ACTUALITATE
Anunț pentru FERMIERII clujeni. Acte la APIA privind cererile de plată pentru Măsura 14 „Bunăstarea animalelor”
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), prin Centrul Județean Cluj, informează potențialii beneficiari că, în perioada 08 – 21 februarie 2021, se depun cererile de plată pentru Măsura 14 „Bunăstarea animalelor” – pachetul a) – plăți în favoarea bunăstării porcinelor și pachetul b) – plăți în favoarea bunăstării păsărilor din cadrul PNDR 2014 – 2020.
Cererea de plată va fi completată online individual prin accesarea site-ului www.apia.org.ro, iar după tipărire, verificare și semnare se depune la Centrul judeţean al APIA, respectiv al Municipiului Bucureşti, pe a cărui rază teritorială se află sediul social al solicitantului sau pe raza teritorială a judeţului unde este exploatația cu capacitatea de producţie cea mai mare.
Cererile de plată
Cererile de plată pentru Măsura 14 “Plăţi în favoarea bunăstării animalelor” cuprinde angajamentele şi informaţiile aferente tuturor exploataţiilor cu cod ANSVSA deţinute de un solicitant, indiferent pe raza cărui judeţ îşi desfăşoară activitatea solicitantul și se depun însoţite de :
- Copie CUI / CIF, după caz;
- Documente care atestă calitatea de fermier activ: documente privind înregistrarea la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) – cod CAEN/act de înființare/act constitutiv/statut din care reiese că are activitate agricolă (că desfăşoară activitate agricolă cu codul CAEN 0146 – Creșterea porcinelor, respectiv CAEN 0147 – Creșterea păsărilor) și/sau 0150- Activități în ferme mixte (cultura vegetală combinată cu creșterea animalelor). În cazul în care, din documentele stipulate mai sus, nu reiese activitatea agricolă, trebuie să furnizeze documente din care să rezulte îndeplinirea condiției de fermier activ;
- Situaţiile financiare anuale, respectiv raportările contabile anuale, din care rezultă venitul total realizat în anul anterior anului depunerii cererii de plată;
- Formularul „Date informative” (cod 30) care cuprinde indicatorul „venituri din activităţi agricole”;
- Formularul „Situaţia veniturilor şi cheltuielilor” (cod 20) care cuprinde indicatorul „venituri totale”.
Alte acte necesare
- Copie buletin / carte de identitate al/a titularului/administratorului/ reprezentantului legal /împuternicitului;
- Copie/copii autorizaţie/ii sanitar-veterinară/e pentru fiecare exploataţie deţinută înscrisă în cererea de plată; Copia/copiile autorizaţiei/iilor sanitar-veterinară/e poate/pot fi depusă/e de către beneficiar o dată cu primul decont/documente justificativ/e pe care îl înregistrează la CJ APIA în anul respectiv de angajament. Dacă autorizația este eliberată după data depunerii cererii de plată, aceasta trebuie să fie în vigoare la data populării exploatației ;
- Graficul de livrare estimat anual;
- Graficul de populare estimat anual;
- Document coordonate bancare;
- Împuternicire şi copii după actele de identificare ale împuternicitului, dacă este cazul;
- Declarații și angajamente pentru bunăstare și specifice subpachetelor.
Pentru pachetul de porcine și păsări
În plus față de documentele mai sus menționate, se depun, în funcție de pachetul solicitat:
Pentru pachetul a) porcine
- Copia schiţei grajdului/halei pentru fiecare exploataţie cu cod ANSVSA (din care să reiasă adresa, suprafaţa spaţiilor de cazare/spaţiul maxim de cazare pe compartiment/boxă). Din suprafața totală respectivă se exclude suprafața spațiilor de hrănire și adăpare așezate pe podea, stâlpii, aleile, alte spații nedestinate creșterii pentru toate categoriile de porcine;
- Pe copia schiței fermierul va menționa instrumentul/aparatul cu care au fost efectuate măsurătorile înscrise în schițele depuse și toleranța acestuia în conformitate cu fișa tehnică (carte tehnică) a aparatului/instrumentului cu care au fost efectuate măsurătorile;
- Copii ale documentelor care fac dovada că beneficiarul are la dispoziție echipamente specializate de măsurare și control a calității aerului şi acestea sunt la dispoziţie în exploataţie în vederea monitorizării zilnice a pulberilor (prin prezentarea unui document de achiziție sau a unui contract de comodat sau a unui alt document);
- Copia documentului care atestă funcționarea în parametrii tehnici a echipamentului specializat de măsurare și control a calității aerului.
Pentru pachetul b) păsări
- Copia notificarii către DSVSA referitoare la densitatea practicată;
- Copia schiţei halelor pentru fiecare explotaţie cu autorizaţie sanitar-veterinară din care să reiasă adresa, suprafaţa spaţiilor de crestere utilă. Din suprafata totala respectiv suprafaţa cuştilor/ compartimentelor se exclude suprafaţa echipamentelor de hrănire şi adăpare așezate pe podea, stalpi, alte spatii nedestinate creșterii pentru toate categoriile de păsări, inclusiv a cuibarelor în cazul găinilor ouătoare în sistem alternativ la sol a cuibarelor pentru găinile de reproducție rase grele și spațiul aferent cocoșilor pentru categoria de gaini de reproducție rase grele.
- Având în vedere că, suprafața minimă obligatorie pe cap de găină ouătoare în sistem de creștere în cuști îmbunătățite, include și suprafața cuibarului (750 cmp/cap găină), la calcularea suprafeței necesare pentru respectarea condițiilor de bunăstare superioară se măsoară suprafața totală a cuștii care include și suprafața cuibarului rezultând astfel o suprafață de 825 cmp/cap pentru subpachetul de densitate 10%, respectiv 862 cmp/cap pentru subpachetul de densitate 15%. Pe copia schiței halelor fermierul va menționa aparatul cu care au fost efectuate măsurătorile înscrise în schițele depuse și toleranța acestuia în conformitate cu fișa tehnică (carte tehnică) a aparatului/ instrumentului cu care au fost efectuate măsurătorile;
- Copia documentului care atestă că aparatul de măsurare a noxelor în vederea monitorizării acestora zilnice este la dispoziţie în exploataţie;
- Copia documentului care atestă funcționarea în parametrii tehnici a aparatului de măsurat noxe.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
FOTO. ACCIDENT grav în care a fost implicat un autobuz, în Cluj-Napoca. Bărbat intubat de echipajul SMURD
Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca intervin în aceste momente la un accident rutier petrecut pe strada Regele Ferdinand.
Un pieton care a suferit răni grave a fost imediat preluat de către echipajul SMURD de terapie intensivă mobilă.
ACCIDENT grav în care a fost implicat un autobuz, în Cluj-Napoca. Bărbat intubat de echipajul SMURD
Este vorba despre un bărbat de aproximativ 40 de ani.
De asemenea, o femeie care se afla în autobuzul implicat în accident prezintă traumatisme ușoare și primește îngrijiri medicale din partea echipajului SAJ.
La fața locului a fost trimisă și o autospecială cu modul de descarcerare.
Ambele persoane au fost transportate la spital.
Foto: Facebook
EVENIMENT
Incidente la VOT la Cluj. Bărbat amendat pentru consum de alcool. Un tânăr a fotografiat buletinele de vot
Polițiștii clujeni au dat mai multe amenzi, duminică, 1 Decembrie, pentru incidente la secțiile de votare.
Printre cei amendați, un tănăr care a fotografiat buletinele de vor și a trimis pozele cunoscuților.
Incidente la VOT la Cluj. Bărbat amendat pentru consum de alcool. Un tânăr a fotografiat buletinele de vot
Potrivit polițiștilor clujeni, în jurul orei 14:10, polițiștii din cadrul Secției 2 Rurală Apahida au intervenit pentru gestionarea unui incident produs în zona de securitate a secției de votare nr. 376 din comuna Cămărașu.
Un bărbat în vârstă de 48 de ani, din comuna Cămărașu, a fost surprins consumând băuturi alcoolice în perimetrul interzis, încălcând prevederile legale.
Bărbatul, care a devenit recalcitrant a fost amendat cu 2.000 de lei
Potrivit polițiștilor, bărbatul a refuzat inițial să se legitimeze și să înceteze consumul de alcool, manifestând un comportament recalcitrant.
În urma intervenției, persoana a fost legitimată și a primit o amendă de 2.000 de lei.
Tânăr amendat pentru că a fotografiat buletinul de vot
În jurul orei 14:40, polițiștii Secției 4 Rurală Câmpia Turzii au fost sesizați despre faptul că, la secția de votare nr. 528 din localitatea Luncani, un tânăr de 23 de ani, din comuna Luna, ar fi fotografiat cele două buletine de vot în interiorul cabinei.
În urma verificărilor efectuate, s-a constatat că persoana respectivă a și transmis imaginile prin intermediul unei aplicații mobile mai multor persoane din lista sa de contacte.
Acesta a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 1.500 de lei.
A intrat în cabina de vot și cu soția și cu copilul
De asemenea, în jurul orei 14:15, polițiștii din cadrul Secției 5 Poliție Rurală Dej au demarat verificări la secția de votare din localitatea Recea Cristur, ca urmare a unei sesizări conform căreia un bărbat ar fi intrat în cabina de vot împreună cu alte două persoane, pe rând, pentru a le oferi asistență în procesul de votare.
În urma verificărilor, s-a constatat că persoana în cauză, un bărbat de 67 de ani din comuna Recea Cristur, a intrat în cabina de vot însoțindu-și fiul și, ulterior, soția, pentru ca aceștia să-și poată exercita dreptul de vot.
Acțiunea sa a fost efectuată cu acordul președintelui secției de votare.
Evenimentul a fost comunicat Biroului Electoral Județean, care urmează să analizeze situația și să dispună măsurile necesare conform competențelor.
Clujenii au ieșit în număr mare la vot duminică pentru a vota componența noului Parlament.
În județul Cluj, la ora 19.00, prezența la urne în județul Cluj a depășit procentul de 50%.
Prezență masivă la vot la Cluj. Peste 50% până la ora 19.00
La Cluj-Napoca, prezența la urne era, la ora 19.00, de 53,30%.
Prezența la urne la nivel național se apropie de 50%
Până la ora 19.00, au votat aproape 9 milioane de români.
La nivel național, prezența la vot a ajuns la 49,60%.
EVENIMENT
LIVE VIDEO. Aprinderea iluminatului festiv de sărbătorile de iarnă în Piața Unirii din Cluj-Napoca. Concerte și show de drone
Primarul Clujului, Emil Boc, a urcat pe scenă și, ca în fiecare an, alături de mai mulți copii, a aprins iluminatul festiv în tot orașul.
“La mulți ani Cluj-Napoca, La munți ani România”, a fost urarea primarului Clujului.
Acesta i-a invitat pe clujeni în Piața Avram Iancu. Acolo va avea loc un spectacol inedit de lumini, dedicat și eroului Avram Iancu.
După ce a fost aprins iluminatul festiv pe scenă a urcat Delia.
Mii de clujeni și turiști au participat la aprinderea luminilor de sărbători, dar și la show-ul făcut de Delia în Piața Unirii.
Au fost mulți părinți cu copii, dar și tineri cu baloane în culorile steagului României.