie. Tu știi unde este copilul tău”, ”Campania de prevenire a înșelăciunilor online”, dar și campanii educaţionale derulate în colaborare cu instituţii de învăţământ din judeţ.

În cursul anului 2022, cele 352 de activităţi desfăşurate pe linia informării și prevenirii antiinfracţionale şi antivictimale a cetățenilor au avut peste 12.500 de beneficiari.

De asemenea, în perioada de referință, polițiștii Biroului Siguranță Școlară au desfășurat 138 de activități informativ-preventive în cadrul orelor de curs, în unitățile de învățământ preuniversitare de pe raza județului Cluj, atât din mediul urban, cât și rural.

De asemenea, 747 de cadre didactice din unitățile de învățământ preuniversitare ale județului Cluj au beneficiat de sesiuni de instruiri în vederea prevenirii consumului de droguri în rândul elevilor, intervenției și sesizării unor astfel de incidente.

politisti si copii

Peste 33.000 de intervenții la evenimente

Pentru prevenirea şi combaterea fenomenului infracţional, poliţiştii au desfășurat numeroase activităţi de menţinere a ordinii publice, fiind vorba, în concret despre 33.794 de intervenţii la evenimente, 17.773 de controale directe, 1.242 de acţiuni cu efective mărite și 40 de razii.

În contextul acestor activități au fost descoperite 1.626 de infracţiuni (+252), dintre care 1.056 de infracţiuni în flagrant delict (+290).

În anul 2022, apelurilor către Sistemul Unic pentru Apeluri de Urgență 112 au necesitat 29.660 de intervenții ale efectivelor de poliție.

La nivelul județului Cluj, din totalul infracțiunilor sesizate în anul 2022, numărul infracțiunilor judiciare a crescut cu 12,47 %, al celor de altă natură cu 16,11%, în timp ce numarul infracțiunilor economice a înregistrat o scădere de 13,78%.

Din totalul infracțiunilor sesizate în anul 2022, infracțiunile contra patrimoniului reprezintă 46,96%.

Referitor la activităţile de investigare a criminalităţii, au fost soluţionate 14.987 de dosare penale, fiind dispuse măsuri preventive faţă de 433 de persoane bănuite.

1.277 de acte de violență în familie

În ceea ce priveşte activitatea de prevenire şi combatere a infracţionalităţii asociate violenţei în familie, în cursul anului 2022, au fost sesizate 1.277 de astfel de fapte, cele mai multe, 806 fiind infracţiuni de loviri sau alte violenţe, 114 infracţiuni de abandon de familie şi 111 infracţiuni de ameninţare.

În privinţa modalităţii de protejare a victimelor violenţei domestice, în cursul anului 2022, au fost emise 407 (+27) de ordine de protecţie provizorii şi 287(-45) de ordine de protecţie.

În ceea ce privește criminalitatea economico-financiară, la structura de profil a fost înregistrat un trend descendent, numărul infracţiunilor înregistrate la nivelul judeţului Cluj fiind de 1.226, rezultând astfel o scădere de13,78%.

Pe parcursul anului au fost cercetate 696 de persoane, iar față de 3 persoane au fost dispuse măsuri preventive.

În privinţa activităților de prevenire și combatere a evaziunii fiscale, în anul 2022, în baza cercetărilor efectuate de organele de cercetare penală, au fost întocmite referate de terminare a urmăririi penale în 10 cauze penale.

În cadrul dosarelor penale aflate în instrumentare, a fost recuperat un prejudiciu de 14.841.900 de lei, prin instituirea de măsuri asigurătorii.

Activitățile de urmărire și extrădare derulate pe parcursul anului au condus la darea în urmărire a 183 de persoane, dintre care 46 în urmărire internaţională.

S-a reuşit depistarea şi clarificarea situaţiei a 104 persoane urmărite național, dintre care 51 de persoane date în urmărire internaţională.

Au fost desfăşurate activităţi de căutare a persoanelor dispărute, fiind clarificate 611 cazuri de dispariţie, situaţii în care persoanele au fost încredinţate familiei sau internate în centre de profil.

De asemenea, au fost dispuse de către organele judiciare 408 măsuri de supraveghere judiciară, dintre care 321 reprezentând măsuri de supraveghere prin control judiciar şi 87 măsuri de arest la domiciliu.

500 de infracțiuni la regimul silvic

politisti lemne

În domeniul silvic, în cooperare cu instituţiile cu atribuţii în acest domeniu, au fost desfășurate 924 de acțiuni și controale în fondul forestier, pe linia provenienţei, prelucrării, depozitării şi valorificării materialului lemnos și pe linia legalităţii transportului materialului lemnos.

În perioada analizată, au fost înregistrate 498 de infracţiuni la regimul silvic și au fost aplicate 441 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 840.000 de lei.

Totodată, s-a dispus confiscarea cantităţii de 1491,18 metri cubi de material lemnos, în valoare de 658.87 de mii de lei şi indisponibilizarea a 3 autovehicule.

Pe linia regimului armelor, explozivilor şi substanţelor periculoase, în scop preventiv şi de constatare, au fost desfăşurate 534 de acţiuni şi controale.

Poliţiştii serviciului au eliberat 263 de permise port armă şi au prelungit valabilitatea pentru alte 358 de permise, fiind emise 695 de autorizaţii pentru persoane fizice, în vederea procurării de arme letale şi arme neletale supuse autorizării.

De asemenea, au descoperit 123 de infracţiuni la regimul armelor, explozivilor şi substanţelor periculoase, cele mai multe reprezentând încălcări ale prevederilor legale referitoare la regimului armelor și munițiilor, la regimul vânătorii și protecției fondului cinegetic și la regimul materiilor explozive.

Au fost aplicate 72 de sancţiuni contravenţionale, în valoare de 200.220 de lei şi s-a dispus suspendarea dreptului de a deţine şi folosi arme şi muniţii faţă de 12 de persoane, precum şi anularea dreptului de a purta şi folosi arme şi muniţii faţă de 114 deţinători.

Specialiștii Serviciului Criminalistic au efectuat 4.877 de deplasări în teren, 3.791 dintre acestea pentru investigarea tehnico-ştiinţifică a locului faptei.

În urma cercetărilor la fața locului, s-a reușit ridicarea a 33.881 de diferite categorii de urme, respectiv urme papilare, biologice, traseologice, înscrisuri şi alte urme.

În contextul activităților desfășurate de speciliștii criminaliști au fost identificate 183 de persoane bănuite.

Centrul teritorial de examinare IT, operațional din luna martie 2021 a realizat 179 de percheziții informatice asupra a 655 de sisteme informatice.

Dosare penale pentru animale

Polițiștii Biroului pentru Protecția Animalelor au soluționat, în cursul anului 2022, 424 de petiţii, reclamații și sesizări, altele decât cele cu caracter penal și au aplicat 249 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 50.350 de lei.

Totodată, la nivelul biroului au fost înregistrate 28 de dosare penale.

În perioada analizată, au fost efectuate 16 controale, fiind emise 35 de ordine de plasare în adăpost, 84 de animale fiind plasate în adăpost ca urmare a emiterii acestor ordine.

Au fost întocmite în total 47 de documente medical-veterinare și efectuate 283 de constatări de specialitate, având loc 8 întâlniri cu reprezentanții organizațiilor nonguvernamentale pentru protecția animalelor și au fost adresate 71 de informări instituţiilor abilitate cu privire la anumite deficienţe constatate.

Prevenirea accidentelor grave și a consecințelor acestora reprezintă în continuare unul dintre obiectivele prioritare în cadrul Inspectoratului.

Polițiștii rutieri au acţionat permanent pentru reducerea riscului rutier, combaterea cauzelor generatoare de accidente rutiere şi sancţionarea celor care nu respectă regulile de circulaţie, punând în pericol siguranţa circulaţiei pe drumurile publice.

Au fost desfăşurate 2.732 de acţiuni, constatate 1.690 de infracţiuni (+413) şi aplicate 39.658 de sancţiuni contravenţionale.

De asemenea, au fost reţinute, în vederea suspendării sau anulării 6.441 de permise de conducere şi au fost retrase 1.698 de certificate de înmatriculare.

În ceea ce privește riscul rutier, în perioada de referință, în județul Cluj au fost înregistrate 1.209 (+149) accidente de circulaţie, 198 dintre acestea fiind raportate ca accidente rutiere grave.

Din punctul de vedere al consecinţelor acestor accidente, indicatorii analizaţi au evidenţiat faptul că cele 198 de accidente rutiere grave s-au soldat cu decesul a 41 de persoane (-17).

Principalele cauze ale accidentelor rutiere grave au fost viteza excesivă sau neadaptată la condiţiile de drum, indisciplina pietonilor şi neacordarea de prioritate pietonilor.

În anul 2022 Inspectoratul de Poliţie Judeţean Cluj a efectuat 560 de achiziții publice, în valoarea totală de 3.827.724,48 lei fără TVA.

Au fost încheiate 62 de contracte de achiziție/acorduri-cadru, în valoare totală de 2.127.357,52 lei fără TVA, respectiv 2.479.150,64 lei inclusiv TVA.

Se continuă implementarea proiectului cu titlul “Reabilitare, creșterea eficienței energetice, gestionarea eficientă a energiei la imobile existente corpurile C2 și C20, modificari interioare, amenajare spații de lucru în pod existent (C2) amenajare incinta și refacere împrejmuire la I.P.J. și D.J.I. Cluj”, în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, Axa prioritară 3 – Sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de carbon, Prioritatea de investiţie 3.1 – sprijinirea eficienței energetice, a gestionării inteligente a energiei din surse regenerabile în infrastructurile publice inclusiv în clădirile publice şi în clădirile de locuinţe, în parteneriat cu Direcţia Judeţeană de Informaţii Cluj.

De asemenea, printre principalele obiective stabilite în cadrul instituției se regăsește dezvoltarea de programe, proiecte şi campanii destinate prevenirii criminalităţii şi reducerii riscului de victimizare, în corelare cu caracteristicile situaţiei operative.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

VIDEO FOTO. Locuitorii de pe strada Uliului, cu jalba la Consiliul Local Cluj-Napoca. Au cerut intervenții prioritare

Publicat

De

uliului

Mai mulți locuitori de pe strada Uliului din Cluj-Napoca, unde zilele trecute au fost înregistrate alunecări de teren iar o porțiune din stradă s-a surpat, au venit în ședința Consiliului Local și au cerut explicații, dar și intervenții prioritare ale Primăriei.

Oamenii au precizat că problema de pe strada Uliului este foarte veche, iar viceprimarul Dan Tarcea este la curent cu toate problemele care există.

Solul o ia la vale în contact cu apa

”La numărul 90, problema este din 2020, când a apărut o groapă imensă în față. Am făcut sesizări de mai multe ori și se repara, dar nu se repara cauza.

S-a aruncat asfalt în neștire fără să se gândească că în studiile geo scrie să se evite ca apa să intre în contact cu solul pentru că o ia la vale.

Acolo trebuie zid de sprijin, canalizare pluvială și drenuri”, a explicat un locuitor al străzii.

Oamenii au cerut stabilirea unor intervenții prioritare, cum ar fi reamenajarea străzii Alexandru Donici și oprirea apei să nu se scurgă la vale de pe această stradă.

Soluție de la un expert

Viceprimarul Dan Tarcea a precizat că municipalitatea a luat măsuri de urgență, iar acum se așteaptă rezultatul unui studiu efectuat de expert care va preciza soluțiile tehnice pentru remedierea situației.

După acest pas, va veni un proiectant cu detaliile, iar Primăria va aduce firma care să intervină.

”Astăzi discutăm despre intervențiile în regim de urgență pe drumul alternativ. Am convocat Comitetul Local pentru Situații de Urgență pentru a putea lua măsurile necesare pentru că nu discutăm de o stradă care aparține de municipiul Cluj-Napoca. Am luat și o măsură legată de containerele de gunoi, o soluție provizorie până când mașina va putea intra acolo.

Am luat și măsura de blocare a traficului”, a menționat Tarcea.

Camioane de 40 de tone pe stradă

Alți locuitori ai străzii au declarat pentru Cluj24 că o cauză pentru alunecarea de teren este și faptul că s-a permis accesul transportului greu pe stradă, în condițiile în care au circulat zeci de camioane de 40 de tone, betoniere și macarale pentru vile ridicate în zonă.

”Am avut zeci de sesizări la Primărie și apeluri la numărul 984 în care semnalam circulația acestor betoniere și camioane grele, dar nu s-a întâmplat nimic”, a afirmat un cetățean de pe strada Uliului.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

O nouă anulare a licitației pentru centura ocolitoare: Băltărețu îl acuză pe Boc de secretomanie și ineficiență

Publicat

baltaretu licitatie

Prezent, luni, în ședința Consiliului Local Cluj-Napoca de după anunțul oficial al anulării celei de-a doua licitații pentru centura ocolitoare a municipiului, deputatul Viorel Băltărețu a acuzat administrația locală de secretomanie și lipsă de reacție.

“Primăria se face vinovată de lipsă de transparență și un management ineficient al proiectului. Pe de o parte, anunțul oficial al anulării licitației a ajuns azi doar la câteva ziare clujene, fără nicio explicație despre motivele anulării.

Apoi, i-au trebuit Primăriei mai mult de 5 luni să analizeze unica ofertă prezentă în licitație, pentru a decide anularea ei, fără să prezinte și motivele”.

6 ofertanți la centura Bihariei

Candidat la Primăria Cluj-Napoca, deputatul clujean a arătat că centura Bihariei a atras la licitație 6 ofertanți, iar inelul metropolitan al Oradei, 9 ofertanți.

El a argumentat că documentația proastă pregătită de echipa din primărie e cauza principală a lipsei interesului constructorilor pentru centura Clujului.

“În studiul de fezabilitate era inclusă toată centura, de la Căpuș la Apahida – 1.4 miliarde de euro.

Nu ați reușit să gasiți o soluție de finanțare. V-am propus mai multe variante, pentru cei 400 milioane de euro care lipseau, ca să scoatem toată centura la licitație o singură dată.

Ați tăiat proiectul cu regula de trei simplă și l-ați împărțit în bucățele, ne-am trezit la sfârșit că nu vin constructorii. Nu sunteți în stare să puneți prețurile și condițiile corecte”, a arătat Băltărețu.

Timp pierdut

“Am pierdut foarte mult timp, eu nu mai am încredere că puteți duce acest proiect la finalizare”, a concluzionat deputatul.

El a adresat primarului o nouă invitație de a participa la dezbaterile ce au loc în această perioadă între candidații la primărie, la care, în mod tradițional, Emil Boc nu ia parte.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

FOTO. Ziua VETERANILOR de război, celebrată la Cluj-Napoca. MESAJUL premierului

Publicat

veterani

Ziua Veteranilor de Război a fost celebrată astăzi, în cadrul ceremoniei publice militar-religioase organizată de către Divizia 4 Infanterie „Gemina” în cooperare cu filiala Cluj a Asociației Veteranilor de Război, având sprijinul Instituției Prefectului – Județul Cluj și al Primăriei Municipiului Cluj-Napoca.

veterani

În cadrul evenimentului desfășurat cu participarea subprefectului județului Cluj, domnul Florentin Burz, a Înaltpreasfinției Sale Andrei Andreicuț, Arhiepiscopul Vadului, Feleacului și Clujului și Mitropolitul Clujului, Maramureșului și Sălajului, Preasfinția Sa Claudiu, Episcopul greco-catolic de Cluj-Gherla, a domnului viceprimar Dan Tarcea, alături de oficialități civile și Militare, domnul subprefect a dat citire mesajului primului-ministru al României, domnul Marcel Ciolacu:

veterani

Mesajul premierului Marcel Ciolacu de Ziua veteranilor de război – 29 aprilie 2024

„România onorează astăzi veteranii de război care au scris drumul spre independență și libertate al țării noastre. Avem un loc pe care să-l numim acasă grație celor care, prin sacrificiu, au apărat tot ce ne aparține și tot ce iubim.

veterani

Veteranilor aflați la vârstă venerabilă, pe care avem privilegiul să îi avem între noi, le doresc sănătate și viață lungă, în mijlocul unor familii și comunități care să le poarte recunoștință.

Ziua de 29 aprilie statul român o dedică tuturor veteranilor care, din 1877, au luptat pentru independența, suveranitatea și integritatea teritorială a României.

veterani

FOTO. Ziua VETERANILOR de război, celebrată la Cluj-Napoca. MESAJUL premierului

Datoria morală pe care o avem este să păstrăm vie memoria acestor luptători cu dragoste de patrie.

Felicit Ministerul Apărării Naționale pentru că a fost mereu vârf de lance în tot ceea ce ține de cinstirea și exprimarea recunoștinței pentru veterani, felicit Asociația Națională a Veteranilor de Război pentru implicarea deosebită și îi felicit pe toți cei care au pus umărul pentru veterani, inclusiv prefecturile și cetățenii care vor participa astăzi la manifestări, cu gândul la cei cărora le închinăm această zi.

veterani

Memorie eternă veteranilor pe care îi onorăm, multă sănătate puținilor veterani supraviețuitori ai celui de-al Doilea Război Mondial”, se arată în mesajul premierului.

veterani

veterani

Citește mai departe

EVENIMENT

Vieți salvate la Cluj-Napoca. Maraton de șase transplanturi renale de Florii în ”podul” ICUTR

Publicat

transplant icutr facebook
Reprezentanții Institutului Clinic de Urologie și Transplant Renall (ICUTR) Cluj-Napoca anunță că în „podul” instituției de pe strada Clinicilor, in duminica Floriilor, au fost făcute încă 6 transplanturi renale în 48 de ore însumând 33 transplanturi renale în 2024 și 2506 transplanturi de la înființarea Centrului de Transplant din Cluj-Napoca.
”Maratonul de transplanturi renale a fost posibil datorită echipelor de transplant: echipa operatorie coordonata de Conf. Dr. Elec Florin; As.Univ. Dr. Suciu Mihai, Dr. Pop Dan, Dr. Dan Enache, echipele de prelavare: Dr. Moisoiu Tudor, Dr. Corb Doria, Dr. Tomuță Andrei, echipa de terapie intensivă: coordonată de Dr. Șimon Robert, echipa de nefrologie: Dr. Elec Alina, Dr. Muntean Adriana Dr. Georgeta Horgiac și echipa de laborator de imunologie: Dr. Loga Luminița, Dr. Timoce Raluca, Dr. Chiorean Alin, împreuna cu asistentele blocului operator, terapie intensivă, laborator imunologie, infirmierele si brancardierii.

Donatori adulți

Au fost trei donatori adulti, cu vârste intre 36 si 54 de ani din centrele de la Bistrita, Cluj-Napoca și Sibiu.
Echipa de transplant a ICUTR mulțumește aparținătorilor donatorilor pentru puterea de a trece peste suferința pricinuită de moartea celor dragi și de a accepta donarea ca un gest profund umanitar.
Datorită gestului lor au primit o nouă șansa la viață șase pacienți din toată țara: Bihor, Suceava, Caras-Severin, Arad și Brasov, cu vârsta între 36 și 54 de ani, care făceau dializa de 1-7 ani”, a arătat ICUTR.

Condiții dificile

Reprezentanții institutului au menționat că toate aceste eforturi se fac în condiții cu totul dificile dată fiind situația clădirii în care funcționează ICUTR.
”Deși ICUTR ramane liderul national in transplantul renal, obiectivul de investiție ”Centrul Integrat de Transplant Cluj-Napoca” rămâne o investiție potențială pe o listă de așteptare, situație care sperăm că se va schimba cât de curând.
Sperăm ca după investiția de 500 milioane de euro pentru un nou Institut Fundeni, Ministerul Sănătății să găsească o sursă de finanțare și pentru investiția in Centrul Integrat de Transplant, pentru ca așa cum recunoștea Ministerul Sănătății ICUTR este o unitate medicala strategică”, precizează sursa citată.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax