Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Autobuzul M26 revine la traseul inițial, după ce clujenii au cerut acest lucru

Publicat


Începând de luni, 11 octombrie, se va reveni la traseul liniei M26, anunță Compania de Transport Public Cluj-Napoca.

Astfel autobuzul va deseri latura sudica a Piețeitei Mihai Viteazul – statia P-ța Mihai Viteazul Sud -> strada I. P. Voitești –> latura nordică a P-ței Mihai Viteazul (statia Pod Traian).

Apoi își va continue traseul pe str. Regele Ferdinand, Str. Memorandumului, Calea Moților, Calea Mănăștur, Calea Florești, comuna Florești.

La baza acestei hotărari stau analizele de trafic realizate în ultima perioadă, dar și numeroasele solicitări primite de la publicul călător, potrivit reprezentanților CTP Cluj-Napoca.

Devierea traseului liniei M26 din data 16 septembrie, pe străzile Aleea Stadion, Cardinal Iuliu Hossu, Splaiul Independenței, s-a datorat restricțiilor de circulație din ultima perioadă din zona stadionului.

Traseul liniei M26:

  • Floresti B-dul Cetatea Fetei (statia Floresti Cetate),
  • strada Eroilor (statii Stejarului, Eroilor si Profi Est),
  • strada Avram Iancu (statii: Primaria Floresti Sud, Complex Floresti, Poligonului Est, Oncos Sud, Auto Transilvania, Metro Sud, VIVO),
  • Calea Floresti (statiile Ciobanului si Piata Flora),
  • strada Plopilor (statia Plopăior Sud),
  • Splaiul Independentei (statia Cluj Arena),
  • strada Emil Isac (statia Parc Central),
  • strada Baritiu,
  • Piata Mihai Viteazul (statia P-ta Mihai Viteazul Sud) -> strada I. P. Voitesti –> latura nordica a P-tei Mihai Viteazul (statia Pod Traian), urmand ca mai apoi sa-si continue traseul pe
  • strada Regele Ferdinand,
  • strada Memorandumului (statia Memorandumului Nord),
  • Calea Motilor (statia Spitalul de Copii, statia Fabrica de Bere),
  • Calea Manastur (statia Gradini Manastur),
  • Calea Floresti (statiile: Taberei, Calea Floresti, Nodul N Nord),
  • str. Avram Iancu (statiile: Metro Nord, Oncos Nord, Somesului, Iuliu Hossu, Primaria Floresti Nord),
  • str. Eroilor (statia Profi Vest, statia Eroilor Vest),
  • strada Cetatea Fetei (statia Teilor),
  • Floresti Cetate.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ECONOMIE

FOTO. Cum arată DEx4, cu câteva zile înainte de deschidere. Drumul de legătură a costat 22 milioane euro/km

Publicat

De

Traversarea municipiului Turda, un coșmar rutier pentru mii de șoferi, va deveni istorie în câteva zile. Drumul Expres DEx4, în lungime de 5 kilometri, care leagă Autostrada A3 de DN1 prin Tureni, urmează să fie deschis circulației în această săptămână.

Proiectul a fost realizat de asocierea condusă de Dimex, în baza unui contract semnat în 28 iulie 2023, cu o valoare de aproape 563 de milioane de lei (fără TVA). Ordinul de începere a fost emis în 21 august 2023, iar termenul inițial de finalizare era februarie 2025.

Traversarea municipiului Turda devine ISTORIE

Chiar dacă inaugurarea vine cu o întârziere de 5 luni, finalizarea lucrării este un pas important pentru descongestionarea traficului din Turda și zonele adiacente, unde șoferii pierdeau zilnic zeci de minute și nervi în coloană.

„Traversarea municipiului Turda devine istorie în câteva zile. Sperăm că miercuri, deși este posibil să fie joi, se va deschide circulația pe cei 5 kilometri ai Drumului Expres DEx4 care leagă Autostrada A3 de DN1 pe lângă Tureni. Ciotul îi va scuti pe șoferi de zecile de minute pierdute în Turda și de sutele de înjurături aferente.

Inaugurarea vine cu 5 luni de întârziere. Contractul a fost semnat în 28.07.2023 cu o asociere condusă de Dimex pe aproape 563 milioane lei fără TVA, cu 18 luni de execuție directă pe un proiect tehnic întocmit anterior de Explan. Ordin începere: 21.08.2023, deci februarie 2025 termen de finalizare inițial”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.

Una caldă, alta rece

Organizația salută soluțiile de siguranță rutieră implementate în proiect, în special prezența parapetului de separație de sens pe toate bretelele bidirecționale din cele două noduri, precum și parapetul median din beton de pe axul drumului expres.

„Despre proiectul Explan, una caldă, alta rece. Salutăm prezența parapetului de separație de sens pe toate bretelele bidirecționale în cele două noduri, ceea ce organizația noastră cere obsesiv de ani de zile. În plus, avem parapet central de beton, așa cum solicitam chiar joi să fie pe toate autostrăzile și drumurile expres”, arată API.

O risipă de bani nejustificată

Cu toate acestea, Pro Infrastructura arată că bretelele de conexiune cu A3 sunt excesiv de lungi (2,3 km per buclă) și limitate la 60 km/h, o alegere neechilibrată. De asemenea, zidurile masive de sprijin ridicate în zonă au dus la costuri foarte ridicate: aproximativ 22 milioane de euro pe kilometru.

„Însă dăm o bilă neagră pentru bretelele DEx4 care se conectează la A3: nejustificat de lungi (2,3 km per buclă) și limitate la 60 km/h. Ori lungi și rapide, ori scurte și lente. Adăugăm și consolidările-mamut cu zidurile de sprijin supradimensionate de pe fiecare parte a bretelelor. În opinia noastră, o risipă de bani nejustificată: 22 milioane euro/km, mult chiar și în dealurile transilvănene buclucașe”, mai arată aceștia.

Întârzierea de 5 luni, semnificativă, dar nu dezastruoasă

Constructorul Dimex a reușit să ducă la bun sfârșit lucrarea fără întreruperi majore, în contextul complicat al insolvenței Autotehnorom și plecării OPR Asfalt din asociere, ceea ce reprezintă o primă reușită notabilă a acesteia în infrastructura mare din România.

„Una peste alta, cei de la Dimex trebuie să-și asume cu bune și rele prima prestație în liga rutieră națională, absorbind fără pauze în șantier șocul insolvenței Autotehnorom și plecarea din asociere a OPR Asfalt. Întârzierea de 5 luni este semnificativă dar nu dezastruoasă, mai ales dacă ne uităm la alți constructori cu pretenții”, scrie Asociția Pro Infrastructura.

Urmează testul cel mare: centura metropolitană Cluj

Pentru Dimex, însă, urmează o provocare mult mai grea: centura metropolitană a Clujului. Proiectul, în valoare de 4,72 miliarde lei (fără TVA), include peste 40 km de drumuri, 2 km de tuneluri, 14 noduri rutiere și 30 km de piste pentru biciclete, o lucrare extrem de complexă, în teren urban și cu un grad ridicat de dificultate tehnică.

„Le va fi însă mult mai greu pe Centura Metropolitană Cluj-Napoca unde au primit ordin de începere. Un proiect de aproape 10 ori mai scump (4,72 miliarde lei fără TVA) și mai complex: peste 40 km din care 2 km pe 5 tuneluri, 14 noduri, structuri cu duiumul și 30 de kilometri de piste velo. Lucrări în orașul de cinci stele, nu în câmp, și concurență acerbă cu investițiile rutiere majore care vor absorbi toți banii din Programul Transport în următorii 3 ani”, a subliniat API.

Reprezentanții Pro Infrastructura au mulțumit antreprenorului general, Daniel Scurtu, pentru deschiderea și transparența oferită în timpul vizitei oficiale pe șantierul DEx4, desfășurată vineri, 4 iulie.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

O nouă zi „de foc”. Un front de caniculă acoperă țara, iar temperaturile ating cote periculoase

Publicat

Trei coduri — galben, portocaliu și roșu — de caniculă acoperă regiuni extinse, de la Crișana și Transilvania până la București. Meteorologii avertizează: urmează zile toride, cu nopți tropicale și un disconfort termic ridicat.

Meteorologii au prelungit avertizarea meteo cod galben de caniculă și disconfort termic ridicat până marți dimineață, la ora 10. Astfel, în Crișana, Maramureș, cea mai mare parte a Transilvaniei și Moldovei și în nordul Dobrogei continentale, valul de căldură se va menține, va fi caniculă și disconfort termic ridicat, iar indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși ușor pragul critic de 80 de unități. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 33 și 37 de grade, iar cele minime în general între 18 și 20 de grade.

În același interval, 7 iulie, ora 10 – 8 iulie, ora 10, în Banat, sud-vestul Transilvaniei, sudul Moldovei și al Dobrogei continentale este valabilă o avertizare meteo cod portocaliu de caniculă. Valul de căldură se va menține, va fi caniculă, disconfort termic accentuat, iar indicele temperatură-umezeală va depăși pragul critic de 80 de unități. Temperaturile maxime se vor încadra între 36 și 39 de grade, iar minimele nu vor coborî sub 20 de grade, caracterizând o noapte tropicală.

Cod roșu în sudul țării

Tot în intervalul 7 iulie, ora 10 – 8 iulie, ora 10, sudul țării se va afla sub avertizare cod roșu de val de căldură intens și persistent, caniculă, disconfort termic deosebit de accentuat și noapte tropicală.

Valul de căldură se va extinde și va continua să se intensifice, iar în județele Mehedinți, Gorj, Dolj, Olt, Vâlcea, Argeș, Teleorman, Giurgiu, Dâmbovița, Prahova, Buzău, Brăila, Ialomița, Călărași, Ilfov și în municipiul București se vor înregistra temperaturi maxime de 38…41 de grade. Disconfortul termic va fi deosebit de accentuat, iar indicele temperatură-umezeală (ITU) va depăși pragul critic de 80 de unități.

Minimele termice vor fi de 21…24 de grade, astfel că vor caracteriza o noapte tropicală.

Marți, valul de căldură se va menține în sudul, estul și centrul țării.

Citește mai departe

EVENIMENT

Accident pe DN1F, pe direcția Zalău – Cluj-Napoca. Un motociclist a fost lovit de un șofer neatent

Publicat

De

politia 5 bun

Un accident între o mașină și o motocicletă a avut loc duminică după-amiază, pe DN1F. Motociclistul a fost transportat la spital pentru îngrijiri medicale. 

În data de 6 iulie, pe DN1F, pe direcția de deplasare Zalău – Cluj-Napoca, a avut loc un accident rutier în care au fost implicate un autoturism și o motocicletă.

„Din primele verificări, un tânăr de 28 de ani, din județul Sălaj, aflat la volanul unui autoturism, ar fi inițiat o manevră de depășire, moment în care a intrat în coliziune cu o motocicletă condusă de un bărbat de 44 de ani, din municipiul Cluj-Napoca, care se afla angajat în depășire.

Ambii conducători au fost testați cu aparatul etilotest, rezultatele fiind negative”, a transmis IPJ Cluj.

Motociclistul a fost transportat la o unitate medicală pentru îngrijiri de specialitate.

Citește mai departe

EDUCATIE

Cluj-Napoca va fi gazda Olimpiadei Central Europene de Informatică (CEOI), în perioada 7-13 iulie 2025

Publicat

În perioada 7-13 iulie 2025 se va desfășura la Cluj-Napoca cea de-a XXXII-a ediție a Olimpiadei Central Europene de Informatică (CEOI).

Olimpiada de Informatică a Europei Centrale (CEOI – Central European Olympiad in Informatics) este inclusă în Calendarul Olimpiadelor și concursurilor școlare internaționale desfășurate în România și în străinătate, la care participă și elevi români, prima ediție  a acestei competiții internaționale fiind organizată la Cluj-Napoca în anul 1994.

România a găzduit ediția inaugurală din 1994 și alte 3 ediții importante (ediția 2000, ediția 2009, ediția 2016), cea din 2000 fiind organizată tot la Cluj-Napoca.

Cluj-Napoca redevine gazda competiției

După 25 de ani Cluj-Napoca redevine gazda acestei olimpiade, eveniment care reunește elevi din 15 țări ale lumii: Cehia, Croația, Germania, Ungaria, Polonia, România, Slovacia, Slovenia, Austria, Bulgaria, Georgia, Republica Moldova, Serbia, Elveția și Ucraina.

Astfel, 64 de elevi, constituiți în 16 echipe de concurs, din cele 15 țări participante, alături de cei 32 de profesori coordonatori, întreaga echipă de organizare și membri comitetului tehnic al olimpiadei vor transforma pentru câteva zile municipiul Cluj-Napoca, într-un centru internațional al competiției în domeniul IT și al informaticii, organizat la Universitatea Tehnică, din Cluj-Napoca, județul Cluj.

Lotul României, alcătuit din 8 elevi

România participă la Olimpiada Central Europeană de Informatică (CEOI) cu două echipe, lotul țării noastre fiind alcătuit din 8 elevi, coordonați de 2 profesori, un coordonator principal și un coordonator adjunct.

Festivitatea de deschidere a evenimentului va avea loc marți, 8 iulie 2025, începând cu ora 10:00, în Sala Auditorium Maximum a Colegiului Academic al Universității „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca, iar Gala de premiere se va desfășura sâmbătă, 12 iulie 2025, începând cu ora 12:00, la UTCN Hub, din cadrul Universității Tehnice Cluj-Napoca.

„Este o deosebită onoare pentru Inspectoratul Școlar Județean Cluj să organizeze  cea de-a 32-a ediție a Olimpiadei Internaționale de Informatică a Europei Centrale 2025 – un eveniment de prestigiu care reunește, la Cluj-Napoca, elevi excepționali și mentori remarcabili din 15 țări central-europene. Acest moment nu este doar o competiție între cei mai buni tineri informaticieni ai Europei centrale, ci o sărbătoare a cunoașterii, a pasiunii pentru știință și a colaborării internaționale în spiritul excelenței academice. Faptul că România este gazda acestei olimpiade, prin implicarea Ministerului Educației și Cercetării, a Societății pentru Excelență și Performanță în Informatică, a Inspectoratului Școlar Județean Cluj și a Universității Tehnice din Cluj-Napoca, reconfirmă angajamentul nostru față de educația de înalt nivel și față de valorile cooperării europene”, este mesajul Marinelei Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județen Cluj.

Evenimentul este organizat de Ministerul Educației și Cercetării, în colaborare cu Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), Inspectoratul Școlar Județean Cluj și Universitatea Tehnică Cluj-Napoca, județul Cluj.

Agenda evenimentului, precum și alte detalii referitoare la această competiție internațională sunt disponibile pe site-ul dedicat al  Olimpiadei Central Europene de Informatică (CEOI).

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate