ACTUALITATE
VIDEO / Bătrânul încătușat în fața unui magazin București, o făcătură!

Pe rețelele de socializare a fost postat azi un video cu un bătrân săltat de Poliție în fața unui magazin Kaufland din București și încătușat pe motiv că a refuzat să i se ia temperatura.
Cel puțin acesta a fost titlul și acest lucru s-a înțeles din videoclip. Ce nu s-a văzut însă a fost înainte de acțiunea polițiștilor. Ulterior, a apărut un montaj cu tot filmul evenimentelor.
După cum se vede pe montaj, cel care a filmat a fost prezent la fața locului încă de la început. Asta ar fi primul lucru dubios. Pe urmă, se poate observa că filmarea a fost făcută cu o cameră profesionistă. Mai mult, cel care filmează stă la distanță de oamenii problemă, dar se aude perfect ce spun scandalagii, fiind evident că aceștia purtau un microfon.
Mai mult, în montajul apărut sunt doar secvențe care îi scoate ca victime pe scandalagii care, de fapt, au jucat un rol de provocatori
Ulterior, au apărut și alte imagini de la persoane care au fost prezente la fața locului.
Astfel, rezultă că totul a fost o făcătură, un nou fake news.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

EVENIMENT
ATENȚIE. Schemă frauduloasă de colectare a datelor personale și bancare. E folosită identitatea brandului Notino

O tentativă de fraudă care folosește numele brandului Notino este în desfășurare în mediul online.
Schema este menită să colecteze datele personale și bancare ale utilizatorilor, atenționează Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC).
Schemă frauduloasă de colectare a datelor personale și bancare
“Atenție la ofertele ‘prea bune ca să fie adevărate’. Ofertele promoționale atractive circulă frecvent online, însă este important să le verificăm înainte de a furniza informații personale sau bancare. Recent, a fost semnalată o tentativă de fraudă care folosește numele brandului Notino. Utilizatorii sunt invitați să comande o așa-zisă ‘cutie misterioasă’ cu produse cosmetice premium, la prețul simbolic de 9,95 lei. În realitate, această ofertă este o schemă frauduloasă menită să colecteze date personale și bancare”, arată specialiștii DNSC.
Luați măsuri de protecție
Aceștia recomandă utilizatorilor măsuri de protecție esențiale în fața unor astfel de tentative:
- verificarea sursa ofertei (accesați direct site-ul oficial Notino pentru a confirma autenticitatea promoțiilor),
- să nu se furnizeze date bancare pe site-uri dubioase (orice ‘taxă simbolică’ solicitată în schimbul unor produse gratuite este, de cele mai multe ori, un semnal de alarmă),
- consultarea de recenzii și a forumurilor (dacă sunteți nesigur în privința unei oferte, căutați experiențele altor utilizatori înainte de a furniza date sau de a efectua plăți)
- protecția datelor care începe cu vigilența în mediul online.

Un concurs de dresaj canin și o expoziție de câini – Napoca Dog Show – va avea loc în perioada 24-25 mai la Jucu Arena din comuna clujeană Jucu de Sus.
Astfel, pe parcursul ambelor zile, in intervalul 12.30-13.30 la ringul central, vizitatorii pot urmări un program deosebit de dresaj canin oferit de catre Scoala de dresaj Dog Master
Atat sambata cat si duminica de la ora 16.00 se va desfasura programul de Best in Show (cel mai frumos exemplar al expozitiei).
Potrivit organizatorilor evenimentului de la Asociația Chinologică Napoca, competitiile C.A.C.- Nationala- se desfasoara intre 9.30-12.30, iar competitiile C.A.CI.B.- Internationale – se desfasoara intre 13.30-15.30.
”Acestea au ca scop arbitrarea cainilor inscrisi in competitie, de catre arbitri internationali special invitati”, precizează organizatorii Napoca Dog Show.
Printre rasele de câini care vor fi jurizate se numără ciobănesc românesc mioritic, ciobănesc românesc carpatin, ciobănesc românesc de Bucovina, ciobănesc românesc corb, schnauzers, cane corso, deutsche dogge, deutscher boxer, dobermann, rottweiler, tchiorny terrier.
Asociația Chinologică Napoca a fost înființată în anul 1971.
Sursa Foto: Facebook – Asociația Chinologică Napoca
CULTURA
Expoziție de fotografii din India și carte despre arta picturii corporale cu Henna, de Zilele Clujului

Centrul Clujean pentru Studii Indiene din cadrul UBB propune, ca parte a Zilelor Clujului, între 21 și 31 mai 2025, două evenimente deosebite, co-organizate cu sprijinul Ministerului Culturii din India și al Ambasadei Indiei în România, la Turnul Croitorilor, Centrul de Cultură Urbană Cluj.
Primul este expoziția Samsara, a fotografului Horia-Mihai Gligor, deschisă între 21-31 mai. Expoziția poate fi vizitată zilnic între orele 10-20.
Expoziția „Samsara” surprinde ipostaze din viața de zi cu zi a oamenilor Indiei. În periplul său indian, Horia-Mihai Gligor a căutat esența trăirii autentice în armonie cu divinul și natura înconjurătoare, iar fotografiile sale redau elemente ale cotidianului impregnat de sacralitate, așa cum este întâlnit pretutindeni pe străzile Indiei. „Samsara” este și o privire personală asupra ordinarului văzut ca extraordinar și o reverență sinceră în fața spectacolului nesfârșit al vieții.
Pictură cu Henna
Cel de-al doilea eveniment este o lansare de carte, pe 23 mai, ora 17: Ana-Maria Butură, ”Arta picturii corporale cu Henna”, Presa Universitară Clujeană, 2025.
„Mai mult decât o simplă tehnică de pictură temporară pe piele, Henna este o formă străveche de exprimare culturală, o limbă artistică universală care traversează secole și continente, rămânând în același timp profund ancorată în tradițiile locurilor din care provine”.
Alături de autoare, la lansare vor lua cuvântul dr. Mihaela Gligor, director al Centrului Clujean pentru Studii Indiene și dr. Ramona Cecilia Raus, Universitatea de Artă și Design Cluj-Napoca.
Ce este Henna
Henna (Lawsonia inermis) este un arbust spinos din familia litraceelor (Lythraceae), originar din regiunile tropicale și subtropicale din nordul Africii, Asia și Australia, cu frunze mici, dispuse față în față, și flori frumos mirositoare, a căror culoare variază de la alb la roșu.
Este cultivat pentru colorantul obținut din frunzele uscate și zdrobite și ca plantă ornamentată și medicinală. Colorantul numit și el „henna” are o culoare roșcat-maronie și este folosit la vopsirea părului, ca tatuaj și colorant industrial.
Editorial Opinii
OPINIE. Dragoș Damian (CEO Terapia): Explozie a vânzărilor de medicamente înainte, în timpul și după alegerile din 18 mai

Producătorii se așteaptă la creșteri substanțiale ale vânzărilor de medicamente înainte, în timpul și după alegerile din 18 mai. Vor crește în primul rând vânzările de medicamente anti-îmibateinimairepede, anti-măstrângeînpiept și anti-îmiexplodeazăcapuldedurere.
Se vor vinde ca pâinea calda medicamentele anti-îmivinesăvărs și toate celelalte medicamente pentru tulburări digestive, cum ar fi cele anti-miefoarterău, anti-mădoarestomacul și anti-trebuieurgentsămerlaveceu.
Din păcate nu mai sunt stocuri din medicamentele anti-număduclavot, anti-nuîmipasădeceosăseîntâmple, anti-nuștiucesăfac sau anti-daucubanulcăoricumnucontează.
După alegeri, indiferent de rezultat, industria așteaptă în continuare o creștere și mai mare a vânzărilor medicamentelor anti-îmibateinimairepede, anti-măstrângeînpiept și anti-îmiexplodeazăcapuldedurere. Dar este de anticipat și o explozie a vânzărilor medicamentelor din sfera sistemului nervos.
În primul rând se așteaptă o creștere a vânzărilor de medicamente anti-numaipotdorminoaptea. Poate apărea o creștere a vânzărilor medicamentelor anti-măiacudepresie, anti-suntfoartestresat, anti-suntplindenervi, anti-amsăînnebunesc, anti-suntdisperat, anti-ceprostieamfăcut sau chiar anti-îmivinesămăomor.
Stocuri mari
Publicul nu trebuie să își facă griji, exista stocuri foarte mari din aceste medicamente.
Producătorii doresc de asemenea să sublinieze că în ultimii patru ani au expirat pe stoc foarte multe medicamente care, din păcate, nu au fost folosite de către cei care au condus România, cum ar fi cele anti-săimințimpefraieri, anti-mădoareîncot, anti-sădămpomenielectorale, anti-măduclacașcaval, anti-sămiiasămieceva sau anti-dupaminepotopul.
De asemenea, producătorii doresc să semnaleze că, de la alegerile din 2020 până în prezent, românii au utilizat foarte puține medicamente din categoriile anti-măducsădauoșpagă, anti-maibinetac, anti-maibinenumăbag, anti-maibinemăuitînaltăparte sau anti-maibineplecdințară.
Aceste medicamente s-au dat la superoferta, chiar pe gratis, dar nu au fost folosite. Și, din păcate, nu s-a utilizat de loc cel mai bun medicament care se găsește în magazine, anti-nuavemcefacepentrucăașaeînRomânia.
Producătorii sunt încântați să informeze publicul că vor lansa pe 19 mai medicamentul revoluționar IubescRomâniașimăbatpentruea.
Medicamentul este mai scump pentru că se ia atât de târziu în evoluția bolii, dar este de sperat că acum, în ceasul al 12-lea, va avea succes la românii care îl vor utiliza în fiecare zi.
dan
mai 22, 2020 la 9:14 am
Ar fi interesant daca s-ar afla cine i-a platiti pe jegurile astea sa faca circ in perioada asta in care oamenii se confrunta cu tot felul de probleme.