ACTUALITATE
AMINTIRI ÎN UNIFORMĂ ALBASTRĂ/ Am fost cândva frumoși și tineri… Povestea unui petent

Fostul purtător de cuvânt al IPJ Cluj, Traian Morar, s-a pensionat anul trecut, dar a rămas aproape de presă. Prin intermediul Cluj24, acesta rememorează fapte și întâmplări din timpul celor peste 30 de ani de activitate, în cadrul rubricii ”Amintiri în uniformă albastră”. Un nou episod din amintirile sale…
Petiţiile unui domn serios la prima vedere
Strada Tuturor Vladimirescu era una din cele 44 de străzi pe care le aveam de „păstorit” ca sectorist și apoi ca polițist de proximitate. La numărul 6-8, un ansamblu de case și blocuri, era pe vremea aceea, o comunitate de ceferiști. Toți se cunoșteau între ei și puțini erau locatarii de pe stradă care nu lucrau sau nu lucraseră la CFR.
Aveam un domn acolo, la prima vedere, un om serios, responsabil, cu un discurs echilibrat. Periodic îmi trimitea câte o petiție. Petițiile lui, aveau mereu aceiași țintă, vecinul care locuia în apartamentul de deasupra celui în care locuia petentul nostru. Evident, era vorba despre tulburarea ordinii și liniștii publice, despre scandaluri, chefuri de chefuri, muzică ascultată la volum ridicat, dar și … de ce face omul duș noaptea, de ce trage apa la toaletă, de ce una, de ce alta.
Omul nostru, cel care era reclamat, mai făcea el câte o „boroboață”, de altfel l-am și sancționat odată pentru tulburarea ordinii și liniștii publice, dar era clar că petentul, adică cel care făcea petițiile/plângerile, era ca să zic așa, hipersensibil la zgomote, cele mai multe dintre reclamații nu s-au confirmat niciodată.
Omul petent
După câteva dintre astea, neconfirmate, eram deja iritat, neprofesionist din partea mea, dar adevărul ăsta era, eram iritat pentru că NU se confirma nimic, iar „omul petent” devenise arogant și deja îmi dicta el ce măsuri trebuie să iau eu. Adică știa el mai bine ce trebuie să fac „io însumi” și îmi și spusese așa în treacăt că dacă nu îl amendeze pe vecin, va merge „mai sus”. Ei bine, pe ăștia care își permiteau să îmi spună ce trebuie eu să fac, și mă mai și amenințau că „merge ei mai sus” i-am iubit mereu de numa, numa …
Ultima petiție era despre „ăsta face duș, ăsta trage apa, ăstuia îi scârțâie patul, etc”. Merg la fața locului să îl caut pe petent pentru o declarație. Era cam pe la ora 15.00. Sun la ușă, nimic, bat la ușă, nimic, insist, nimic. De fapt, nu chiar nimic , iese vecinul de vis a vis și îmi spune: „domnu’ Morar, nu mai insistați că doarme. La ora 14.00 a urcat din fața blocului și doarme. De aia îl aude pe ăsta de sus că trage apa, că face duș, că una, alta. Până pe la 18.00 doarme, normal că noaptea nu are somn”. Aha, mingea pe reverul meu îmi zic în gând. Un lung de linie ca la tenis și nu mai faci tu petiții. Îl audiez pe vecin, pe alt vecin și îi las petentului o invitație pentru a doua zi …
Trebuie să ştii cu cine ai de-a face
La ora stabilită, omul vine și își cere scuze pentru că nu era acasă când l-am căutat … „erai dar dormeai de-a miază, îi zic”. Îi văd reacția, îmi dau seama că așa este, plusez „la ora 14.00 ai urcat în casă la somn”. Deschide gura ca peștele scos din apă … De aia îl auzi pe ăsta (bat cu degetul în petiția lui) că se spală, că trage apa … pentru că dormi 4 ore după masă (aici am exagerat, dar nu m-a contrazis), de aia NU ai somn noaptea. Îți spun EU de ce face ăsta duș noaptea, iar bat în plângere cu degetul, pentru că e tânăr și se culcă cu nevasta. Și trebuie să se spele și înainte și după … Dacă mai faci o singură plângere „de-astea” ai de-aface cu mine.
Liniște în birou, colegii nu ziceau nimic, omul amuțise și el … „Am terminat” îi zic, „poți pleca”. Nu l-am condus așa cum cerea regulamentul. Marinel Beldean îmi zice:”du-te după el, ăsta se oprește direct la comandant”. Abia aștept să mă cheme. NU s-a oprit la comandant și nici NU a mai făcut alte petiții.
Întotdeauna trebuie să știi cu cine ai de-a face, care sunt slăbiciunile celor care sunt hipersensibili la toate cele, să te documentezi, altfel îți fac viața, viața profesională, zic, un coșmar.
Traian Morar
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

ADMINISTRAȚIE
ATENȚIE. Restricții de circulație rutieră și pietonală de luni, 23 iunie, pe strada Clinicilor. Lucrări până în septembrie

Compania Delgaz Grid anunță că va începe, de luni, lucrări de modernizare a circa 2 kilometri din rețeaua de gaze naturale de pe strada Clinicilor din municipiul Cluj-Napoca și estimează că lucrările vor fi finalizate în prima parte a lunii septembrie, inclusiv refacerea integrală a carosabilului.
”Delgaz Grid va derula începând de luni, 23 iunie, pe strada Clinicilor din Cluj-Napoca, unul dintre cele mai importante proiecte de investiţii de modernizare a sistemului de distribuție a gazelor naturale din municipiu.
Proiectul presupune lucrări complexe de înlocuire a câte 1 km din conductele stradale de presiune redusă, respectiv de presiune medie.
Investiţia are ca scop creșterea siguranței în alimentarea cu gaze naturale și îmbunătățirea serviciului de distribuție pentru locuitorii din Cluj Napoca și are durata de execuție de două luni și jumătate, cu termen de finalizare în prima parte a lunii septembrie.
Restricții până în septembrie
Pentru a face posibilă realizarea acestui proiect, va fi necesară restricționarea circulaţiei rutiere și a celei pietonale în zona lucrărilor, în funcţie de tronsonul la care se lucrează. Lucrările vor fi executate în timpul zilei, până seara, dar vor fi situații când este posibil să intervenim și pe timpul nopții.
Delgaz Grid colaborează cu autorităţile locale şi depune toate eforturile pentru a reduce la minimum disconfortul generat de aceste lucrări de investiţii”, transmite Delgaz Grid.
Dacă se simte miros de gaz
Compania regretă disconfortul creat și le mulțumim clienților, locuitorilor și autorităților locale din Cluj-Napoca pentru înțelegerea și sprijinul acordat pentru desfășurarea acestor lucrări care au ca scop final îmbunătățirea serviciului de distribuție a gazelor naturale pentru clujeni.
În cazul în care simt miros specific de gaz, consumatorii sunt rugați să anunțe imediat dispeceratul de urgență al Delgaz Grid la unul dintre numerele de telefon: 0800.800.928 (număr gratuit, apelabil din principalele rețele de telefonie fixă și mobilă) sau 0265.200.928 (număr taxabil cu tarif local din rețeaua Telekom și cu tariful operatorului din toate celelalte rețele de telefonie).
Despre Delgaz Grid
Delgaz Grid, compania de distribuție din cadrul Grupului german E.ON, operează o reţea de gaze naturale de 26.000 km în 20 de judeţe din partea de Nord şi de Vest a României (Cluj, Bistrița-Năsăud, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Timiș, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Alba, Harghita, Iași, Botoșani, Vaslui, Suceava, Neamț şi Bacău) şi o reţea de electricitate de circa 82.000 km în şase judeţe din Moldova: Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui, care deservesc 3,6 milioane de clienți.
De la intrarea pe piaţa locală, în anul 2005, E.ON a investit 2,4 miliarde de euro în principal pentru modernizarea reţelelor de gaze naturale şi electricitate şi a virat către stat impozite şi taxe de 3,8 miliarde de euro.

Prețul biletelor
Adulți – 40 lei
Copii – 25 lei
Seniori – 25 lei
Tarif după ora 17 – luni – joi – adulți – 25 lei
Tarif după ora 17 luni – luni – joi – copii, seniori – 18 lei
Abonament adulți 7 zile – 250 lei
Abonament copii și seniori 7 zile – 150 lei
Tarif șezlong – 15 lei
Copiii sub 3 ani vor intra gratuit.
Potrivit regulamentului de vizitare si acces seniorii vor prezenta actul de identitate pentru a putea beneficia de reducerea de seniori.
Se considera senior persoanele care au implinit varsta de 65 ani. Copiii vor prezenta certificatul de naștere/pașaportul/carnetul de elev sau orice alt document care le atestă vârsta.
EVENIMENT
Marius Lulea, AUR: România fără Guvern, vid total de conducere! Țara e blocată, iar românii vor plăti prețul haosului politic

România a intrat oficial într-un vid instituțional periculos. Astăzi se încheie perioada legală de 45 de zile în care Guvernul putea funcționa în regim de interimat. De azi, țara nu mai are nici Guvern, nici premier, nici vreo autoritate legitimă care să ia decizii pentru români.
În timp ce România se scufundă în incertitudine, PNL, PSD, USR și UDMR își negociază în continuare funcțiile și beneficiile, în spatele ușilor închise. Niciunul dintre aceste partide așa-zis „pro-europene” nu este interesat de stabilitatea națională sau de viața de zi cu zi a românilor.
Mai grav, Nicușor Dan REFUZĂ să desemneze un nou premier, deși suntem în plină criză administrativă, socială și economică. Preferă să tragă de timp pentru a-și păstra influența asupra negocierilor și a împărțelii de putere, spune Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR.
Ce înseamnă asta pentru români?
- Nu mai există Guvern valid, nici interimar, nici plin. România este condusă de… nimeni.
- Facturile la energie vor exploda, iar nimeni nu poate interveni.
- Prețurile la alimente vor crește.
- Orice decizie strategică este blocată, nu pot fi emise ordonanțe, nu pot fi luate măsuri economice sau sociale urgente.
- România este paralizată administrativ, într-un moment în care populația are nevoie de sprijin și protecție.
Această stare de abandon instituțional reprezintă un pericol direct pentru securitatea economică și socială a țării. Riscăm să vedem haos în instituțiile publice, blocaj în plata salariilor sau pensiilor, pierderi de încredere pe plan internațional, tensiuni sociale și proteste spontane.
Trebuie să revenim la votul cetățenilor! Alegerile anticipate sunt singura soluție acum.
Continuarea acestei mascarade ne aruncă în haos și instabilitate. Intrăm în criză cu fiecare zi de blocaj politic, iar singura cale de ieșire este revenirea la cetățeni pentru a debloca situația.
România nu mai poate fi guvernată din culise. Românii au nevoie de decizii, nu de bâlci politic. Cine tace acum devine complice.
EVENIMENT
Directorul Aeroportului ”Avram Iancu” Cluj, David Ciceo, reales în conducerea Airports Council International – regiunea Europa

David Ciceo, director general al Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj și președinte al Asociației Aeroporturilor din România, a fost reales pentru un nou mandat de 3 ani în Board-ul Airports Council International (ACI) Europe.
Alegerile au avut loc în cadrul Congresului Anual și Adunării Generale ACI Europe, desfășurate la Atena, Grecia, în perioada 18-20 iunie.
David Ciceo, reales în conducerea ACI Europa
Pentru poziția din Board-ul ACI Europe, David Ciceo a concurat cu Gediminas Almantas, președintele Lithuanian Airports, și Adam Sanocki, membru al Board-ului pentru Strategii și Marketing al Polish Airports.
Realegerea lui David Ciceo în conducerea principalei asociații a aeroporturilor din Europa reprezintă o realizare importantă pentru aviația civilă din România. Aceasta recunoaște eforturile depuse la nivel național și internațional, împreună cu întreaga echipă, pentru dezvoltarea Aeroportului Internațional Cluj.
La sfârșitul anului 2021, Aeroportul Internațional Cluj a fost desemnat, în premieră pentru România, cel mai bun aeroport din Europa la categoria sub 5 milioane de pasageri anual, devenind un reper internațional.
Un aeroport regional de referință
Aeroportul Internațional Cluj este cel mai mare aeroport regional din România și a atins în 2024 un trafic de 3,3 milioane de pasageri. Acesta reprezintă un exemplu de bune practici pe plan internațional pentru aeroporturile regionale.
„Sunt onorat să fiu reales în Consiliul de administrație al ACI EUROPE. Competiția a fost puternică în acest an și doresc să mulțumesc comunității aeroporturilor europene pentru încrederea și sprijinul lor. Aștept cu nerăbdare să colaborăm pentru realizarea obiectivelor ACI Europe și pentru a promova interesele aeroporturilor europene”, a declarat David Ciceo, director general Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj.
Despre ACI Europe
ACI Europe este una dintre cele mai importante organizații din industria aviației civile, reprezentând peste 600 de aeroporturi din 55 de țări europene, cu un trafic cumulat de aproximativ 2,5 miliarde de pasageri. Consiliul de conducere al ACI Europe reunește reprezentanții celor mai importante aeroporturi din Europa și se ocupă de elaborarea politicilor pentru dezvoltarea industriei aviatice la nivel continental.