ACTUALITATE
Antonia își face operații de ”îmbunătățire”. Toate serviciile Primăriei Cluj-Napoca vor fi online
Consiliul Consultativ pentru Antreprenoriat și Inovare în IT s-a întrunit în Sala de sticlă a Primăriei Cluj-Napoca pentru a discuta despre Strategia de transformare digitală a municipiului.
Strategia a fost prezentată de Călin Hințea, decanul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) și de Nicolae Urs, prodecan FSPAC.
Primăria urmărește să facă funcționarul public virtual Antonia disponibil pentru toate serviciile publice, non-stop.
”Utilizarea tehnologiei pentru creșterea calității vieții în Cluj-Napoca este una dintre prioritățile municipalității clujene, astfel încât administrația să fie una deschisă iar serviciile oferite cetățenilor să se ridice la exigențele acestora.
Documentul are la bază o analiză temeinică și subliniază câteva priorități strategice cheie pentru transformarea digitală a orașului: centrarea pe cetățean, rolul esențial al educației și al educației digitale, prioritizarea inovării în toate domeniile și în toate formele, interoperabilitate, integrarea serviciilor și deschiderea seturilor de date ș.a.m.d.
Utilizarea tehnologiei pentru creșterea calității vieții în Cluj-Napoca este una dintre prioritățile municipalității clujene, astfel încât administrația să fie una deschisă iar serviciile oferite cetățenilor să se ridice la exigențele acestora. Pentru o colaborare strânsă și eficientă între comunitatea de IT și administrația locală, Primăria Cluj-Napoca a constituit la începutul anului 2017, alături de cele două clustere clujene de specialitate, Consiliul Consultativ pentru Antreprenoriat și Inovare in IT”, a declarat primarul Emil Boc.
Noi ne dorim ca toate operațiunile să fie online
Viceprimarul Dan Tarcea a declarat pentru Cluj24 că administrația locală își dorește ca toate interacțiunile cu clujenii să se poată face online.
”Cetățeanul de oriunde din Cluj sau din Lume să poată accesa serviciile Primăriei. Momentan sunt peste 300 de operațiuni case se pot efectua online, toate cererile se pot depune online prin intermediul lui Antonia. De asemenea, plățile pentru taxe, impozite și amenzi se pot face prin 4 modalități, la distanță: platforma ghiseul.ro, prin cod QR primit ce cetățeni în scrisoarea primarului, cetățenii pot să se conecteze la contul Primăriei, respectiv cu ordin de plată.
Suntem într-un proces în care facem achizițiile pentru semnătura electronică calificată, să putem emite și între noi hârtiile oficiale, iar acestea să circule și în afara instituției, online. Pe lângă CF-uri și prelungirea autorizațiilor de construcție ne dorim și mai departe să emitem documente în format digital calificat.
Sunt niște avantaje clare: omul câștigă timp, se evită mica corupție sau supărare între funcționar și cel care depune o cerere”, a spus Dan Tarcea.
Primăria Cluj-Napoca promovează Tichetul Albastru – un nou serviciu de comunicare directă cu cetățeanul
Tichetul albastru permite cetățenilor să intre în contact direct cu funcționarii Primăriei Cluj-Napoca, online. Astfel, peste 550 de funcționari publici sunt la dispoziția clujenilor.
În 48 de ore se poate face o programare și se poate intra în direct, 15 minute, cu funcționarii, pentru a se solicita documentele necesare sau clarificări. La final, funcționarul face un istoric al convorbirii și punctează în scris pașii care trebuie să fie făcuți mai departe de către solicitant.
”Asta este direția pe care vrem să mergem, în Estonia există 95% grad de digitalizare. Mai trebuie făcuți, desigur, și pași la nivel național, câteva legi să fie modificate. Noi tot ce trimitem, mai ales către furnizorii de servicii publice, trimitem cu semnătură digitală, totul se desfășoară deja cu semnătură digitală. Toți funcționarii, cel puțin aceia care au atribuții de păstrare a legăturii cu alte entități, vor avea semnătura electronică”, a adăugat Dan Tarcea.
În perioada următoare, Strategia de transformare digitală a municipiului Cluj-Napoca va fi supusă dezbaterii publice.
Strategia de transformare digitală a municipiului poate fi consultată la următorul link: https://digitalcluj.fspac.online/
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






