ADMINISTRAȚIE
Asociaţia Municipiilor din România cere Ministerului Sănătăţii asigurarea resurselor financiare pentru organizarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19
Asociaţia Municipiilor din România (AMR) cere Ministerului Sănătăţii asigurarea resurselor financiare pentru organizarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, fiind nemulţumită de proiectul Ordonanţei de urgenţă iniţiat de minister potrivit căruia aceste fonduri se asigură din bugetul autorităţilor administraţiei publice locale.
Ce spun reprezentanții Asociației Municipiilor din România?
„Asociaţia Municipiilor din România arată faptul că bugetele administraţiilor publice locale se vor adopta la 45 de zile de la adoptarea legii bugetului de stat pentru anul 2021 (cel mai probabil martie, aprilie, 2021).
De asemenea, cheltuielile aferente procesului de vaccinare transferate fără resursă financiară în sarcina administraţiilor publice locale vor împiedica administraţiile locale să asigure finanţarea corespunzătoare a altor obligaţii şi servicii legale oferite cetăţenilor.
Asociaţia Municipiilor din România reafirmă implicarea pragmatică a primarilor în susţinerea şi operaţionalizarea procesului de vaccinare pe care îl consideră de interes naţional, de protejare a sănătăţii publice şi extrem de important în procesul de revenire la starea de normalitate pe care am avut-o înainte de pandemie.
Dar, în egală măsură, solicită Ministerului Sănătăţii asumare de responsabilităţi, nu doar transfer de atribuţii către administraţia locală, fără asigurarea resursei financiare aferente”, menţionează AMR.
Ministerul Sănătăţii ignoră principiul potrivit căruia nici o alocare de atribuţii în sarcina administraţiei publice locale să nu fie realizată fără o alocare financiară corespunzătoare
Potrivit articolului 6 din proiectul Ordonanţei de urgenţă iniţiat de către Ministerul Sănătăţii, pentru funcţionarea centrelor de vaccinare împotriva COVID-19, din bugetul autorităţilor administraţiei publice locale se asigură fondurile necesare asigurării finanţării următoarelor categorii de cheltuieli:
- pentru organizarea, dotarea şi operaţionalizarea centrelor de vaccinare;
- pentru plata personalului medico-sanitar şi auxiliar care îşi desfăşoară activitatea în cadrul centrelor de vaccinare împotriva COVID-19 organizate cu această destinaţie în alte locaţii în afara unităţilor sanitare.
Asociaţia Municipiilor din România a precizat că susţine principiul european al subsidiarităţii, potrivit căruia decizia trebuie să fie luată de către autoritatea administraţiei care se află cel mai aproape de cetăţean, cu descentralizarea şi alocarea resurselor financiare aferente.
AGERPRES
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
VIDEO Dealeri de DROGURI, scoși de pe piață de DIICOT Cluj. Alimentau consumatorii, printre care și copii, cu ECSTASY și CRISTAL
Procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Serviciul Teritorial Cluj au dispus reținerea a 4 inculpați, cu vârstele de 26, 44, 46 și 47 de ani, cercetați sub aspectul săvârşirii infracţiunii de trafic de droguri de mare risc.
Dealerii, care alimentau și consumatorii clujeni, inclusiv minori, au fost prinși în flagrant delict în Reghin, județul Mureș, și au ajuns în arest pentru 30 de zile.
VIDEO Dealeri de DROGURI, scoși de pe piață de DIICOT Cluj. Alimentau consumatorii, printre care și copii, cu ECSTASY și CRISTAL
Doi dintre inculpați, cu vârstele de 26 și 47 de ani, au fost prinși în flagrant în municipiul Reghin, județul Mureș, în timp ce tranzacționau cantitățile de aproximativ 190 de grame substanță psihoactivă 2MMC și 14 grame substanță cristalină 4 CMC (drog de mare risc).
De asemenea, din cercetările efectuate a rezultat că, pe parcursul anului 2024, inculpatul în vârstă de 44 de ani, a procurat, manipulat și vândut diferite cantități de substanță psihoactivă 2 MMC, precum și droguri de mare risc (comprimate ecstasy) către consumatori din județul Cluj.
Un inculpat e cercetat pentru că a dogat minori pentru a-i exploata sexual
Probatoriul administrat în cauză a relevat că, în perioada 2020 – 2024, inculpatul în vârstă de 46 de ani, a recrutat, în scopul exploatării sexuale, 7 minori, cu vârste cuprinse între 15 și 17 ani profitând de starea de vădită vulnerabilitate a acestora cauzată de vârstă, mediul din care proveneau și dependența de substanțe interzise pe care le-a menținut-o și agravat-o furnizându-le droguri de mare risc, respectiv cristal.
În urma perchezițiilor domiciliare efectuate au fost identificate și ridicate 1.413 comprimate ecstasy (drog de mare risc), o cantitate de canabis (drog de risc), diferite recipiente și pungi conținând peste 220 grame substanțe cristaline și pulverulente (aflate în curs de expertizare), 129 de comprimate cu substanță activă alprazolam (Xanax), cântare electronice, obiecte purtând urme de substanță, plicuri ziplock noi, precum și alte mijloace de probă.
Tribunalul Cluj a dispus arestarea inculpaților
În sarcina a trei dintre inculpați s-a reținut și comiterea infracțiunii de efectuare de operațiuni cu substanțe susceptibile de a produce efecte psihoactiv, iar cu privire la inculpatul în vârstă de 46 de ani cercetările sunt continuate și pentru săvârșirea infracțiunii de trafic de minori.
Ieri, judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Tribunalului Cluj a dispus arestarea preventivă a inculpaților, pentru o perioadă de 30 de zile.
Activitățile judiciare au fost realizate împreună cu polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Cluj Napoca.
Acțiunea a fost efectuată cu sprijinul polițiștilor Secției Regionale de Poliție Transporturi Cluj, jandarmilor din cadrul Grupării Mobile de Jandarmi Cluj și Inspectoratului de Jandarmi Județean Cluj și lucrătorilor Direcției Generale Vamale Cluj.
EVENIMENT
Atenție la țepe de Black Friday. Poliția: Escrocii sunt pregătiți să profite de febra cumpărăturilor
Black Friday, cel mai mare eveniment de shopping al anului, are loc vineri, 8 noiembrie, iar cele mai multe cumpărături de fac online.
Experții în securitate atrag atenția că există magazine ”false” care oferă prețuri ”incredibil de mici”.
Atenție la țepe de Black Friday. Poliția: Escrocii sunt pregătiți să profite de febra cumpărăturilor
Poliția Română, Directoratul Național de Securitate Cibernetică și Asociația Română a Băncilor trag un semnal de alarmă înainte de a începe Black Friday.
Escrocii sunt pregătiți să profite de febra cumpărăturilor pentru a fura date personale și bani, spun specialiștii.
Cea mai frecventă metodă de înșelătorie este crearea unor site-uri false care copiază perfect aspectul magazinelor legitime, arată aceștia.
Astfel, infractorii oferă prețuri incredibil de mici pentru a atrage clienții și a le fura datele cardurilor bancare.
Pentru a vă proteja, experții recomandă să verificați întotdeauna dacă site-ul are adresă securizată (https) și să căutați informațiile de contact ale companiei, inclusiv adresa fizică.
Atenție și la emailuri și SMS-uri
O altă tactică preferată a escrocilor este trimiterea de emailuri și SMS-uri care par a veni de la magazine cunoscute. Acestea conțin link-uri care duc către site-uri false, create special pentru a fura date personale și financiare. Niciun magazin legitim nu va cere vreodată prin email sau SMS detaliile cardului bancar sau parole, potrivit Mediafax.
Escrocii sunt peste tot, inclusiv pe rețelele sociale
Rețelele sociale au devenit și ele un teren fertil pentru escrocherii. Infractorii publică reclame cu reduceri spectaculoase care duc către site-uri frauduloase. Specialiștii în securitate spun că orice ofertă care pare prea bună pentru a fi adevărată trebuie privită cu maximă suspiciune.
Pentru siguranță suplimentară, cumpărătorii pot verifica legitimitatea oricărui site folosind instrumente gratuite precum scamadviser.com sau virustotal.com.
De asemenea, este esențial să nu divulgați niciodată numărul complet al cardului, data de expirare sau codul de securitate decât pe site-urile oficiale ale comercianților, folosind o conexiune sigură la internet.
Foto: pixabay.com
EVENIMENT
Aproape 700.000 de lei pentru copiii neurodivergenți din Cluj și familiile acestora prin proiectul Walking Month
Speranță pentru copiii cu nevoi speciale: comunitatea din jurul proiectului Walking Month s-a mobilizat și a reușit, anul acesta, să strângă 695.588 de lei. Transpus în ajutor concret pentru copiii neurodivergenți, acest lucru înseamnă 3.000 de ore de terapie, plus sprijin pentru părinți, toate acoperite integral ca și costuri.
3.740 de persoane din 6 orașe din țară au acceptat provocarea Walking Month la pași și fapte bune. Mulțumită donațiilor pe care acestea le-au realizat, cea de-a 10-a ediție a concursului a reușit să-și atingă obiectul: asigurarea de ore gratuite de terapie pentru copii cu sindrom Down, autism sau alte tulburări neurologice. Nu doar ei, ci și familiile lor vor primi sprijin din partea specialiștilor prin programele derulate de Dog Assist.
Trei mii de ore de terapie GRATUITĂ pentru copiii neurodivergenți din Cluj și familiile acestora
„Pentru noi, e un pas mare pe care îl putem face înspre profesionalizarea activității noastre. Dincolo de creșterea numărului de ore de terapie gratuită, putem să ne lărgim echipa astfel încât să oferim mult mai mult ajutor în serviciile sociale de care au nevoie aceste familii. Pe termen lung, ne dorim să extindem și proiectele pe care le avem în pregătirea cadrelor didactice în relația cu copiii neurotipici și neurodivergenți, astfel încât să existe un proces normal și natural de integrare în sistemul de învățământ.”, spune George Mosoia, președintele Asociației Dog Assist.
În total, cei 3740 de concurenți au făcut peste 1.15 miliarde de pași, recordul individual fiind de peste 2,4 milioane de pași, într-o singură lună. Walking Month își atinge, astfel, scopul de a încuraja nu doar implicarea civică, ci și un stil de viață activ. Toate aceste rezultate au fost posibile și mulțumită contribuției pe care 53 de companii din Cluj, și nu numai, au avut-o. La fiecare ediție, comunitatea de business acceptă provocarea de a-și implica echipele și a aduce, împreună, schimbarea de care societatea are nevoie.
Walking Month este organizat de către Betfair Romania Development, în parteneriat cu Banca Transilvania. Cele două companii acoperă toate costurile de organizare și vin cu propriile donații ce contribuie la suma totală oferită cauzei sociale aleasă.
RADP Cluj-Napoca recrutează personal în vederea angajării pe perioadă determinată pentru următoarele ocupații:
– muncitor calificat/ necalificat la întreținerea de drumuri, șosele, poduri, baraje;
– mecanic auto/utilaje/ mașinist terasamente;
– îngrijitor spații verzi;
– gropar (perioadă nedeterminată);
– agent pază;
– șofer/ conducător auto categoria B, C, CE, C1E.
RADP Cluj face angajări. Care sunt POSTURILE disponibile
Cei interesați vor depune la secretariatul regiei sau pe e-mail (office@radpcj.ro) cerere de angajare / scrisoare de intenție, însoțită de un CV, copie după actul care atestă pregătirea profesională.
Informații suplimentare la telefon 0264 552 666, interior 28, sau la sediul regiei din Cluj-Napoca, str. Calea Someseni, nr. 2.