ACTUALITATE
Anunț pentru FERMIERII clujeni. Acte la APIA privind cererile de plată pentru Măsura 14 „Bunăstarea animalelor”
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), prin Centrul Județean Cluj, informează potențialii beneficiari că, în perioada 08 – 21 februarie 2021, se depun cererile de plată pentru Măsura 14 „Bunăstarea animalelor” – pachetul a) – plăți în favoarea bunăstării porcinelor și pachetul b) – plăți în favoarea bunăstării păsărilor din cadrul PNDR 2014 – 2020.
Cererea de plată va fi completată online individual prin accesarea site-ului www.apia.org.ro, iar după tipărire, verificare și semnare se depune la Centrul judeţean al APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, pe a cărui rază teritorială se află sediul social al solicitantului sau pe raza teritorială a judeţului unde este exploatația cu capacitatea de producţie cea mai mare.
Cererile de plată
Cererile de plată pentru Măsura 14 “Plăţi în favoarea bunăstării animalelor” cuprinde angajamentele şi informaţiile aferente tuturor exploataţiilor cu cod ANSVSA deţinute de un solicitant, indiferent pe raza cărui judeţ îşi desfăşoară activitatea solicitantul și se depun însoţite de :
- Copie CUI / CIF, după caz;
- Documente care atestă calitatea de fermier activ: documente privind înregistrarea la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) – cod CAEN/act de înființare/act constitutiv/statut din care reiese că are activitate agricolă (că desfăşoară activitate agricolă cu codul CAEN 0146 – Creșterea porcinelor, respectiv CAEN 0147 – Creșterea păsărilor) și/sau 0150- Activități în ferme mixte (cultura vegetală combinată cu creșterea animalelor). În cazul în care, din documentele stipulate mai sus, nu reiese activitatea agricolă, trebuie să furnizeze documente din care să rezulte îndeplinirea condiției de fermier activ;
- Situaţiile financiare anuale, respectiv raportările contabile anuale, din care rezultă venitul total realizat în anul anterior anului depunerii cererii de plată;
- Formularul „Date informative” (cod 30) care cuprinde indicatorul „venituri din activităţi agricole”;
- Formularul „Situaţia veniturilor şi cheltuielilor” (cod 20) care cuprinde indicatorul „venituri totale”.
Alte acte necesare
- Copie buletin / carte de identitate al/a titularului/administratorului/ reprezentantului legal /împuternicitului;
- Copie/copii autorizaţie/ii sanitar-veterinară/e pentru fiecare exploataţie deţinută înscrisă în cererea de plată; Copia/copiile autorizaţiei/iilor sanitar-veterinară/e poate/pot fi depusă/e de către beneficiar o dată cu primul decont/documente justificativ/e pe care îl înregistrează la CJ APIA în anul respectiv de angajament. Dacă autorizația este eliberată după data depunerii cererii de plată, aceasta trebuie să fie în vigoare la data populării exploatației ;
- Graficul de livrare estimat anual;
- Graficul de populare estimat anual;
- Document coordonate bancare;
- Împuternicire şi copii după actele de identificare ale împuternicitului, dacă este cazul;
- Declarații și angajamente pentru bunăstare și specifice subpachetelor.
Pentru pachetul de porcine și păsări
În plus față de documentele mai sus menționate, se depun, în funcție de pachetul solicitat:
Pentru pachetul a) porcine
- Copia schiţei grajdului/halei pentru fiecare exploataţie cu cod ANSVSA (din care să reiasă adresa, suprafaţa spaţiilor de cazare/spaţiul maxim de cazare pe compartiment/boxă). Din suprafața totală respectivă se exclude suprafața spațiilor de hrănire și adăpare așezate pe podea, stâlpii, aleile, alte spații nedestinate creșterii pentru toate categoriile de porcine;
- Pe copia schiței fermierul va menționa instrumentul/aparatul cu care au fost efectuate măsurătorile înscrise în schițele depuse și toleranța acestuia în conformitate cu fișa tehnică (carte tehnică) a aparatului/instrumentului cu care au fost efectuate măsurătorile;
- Copii ale documentelor care fac dovada că beneficiarul are la dispoziție echipamente specializate de măsurare și control a calității aerului şi acestea sunt la dispoziţie în exploataţie în vederea monitorizării zilnice a pulberilor (prin prezentarea unui document de achiziție sau a unui contract de comodat sau a unui alt document);
- Copia documentului care atestă funcționarea în parametrii tehnici a echipamentului specializat de măsurare și control a calității aerului.
Pentru pachetul b) păsări
- Copia notificarii către DSVSA referitoare la densitatea practicată;
- Copia schiţei halelor pentru fiecare explotaţie cu autorizaţie sanitar-veterinară din care să reiasă adresa, suprafaţa spaţiilor de crestere utilă. Din suprafata totala respectiv suprafaţa cuştilor/ compartimentelor se exclude suprafaţa echipamentelor de hrănire şi adăpare așezate pe podea, stalpi, alte spatii nedestinate creșterii pentru toate categoriile de păsări, inclusiv a cuibarelor în cazul găinilor ouătoare în sistem alternativ la sol a cuibarelor pentru găinile de reproducție rase grele și spațiul aferent cocoșilor pentru categoria de gaini de reproducție rase grele.
- Având în vedere că, suprafața minimă obligatorie pe cap de găină ouătoare în sistem de creștere în cuști îmbunătățite, include și suprafața cuibarului (750 cmp/cap găină), la calcularea suprafeței necesare pentru respectarea condițiilor de bunăstare superioară se măsoară suprafața totală a cuștii care include și suprafața cuibarului rezultând astfel o suprafață de 825 cmp/cap pentru subpachetul de densitate 10%, respectiv 862 cmp/cap pentru subpachetul de densitate 15%. Pe copia schiței halelor fermierul va menționa aparatul cu care au fost efectuate măsurătorile înscrise în schițele depuse și toleranța acestuia în conformitate cu fișa tehnică (carte tehnică) a aparatului/ instrumentului cu care au fost efectuate măsurătorile;
- Copia documentului care atestă că aparatul de măsurare a noxelor în vederea monitorizării acestora zilnice este la dispoziţie în exploataţie;
- Copia documentului care atestă funcționarea în parametrii tehnici a aparatului de măsurat noxe.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
Fostul deputat USR de Cluj, Viorel Băltărețu: Vom putea circula pe Drumul Expres Cluj-Dej în 6-7 ani
Fostul deputat USR de Cluj, Viorel Băltărețu, a estimat în cât timp se va putea circula pe Drumul Expres Cluj-Dej al cărui contract pentru studiul de fezabilitate a fost semnat de CNAIR după după 20 de ani de promisiuni.
”Este un pas important, dar procesul este abia la început. Fiecare etapă va trebui monitorizată cu maximă atenție!
În cel mai optimist scenariu, vom putea circula pe acest drum în 6-7 ani:
– 18 luni pentru studiul de fezabilitate (dacă avizele și aprobările se vor da urgent – oare crede cineva?),
– 1 an pentru licitație și proiectare,
– 3-4 ani pentru execuție”, a spus Băltârețu.
Potrivit acestuia, Drumul Expres Cluj-Dej nu înseamnă doar timp câștigat între orașe ci este și despre siguranță rutieră – drumuri mai sigure pentru toți, dezvoltare economică – atragerea de investiții și crearea de locuri de muncă bine plătite, reducerea poluării și a timpului pierdut în trafic.
Va monitoriza proiectul
”Deși nu mai sunt deputat, voi continua să mă implic activ pentru ca acest proiect, alături de altele importante pentru Cluj, să devină realitate. Voi monitoriza fiecare etapă, voi comunica transparent despre stadiul lor și voi semnala blocajele când apar.
Județul Cluj are nevoie urgentă și de alte investiții:
Centura metropolitană a Clujului – soluția la traficul sufocant.
Trenul metropolitan –de făcut și apoi extins către Gherla, Dej, Câmpia Turzii și Huedin.
Finalizarea Autostrăzii A3 și conexiunea A3-Tureni.
Parcuri industriale, tehnologice si de inovare – bine conectate la infrastructura publică, rutieră și feroviară – pentru locuri de muncă și prosperitate”, a explicat Viorel Băltărețu.
EVENIMENT
Un clujean declară război opririi ”un minut” a mașinilor în dreptul școlilor. Cere amenzi usturătoare. Traficul este bulversat
Un clujean susține că fluidizarea traficului din Cluj-Napoca s-ar putea îmbunătăți și prin eliminarea opririle voluntare in unele zone cu trafic intens, după așa-numitul principiu ”durează doar un minut”. El cere aplicarea unor amenzi usturătoare.
”Nu o data, pe str. Horea in dreptul școlii, banda 1 este blocata de parintii care își asteapta copii, la fel pe str. Coșbuc, Alexandru Vlahuță sau pe Calea Dorobanților, în general in zona școlilor. Sunt multi care opresc pentru efectiv 1 minut sa debarce sau sa îmbarce pe cineva. Taximetriștii, de asemenea, opresc unde vor mușchii lor.
Ori, in orele de vârf, orice oprire poate bulversa traficul. Consider ca singura masura eficienta ar fi aplicarea unor amenzi usturătoare. Aplicarea acestor amenzi, este deocamdată dificila: de multe ori, politia locala, ca să evite injurii, insulte din partea unor smecheri, inchide ochii.
Amendă prin poștă
Am fi foarte simplu, ca in zonele unde se stie ca se petrec asemenea evenimente, sa se monteze camere de supraveghere cu regim special: acestea sa fie descărcate instantaneu și trimisa amenda prin posta.
De acolo-ncolo, făptașii nu au decât sa depună contestații. Și, acest lucru ar trebui sa fie valabil pentru toate categoriile de autovehicule, indiferent de tip, destinație (excepție salvare, politie, pompieri, fără scuze pentru handicapați sau persoane cu copii, s.a.m.d)”, consideră Andrei.
EVENIMENT
Peste 60% dintre români consideră proastă decizia CCR de a anula turul întâi al alegerilor prezidențiale – sondaj o consideră
Un sondaj al IRES dat, sâmbătă, publicității, la finalul anului 2024, arată că politicienii rămân pe ultimul loc în topul categoriilor profesionale în care românii au încredere, iar 35% cred că decizia CCR de anulare a primului tur al alegerilor prezidențiale a fost bună.
Decizia Curții Constituționale a României de a anula turul întâi al alegerilor prezidentiale este considerat de cei mai mulți dintre respondenți (28%) drept evenimentul anului în România, în timp ce intrarea completă a României în Schengen de la 1 ianuarie 2025 și clasarea lui Călin Georgescu pe locul întâi în turul întâi al alegerilor prezidențiale sunt, la egalitate, indicate de câte 18% dintre participanții la sondaj.
De asemenea, decizia CCR este considerată bună de puțin peste o treime (35%) dintre participanții la sondaj, în timp ce peste șase din zece români consideră că a fost o decizie proastă, adică 62%.
Votanții AUR și POT, decizia a fost proastă
Vârstnicii, respondenții cu studii superioare, cei care locuiesc în mediul urban sau în Moldova, persoanele care au o perspectivă optimistă asupra direcției în care merge România, dar și votanții PSD, PNL, USR sau cei care ar fi votat cu Elena Lasconi în turul al doilea al prezidențialelor sunt în proporții mai ridicate favorabili deciziei CCR.
În schimb, respondenții cu vârste de cel mult 50 de ani, persoanele cu educație scăzută sau cel mult medie, votanții AUR și cei ai POT, dar și intervievați care l-ar fi votat pe Călin Georgescu în turul doi consideră proastă decizia CCR, în proporții mai ridicate decât media.
Atunci când sunt întrebați despre sentimentul pe care l-au resimțit în urma deciziei CCR de anulare a turului întâi al alegerilor, aproape un sfert dintre respondenți au menționat „ușurare”, în timp ce 17% au indicat „furie”, 16% „revoltă”,15% „regret”, iar 15% „teamă”. 5% spun că au simțit „fericire”, 3% „dezamăgire”, 1% „indiferență” și 1% „nesiguranță/îngrijorare”.
Georgescu ar fi câștigat alegerile
Întrebați care ar fi fost opțiunea lor de vot pentru turul al doilea alegerilor prezidențiale, în cazul în care turul întâi nu ar fiost anulat de CCR, 7% dintre cei chestionați spun că nu s-ar fi prezentat la urne, 5% declară că ar fi anulat votul sau ar fi votat în alb, iar unul din 10 respondenți nu știu ce ar fi făcut sau nu răspund. Alți 29% ar fi votat cu Elena Laconi, candidatul USR, în timp ce 48% i-ar fi dat votul candidatului independent Călin Georgescu.
Votanții Elenei Lasconi sunt preponderent persoane cu studii superioare, care locuiesc în orașe, în Moldova, care au o percepție pozitivă cu privire la direcția României, și care,la alegerile parlamentare, votează cu USR, PNL și PSD.
Lui Călin Georgescu i-ar fi acordat votul, în proporții mai ridicate decât media, tinerii și cei cu vârste de cel mult 50 de ani, persoanele cu educație scăzută, cei care locuiesc în mediul rural, respondenții care au o percepție negativă cu privire la direcția actuală a României, dar și cei care votează AUR și POT.
Sondajul IRES a fost realizat pe un eșantion de 964 respondenți în perioada 17 – 20 decembrie 2024.
Eroarea maximă tolerată este de ± 3,2%.
Datele au fost culese prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing).
EVENIMENT
VIDEO FOTO. Hoț reținut de polițiștii clujeni după ce a furat saci cu haine de 20.000 de euro din Florești
Polițiștii Secției 6 Poliție Rurală Florești, împreună cu polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Satu Mare, au desfășurat, sâmbătă, o percheziție domiciliară în municipiul Satu Mare în cadrul unui dosar penal privind săvârșirea infracțiunii de furt calificat. A fost vorba despre un hoț de haine.
În urma percheziției efectuate la locuința unui bărbat de 47 de ani, bănuit de complicitate la comiterea faptelor, au fost identificate și ridicate bunurile sustrase, constând în mai mulți saci cu haine în valoare de aproximativ 20.000 de euro.
Bărbatul a fost reținut pentru 24 de ore, urmând să fie prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca pentru dispunerea altor măsuri preventive.
Furt de noapte
”Cercetările în acest dosar au fost inițiate la data de 20 decembrie 2024, când polițiștii Secției 6 Poliție Rurală Florești au fost sesizați de către un reprezentant al unei societăți comerciale din comuna Florești, sat Luna de Sus.
Acesta a reclamat faptul că, în perioada 26 noiembrie – 11 decembrie a.c., pe timpul nopții, un angajat al societății, un bărbat de 30 de ani, din municipiul Cluj-Napoca, ar fi comis patru acte materiale de furt calificat, sustrăgând bunurile din depozitul firmei și transportându-le cu mai multe autoutilitare.
În urma investigațiilor desfășurate, la aceeași dată, bărbatul a fost identificat și condus la sediul poliției, unde s-a dispus reținerea acestuia pentru 24 de ore”, arată UIPJ Cluj.
Activitățile desfășurate în acest caz au permis documentarea întregii stări de fapt și identificarea tuturor persoanelor implicate, contribuind astfel la soluționarea dosarului și la recuperarea prejudiciului.