Connect with us

ADMINISTRAȚIE

ANALIZĂ. Szakats Istvan: Cacealmaua numită „metrou” s-a terminat

Publicat


statie metrou cluj
Activistul Szakats Istvan, reprezentantul unui grup civic din Cluj-Napoca, a făcut o analiză a situației proiectului de metrou și a creionat scenariile care stau în fața administrației locale.
”Distinși cetățeni clujeni, vă anunț cu o oarecare ușurare că cacealmaua numită „metrou” s-a terminat.
Deznodământul, cerut de opțiunea optimă de bailout politic, este acela în care nu câștigă nimeni licitația, iar banii din PNRR (oricum prea puțini, și și ăia pe împrumut) sunt redirecționați spre trenul metropolitan. Detalii.
După o licitație scoasă oricum cu întârziere, și după o serie de prelungiri după prelungiri după prelungiri, procesul de-a alege acel ofertant care să și facă “metroul” Clujului (de facto, cu lopata) e iar împotmolit. De mai bine de două săptămâni, licitația e “suspendată” la inițiativa primarului.
Edilul se jură că “lucrurile sunt în grafic” și că licitația va fi “relansată” în “această toamnă”, dar adevărul e că graficul evocat e re- și re- și redesenat, iar „relansarea” e menită doar să pregătească dramaturgic momentul aruncării definitive a prosopului. Toate, subsumate procesului de trezire din ego-tripul numit „metrou”, și pregătirea scenariului optim de bailout politic.
În cuvinte simple, clujeñe,
1. dacă reiei licitația în toamnă
2. dacă termini licitația în 2022
3. dacă semnezi contractul până în iunie 2023
4. dacă nu o să fe contestații
5. dacă nu o să fie deloc blocaje cu exproprierile
6. dacă nu o să fie deloc blocaje cu descărcările arheologice
7. dacă proiectarea depoului și primelor patru stații dinspre Sopor durează numai un an
8. dacă între timp ce (din vara 2024) se lucrează la depou și primele 4 stații, se proiectează restul de cinci stații într-încă un an
atunci o să-ți rămână
*** drumroll ***
9. un an jumate (din vara 2025) ca să sapi și termini 5 stații care-ți duc până-n inima orașului, până-n plin centrul Clujului. Repet: 5 stații – unele mai mari ca un teren de fotbal, săpate, legate cu tunelul, cofrate, betonate, cu lucrările electrice făcute, tot reacoperit, și suprafața redată circulației, într-un an jumate, pe deadline. E imposibil. Punct.
Dar atunci sinucidere nu e să nu faci nimic din „metrou”, și să o scalzi în N dume ori M ani de ce n-ai făcut nimic. Am mai văcut asta de P ori.

Culmea sinuciderii

Culmea sinuciderii e să-ți faci tu singur eșafodul – în acest caz, să te forțezi să treci prin primele 8 scene de joc doar ca să ajungi să mori garantat în scena 9, în care trebuie să faci pe deadline 5 stații, în plin centrul Clujului, alea alea, într-un an jumate. Și care e imposibil. Clujeñe… nu japonezii, dar nici măcar ozeniștii care i-au făcut piramida lui Kheops nu s-ar aventura să se bage pe contract la un asemenea trip. Nu în ultimul rând pentru că acel an jumate de fapt nu va fi un an jumate, revezi doar p.4 și 5.
Or atunci, ca să ne mai revenim, hai să ne întrebăm:
De ce ți-ai și construi tu, în 8 scene consecutive, un decor de joc în care apoi să te expui singur, ca un fraier, la un auto-headshot public și garantat? Ca să nu pierzi tu, chipurile, un niumuruc de 300 milioane de euro swag? Pe care oricum trebuia să-i dai înapoi, că erau cu împrumut? Hai s-o lăsăm.
Dar. Atunci, cam câtă atitudine de „după mine, potopul politic” trebuie să ai ca să îi sui întreg orașul în capul Succesorului tău abia ales în 2024, năruind pohtele băeților de băeț care-l susțin, de-a pohti și ei ce-a pohti?
Cam cât ego trebuie să ai, ca să îi dai tu, prin acest fail vizibil de pe Lună (și exploatabil de către dujmanii interni și externi) un ditai autogol pentru Partid, în jihadul alegerilor parlamentaro-prezidențiale din 2024?
Well, pe din ce în ce mai multă lume o macină întrebările astea. Și din ce în ce mai multă lume (din proiect, primărie, PNL și Patronet) se uită îngrijorată la Maestru, ca să facă odată semnul de-a sări odată cu parașuta din acest autobuz care gonește, accelerând, către prăpastie.
Iar momentele de-a mai sări cu parașuta nu mai sunt multe. Să luăm scenele la rând pentru a vedea câte și sunt de fapt.

1. Reluarea licitației

Tehnic: Ministerul Transporturilor trebuie să actualizeze indicatorii proiectului. Aici, ofertanții s-ar simți confortabil cu o indexare pe la 35-40%, dar la indexare, MT va aplica o formulă simplă (care permite o indexare cu un procent mic) nu o formulă extinsă, care să permită o indexare reală. Încă nu am vorbit de recapitulație, o altă incertitudine, dezirabilă pe la 20%. La o indexare mică, s-ar putea ca MT să muncească degeaba, și noua sumă iar să nu fie destul de atractivă pentru cârâiașii de la FCC (plus PORR și STRABAG).
Dacă MT crește potul mare, dar doar prin acrobații financiare pe recapitulație, s-ar putea ca structura de buget, debalansată, iar să nu convină la ofertanți (că din asta nu prea scot profit), sau mai rău, Comisia Europeană să nu aprobe structura – caz în care ciuciu banii din PNRR. Avem deci acum o jonglerie continuă, de back-and-forth cu Comisia (și de complezență, lateral, cu firmele) ca să creadă ăia că o să fie bine.
Bailout politic: nu, și nu pentru că primarul a promis (deh, mare lucru) reluarea licitației ci pentru că nu prea e pe cine da vina. Nu o poți da pe MT, e propria ta coaliție.
*
2. Terminarea licitației în 2022.
Tehnic vorbind, asta e chiar posibil – mai ales dacă se ajunge la reluarea licitației în timp util, unde util înseamnă octombrie, ca să lase măcar 2 luni redepunerii de oferte. Dar merge și noiembrie. De fapt merge și decembrie.
Bailout politic: Da. Indexarea poate să fie atât de (convenabil de) mică încât iar să nu mai apară niciun ofertant. Războiul e de vină, și încep voios negocierile cu CE pentru a realoca banii pe altceva.
*
3. Semnarea contractului până în iunie 2023.
Tehnic: Deși conform PNRR contractul ar fi trebuit semnat în 2022 (nicio șansă), comisia mai alocă o perioadă de grație de 6 luni. E practic ultima bulă de aer. În această perioadă mingea e la primărie, care în 6 luni trebuie să analizeze și să compare tone de documente de la ofertanți.
Bailout politic: cu risc. Primăria poate descalifică toți ofertanții, dar.
Dacă face asta prea devreme, s-ar putea să se lase cu repercursiuni din partea unor frme care au acceptat să participe doar la serioase presiuni politice, și care o să fie turate. Dacă circurile se lungesc, și/sau dacă se ajunge la descalificările în masă prea târziu în 2023, s-ar putea să nu mai rămână timp pentru a negocia cu CE redirecționarea banilor din PNRR spre un alt obiectiv de investiție.

Contestații și exproprieri

4. Zero contestații
Tehnic: Improbabil.
Bailout politic: Nerecomandat, pentru că sitația nu e controlabilă poltic, și cel mai probabil se ajunge la pierderea banilor din PNRR. Până contestațiile nu se cern și praful se așează, nici măcar nu se poate deschide cu CE discuția despre realocarea banilor PNRR. Iar contestațiile durează. S-ar putea iar ciuciu bani din PNRR.
*
5. Zero blocaje cu exproprierile
Tehnic: aproape imposibil, dar avem și o ciudățenie aici. La două luni după amendamentul Drulă (care o abilita pe Primăria Clujului ca să facă expropreri) legea încă n-a ajuns la Iohannis la promulgare. Remarcabil. Gurile rele spun că PSD a înecat dosarul pe traiectorie. Dar să zicem că se promulgă legea până în iunie 2023, și primăria poate să înceapă să exproprieze. Dar zero blocaje? Vezi cazurile curente la autostradă, la centură, la orice. Mai că nu există un răzor pe care să nu iasă cu scandal. Iar în Clujul cel țâfnos pe prețul pe metru pătrat, o să iasă cu scandal fest.
Bailout politic: nu. Ar arăta ultra-ridicol să-ți omori proiectul pentru că ești tu zgârcoman și nu ești în stare să-i plătești clujeanului prețul pieței pe teren.
*
6. Zero blocaje cu descărcările arheologice
Tehnic: posibil. S-a mai băgat pumnul în gura Muzeului în repetate ocazii, vezi Ferdinand.
Bailout politic: nu. Ar arăta ridicol să-ți oprești ditai proiectul că n-ai fost în stare să prevezi că subsolul orașului colcăie de istorie (precum dealtfel chiar colcăie, dar mă rog). Negi cu ardoare, și dă-i cu buldozeru’ mai departe.
*
7. Proiectarea depoului și primelor patru stații dinspre Sopor, într-un an
Tehnic: posibil.
Bailout politic: nu mai, gata. Ești pus pe treabă, ești pe țeavă.
*
8. Se lucrează din vara 2024 la depou și primele 4 stații, și între timp se proiectează ultimele 5 stații
Tehnic: posibil. Depoul și stațiile nu se termină într-un an, ci doar la final de tot. Se câștigă astfel un an. Pentru ultimele 5 stații se ia un alt subcontractor, greucean.
Bailout politic: ca mai sus, nu merge. Ești deja pe țeavă.
*
9. Executare ultimelor 5 stații într-un an jumate, în mijlocul orașului, pe deadline.
Tehnic: imposibil. O să se acumuleze întârzieri din pașii anteriori, v. 4 și 5.
Bailout politic: nu. Deja ai orașul întors cu curu-n sus de un an.
*
Sumar
Observăm că șansele de bailout politic descresc în scenele succesive.
O mică șansă se arată la scena 3, dar acolo există un risc care nu poate fi controlat suficient de bine politic.
Șansa optimă de bailout politic se arată în scena 2 (terminarea licitației în 2022), iar aluatul conține:
1. Indexare mică, pe lege (amploaiații MT la adăpost de DNA, ușurați)
2. Relansare licitație practic oricât de târziu, chiar și în decembrie, în scârbă
3. Ofertanții constată că au pus botu, au lucrat degeaba, pleacă ofuscați, iar nu mai ofertează, ghinion ei, primarul îi transmite că îi mai așteaptă
4. Primăria dă toată vina pe război (ai fi și prost să nu folosești așa o scuză perfectă)
5. Primăria câștigă tot timpul posibil să negocieze redirecționarea împrumutului din PNRR către un alt proiect, care să fie musai
5.1. verde, ca să rămână pe linia inițială de finanțare
5.2. din Cluj, că așa e frumos
6. Spoiler no spoiler: criteriile 5.1/2 identifică, fără echivoc, trenul metropolitan.
*
Epilog
Ieeei! Succes! Am scăpat de dezastru!
.. am prădat milioane de bani publici pe tot felu’ de studii? Da.
… am mâncat rahat și am fost duși de nas ani de zile? Da.
.. OSĂ fie metrou? Sigur! Poate, cândva, peste decenii, un pic acolo, pe fund. Dar lăsați asta.
Am scăpat de dezastru? Acum? Am scăpat.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Boc: Nu e departe momentul când „U” Cluj va JUCA în cupele europene

Publicat

boc u cluj (2)

Primarul Clujului, Emil Boc, a vorbit, joi, la Napoca Live, despre „U” Cluj și șansele echipei de a juca în cupele europene.

„Acum încep și eu să mă mai relaxez (după victoria Universității cu Poli Iași), a început să ne mai vină și nouă apă pe Someș. După meciul cu Petrolul eram tare supărat și s-a oprit un clujean lângă mine și mi-a zis: lasă, domnule primar, nu fi necăjit, noi iubim echipa, nu rezultatul.

Boc: Nu e departe momentul când „U” Cluj va JUCA în cupele europene

Mă bucur că echipa și-a regăsit cadența și că, an de an, ridică standardele tot mai sus. Nu e departe momentul când U va juca în cupele europene. Îi felicit pe băieți pentru victorie și le țin pumnii pentru meciul următor de la Craiova. Haide U, și la bine și la greu”, a spus Emil Boc.

Citește mai departe

EVENIMENT

Candidatura pentru un nou mandat de primar la Căpușu Mare a lui Gheorghe Iancu (PNL), respinsă de Biroul Electoral

Publicat

iancu gheorghe

Candidatura pentru un nou mandat de primar al comunei Căpușu Mare a lui Gheorghe Iancu (PNL) la alegerile din 9 iunie a fost respinsă, miercuri, de Biroul Electoral de Circumscripție Comunală, decizia putând fi contestată la Judecătoria Huedin.

”Biroul Electoral de Circumscripție Comunală nr. 23 Căpușu Mare, constatând că la data de 19.04.2024 au fost depuse: cele patru dosare de candidatură, având în vedere faptul că în urma verificărilor s-a stabilit că această candidatură nu îndeplinește condițiile de fond prevăzute de lege, dl. lancu Gheorghe având interdicția de a ocupa o funcție eligibilă conform adresei nr. 16/15.04.2024 înaintată de Biroul Electoral de Circumscripție Județeană nr. 13 Cluj și tabelului anexat acestuia (pozitia 249 — „Iancu Gheorghe / Primar aI comunei Căpușu Mare, jud. Cluj / conflict de interese / 3 ani de la încetarea mandatului 2020-2024 // Decizia Î.C.C.J. nr. 3264/14.06.2023”), Biroul Electoral de Circumscripție Comunală respinge candidaturii dlui Iancu Gheorghe pentru funcția de primar al comunei Căpușu Mare.

Cu drept de contestație la Judecătoria Huedin în termen de 48 ore”, se arată în decizia Biroului Electoral Căpușu Mare.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Strada Uliului din Cluj-Napoca o ia din nou la vale. S-a turnat asfalt care a crăpat. Restricții de circulație

Publicat

De

O bucată din strada Uliului din Cluj-Napoca s-a surpat miercuri dimineață, iar autoritățile locale au intervenit de urgență și au turnat un strat de asfalt.

Dar, surpriză, asfaltul turnat s-a crăpat joi dimineață, asfel că în zonă traficul a fost restricționat și s-au montat jaloane în zona afectată.

O soluție tehnică greșită

”Nu știm cine a decis să se toarne asfalt peste o surpătură, dar a fost o decizie proastă. Acum s-a crăpat și asfaltul.

Acolo trebuie lucrare serioasă, cu piloți și parapet de beton, pentru că riscăm să o ia toată strada la vale. Nu e prima oară când se rupă porțiuni mari din această stradă”, a spus un locuitor al zonei pentru Cluj24.

Atenție la conductele de utilități

Uliului

Un altul a avertizat că în zona afectată sunt și conducte de utilități, solicitând intervenția de urgență a autorităților pentru remedierea situației.

”Dacă trece un camion greu de câteva tone pe stradă să nu ajungem să îl vedem răsturnat”, a avertizat acesta.

Strada Uliului a mai fost afectată de surpări și anul trecut.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Consiliul Județean se ASOCIAZĂ cu municipiul Cluj-Napoca și șapte comune învecinate pentru realizarea TRENULUI metropolitan

Publicat

tren gara bun 1

Consiliul Județean se asociază cu municipiul Cluj-Napoca și șapte comune învecinate pentru realizarea trenului metropolitan. Vor fi alocați aproape 10.000.000 euro din bugetul județului pentru materializarea obiectivului de investiții.

„Președintele CJ Cluj, Alin Tișe, a inițiat un proiect de hotărâre ce vizează asocierea forului administrativ județean cu municipiul Cluj-Napoca și comunele Florești, Gilău, Apahida, Baciu, Jucu, Bonțida și Gârbău, în vederea realizării obiectivului de investiții: „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonţida”. Acesta va fi supus aprobării plenului Consiliului Județean în ședința ordinară din data de 29 aprilie 2024.

Consiliul Județean se ASOCIAZĂ cu municipiul Cluj-Napoca și șapte comune învecinate pentru realizarea TRENULUI metropolitan

Alin Tișe: „Este un proiect de o importanță strategică nu doar pentru zona metropolitană a Clujului ci pentru întreg județul, un proiect prioritar pe care îl susținem cu toată convingerea. Vom contribui, astfel, începând chiar de anul viitor, cu circa 10 milioane de euro, pentru materializarea acestei investiții ce are drept scop fluidizarea traficului auto, o mobilitate mai mare a clujenilor care fac naveta între Cluj-Napoca și localitățile limitrofe, dar și reducerea substanțială a timpului parcurs în trafic”.

În baza acordului de asociere, Consiliul Județean va acoperi cheltuielile neeligibile ocazionate de construirea parcărilor auto în sistem „Park&Ride”, ce vor fi amplasate în vecinătatea stațiilor feroviare din localitățile Bonțida, Răscruci, Jucu, Câmpenești, Apahida, Dezmir, Baciu, Suceag, Rădaia, Mera, Nădășel și Gârbău.

Finanțarea acestor investiții urmează a fi realizată atât din bugetul propriu al Consiliului Județean, prin alocări multianuale, cât și din alte surse, inclusiv din fonduri europene.

„Viitorul tren metropolitan va utiliza infrastructura feroviară publică existentă”

În urma încheierii acordului de asociere vor putea fi demarate, într-un timp cât mai scurt, studiile de pre-fezabilitate, fezabilitate, impact asupra mediului şi evaluarea strategică, astfel încât finanțarea investiției să poată fi realizată din fonduri europene, prin Programul Transport 2021-2027, Prioritatea (P6) – Dezvoltarea mobilității sustenabile în nodurile urbane – trenurile metropolitane.

Viitorul tren metropolitan va utiliza infrastructura feroviară publică existentă, pe traseul Bonţida – Cluj-Napoca – Gârbău, în lungime de 48,8 km. Conform documentației elaborate până în prezent, flota feroviară va cuprinde circa nouă trenuri, cu o capacitate de 420 locuri. Acestea vor funcționa exclusiv electric, la o viteză maximă de 150km/h și cu o frecvență de 30 minute. De asemenea, se estimează că numărul total al călătorilor transportați va fi de aproximativ 7.600 persoane/zi în anul 2030, respectiv de circa 9.500 persoane/zi în anul 2050”, se arată în comunicatul CJ Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax