Connect with us

EVENIMENT

Atenție la citirea CONTOARELOR! O femeie din Cluj a primit o FACTURĂ la curent de peste 8.000 lei

Publicat


enrico mantegazza h37gtkky t8 unsplash

Creșterea excesivă a prețului energiei din ultima perioadă îi obligă pe consumatori să fie mai atenți și mai calculați în ceea ce privește utilizarea aparatelor electrocasnice domestice. În același timp, o mai bună cunoaștere a contractelor încheiate cu firmele de distribuție îi poate scuti de neplăceri ulterioare apărute din vina acestora.

Tot mai multe situații în care cetățenii primesc facturi de regularizare mari se întâlnesc pe piață. Au fost cazuri celebre, Mihai Șora sau actorul Marius Manole, care s-au trezit cu sume foarte mari de plată pe acest gen de facturi. O clujeancă a sesizat și ea faptul că s-a trezit cu o factură de peste 8.000 de lei primită de la Electrica Furnizare.

Doamna LV dintr-o localitate din județul Cluj a primit o factură cu așa numită de regularizare de la Electrica Furnizare în valoare de 8.266,03 lei, emisă pentru perioada 02.03.2020 – 13.05.2022. Ei bine, conform contractelor încheiate cu firmele care furnizează energie, acestea ar trebui să emită o dată la 3 luni sau cel mult la 6 luni o factură de regularizare. Asta înseamnă că angajații companiei se deplasează la domiciliul consumatorului și „citesc” indexul contorului.

Iată în continuare cazul explicat de cititoare:

„Am avut un contor (il numim contor nr 1 ) care a avut o ultima citire de regularizare in data de 02.03.2020 cu un consum inregistrat pe aparat de 4478 KW . Din data de 02.03.2020 pana in luna decembrie 2021 (1 an si 10 luni) am primit doar facturi estimative, in loc sa primesc conform legii si facturi de regularizare o data la 6 luni. Facturile primite de mine in aceasta perioada de 1 an si 10 luni, au fost achitate.

Precizez ca contorul a fost la limita de proprietate (in afara curtii la care locuiesc) , deci ei aveau acces mereu sa vina sa citeasca conturul. In 22 decembrie 2021, Electrica a schimbat contorul meu vechi ( nr 1 ) cu un contor de tip wirelles (il numim contorul nr.2 ) ce poate fi citit de la distanta.

Din 22.12.2021 ( la montarea contorului nr 2 ) si pana in data de 13.05.2022 cand a fost demontat la cererea mea pentru verificare deoarece am observat un consum foarte mare de aproape 3000 Kw in doar 5 luni , acest contor nu a fost citit niciodata, si nu s-au emis nici un fel de factura nici macar estimativa sau de regularizare cum ar fi trebuit conform contractului.

Contor care nu era introdus in sistem

De precizat ca in 10.05.2022 am mers personal la sediul electrica din Cluj Napoca , strada Taberei nr.20 pentru a reclama consumul mare al contorului si pentru lipsa facturilor in tot acest timp. Angajata de la Electrica mi-a spus ca contorul instalat in data de 22.12.2021 nici macar nu era introdus in sistem si de aceea nu am primit nici un fel de factura.

De precizat faptul ca dupa ce au trimis la verificat contorul nr 2 la metrologie, s-a depistat faptul ca contorul era functional si consumul era mare din cauza noastra ca un aparat in casa s-a defectat si avea un consum foarte mare.

Sa mai adaug faptul ca la demontarea contorului 2 din data de 13.05.2022, a fost montat contorul cu nr.3 in aceiasi zi. Nici pana astazi 16.09.2022 ( mai bine de 4 luni ) nu am primit nici o factura pt acest contor.”

Bineînțeles, în aceste cazuri puteți reclama la ANPC, deoarece n-au fost respectate condițiile contractuale, lucru pe care l-a făcut și doamna în cauză.

„Am facut plangere la ANPC Cluj  ( plangerea cu nr. 2551N din 21.06.2022 + inca o completare a plangerii care a avut nr de inregistrare 5000 din 26.07.2022 ) unde am semnalat faptul ca Electrica Furnizare nu si-a respectat contractul incheiat cu mine si ca din data de 02.03.2020 si pana in data de 19.07.2022 ( 2 ani 4 luni si cateva zile ) , chiar daca in contract este specificat faptul ca sunt obligati sa trimita lunar factura estimativa si la maxim 6 luni o factura de regularizare.

Cei de la ANPC Cluj au raspuns plangerii mele si au confirmat in scris ca Electrica Furnizare si-a incalcat contractul dar ca tot trebuie sa achit cele 5 facturi emise in 19.07.2022 in favoare totala de 8266,03 Lei. ( Facturi emise pt contorul 1 pt perioada 02.03.2020- 22.12.2021 si pt contorul 2 pt perioada 22.12.2021 – 13.05-2022 ).”

Raspuns ANPC

Poate părea ciudat răspunsul acestora, însă energia a fost consumată, ca atare ea trebuie achitată. De plată nu scăpați, eventual aceasta se poate eșalona.

„Considerand ca raspunsul celor de la ANPC Cluj nu este unul corect, am depus o noua plangere la ANRE Cluj in data de 05.08.2022 .( plangerea nr. 128091 din 05.08.2022 ) Dupa mai bine de 30 de zile am primit un raspuns la plangerea mea si am fost invitata la o sedinta cu un angajat Electrica Furnizare (…) si cu un angajat al Distributie Energie Electrica Romania S.A (…) .

In aceasta sedinta organizata de ANRE Cluj care i-a obligat pe acestia sa imi ofere si o rezolvare la problema mea, s-a ajuns la concluzia ca Distributie Energie Electrica prefera sa fie amendata de ANRE decat sa imi anuleze factura, chiar daca acestia au recunoscut ca dreptatea imi apartine si ca din cauza faptului ca nu am avut o citire de regularizare conform contractului la 6 luni de zile , eu nu am putut sa imi gestionez sau sa observ la timp consumul real avut in locuinta mea.

Reprezentantul Electrica Furnizare chiar a mentionat faptul ca este de acord cu cele sustinute de mine si ca e de acord cu orice modificare a consumului in beneficiul meu dar ca totul depinde de cei de la Distributie Energie iar reprezentantul Distributie Energie , a spus ca el e un simplu om si ca nu poate decat sa lase factura in forma ei initiala si sa fie platita pentru ca el nu stie cum sa rezolve problema.

Raspuns ANRE

ANRE Cluj a obligat Distributie Energie si Electrica Furnizare printr o scrisoare primita chiar si de mine , cum ca trebuie sa primesc un raspuns obligatoriu pana in data de 09.09.2022 cu rezolvarea acestei situatii. La cererea mea am rugat sa se esaloneze aceasta factura uriasa din cauza imposibilitatii de plata, dar totodata am specificat de 20 de ori in sedinta ca aceasta esalonare sa fie facuta pana la solutionarea plangerii care se afla pe masa ANRE Cluj . Am specificat clar ca aceasta esalonare sa nu fie considerata o rezolvare a plangerii mele deoarece nu accept sa platesc in rate greseala celor de la Electrica si Distributie ca nu au venit sa citeasca contorul conform contractului.

Dupa aceasta sedinta, am primit oficial o foaie de la Distributie Energie Electrica in care este specificat faptul ca intr-adevar nu au venit in perioada 02.03.2020 – 22.12.2021 deloc la citirea de regularizare pentru contorul nr 1 , iar in acelasi tabel au mintit ca la contorul nr 2 montat in 22.12.2021 si demontat in 13.05.2022 au citit contorul in data de 15.02.2022, 15.03.2022, 15.04.2022 si in 13.05.2022, fapt ce este total neadevarat pentru ca nu am primit nici un fel de factura in toata perioada existentei acestui contor si inca o dovada ca au mintit ca au citit in acele luni, este faptul ca toate facturile , 4 la numar pentru acest contor au fost emise toate odata in data de 19.07.2022. ( dupa 7 luni ) .

Raspuns Electrica Furnizare

Fiind obligati sa trimita un raspuns oficial celor de la ANRE Cluj cu rezolvarea acestei plangeri dupa sedinta avuta cu mine, cei de la Distributie Energie Electrica, au transmis celor de la ANRE Cluj ca au solutionat impreuna cu mine acest caz prin esalonarea facturilor restante. Chiar daca eu am repetat de peste 20 de ori in acea sedinta ca doresc esalonare doar pentru a nu fi deconectata de la energia electrica , acestia i-au mintit pe cei de la ANRE Cluj ca am fost de acord ca in acest fel sa se solutioneze aceasta problemaa.

Cei de la ANRE Cluj , la randul lor mi-au trimis ca raspuns , inchiderea acestui caz cum ca am agreat o conventie pentru esalonarea datoriei restante, ceea ce este fals. In final vreau sa va spun faptul ca daca cei de la Electrica Furnizare si Distributie Energie  Romania isi faceau datoria si veneau conform contractului sa citeasca contoarele , eu nu ajungeam in situatia de fata sa am un consum urias lunar pentru ca vedeam prin factura de regularizare care este consumul real al casei, si nu se mai ajungea la un consum de peste 17.000 de Kw consumati in toata aceasta perioada de cand nu au mai citit ei si emis o factura de regularizare, respectiv 02.03.2022.

Inca o dovada clara ca nu se ajungea sa am 17.000 de KW consumati in 2 ani si 4 luni este faptul ca acum am doar o medie de 160 KW consumati lunar , fata de 670 KW consumati lunar in perioada de 2 ani si 4 luni perioada in care nu au trimis factura de regularizare. De mentionat ca nu am stiut niciodata sa citesc un contor de energie electrica si ca nici macar nu am stiut sa citesc o factura emisa de acestia, dar in schimb am achitat toate facturile ce imi veneau in perioada in care acestea se emiteau. In plus, nu este de datoria mea sa stiu sa citesc un contor sau sa transmit indexul online , mai ales in situatia in care pt contorul 2 si 3 acestea fiind de tip wirelless”, încheie doamna V.

Asemeni doamnei V. probabil sunt mulți cetățeni aflați în aceeași situație. Cea mai bună cale de a evita astfel de incidente este autocitirea, variantă pe care toate firmele de furnizare o propun consumatorului în contracte. Astfel există un control permanent al consumului și permite detectarea din timp a oricărei anomalii de funcționare a consumatorilor electrocasnici. Dacă aveți orice dubiu, cât de mic, legat de acuratețea aparatelor montate, solicitați deplasarea unei echipe de verificare la fața locului. Companiile sunt obligate să răspundă favorabil acestui gen de sesizări.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Un clujean a bătut RECORDUL la comenzi: 600 de bucăți de pui. Cluj, în TOP 5 la COMENZI pe Glovo din regiunea Europei de Sud-Est

Publicat

glovo

Potrivit unei analize Glovo, Cluj-Napoca se situează pe locul 5 la numărul de comenzi în platformă din regiunea Europei de Sud-Est, după capitale precum București, Sofia, Belgrad sau Zagreb și pe locul 2 la nivel național, după București. De altfel, un singur utilizator din Cluj-Napoca a plasat, de la începutul acestui an, aproape 600 de comenzi.

În topul preparatelor preferate de utilizatorii din Cluj se numără burgerii, shaorma și pizza, în timp ce în clasamentul bucătăriilor favorite sunt bucătăria americană, italiană și cea orientală. De altfel, clujenii plasează, de regulă, cele mai multe comenzi în zilele de vineri și sâmbătă.

Un clujean a bătut RECORDUL la comenzi: 600 de bucăți de pui. Cluj, în TOP 5 la COMENZI pe Glovo din regiunea Europei de Sud-Est

Când vine vorba de cele mai comandate produse de la supermarket, aceștia aleg cel mai des apa, bananele și pâinea. De asemenea, utilizatorii din Cluj au comandat cu 16% mai multe produse de la supermarket în primele șase luni ale lui 2023. În același timp, 26% dintre comenzile de la supermarket sunt plasate în intervalul 17-19.

Anul acesta, zilele în care clujenii au înregistrat cele mai multe comenzi au fost 8 martie, precum și 14 februarie, de Ziua Îndrăgostiților.

Clujenii care au plasat cele mai multe și mai scumpe comenzi

Potrivit analizei platformei, un utilizator Glovo din Cluj-Napoca a plasat, în medie 3 comenzi pe zi, înregistrând în total aproape 600 de comenzi în doar prima jumătate a anului.

De asemenea, în Cluj-Napoca s-a înregistrat anul acesta și cea mai scumpă comandă de la un fast-food, un utilizator comandând 640 de bucăți de pui, 70 de porții de cartofi și 70 de sosuri în valoare de 4000 de lei.

Un curier din Cluj a parcurs 36.200 km

Anul acesta, cel mai activ curier din Cluj care a livrat comenzi plasate prin Glovo a parcurs 36.200 de km, adică de aproximativ 15 ori distanța dintre Cluj și Barcelona.

Citește mai departe

EVENIMENT

Scandalagiul din cartierul Plopilor, condamnat la 9 luni închisoare cu executare pentru lovire și distrugere. A bătut un vecin

Publicat

De

scandalagiu

Scandalagiul din cartierul clujean Plopilor, care are dosare penale, a fost amendat de nenumărate ori de polițiști și internat la Psihiatrie, și despre Cluj24 a mai relatat, a fost condamnat de Judecătoria Cluj-Napoca la 9 luni și 20 de zile de închisoare cu executare pentru lovire sau alte violențe și distrugere.

Potrivit dispozitivului sentinței de la jumătate lunii iulie, instanța l-a condamnat pe Federiga Jan Andrei la 6 luni închisoare, pentru săvârșirea infracțiunii de lovire sau alte violenţe, și la 4 luni închisoare, pentru săvârşirea infracțiunii de distrugere, a contopit pedepsele și a aplicat, în final, pedeapsa de 9 luni şi 20 zile închisoare (în regim de detenţie).

De asemenea, magistrații clujeni l-au obligat pe scandalagiu la tratament medical, până la însănătoşire sau până la obţinerea unei ameliorări care să înlăture starea de pericol.

Decizia instanței poate fi atacată în apel.

A lovit un vecin cu dizabilități

Condamnarea a avut drept cauză plângerea depusă de un vecin al lui Federiga după ce, în 1 mai 2022, acesta se afla în fața porții de la curtea comună, iar scandalagiul l-a jignit și a sărit la el.

”M-a lovit, m-a trântit la pământ, după care mi-a smuls telefonul și mi l-a distrus, lovindu-l de perete de mai multe ori. Am încercat să fug în curte și să sun la 112, dar a venit după mine și m-a lovit din nou.

Eu sunt o persoană cu dizabilități, am certificat de handicap gradul 1 și îmi este foarte greu să mă apăr, mă dezechilibrez ușor, iar Federiga este pentru mine un pericol”, a explicat vecinul Nelu.

Cere majorarea pedepsei

Acesta a declarat că va ataca sentința Judecătoriei Cluj-Napoca și va cere majorarea pedepsei aplicată scandalagiului.

”Federiga Jan Andrei continua acțiunile și nu am văzut nicio îmbunătățire a comportamentului său.

Când m-a văzut zilele trecute a strigat <<pușcărie>> și <<cătușe>>, agitându-și mâinile, continuă să bată în pereții casei și să arunce cu diverse obiecte.

În plus, tatăl său și-a trimis un emisar la mine, chipurile să îmi dea bani pentru a nu mai depune apel, dar în același timp face gesturi obscene la adresa mea pe care le-am surprins cu camera de supraveghere”, a precizat vecinul.

Citește mai departe

EVENIMENT

Femeie pe bicicletă, lovită de o mașină în centrul Clujului. A fost dusă la spital

Publicat

bicicleta

Un eveniment rutier a avut loc joi dimineață pe strada Emil Isac, din municipiul Cluj-Napoca, iar din primele cercetări efectuate la fața locului a rezultat că un bărbat de 41 de ani, din municipiul Cluj-Napoca, care se deplasa de pe strada Sindicatelor înspre strada Emil Isac, nu ar fi acordat prioritate de trecere unei biciclete condusă de o femeie de 42 de ani, din același municipiu, intrând în coliziune cu aceasta.

”În urma evenimentului a rezultat rănirea femeii de 42 de ani, ulterior fiind transportată la spital pentru acordarea îngrijirilor medicale de specialitate.

Testările cu aparatul etilotest au rezultat negative.

În continuare se efectuează cercetări pentru săvârșirea infracțiunii de vătămare corporală din culpă”, au transmis polițiștii clujeni.

Citește mai departe

EVENIMENT

Vreți să cumpărați un vehicul electric la mâna a doua? Atenție la ÎNȘELĂTORII

Publicat

masini electrice

Popularitatea vehiculelor electrice este în continuă creștere la nivel mondial. Având în vedere că tot mai mulți șoferi sunt interesați să achiziționeze un vehicul electric, acest nou segment de cerere se reflectă și în piața mașinilor second hand.

„Potrivit lui Matas Buzelis, expert automobilistic din cadrul companiei de date auto carVertical, vânzătorii necinstiți pot modifica kilometrajul mașinilor electrice pentru a ascunde starea reală a bateriei și pentru a crește valoarea vehiculului. Ce ar trebui să ia în considerare cumpărătorii atunci când cumpără o mașină electrică la mâna a doua?

Modelele Tesla domină piața mașinilor electrice rulate

Vehiculele electrice mai scumpe se depreciază mai repede și prin urmare cumpărătorii aleg adesea să cumpere mașini vechi de câțiva ani care și-au pierdut deja o parte semnificativă din valoare. Acest lucru este relevant în special pentru șoferii care achiziționează un vehicul electric în leasing și care doresc să evite plățile lunare mari.

Vreți să cumpărați un vehicul electric la mâna a doua? Atenție la ÎNȘELĂTORII

Tesla Model 3 este vehiculul electric cel mai frecvent verificat pe platforma carVertical (cu o pondere de 16,1% din toate verificările vehiculelor electrice). Acest model este cunoscut pentru deprecierea redusă și pentru popularitatea ridicată de care se bucură pe piața autoturismelor rulate. Model S (11,84%), Nissan Leaf (11,83%), Audi e-tron (9,8%) și Volkswagen Golf (9,5%) se numără și ele printre cele mai verificate modele EV.

„Tesla are o imagine puternică pe piața vehiculelor electrice și mulți șoferi își doresc un model de la acest producător. Aceste mașini oferă kituri excelente de siguranță și tehnologie, precum și autonomie mare după o încărcare completă. Cel mai important avantaj este că își păstrează foarte bine valoarea în timp. Puteți găsi prețuri foarte bune pentru un Model 3 la mâna a doua, dar cu siguranță nu sunt cele mai ieftine opțiuni”, explică Buzelis.

Un kilometraj ridicat înseamnă o baterie uzată

Producătorii de vehicule electrice oferă de obicei o garanție pentru baterii de 8-10 ani sau de 160.000 de kilometri. Cu cât kilometrajul unui vehicul electric este mai mare, cu atât starea bateriei acestuia poate fi mai proastă. Cu toate acestea, uzura bateriei depinde și de modul în care a fost încărcată mașina: dacă proprietarul a folosit frecvent stații de încărcare rapidă sau a încărcat-o lent, până la 80%, așa cum recomandă producătorii.

Vehiculele electrice care au kilometrajul dat înapoi reprezintă o problemă majoră deoarece îngreunează evaluarea stării reale a bateriei. Conform datelor carVertical, 2,6% dintre toate vehiculele electrice verificate pe platformă aveau kilometraj dat înapoi. Kilometrajul mașinilor hibride (4,5%), pe benzină (5,4%) și diesel (6,2%) a fost și mai des modificat.

Cu cât bateria unui vehicul electric este mai uzată, cu atât distanța pe care o poate parcurge este mai mică. O mașină electrică mai veche nu va avea o autonomie la fel de mare ca un model similar abia scos de pe linia de asamblare. Scăderea autonomiei provoacă anxietate în rândul șoferilor și este probabil unul dintre motivele principale pentru care mulți încă evită să cumpere vehicule electrice.

Întreținere ieftină dar reparații mai costisitoare

Deși mulți cumpărători se tem că întreținerea unui vehicul electric ar putea fi costisitoare, acest lucru nu este adevărat în totalitate. Vehiculele electrice au în general o construcție mai simplă decât mașinile cu motoare cu ardere internă și au mai puține părți mobile.

Totuși, dacă un vehicul electric este implicat într-un accident grav de circulație, lucrările de reparație pot costa mii de euro. Dintre toate mașinile verificate pe carVertical, vehiculele electrice au avut cea mai mare valoare medie a daunelor – 7.023 de euro. Valoarea medie a daunelor pentru mașinile hibride (6.793 de euro), pe benzină (5.957 de euro) și diesel (4.256 de euro) a fost mai mică.

În comparație cu alte vehicule, cele electrice sunt implicate în accidente mai rar. Dacă 45% dintre hibride, 49,1% dintre mașinile pe benzină și 46% dintre cele diesel au fost avariate cel puțin o dată, ponderea vehiculelor electrice avariate care au fost verificate pe carVertical a fost de doar 35,4%. Potrivit lui Buzelis acest lucru se datorează prevalenței relativ scăzute a vehiculelor electrice – acestea nu sunt încă foarte populare în majoritatea țărilor, iar vechimea lor medie este semnificativ mai scăzută”, scrie carVertical.

Acest studiu a fost realizat utilizând date din Marea Britanie, Lituania, Estonia, Letonia, Polonia, România, Ungaria, Franța, Ucraina, Suedia, Belgia, Cehia, Croația, Bulgaria, Slovacia, Serbia, Finlanda, Slovenia, Germania, Italia, Elveția, Danemarca, Spania, Portugalia, Grecia.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax