Connect with us

ACTUALITATE

Big Pharma, noul balaur cu şapte capete

Publicat


Ce înseamnă „Big Pharma” ? Înseamnă industria farmaceutică sau, mai precis, primele 5 sau 10 (depinde de natura clasamentului) cele mai mari companii farmaceutice mondiale, producători de medicamente adică. Aceste mari companii (sau laboratoare) sunt organizate într-un lobbying farmaceutic la care participă organisme de reglementare, politicieni din toată lumea, finanţaţi din miliardele coloşilor Pharma, ONG-uri, foarte mulţi medici sponsorizaţi, cumpăraţi.

Printre cele mai mari scandaluri care au lovit Big Pharma au fost Vioxx (antiinflamator de la Merck and Co – îi sunt atribuite 40 000 de decese în SUA) şi Mediator (de la Servier – derivat de amfetamine, cu riscuri cardiace, medicament retras de pe piaţă în 2009). Aceste scandaluri şi încă multe altele au demonstrat că „efectiv, industria farmaceutică are câteodată strategii împinse la extrem ca să ocolească adevărul asupra produsului ei, pentru a-l menţine pe piaţă cu toate efectele secundare periculoase” (Tatiana Chadenat – „Les laboratoires pharmaceutiques sont-ils aux mains du „Big Pharma” ?”, franceculture.fr, 19.06.2019).

„În ţările occidentale, anchetele jurnaliştilor de investigaţie se ocupă cu precădere de partea dubioasă, întunecată a industriei”

Spre deosebire de România, unde comentatorii medicali sunt aproape în totalitate sponsorizaţi de Big Pharma şi sunt până la urmă doar propagandiştii acesteia, în ţările occidentale, anchetele jurnaliştilor de investigaţie se ocupă cu precădere de partea dubioasă, întunecată a industriei Pharma. Pentru că subiectele sunt dintre cele mai sensibile – e vorba de sănătatea oamenilor.

În ultimele opt luni de pandemie, Big Pharma a fost alături de OMS, pe care îl şi controlează, de ONU (un simulacru de viitor guvern mondial) şi de alte forţe globale anonimizate, preocupate de desfăşurarea şi de consecinţele pandemiei. Desigur, Big Pharma e prima interesată de vaccinurile care vor însemna foarte multe miliarde.

„Industria Pharma e cea care are cea mai mare rată de multiplicare (7) pe toate pieţele”

Big Pharma lucrează discret, prin interpuşi, prin doctori influenţi, pe care-i putem vedea pe sticla televizoarelor şi în toată mass-media. Doctori care sunt întotdeauna interesaţi de soarta populaţiei şi recomandă numai tratamentul „care trebuie”. Ei îşi declară arareori sumele încasate din surse colaterale, şi mai niciodată obligaţiile asumate şi adevăratele lor ţinte.

Subiectul Big Pharma e practic inepuizabil şi poate fi actualizat zilnic. Dar puţina presă care mai mişcă la noi nu pare deloc interesată. Şi nu e vorba doar de presa prostituată. Ce e evident pentru toţi comentatorii de aiurea e că preocuparea principală a Big Pharma nu e în nici un caz sănătatea populaţiei, aşa cum pretinde ea cu orice ocazie, prin orice interpus, ci doar marele profit. Industria Pharma e cea care are cea mai mare rată de multiplicare (7) pe toate pieţele.

„Perspectiva de profit cu vaccinurile este gigantică”

În ultimii zece ani, Big Pharma pare să fi preluat de la producătorii majori de petrol, aflaţi în dificultăţi diverse, rolul de sponsor principal al politicienilor de peste tot. Poate fi aici una dintre explicaţiile multiplicării aproape instantanee a măsurilor de închidere (confinement, lockdown) şi chiar de terorizare a populaţiei prin mass-media complet aservită (şi prostituată !).

Dar, dincolo de câştigurile aduse de producţia de medicamente şi de instrumentar sanitar, pot exista şi interese cu bătaie mai lungă, care ţin de noua ordine mondială ce vrea să se instaleze. Oricum, perspectiva de profit cu vaccinurile este gigantică şi oameni ca Bill Gates sunt foarte implicaţi.

„Tratamentul profesorului Raoult costă câteva zeci de lei în România”

Numele de producător de medicamente cel mai citat în 2020 a fost al Gilead (Gilead Sciences – companie cotată în Bursă), cu al său Remdesivir. Remdesivir-ul a fost opus frontal protocolului profesorului marseiez Didier Raoult (hidroxiclorochină + azitromicină).

Tratamentul profesorului Raoult costă câteva zeci de lei în România, dar e greu de procurat (mai ales Plaquénil-ul). În schimb, tratamentul propus de Gilead, şi promovat în România de dr. Alexandru Rafila (OMS), costă în jur de 2 500 de dolari. Mai mulţi doctori francezi sponsorizaţi de Big Pharma şi direct de Gilead l-au atacat în fel şi chip pe marele şi cinstitul savant francez.

A fost chiar ameninţat cu moartea din biroul unui alt doctor, abundent sponsorizat, printre alţii şi de Gilead („Laurii îi aparţin prof. François Raffi din Nantes. 541 729 de euro, dintre care 52 812 euro de la Gilead. Este o întâmplare dacă aflăm că telefonul anonim de ameninţare la Didier Raoult, dacă insista să continue cu hidroxiclorochina, venea de la un mobil din serviciul de infecţiologie al Centrului Spitalicesc Universitar de la Nantes, unde François Raffi e şef de serviciu ?” – „Top 13 des revenus annuels récents versés par l’industrie pharmaceutique”, francesoir. fr).

„Marile firme farmaceutice au ca finalitate nu sănătatea populaţiilor, ci profitul”

La fel ca în România, justiţia din Franţa nu a făcut deocamdată nimic în acest caz sau în alte cazuri de conflict de interese dovedite. Până şi un ministru al Sănătăţii (Agnès Buzyn) pare să fi fost recrutată, împreună cu soţul său (Yves Lévy), directorul unei importante instituţii de control al sănătăţii populaţiei.

„Marile firme farmaceutice au ca finalitate nu sănătatea populaţiilor, ci profitul. Dacă pandemia de Covid-19 este trăită în toată lumea ca o catastrofă sanitară, ea e percepută de laboratorul Gilead ca o promisiune de a avea acces la o piaţă planetară şi de a obţine beneficii colosale. Gilead aştepta această mană cerească de mulţi ani şi se pregătea pentru o vastă operaţiune comercială pentru a-şi promova antiviralul propriu, Remdesivir.

Cu Covid-19 i s-a ivit o splendidă ocazie, laboratorul trebuia să-şi impună Remdesivir-ul prin toate mijloacele. Avea nevoie mai întâi să-şi asigure susţinerea marilor instituţii. În ianuarie 2020, Gilead obţine susţinerea OMS ; din februarie deja, în Statele Unite, susţinerea lui National Institute of Allergy şi a celebrului său director, Anthony Fauci.

În Franţa, în martie, membrii cei mai influenţi din Consiliul Ştiinţific, apoi cei din Înaltul Consiliu al Sănătăţii Publice au cauţionat Remdesivir-ul. La 25 iunie, Agenţia Europeană a Medicamentului (EMA) recomandă Remdesivir-ul. […]

„Diferite studii arată efecte nedorite ale Remdesivir-ului”

Dar există o problemă : hidroxiclorochina. Această bătrână doamnă din farmacopeea noastră, promovată de profesorul Raoult, riscă serios să sfărâme visele lui Gilead. Cu atât mai mult cu cât preţul său e derizoriu comparativ cu cel al Remdesivir-ului : doza de hidroxiclorochină costă în jur de 10 dolari, iar Gilead a fixat preţul unui flacon de Remdesivir la 390 de dolari în ţările dezvoltate, adică 2 340 de dolari pentru un tratament normal cu şase flacoane administrate în cinci zile. Numărul de persoane depistate ca pozitive cu coronavirus în lume depăşeşte 10 milioane, beneficiul potenţial se cifrează deci în zeci de miliarde de dolari. […]

În acelaşi timp, diferite studii arată efecte nedorite ale Remdesivir-ului şi o eficacitate foarte relativă. […]

Putem urmări meciul Remdesivir-hidroxiclorochină prin fluctuaţiile acţiunii Gilead pe Bursă. La începutul pandemiei, Gilead, companie estimată la 100 de miliarde de dolari, a beneficiat de o valorizare de 30 de miliarde de dolari. De atunci, acţiunea fluctuează în funcţie de anunţuri.

Când Universitatea din Chicago comunică rezultate promiţătoare pentru Remdesivir şi când consilierul lui Donald Trump, Anthony Fauci, susţine medicamentul, acţiunea îşi ia zborul. Scăderile acţiunii se corelează cu publicaţiile de la IHU (Institutul Spitalicesc Universitar) Marsilia (condus de prof.dr. Didier Raoult – n.n.).

Amploarea acestor fluctuaţii este de ordinul a 10 miliarde de dolari. […] Şocul dintre Gilead şi IHU din Marsilia, personalizat prin Didier Raoult, a scos în spaţiul public manevrele frauduloase care cangreneză medicina noastră. Fenomenul nu datează de ieri” (Laurent Vercoustre – „Quand Big Pharma prend notre santé en otage”, https://blog.laurentvercoustre.lequotidiendumedecin.fr/, 12.07.2020). (Petru Romoşan)

Cine este Petru Romoșan

Poet, editor, negustor și expert de artă. S-a născut la 30 martie 1957 în comuna Orăştioara de Sus (Hunedoara). A absolvit în 1976 Liceul “George Coșbuc” din Cluj-Napoca, după trei ani la Liceul “Ady Şincai”. Activează pentru început în cenaclul literar “Lucian Blaga” din Cluj-Napoca. Din 1972 devine membru al grupului de scriitori format în jurul revistei culturale “Tribuna” (seria Dumitru Radu Popescu). În anii ’80 se stabileşte în București și lucrează în comerțul de artă ca galerist al Fondului Plastic. Urmează Şcoala de Comerţ de artă a UAP.

Între 1988 și 1998 trăiește la Paris, unde își deschide o galerie şi activează pe piaţa de artă pariziană. Revine în țară în 1998, tot la București. Debutează publicistic în 1972 cu poezie în revista “Tribuna” (Cluj-Napoca). Debutul editorial are loc în 1977 cu volumul de versuri “Ochii lui Homer”, publicat la Editura Dacia din Cluj-Napoca. Au urmat alte două volume de poezie.

A alcătuit cinci antologii de poezie românească, printre care şi cea intitulată “Cele mai frumoase 100 de poezii ale limbii române” (Ed. Compania, 2001). Este deținătorul premiului pentru poezie acordat de revista “Tribuna” din Cluj-Napoca (1976) și al premiului pentru debut în poezie acordat de Uniunea Scriitorilor din România (1977).

Este administrator și editor al Editurii Compania din București, împreună cu soţia sa, Adina Kenereş, scriitoare şi editoare la rândul său.

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


ACTUALITATE

De ce ai investi în bursă? Ce înseamnă că România a devenit piață emergentă

Publicat

Faptul că România a fost promovată la rangul de piață emergentă secundară este o dovadă a faptului că investitorii internaționali consideră că Bursa de Valori București (BVB) are vizibilitate, deține foarte mult capital și, în plus, există multe oportunități de investire. 

Conform datelor BVB, cine a investit în piața de capital în ultimii 10 ani și-a dublat banii. Pentru a oferi un context, investițiile imobiliare au adus un profit de doar 40-50%.

„Fonduri mult mai mari decât cele de până acum şi care gestionează sute de miliarde de euro vor putea să investească în România în următorii ani pentru că până acum aceşti administratori de fonduri erau restricţionaţi, prin prospect, să investească în pieţele de frontieră”, a explicat preşedintele Consiliului de Administraţie al BVB, Lucian Anghel.

Una dintre șansele pe care românii le au deodată cu intrarea în piața emergentă ar putea fi investirea în companiile de stat. Chiar dacă procentul din companie listat la BVB va fi mic, acesta reprezintă o oportunitate pentru români.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Expoziția „Mari fotografi ai Transilvaniei”, ediția a II-a, la Turnul Croitorilor

Publicat

Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei și Centrul de Cultură Urbană Cluj vă invită să vizitați expoziția temporară Mari fotografi din Transilvania. Secolele XIX-XX, ediția a II-a. Evenimentul vine ca o continuarea a expoziției desfășurate în 2019 și care s-a dovedit a un succes.

Fotografiile-document digitalizate și expuse la acestă ediție pot fi admirate de public în spațiul expozițional din Turnul Croitorilor (str. Strada Baba Novac nr. 35), în perioada 26 septembrie – 6 octombrie 2020.

Expoziția este organizată la inițiativa Muzeului Județean de Istorie și Arheologie Maramureș din Baia Mare, cu participarea Muzeului Oraşului Oradea – Complex Cultural, Muzeului Naţional Brukenthal din Sibiu, Muzeului de Istorie din Sighişoara, Muzeului Naţional de Istorie a Transilvaniei din Cluj-Napoca, Muzeului Național al Unirii din Alba Iulia, Muzeului „Casa Mureşenilor” din Braşov și Muzeului Judeţean Satu Mare.

„În anul 1886, frații Kálmán și Ferenc Dunky au deschis un cabinet fotografic în centrul oraşului”

În cadrul expoziției, fiecare muzeu aduce în atenția publicului fotografi renumiți din Transilvania celei de-a doua jumătăți a secolului al XIX-lea și a secolului al XX-lea, din orașele amintite. În posterele expoziției apar artiștii-fotografi – Lajos Mezey (1820-1880), din Oradea, Theodor Glatz (1818-1871), Kamilla Asbóth (1838-1908) și Emil Fischer (1873-1965), din Sibiu, Ludwig Friedrich Schuller (1826-1906), din Sighișoara, dr. Adalbert Cserni (1842-1916), din Alba Iulia, Leopold Adler (1848-1924) din Brașov, Mátyás Huszthy (1876-1955), din Baia Mare, Iuliu Pop (1915-1996) și Ioniță G. Andron (1917- 1989), din Satu Mare.

Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei este reprezentat în cadrul expoziției de frații Kálmán Dunky (1858-1935) și Ferenc Dunky (cca. 1860 – cca. 1941), fotografii orașului Cluj, care, alături de Ferenc Veress (1832-1916), unul dintre pionierii fotografiei din Transilvania, au fost cei mai importanți fotografi ai urbei din a doua jumătate a secolului al XIX-lea și primele decenii ale secolului al XX-lea.

„Cei doi artiști sunt consideraţi întemeietori ai fotografiei de reportaj”

În anul 1886, frații Kálmán și Ferenc Dunky au deschis un cabinet fotografic în centrul oraşului Cluj, în imobilul deţinut de contesa Ottilia Wass (Piața Centrală nr. 10, azi nr. 11.). Cei doi artiști sunt consideraţi întemeietori ai fotografiei de reportaj, fixând în imagini evenimente deosebite din istoria oraşului Cluj, cum au fost spectacolele susţinute de ansamblul de balet al Operei Vieneze, în 1888, vizita împăratului
Franz Joseph la Cluj, în 1895, sau dezvelirea statuii regelui Matia Corvinul, în 1902.

Frații Dunky au participat, totodată, cu lucrările lor, la diverse expoziții din țară și din străinătate, remarcându-se în mod special la Expoziția Industrială de la Londra, din 1897, unde au câștigat Premiul cel Mare și Medalia de Aur.

În anul 1898, frații Kálmán și Ferenc Dunky au primit titlul de „fotografi ai Curții”, calitate evidențiată și pe verso-ul fotografiilor executate în cabinetele lor. Cei doi fraţi fotografi au avut oportunitatea să surprindă și să redea aspecte legate de proiecţiile cinematografice clujene din anii 1913-1918. În studioul fondat de Jenő Janovics, directorul teatrului, cei doi fotografi au fost însărcinaţi să fotografieze secvenţe din filme, aparatura din studio, decoruri, iar pozele au fost afişate în vitrinele cinematografelor.

Fotografiile fraților Dunky deținute de Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei provin din donațiile făcute la începutul secolului XX de către contesa Ottilia Wass și contele Géza Kuun către Societatea Muzeului Ardelean. Conform descrierilor de pe spatele fotografiilor, acestea imortalizează membri unor familii de aristocraţi clujeni.

MNIT invită persoanele interesate de mai multe detalii referitoare la programul expoziţiilor să acceseze site-ul muzeului, www.mnit.ro și pagina de Facebook.

Citește mai departe

ACTUALITATE

Remus Lăpușan: Ne asigurăm că fiecare copil/profesor din județ are acces la laptop și internet (PE)

Publicat

Suntem #PRO Educație Digitală

Perioada pandemiei, în care cursurile s-au derulat exclusiv online, a scos la suprafață probleme mari ale sistemului educațional, care trenează de ani de zile. Ca membri ai Uniunii Europene, avem obligația asumată de a atinge anumite standarde privind digitalizarea și migrarea către o societate a cunoașterii. Noi însă am rămas cu mult în urmă la acest capitol!

Mii de copii din județul Cluj nu au avut acces la educație în această perioadă! Este ca o crimă la adresa lor! Problema este că pe timpul vacanței de vară nu s-au făcut prea mulți pași pentru recuperarea decalajelor, deși ar fi fost timp!

Vom aloca fonduri pentru achiziția de dispozitive electronice conectate la internet, pentru elevii și cadrele didactice care au nevoie.

De asemenea, vor organiza cursuri de dezvoltare a competențelor digitale pentru elevi și cadre didactice, pe diferite nivele și în funcție de necesități. Pentru acest lucru, vom dezvolta parteneriate cu cei din industria IT, care ne pot ajuta cu partea de infrastructură, iar instructorii se pot înscrie pe bază de voluntariat pentru predarea acestor ore. Uneori, nu este vorba despre bani, ci doar despre viziune, implicare și bună-voință.

În 27 septembrie, fiți PRO educație digitală, fiți PRO Cluj, votați Remus Lăpușan – președinte al Consiliului Județean și echipa de consilieri județeni PRO România!

“Produs de SC ELEMENTE ADVERTISING & CONSULTING SRL, la comanda Partidului PRO România – Cluj, Cod mandatar financiar: 21200010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Mândria Clujului! Potaissa Turda a reușit un egal istoric în fața lui Toulouse, una dintre cele mai bune echipe de handbal din Franța

Publicat

AHC Potaissa Turda a reușit un rezultat istoric marți seară, pe teren propriu, în fața celor de la Fenix Toulouse. Băieții antrenați de Horațiu Gal au smuls un egal, scor 35-35, uneia dintre cele mai titrate echipe de handbal masculin din Franța. Partida de la Turda a avut loc în cadrul finalei de calificare în grupele European League. Câștigătoarea returului din Franța va merge în grupele competiției.

Micuța echipă din Cluj a reușit să revină de fiecare dată când a fost condusă. Spre exemplu, scorul la pauză era 17-15 în favoarea oaspeților. Mai mult, Toulouse conducea în minutul 42 cu scorul de 27-22. Horațiul Gal a mișcat repede. Aceste a scos portarul, jucând pe faza de atac 7 contra 6. Câteva minute mai târziu, scorul a devenit egal, 28-28.

Potaissa Turda putea și câștiga, dar și să piardă. Cu câteva minute înainte de finalul partidei, gazdele au preluat conducerea, scor 33-31. Francezii nu s-au lăsat bătuți cu așa ușor, revenind la conducere când mai erau doar 20 de secunde de jucat. Turda a egalat, iar apoi a avut mare noroc la chiar ultima fază a meciului când cei de la Toulouse au izbit bara.

Meciul retur din Franța este programat să se dispute pe data de 29 septembrie, ora 21,45.

VIDEO: Declarații după AHC Potaissa Turda – Fenix Toulouse

AHC Potaissa Turda – Fenix Toulouse 35-35 (15-17)

AHC Potaissa Turda: Ghiță 9, Huba Talas 7, Szoke 5, Thalmaier 5, Iancu 3, Dragas 2, Pavel 2, Savici 1, Zacaciurin 1.

Antrenor: Horațiu Gal 

Fenix Toulouse: Ilici 8, Martins Vieira 6, Jakobsen 5, Chelle 4, Abdi 4, Steins 3, Kempf 2, Ben Halima 2, Leventoux 1.

Antrenor: Phillipe Gardent

FOTO: Facebook AHC Potaissa Turda

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate