ECONOMIE
Aventurile unei SEMNĂTURI electronice. E-factura a dat peste cap firmele care se ocupă cu EMITEREA semnăturilor electronice
Obligativitatea emiterii e-facturilor care a intrat în vigoare din acest an a dat peste cap activitatea firmelor care se ocupă cu emiterea semnăturilor electronice. Pentru că, dacă nu știați, acestea sunt necesare pentru a putea emite o e-factură.
Oamenii de afaceri au intrat în vrie. Conform obiceiului, românii (la fel ca mine) au lăsat pe ultima clipă înscrierea într-un sistem care emite e-factura. Că totul pare o „șmecherie” pur dâmbovițeană pentru a mai da de lucru unor firme „de casă”, asta e cu totul altceva. Deci, dacă-i musai, cu plăcere.
Aventurile unei SEMNĂTURI electronice. E-factura a dat peste cap firmele care se ocupă cu EMITEREA semnăturilor electronice
Problema apare atunci când vrei să-ți obții o semnătură electronică. Firmele acreditate să elibereze așa ceva se laudă că, în doar câțiva pași, intri în posesia acesteia. Acuma, că acești pași sunt ca ai fetelor de la Căpâlna, asta-i altă poveste.
Unu la mână, că plătești înainte, ca la fetele care prestează cea mai veche meserie din lume. Doi la mână, ești avertizat printr-un disclaimer de pe site că în această perioadă s-ar putea să dureze mai mult. Cât mai mult? Asta n-o știe nimeni.
„Din 20 decembrie încerc pentru identificare video și nu reușesc”
După ce ai achitat online, ar trebui să fi preluat de un operator pentru autentificarea video. Nu scrie în cât timp. Stai lipit de ecranul laptopului în ideea că hai, în 10-15 minute, cineva se va îndura de tine. După două ore, te mai miști că ai amorțit. Apoi, pe pagina de Facebook a firmei, că te-a mâncat în fund să cauți, găsești câteva comment-uri:
„Încerc sa ma conectez de aproximativ 3 săptămâni! Nu răspunde nimeni la telefon sau la vreun mail! Ăsta se numește timp de așteptare?”,
„Din 20 decembrie incerc pt identificare video și nu reușesc! Bine ar fi să spuneți treaba aceasta înainte de a lua banii. Sa iau legătura cu un operator 24/7 nici vorba. Rusine!”, sau
„Am efectuat toți pașii legați de obținerea semnăturii digitale, respectiv completarea tuturor câmpurilor obligatorii, nume, prenume, adresă, am efectuat plata, iar în momentul în care am fost contactat de către un operator, după dialogul purtat cu acesta și procedura de identificare-scanare a cărții de identitate, serverul s-a blocat. Cât timp durează până când se soluționează această problemă având în vedere faptul că am achitat plata pentru serviciul solicitat?”.
Mai pui o dată mâna pe telefon și suni la firmă. După ce o asculți pe doamna și apeși acolo ce-ți zice, în momentul în care ceri transferul la un operator, te decuplează. Ups! Mai încerci de vreo zece ori. Sună! Yesss! Alarmă falsă. După 30 de minute de stat pe fir, timp în care ai ascultat repertoriul unor cântăreți de care n-ai auzit până acum (ignorantule!), răspunde operatorul și te lămurește. Stai tu liniștit, că vei fi sunat… Azi, mâine, luna asta…
Tot e bine… Dar măcar corectați disclaimerul, fraților! Cine-a zis că e ușor să fii businessman în România?
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger







Robert
ianuarie 4, 2024 la 4:35 pm
Prietene, treaba cu semnătura electronică este cea mai simpla.
Să vezi ce urmează….Inițializare în sistemul anaf, generarea facturilor, recuperarea facturilor primite, etc.
🤣😂🤣😂