Connect with us

ACTUALITATE

ANALIZĂ CLUJ24. Primarii din România și SOCIAL media. Cât de ACTIV este Emil Boc

Publicat


bocme 2

Edilii marilor aglomerări urbane din țară sunt nevoiți să iasă la raport nu doar în fața partidului pe care îl reprezintă, ci și în fața electoratului. Transparența în administrație se vrea totală, ca atare activitatea aleșilor trebuie expusă prin toate mijloacele. Social media a devenit un „musai” pentru toți primarii care se respectă. Acolo își postează ei agenda de lucru, cu realizări și, mai rar, eșecuri.

Pe Facebook sau Instagram, primarii sunt nevoiți să accepte bobârnace, critici și  înjurături, pentru că, nu-i așa?, alegătorul nostru, stăpânul nostru. Bineînțeles, există și o parte bună: mai vin și laude, dar și sugestii și idei. Cum gestionează un edil toate acestea? Ei bine, asta depinde și de echipa de PR din dotare.

Cum stau primarii la numărul de urmăritori?

Cluj24 a făcut un clasament al dinamicii prezenței pe Facebook a primarilor din marile orașe, ordonarea fiind dată de numărul urmăritorilor.

Pe primul loc se situează primarul Bucureștiului, Nicușor Dan, cu 251.000 de urmăritori. Îi suflă în ceafă edilul Clujului, Emil Boc, cu puțin sub această cifră, adică 250.000, dar care stă mult mai bine procentual, raportat la populație.

Mihai Chirică, primarul Iașiului este pe locul 3 cu 144.000, urmat îndeaproape de timișoreanul Dominic Fritz, cu 139.000.

Pe următoarele locuri sunt Olguța Vasilescu (Craiova) cu 109.000, Allen Coliban (Brașov) cu 67.000 și Vergil Chițac (Constanța) cu 32.000.

În ceea ce privește frecvența postărilor, clasamentul este condus de primarul Clujului care are între 2 și 4 postări zilnic. Ceilalți edili se rezumă la câte o postare pe zi sau chiar mai rar. Faptul că echipa lui Emil Boc distribuie cu generozitate și fotografii face ca impactul postărilor să fie foarte mare.

Ce postează primarii pe Facebook și cum?

De regulă, pe social media apar puncte din agenda zilnică a fiecăruia. Faptul că majoritatea postărilor sunt mai mult sau mai puțin seci țin și de experiența echipei de PR. Emil Boc a reușit să strecoare, printre întâlniri cu oficialități ori vizite de lucru pe șantiere, și instantanee din viața sa de primar după ce pleacă din sediul Primăriei.

O postare în care Boc face sport și aleargă la competiție de semimaraton, cumpărături la piață în weekend sau mângâie un câine duce la creșterea  exponențială a numărului vizionărilor. Din acest punct de vedere, primarul Clujului își bate concurența de la distanță.

Ca număr de reacții la o postare, dar și la comentarii, tot Emil Boc conduce detașat. Clujenii sunt mai implicați în administrarea orașului lor decât alții și asta se vede pe Facebook.

Faptul că Boc este activ și pe media, nu doar pe social media, face ca interacțiunea cu postările acestuia să se multiplice în zilele de joi și vineri, când edilul participă la emisiuni radio.

Deasemenea, prezența omului Boc în fotografiile de pe un șantier „seduce” mai mult decât expunerea unor pereți ori a unor utilaje, așa cum procedează ceilalți edili în postările lor. Tot a doua fotografie îl prezintă pe primar în mijlocul  acțiunii, ceea ce se pare că atrage mai mult decât o natură moartă cu buldozer și macara.

Reticența unor internauți de a interacționa cu o postare „primărească” este generată și de utilizarea unui limbaj de lemn, gen „comunicat de presă”. Abordarea colocvială a unui subiect aduce o afinitate mai mare față de conținut din partea cetățenilor.

 

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate