Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Aeroportul Oradea vrea să-i ia faţa Aeroportului Cluj. Se conectează cu un hub european. Bolojan vs Tişe. CJ Bihor dă bani

Publicat


Consilierii judeţeni din Bihor au aprobat miercuri, în unanimitate, un proiect de hotărâre pentru lansarea unei licitaţii vizând instituirea unui serviciu public aerian pe ruta Oradea – Varşovia (hub aerian), subvenţionat de judeţ, dar fără un buget prestabilit, transmite Agerpres.

„Pentru Oradea şi judeţul Bihor, asigurarea conectivităţii rutiere, feroviare şi aeriene sunt foarte importante pentru continuarea dezvoltării în anii următori. Anul acesta a fost un an dedicat investiţiilor în infrastructura aeroportului şi la finalul acestui an vor fi încheiate cele trei proiecte cu fonduri europene pentru extinderea pistei, pentru infrastructura de siguranţă a aeroportului şi cel pentru construcţia noului terminal. Iar următorii doi-trei ani ne propunem să fie anii în care conectivitatea aeriană să se dezvolte şi să ofere condiţii pentru legătura aeroportului din Oradea cu lumea, pentru a permite dezvoltarea afacerilor şi a turismului,” a declarat, în şedinţa extraordinară, preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Consilierii judeţeni au votat „Proiectul de hotărâre privind impunerea unei obligaţii de serviciu public în ceea ce priveşte serviciile aeriene regulate între aeroportul din Oradea şi aeroporturile din Varşovia, conform art. 16 şi art. 17 din Regulamentul (CE) nr. 1008/2008”.

„Se urmăreşte conectarea aeroportului orădean la un hub european, după modelul altor oraşe din lume de dimensiuni apropiate cu cele din Oradea. Una din formulele larg aplicată este această procedură pe care o propunem şi noi, şi anume, a pune în practică această directivă de a cofinanţa, practic, o legătură strategică prin care să ne conectăm la un hub european,” a afirmat preşedintele CJ Bihor.

Analizând posibilităţile de conectare, a precizat Bolojan, s-a propus aeroportul din capitala Poloniei, Varşovia, care este cel mai mare hub aerian din zona central-estică a Europei, având conexiuni spre SUA, Canada, Asia şi toată Europa.

Perioada contractului ar fi din 1 iunie 2024 până în mai 2028, frecvenţa curselor ar fi de patru pe săptămână, minimum 416 de zboruri în intervalul stabilit, cu numărul minim de 75 de locuri pe cursă (aeronave jet-uri), la ore care să asigure maximă conectivitate cu zborurile de pe aeroporturile din Varşovia.

După aprobarea CJ, în perioada următoare se va transmite documentaţia către Comisia Europeană, pentru a fi aprobată, se va demara procedura de licitaţie la începutul anului viitor şi estimativ, în primăvară, dacă vor fi companii interesate, s-ar putea finaliza procedura.

„Dacă va fi un interes al unei companii de linie pentru această procedură, compania va vinde biletele în sistemul comercial normal; dacă aeronava va zbura cu un număr suficient de pasageri, cofinanţarea noastră va fi foarte redusă sau spre zero. În condiţiile în care, cel puţin într-o primă etapă, aceste zboruri nu vor fi operate în regim profitabil, Consiliul Judeţean Bihor îşi va asuma răspunderea să acopere diferenţa de cheltuieli trimestrial conform caietului de sarcini,” a precizat Bolojan.

În caietul de sarcini se menţionează că „preţul biletelor va fi stabilit unilateral de ofertant”. CJ Bihor cere ca ofertantul să aibă minimum 50 de avioane jet în proprietate sau închiriate, cu o capacitate de 75 de locuri şi, în caz de avarie, să asigure un avion înlocuitor pe cursa de la Oradea, în cel mult 12 ore. De asemenea, trebuie să aibă minimum 15 ani experienţă, cu activitate neîntreruptă în acest interval şi să fi transportat deja 10 milioane de pasageri în cei 15 ani.

În plus, a adăugat Bolojan, pe relaţia internă Oradea-Bucureşti, se vor asigura curse suplimentare din primăvara anului viitor, în baza procedurii de licitaţie, aflată în prezent în derulare. „Ceea ce presupune atât frecvenţe zilnice, cât şi capacitate mai mare de transport, capacitate care, din păcate, nu a fost asigurată până în prezent. Cei care zboară la Bucureşti ştiu că de foarte multe ori trebuie să îşi ia bilete de la Cluj sau de la Timişoara, pentru că nu mai găseşti bilete pe zborurile Tarom Oradea-Bucureşti,” a spus Bolojan.

 




1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Pop

    mai 12, 2024 la 12:40 pm

    Clujul e un mare rahat umflat superficial.asa cum a fost de fapt și caritasul.mai pe românește șmecherește. Nu înțeleg cum de oamenii mândri ca sunt din Cluj nu se revolta de faptul ca atât cei din Dej cât și cei din marele Cluj de faptul ca nu au centuri ocolitoare a orașului stau cu orele în trafic .nu e permis asa ceva fără supărare.aceinlenesi din primarii adică putori ordinare care sunt plătiți din banii publici Mai sunt și vatafi .oribil. În schimb de postat vad ca postează și sunt fuduli de parca dânșii au inventat roata.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate