Connect with us
Advertisement
Advertisement

EDUCATIE

Băiat de gimnaziu, BATJOCORIT de profesori și colegi, pentru că are PLETE. Nu l-au lăsat la toaletă. Mesajul unei CLUJENCE

Publicat


305153207 5910907202271285 5372295062064762394 n

O clujeancă a împărtășit povestea a doi frați de aproximativ 13, respectiv 9 ani, care au venit să se tundă după ce profesorii și colegii de la școală l-au batjocorit pe unul dintre ei, fiindcă avea părul lung.

„Astăzi am tuns doi băieți. Niște băieți de o frumusețe cum rar am întâlnit. Au venit cu mama lor la tuns pentru că băiatul cel mare, după ce a fost mutat anul acesta la altă școală, a fost întrebat de către unul dintre profesori dacă este fetiță.

Mai târziu, colegii care au asistat la remarca imbecilă a profesorului nu l-au lăsat să intre în toaletă pe motiv că e doar pentru băieți. Copilul a mers acasă și a plâns toată după-amiaza și a spus categoric că vrea să se tundă”, relatează clujeanca.

Mama copiilor l-a adus pe fratele cel mare la tuns, unde a plâns pe tot parcursul manoperei.

„Doar lacrimile îi curgeau ritmic, când dintr-un ochi, când din celălalt, pe obraji. Mama îl întreba mereu dacă e ok. Răspundea demn că… da. După ce am terminat și-a îmbrățișat mama. Au plâns.

Fratele mai mic a spus că și el vrea să se tundă să semene cu fratele lui. Un gest de o noblețe și empatie fără margini, gest făcut fără pretenții și zorzoane.

Dacă în tot acest timp am vociferat continuu despre profesori, educație, mentalități, când cel mai mic a făcut asta am amuțit. L-am tuns, într-o liniște deplină ca și cum asistam la cea mai sfântă taină”, a mai spus frizerița.

Păr lung și frumos, tăiat de „mentalități obtuze”

În urma experienței cu băieții, aceasta a ajuns la o concluzie, având un mesaj puternic pe care îl transmite tuturor părinților, copiilor și, mai ales, cadrelor didactice de la care, practic, a pornit toată agitația.

„Învățați, dragi profesori, empatia, bunătatea. Cred că meseria de profesor este o vocație, nu poate oricine să fie un dascăl bun doar pentru că a făcut studii de specialitate. La fel ca meseria de preot, de medic.

Prin ochii copiilor vedem bunătatea infinită, îl vedem pe Dumnezeu (sau cum îl numește fiecare)”, a conchis clujeanca.

Ea a postat și cele două cozi ale băieților, despre care a spus că au fost „tăiate de mentalități obtuze”.

Lungimea părului nu afectează procesul de învățare

Postarea de pe Facebook a strâns, în mai puțin de o zi, aproape 3000 de aprecieri, 2000 de distribuiri și sute de comentarii în care oamenii își exprimă nemulțumirea.

„Ca mamă de 2 băieți pletoși, înțeleg perfect frustrarea. La noi <<scuza>> a fost regulamentul care nu permite păr lung în clasele 5-8”, a spus cineva.

Altcineva a precizat că se confruntă, la rândul său, cu probleme similare, datorită faptului că băiatul poartă părul mai lung: „Da, și noi ne confruntăm cu asta, dar încercăm să nu ne lăsăm afectați… suntem speciali și diferiți, fiecare în felul lui”.

„Ce păr frumos, ambele cozi”, a punctat un utilizator.

„Anul trecut, clasa a V-a, colegi noi, profesori noi. Scandal, bullying, anchete și un an de chin, declanșat de remarca unei profesoare, care mai e și consilierul psihologic al școlii, deranjată de lungimea părului lui, legat, de altfel, tot timpul. Că <<Adam e Adam și Eva e Eva>>.

Nu a recunoscut niciodată că a spus asta în clasă, ci a susținut că un copil de 10 ani ar fi spus asta. Nu, nu s-a tuns și nu se va tunde decât atunci când își va dori el asta, probabil niciodată. Lungimea părului nu afectează cu nimic procesul de învățare. Îmi pare extrem, extrem de rău pentru cei doi frățiori”, a spus un altul, despre fiul său.

Cine stabilește normalul?

În secțiunea de comentarii se pot găsi și câteva păreri împotriva părului lung la băieți, precum:

  • „Băieții cu păr lung, iar fetele cu păr scurt. Cine îi mai înțelege…?!”
  • „Cu așa codițe nici nu l-aș mai fi întrebat dacă e fată sau băiat. Ce minte pot avea părinții ca să își integreze copiii în această societate în halul acesta? (…) Știu că toți părinții vor ca copii lor să fie cei mai cool, dar nu în felul acesta în care ne punem copilașii să fie batjocoriți, ieșind din limita normalului doar ca să fie COOL”.

Comentariile nu au rămas fără răspuns.

„Noi, ca și părinți și ca oameni maturi care nu judecă așa numitele cărți după copertă”, a răspuns un utilizator primei întrebări, referitoare la imposibilitatea înțelegerii copiilor care aleg să poarte păr lung ca băieți.

„Cine stabilește normalul, doamnă?”, a întrebat o persoană.

„Doamnă, v-ați pus problema vreo secundă că ei, copiii, își doresc să-și lase părul lung? Și că părinții doar le-au respectat dorința?! Știu, e de neconceput pentru mentalitatea <<eu te-am făcut, eu te omor>>, dar mai există și părinți care chiar țin cont de dorințele copiilor. Care le respectă alegerile. Nu ei sunt problema, ci dumneavoastră. Dumneavoastră și cei ca dumneavoastră, rămași în Evul Mediu”, a răspuns o alta.

„Deși sunt fată, aveam părul mai jos de fund și totuși îi deranja pe învățători… Treziți-vă la realitate, nu mai fiți minți înguste”, a replicat o tânără mamă, care a spus că, dacă cel mic va dori să aibă păr lung, îl va susține.

Nota autorului: diferit versus inferior

Așadar, cine e de vină? Profesorul care discriminează un elev pentru că are părul lung? Pentru că este o autoritate, deci, automat, are dreptate, ca și când pletele l-ar fi împiedicat vreodată să învețe?

Copiii din clasă? Pentru că majoritatea băieților au părul scurt, deci, automat, toți trebuie să aleagă la fel, ori sunt batjocoriți?

Părinții, care impun copiilor să fie așa cum vor părinții să fie?

Băiatul de 12 ani cu păr lung sau oamenii din jur, care l-au adus plângând la frizer, forțându-l să renunțe la o parte din el, cu care era fericit?

Nu cred că există un vinovat, ci mai degrabă o serie de aspecte ignorate la nivelul mentalității colective, care afectează psihicul celor vulnerabili dintr-o societate disfuncțională.

Da, cei din jur îl constrâng pe băiat să se tundă, e ușor să se arate cu degetul, dar asta se datorează faptului că adulții au trăit, la rândul lor, într-o perioadă marcată de „uniformizare socială”.

Pentru ei, să îndrăznească să fie altfel decât restul lumii a fost și rămâne o anomalie, iar dacă observă ceva diferit, automat, este rău, căci nu sunt obișnuiți decât cu liniștea colibei, fără să conștientizeze că există și alte „colibe”, unde liniștea poate însemna altceva: empatie, toleranță, acceptare, iubire de sine, etc. În altă ordine de idei, generațiile mai mari au trăit în perioade în care părerea vecinului conta mai mult decât părerea proprie. În acest mod, traumele părinților ajung să fie și ale copiilor. Dacă tot ne plângem că generația actuală se confruntă cu anxietatea socială, de ce nu ne întrebăm care e cauza acestui fenomen? Ceva sigur l-a declanșat. În orice circumstanță există o relație de cauzalitate.

Un terapeut poate veni cu un aport informațional mult mai bogat în acest sens, iar contactarea acestuia nu ar trebui să fie o rușine, ci un motiv de bucurie, căci iată, am conștientizat că ceva nu merge armonios în viața mea, a copilului meu (sau a altei persoane dragi), prin urmare vreau să-mi găsesc echilibrul, să nu mai permit părerilor să mă afecteze, să fiu mulțumit de mine, chit că felul în care sunt nu se încadrează în normalitatea absurdă a societății.

Spun „absurdă”, deoarece, în mod evident, nu afectează pe nimeni dacă un băiat are părul lung, dacă o fată și l-a vopsit roz fosforescent sau verde, – ceea ce e și mai „rău”, că e culoare „de băieți” – dacă cineva are mai mulți cercei în ureche, tatuaje, etc. Adevărul este că tot pe aceștia îi afectează etichetele care li se pun pentru că arată diferit. Și ce e de făcut mai departe? Să li se interzică să fie ei înșiși?

Când nu poți schimba oamenii din jur, poți schimba felul în care te raportezi la ei, fie că preferi să îți aduni gândurile într-o plimbare în natură, făcând sport sau terapie, lucrând la pasiunea ta, discutând cu apropiații sau cu persoane împuternicite să te ajute să treci peste perioadele grele din viața ta. Important e să găsești echilibrul tău.

Dar cum le spui copiilor să vorbească și să își găsească echilibrul, atunci când simpla lor prezență atrage după sine insulte până și din partea profesorilor? Ei sunt și mai vulnerabili, li se taie aripile și cad. Astfel de emoții puternice rămân cu ei mult timp în viață, îi marchează, fiindcă nu știu cum să gestioneze ura din jur și ajung să își piardă iubirea și/sau stima de sine și să rateze oportunități pentru că nu se simt suficient de buni, pentru că mereu au fost tratați astfel.

Se vor simți constant inferiori, iar fără conștientizare, terapie, și exerciții pentru dezvoltarea personală, anxietatea socială va deveni din ce în ce mai pronunțată, se va ajunge la atacuri de panică, depresie sau chiar suicid, ca pe urmă cei vulnerabili să fie plânși: „Era un copil bun, păcat că a făcut asta”. Păcat de noi, că lăsăm astfel de lucruri să se întâmple, că suntem răi unii cu alții, ca apoi să ne întrebăm de ce se întâmplă ceea ce se întâmplă. E o diferență. Și una pe care o putem face încă din timpul vieții. Cum? Lăsând copiii să se bucure de copilărie, lăsând oamenii să fie diferiți, căci diferit nu înseamnă inferior. Diferit e diferit și atât.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Primăria Cluj anunță 30 iunie 2024 ca termen LIMITĂ de depunere a cererilor de PARCARE pentru persoanele cu dizabilități

Publicat

parcare cluj facebook

Primăria Cluj anunță 30 iunie 2024 ca termen limită de depunere a cererilor de parcare pentru persoanele cu dizabilități.

„Posesorii cardurilor-legitimație de parcare pentru persoanele cu dizabilități eliberate până la data de 1 iulie 2023 sunt rugați să se adreseze, Direcției de Asistență Socială și Medicală, până cel târziu în data de 30 iunie 2024, în vederea eliberării unui nou card-legitimație de parcare, conform cerințelor prevăzute în Ordinul nr. 163/2023 privind implementarea formatului unic al cardului-legitimație de parcare pentru persoanele cu handicap.

Primăria Cluj anunță 30 iunie 2024 ca termen LIMITĂ de depunere a cererilor de PARCARE pentru persoanele cu dizabilități

Cererea pentru eliberarea cardului-legitimație de parcare pentru persoanele cu dizabilități împreună cu următoarele documente: carte de identitate, certificat de încadrare în grad de handicap, o fotografie ¾ cm tip carte de identitate (electronic în format jpeg) pot fi trasmite online la adresa de email: dizabilități@dasmclujnapoca.ro sau pe Whatsapp la numărul de telefon 0735210552.

De asemenea, beneficiarul poate depune documentele mai sus amintite la sediul Direcţiei de Asistenţă Socială şi Medicală, din municipiul Cluj-Napoca, aleea Venus FN (aleea situată între nr. 20-22), ghişeul 3, după următorul program:

Luni, marţi, miercuri între orele: 8:30 – 15:30

Joi între orele 8:30 – 17:00

Vineri între orele 8:30 – 14:00.

Cardurile-legitimație de parcare pentru persoanele cu dizabilități emise până în data de 1 iulie 2023 își păstrează valabilitatea până în data de 30 iunie 2024”, se arată în comunicat.

Citește mai departe

EVENIMENT

„Bursucul” a pus-o la treabă pe CFR Cluj de Ziua Muncii. Va sta pe bancă la meciul cu Rapid

Publicat

dan petrescu 2

Dan Petrescu a început, de 1 Mai, oficial munca la CFR Cluj. El va debuta pe teren propriu, duminică seară, în fața Rapidului, la ora 21:30.

„Bursucul” nu a mai așteptat finalul sezonului pentru a reveni pe banca clujenilor, sperând să obțină un loc care duce în cupele europene, scrie GSP.

„Bursucul” a pus-o la treabă pe CFR Cluj de Ziua Muncii. Va sta pe bancă la meciul cu Rapid

În această dimineață, Dan Petrescu a condus primul antrenament din noul mandat. Tehnicianul i-a pus pe jucători la treabă chiar pe 1 Mai, de Ziua Muncii, și a supravegheat atent fiecare mișcare, alături de Francisc Dican, cel care a asigurat interimatul.

„Începem luna în forță, cu primul antrenament al lui Mister după revenirea în Gruia. De 1 Mai, sărbătorim prin muncă pentru a fi în cea mai bună formă la meciul de duminică seara, cu Rapid” a fost mesajul clujenilor.

 

 

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Are și Clujul VAMA lui. De 1 Mai, câțiva clujeni s-au DISTRAT pe plaja urbană din Grigorescu

Publicat

vacanta
De 1 Mai, câțiva tineri au adus atmosfera din Vamă pe plaja urbană din cartierul Grigorescu din Cluj-Napoca.
„Momente surprinse la răsărit pe plaja urbană din cartierul Grigorescu.
Grătar încins tuturor”, a scris pe Facebook primarul Emil Boc.

VIDEO. Are și Clujul VAMA lui. De 1 Mai, câțiva clujeni s-au DISTRAT pe plaja urbană din Grigorescu

„E 1 Mai, nu ești în Vamă, dar faci un picnic cu prieteni dragi la răsărit, pe plaja Grigorescu din Cluj și e cam același lucru”, este textul care însoțește filmarea.

Video: Cosmin Oana

Citește mai departe

CULTURA

Florin Piersic ar fi contractat o INFECȚIE nosocomială în Spitalul Militar Cluj-Napoca. E internat acum la Institutul Inimii

Publicat

Florin Piersic a fost transferat de la Spitalul Militar la Institutul Inimii “Niculae Stăncioiu” din Cluj-Napoca, după ce ar fi contractat o infecție nosocomială. Actorul a fost internat acum două săptămâni pentru o intervenție chirurgicală la genunchi. Starea sa de sănătate este supravegheată îndeaproape de către echipa medicală specializată a institutului.

Ajuns la vârsta de 88 de ani, Florin Piersic se confruntă cu noi probleme de sănătate. Colegii săi din industria cinematografică și teatrală precum și fanii din întreaga țară sunt alături de el, dorindu-i o recuperare rapidă și completă, scrie ClujLive.

Florin Piersic ar fi contractat o INFECȚIE nosocomială în Spitalul Militar Cluj-Napoca. E internat acum la Institutul Inimii

Echipa medicală de la Institutul Inimii din Cluj-Napoca se străduiește să-i ofere cele mai bune îngrijiri posibile pentru a-l ajuta pe Florin Piersic să-și revină la sănătatea sa deplină.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax