EDUCATIE
Băiat de gimnaziu, BATJOCORIT de profesori și colegi, pentru că are PLETE. Nu l-au lăsat la toaletă. Mesajul unei CLUJENCE
O clujeancă a împărtășit povestea a doi frați de aproximativ 13, respectiv 9 ani, care au venit să se tundă după ce profesorii și colegii de la școală l-au batjocorit pe unul dintre ei, fiindcă avea părul lung.
„Astăzi am tuns doi băieți. Niște băieți de o frumusețe cum rar am întâlnit. Au venit cu mama lor la tuns pentru că băiatul cel mare, după ce a fost mutat anul acesta la altă școală, a fost întrebat de către unul dintre profesori dacă este fetiță.
Mai târziu, colegii care au asistat la remarca imbecilă a profesorului nu l-au lăsat să intre în toaletă pe motiv că e doar pentru băieți. Copilul a mers acasă și a plâns toată după-amiaza și a spus categoric că vrea să se tundă”, relatează clujeanca.
Mama copiilor l-a adus pe fratele cel mare la tuns, unde a plâns pe tot parcursul manoperei.
„Doar lacrimile îi curgeau ritmic, când dintr-un ochi, când din celălalt, pe obraji. Mama îl întreba mereu dacă e ok. Răspundea demn că… da. După ce am terminat și-a îmbrățișat mama. Au plâns.
Fratele mai mic a spus că și el vrea să se tundă să semene cu fratele lui. Un gest de o noblețe și empatie fără margini, gest făcut fără pretenții și zorzoane.
Dacă în tot acest timp am vociferat continuu despre profesori, educație, mentalități, când cel mai mic a făcut asta am amuțit. L-am tuns, într-o liniște deplină ca și cum asistam la cea mai sfântă taină”, a mai spus frizerița.
Păr lung și frumos, tăiat de „mentalități obtuze”
În urma experienței cu băieții, aceasta a ajuns la o concluzie, având un mesaj puternic pe care îl transmite tuturor părinților, copiilor și, mai ales, cadrelor didactice de la care, practic, a pornit toată agitația.
„Învățați, dragi profesori, empatia, bunătatea. Cred că meseria de profesor este o vocație, nu poate oricine să fie un dascăl bun doar pentru că a făcut studii de specialitate. La fel ca meseria de preot, de medic.
Prin ochii copiilor vedem bunătatea infinită, îl vedem pe Dumnezeu (sau cum îl numește fiecare)”, a conchis clujeanca.
Ea a postat și cele două cozi ale băieților, despre care a spus că au fost „tăiate de mentalități obtuze”.
Lungimea părului nu afectează procesul de învățare
Postarea de pe Facebook a strâns, în mai puțin de o zi, aproape 3000 de aprecieri, 2000 de distribuiri și sute de comentarii în care oamenii își exprimă nemulțumirea.
„Ca mamă de 2 băieți pletoși, înțeleg perfect frustrarea. La noi <<scuza>> a fost regulamentul care nu permite păr lung în clasele 5-8”, a spus cineva.
Altcineva a precizat că se confruntă, la rândul său, cu probleme similare, datorită faptului că băiatul poartă părul mai lung: „Da, și noi ne confruntăm cu asta, dar încercăm să nu ne lăsăm afectați… suntem speciali și diferiți, fiecare în felul lui”.
„Ce păr frumos, ambele cozi”, a punctat un utilizator.
„Anul trecut, clasa a V-a, colegi noi, profesori noi. Scandal, bullying, anchete și un an de chin, declanșat de remarca unei profesoare, care mai e și consilierul psihologic al școlii, deranjată de lungimea părului lui, legat, de altfel, tot timpul. Că <<Adam e Adam și Eva e Eva>>.
Nu a recunoscut niciodată că a spus asta în clasă, ci a susținut că un copil de 10 ani ar fi spus asta. Nu, nu s-a tuns și nu se va tunde decât atunci când își va dori el asta, probabil niciodată. Lungimea părului nu afectează cu nimic procesul de învățare. Îmi pare extrem, extrem de rău pentru cei doi frățiori”, a spus un altul, despre fiul său.
Cine stabilește normalul?
În secțiunea de comentarii se pot găsi și câteva păreri împotriva părului lung la băieți, precum:
- „Băieții cu păr lung, iar fetele cu păr scurt. Cine îi mai înțelege…?!”
- „Cu așa codițe nici nu l-aș mai fi întrebat dacă e fată sau băiat. Ce minte pot avea părinții ca să își integreze copiii în această societate în halul acesta? (…) Știu că toți părinții vor ca copii lor să fie cei mai cool, dar nu în felul acesta în care ne punem copilașii să fie batjocoriți, ieșind din limita normalului doar ca să fie COOL”.
Comentariile nu au rămas fără răspuns.
„Noi, ca și părinți și ca oameni maturi care nu judecă așa numitele cărți după copertă”, a răspuns un utilizator primei întrebări, referitoare la imposibilitatea înțelegerii copiilor care aleg să poarte păr lung ca băieți.
„Cine stabilește normalul, doamnă?”, a întrebat o persoană.
„Doamnă, v-ați pus problema vreo secundă că ei, copiii, își doresc să-și lase părul lung? Și că părinții doar le-au respectat dorința?! Știu, e de neconceput pentru mentalitatea <<eu te-am făcut, eu te omor>>, dar mai există și părinți care chiar țin cont de dorințele copiilor. Care le respectă alegerile. Nu ei sunt problema, ci dumneavoastră. Dumneavoastră și cei ca dumneavoastră, rămași în Evul Mediu”, a răspuns o alta.
„Deși sunt fată, aveam părul mai jos de fund și totuși îi deranja pe învățători… Treziți-vă la realitate, nu mai fiți minți înguste”, a replicat o tânără mamă, care a spus că, dacă cel mic va dori să aibă păr lung, îl va susține.
Nota autorului: diferit versus inferior
Așadar, cine e de vină? Profesorul care discriminează un elev pentru că are părul lung? Pentru că este o autoritate, deci, automat, are dreptate, ca și când pletele l-ar fi împiedicat vreodată să învețe?
Copiii din clasă? Pentru că majoritatea băieților au părul scurt, deci, automat, toți trebuie să aleagă la fel, ori sunt batjocoriți?
Părinții, care impun copiilor să fie așa cum vor părinții să fie?
Băiatul de 12 ani cu păr lung sau oamenii din jur, care l-au adus plângând la frizer, forțându-l să renunțe la o parte din el, cu care era fericit?
Nu cred că există un vinovat, ci mai degrabă o serie de aspecte ignorate la nivelul mentalității colective, care afectează psihicul celor vulnerabili dintr-o societate disfuncțională.
Da, cei din jur îl constrâng pe băiat să se tundă, e ușor să se arate cu degetul, dar asta se datorează faptului că adulții au trăit, la rândul lor, într-o perioadă marcată de „uniformizare socială”.
Pentru ei, să îndrăznească să fie altfel decât restul lumii a fost și rămâne o anomalie, iar dacă observă ceva diferit, automat, este rău, căci nu sunt obișnuiți decât cu liniștea colibei, fără să conștientizeze că există și alte „colibe”, unde liniștea poate însemna altceva: empatie, toleranță, acceptare, iubire de sine, etc. În altă ordine de idei, generațiile mai mari au trăit în perioade în care părerea vecinului conta mai mult decât părerea proprie. În acest mod, traumele părinților ajung să fie și ale copiilor. Dacă tot ne plângem că generația actuală se confruntă cu anxietatea socială, de ce nu ne întrebăm care e cauza acestui fenomen? Ceva sigur l-a declanșat. În orice circumstanță există o relație de cauzalitate.
Un terapeut poate veni cu un aport informațional mult mai bogat în acest sens, iar contactarea acestuia nu ar trebui să fie o rușine, ci un motiv de bucurie, căci iată, am conștientizat că ceva nu merge armonios în viața mea, a copilului meu (sau a altei persoane dragi), prin urmare vreau să-mi găsesc echilibrul, să nu mai permit părerilor să mă afecteze, să fiu mulțumit de mine, chit că felul în care sunt nu se încadrează în normalitatea absurdă a societății.
Spun „absurdă”, deoarece, în mod evident, nu afectează pe nimeni dacă un băiat are părul lung, dacă o fată și l-a vopsit roz fosforescent sau verde, – ceea ce e și mai „rău”, că e culoare „de băieți” – dacă cineva are mai mulți cercei în ureche, tatuaje, etc. Adevărul este că tot pe aceștia îi afectează etichetele care li se pun pentru că arată diferit. Și ce e de făcut mai departe? Să li se interzică să fie ei înșiși?
Când nu poți schimba oamenii din jur, poți schimba felul în care te raportezi la ei, fie că preferi să îți aduni gândurile într-o plimbare în natură, făcând sport sau terapie, lucrând la pasiunea ta, discutând cu apropiații sau cu persoane împuternicite să te ajute să treci peste perioadele grele din viața ta. Important e să găsești echilibrul tău.
Dar cum le spui copiilor să vorbească și să își găsească echilibrul, atunci când simpla lor prezență atrage după sine insulte până și din partea profesorilor? Ei sunt și mai vulnerabili, li se taie aripile și cad. Astfel de emoții puternice rămân cu ei mult timp în viață, îi marchează, fiindcă nu știu cum să gestioneze ura din jur și ajung să își piardă iubirea și/sau stima de sine și să rateze oportunități pentru că nu se simt suficient de buni, pentru că mereu au fost tratați astfel.
Se vor simți constant inferiori, iar fără conștientizare, terapie, și exerciții pentru dezvoltarea personală, anxietatea socială va deveni din ce în ce mai pronunțată, se va ajunge la atacuri de panică, depresie sau chiar suicid, ca pe urmă cei vulnerabili să fie plânși: „Era un copil bun, păcat că a făcut asta”. Păcat de noi, că lăsăm astfel de lucruri să se întâmple, că suntem răi unii cu alții, ca apoi să ne întrebăm de ce se întâmplă ceea ce se întâmplă. E o diferență. Și una pe care o putem face încă din timpul vieții. Cum? Lăsând copiii să se bucure de copilărie, lăsând oamenii să fie diferiți, căci diferit nu înseamnă inferior. Diferit e diferit și atât.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
IMPORTANT. Clădirea UPU Cluj-Napoca intră o lună în reparații. Cum vor fi afectați pacienții. Ce alternative au
Clădirea Unității de Primiri Urgențe (UPU) de pe strada Clinicilor din Cluj-Napoca va intra, de joi, 21 noiembrie, timp de o lună, până în 22 decembrie, într-un proiect de de lucrări de reparații, întreținere și igienizare, anunță Spitalul Clinic Județean de Urgență.
Lucrările se desfășoară în sectorul de evaluare și tratament imediat pentru urgențe de cod galben, în compartimentul tampon de observație/ventilație, în camera de resuscitare, în camera de izolare pentru pacienții critici și în holul de acces către aparatura de radiologie și către lifturi.
”În mod concret, se va repara pardoseala prin înlocuirea rășinii existente cu tarchet rezistent, se va zugravi și igieniza fiecare spațiu în parte, se vor reface tavanele și se vor înlocui ușile de acces.
Prezentele lucrări le contină pe cele efectuate în perioada 26.02-04.03.2024, în zona de primire și triaj a pacienților.
Lucrările se vor desfășura etapizat pe zone, iar pacienții vor fi relocați, în funcție de codul lor de triaj, în celelalte compartimente ale secției”, arată spitalul.
Capacitate redusă de preluare a pacienților
Din cauza reducerii substanțiale a spațiului functional, în perioada menționată, UPU va avea o capacitate redusă de preluare a pacienților, astfel că se va asigura asistența medicală de urgență, cu prioritate cazurile critice, de cod rosu și, în funcție de spatiul disponibil, se vor prelua urgențele de cod galben și verde.
Pe durata efectuării lucrărilor, accesul în UPU se va face pe intrarea principală a clădirii.
”Pentru punerea în practică a lucrărilor de renovare și igienizare, rugăm pacienții și aparținătorii să dea dovadă de înțelegere”, transmit reprezentanții spitalului.
Alternative pentru clujeni
Clujenii care vor avea probleme de sănătate în această perioadă se vor putea îndrepta spre Compartimentele de Primiri Urgențe care funcționează la Spitalul Militar și la Spital Municipal Clujana.
Care este procedura la UPU
Un pacient care vine la UPU sau este adus cu ambulanța trebuie să știe că prima dată va evaluat de asistentul de triaj, căruia va trebui să-i comunice ce îl supără, ce alte probleme de sănătate a mai avut, ce medicaţie a luat la domiciliu şi să-i prezinte actele medicale (carnet de sănătate, bilete de ieşire din spital, scrisori medicale, rezultate ale investigaţiilor paraclinice); acesta îi va măsura tensiunea arteriala, frecvenţa cardiacă, frecvenţa respiratorie,temperatura.
După aceste proceduri va primi un cod de urgenţă în funcţie de severitatea afecţiunii pe care o prezintă, iar în funcţie de acest cod, de numărul de pacienţi existenţi concomitent în serviciu şi de numărul de medici disponibili va fi preluat de un medic de urgenţă;
Dacă severitatea bolii este mai mică decât a unui pacient venit ulterior, sau sunt oameni aduși în urma unor accidente, pacientul inițial va trebui să aștepte până să fie consultat de medic.
Recoltarea de analize
După consultul medical de specialitate, pacientul va fi preluat în una din ariile specifice: mici intervenţii chirurgicale, urgenţe minore, resuscitare, urgenţe majore cu risc vital. Cei care au riscul de a li se opri inima vor intra direct în camera de resuscitare indiferent câţi pacienţi au venit înaintea dânsilor la triaj.
După examinarea făcută de medicul de urgenţă, aceste va decide dacă se vor recolta analize şi se vor efectua investigaţii radiologice (radiografii, computer tomografii etc) pentru a putea definitiva diagnosticul. Efectuarea acestea poate dura mai mult sau mai puțin, în funcţie de complexitate şi de numărul de pacienţi ce trebuie să se supună aceleiaşi investigaţii.
În urma examenului clinic, a rezultatelor explorărilor făcute, a monitorizării, și a răspunsului la terapia de urgenţă se va lua decizia de: internare, trimitere spre medicul de familie cu recomăndari de investigaţii prin ambulator sau trimiterea la domiciliu cu indicaţii de dispensarizare prin medicul de familie.
În cursul anului trecut, peste 110.000 de pacienți s-au prezentat la UPU și la camerele de gardă ale Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca.
CULTURA
Intrarea Maicii Domnului în Biserică sau Vovidenia. Cum se “citea” vremea în satele clujene în “prima zi de iarnă”
Intrarea Maicii Domnului în Biserică sau Vovidenia, marcată anual în calendar pe 21 noiembrie, este prima mare sărbătoare după Lăsatul Secului Crăciunului.
Sărbătoarea, care este celebrată în Postul Crăciunului, este considerată și prima zi de iarnă.
Intrarea Maicii Domnului în Biserică sau Vovidenia
În tradițiile populare românești, ajunul acestei sărbători este perceput ca un „timp sacru”, când, la fel ca la alte mari sărbători de peste an, se credea că se deschid cerurile, iar cei buni îl pot vedea pe Dumnezeu, arată specialiștii de la Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale (CJCPCT) Cluj.
Se crede că în pragul Vovideniei se aude toaca din cer.
Prima zi de iarnă. Practici care arătau cum va fi vremea în anul următor
În multe zone ale țării, sărbătoarea este considerată „prima zi de iarnă”.
Astfel, în această zi existau diferite practici care puteau să arate cum va fi vremea în anul următor.
“Dacă sărbătoarea cade într-o zi cu soare, luminoasă, vara va fi secetoasă, iar daca va fi brumă și promoroacă, anul care vine va fi bun pentru recolte și pentru sănătate”, arată specialiștii clujeni.
Dacă ninge la Vovidenie, va fi iarnă grea.
Tradiții și obiceiuri în satele clujene
Specialiștii clujeni de la CJCPCT arată că, în această zi se dădea de pomană apă și lumânări, pentru a fi luminată calea morților în Cealaltă Lume, crezându-se că “lumina de veci” nu se va stinge niciodată.
Totodată, în satele românești exista un obicei în această zi de a duce la biserică și a sfinți un fuior de cânepă cu care, în timpul anului, erau șterși la ochi cei bolnavi.
Icoana „Intrarea Fecioarei în Biserică” păzește casa de tot răul
De asemenea, nu era casă de creștin în care să nu fie prezentă icoana „Intrarea Fecioarei în Biserică”, pictată pe lemn sau sticlă.
“Se credea că această icoană păzește casa de tot răul, ajută la prosperitatea familiei și a neamului”, arată etnologul Maria Bocșe în volumul „Obiceiuri tradiționale românești din Transilvania – Sărbători, credințe, rituri, mituri”, apărut cu sprijinul Centrului Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Cluj.
FOTO: „Intrarea Maicii Domnului în Biserică”- icoană pe sticlă, autor călugărul iconar Ilarion Mureșan de la Mănăstirea clujeană Nicula
ECONOMIE
La sfârșitul lunii noiembrie va fi lansat Patronatul Societăților din Construcții, Filiala Transilvania
Evenimentul va avea loc în data de 28 noiembrie și va marca o etapă importantă în creșterea reprezentativității asociației în zona de centru și nord.
Patronatul Societăților din Construcții – Filiala Transilvania este o subdiviziune care se ocupă de specificul pieței și al regiunii Transilvania, care include județele din centrul și nordul țării și reprezintă interesele angajatorilor din domeniul construcțiilor din zona Transilvaniei, unii dintre cei mai importanți actori din industria construcțiilor la nivel regional.
”Împreună pentru protejarea valorilor breslei”
PSC a luat ființă din necesitatea de asociere a companiilor care activează în domeniul construcțiilor și din dorința de a colabora mai bine pentru a asigura un mediu de afaceri sănătos. Patronatul se dorește a fi reprezentativ în domeniu, atât în interiorul României cât și în afara granițelor țării, fiind promotor activ pentru protejarea valorilor acestui domeniu.
La sfârșitul lunii noiembrie va fi lansat Patronatul Societăților din Construcții, Filiala Transilvania
Motto-ul PSC este “Împreună pentru protejarea valorilor breslei” și reprezintă direcția în care ne dorim să mergem în continuare, a declarat președintele Alexandra Stoica. De asemenea, exprimă spiritul organizației și felul în care interacționăm cu membrii, autoritățile, media sau alte organizații”, a mai adăugat Stoica.
Patronatul Societăților din Construcții – PSC este membru fondator al Federației Patronatelor Societăților din Construcții – FPSC, singura federație reprezentativă la nivel de Sector de activitate, în domeniul Construcțiilor civile și industriale.
Un accident de circulație a avut loc, în jurul orel 21.00, pe strada Aurel Vlaicu din Cluj-Napoca.
O femeie care a vrut să treacă strada pe culoarea roșie a semaforului a fost lovită de o mașină.
Accident pe strada Aurel Vlaicu. Femeie lovită de o mașină
Din primele verificări ale polițiștilor a reieșit că o femeie, de 64 de ani, din Cluj-Napoca, s-ar fi angajat în traversarea părții carosabile pe culoarea roșie a semaforului destinat pietonilor.
În aceste condiții, aceasta ar fi fost accidentată de un autoturism care se punea în mișcare de pe loc, condus de un bărbat, de 32 de ani, din Cluj-Napoca.
Testările cu aparatul etilotest au indicat rezultate negative.
Cercetările continuă pentru stabilirea tuturor circumstanțelor producerii accidentului.
Foto: Arhivă