Connect with us

ACTUALITATE

Aeroportul ”Avram Iancu” Cluj a luat primele măsuri în ceea ce privește noul tip de coronavirus din China!

Publicat


Aeroportul Cluj vine în sprijinul pasagerilor săi atât prin distribuirea materialelor informative despre coronavirus,  cât  și prin  serviciile  medicale existente în permanență pe aeroportul clujean.  

În acest sens, în terminalele de plecări și sosiri, la biroul de informații,  la cabinetul medical și în zonele ghișeelor de  check- in  ale  aeroportului,  au fost afișate mai multe anunțuri de informare și au fost distribuite pasagerilor flyere cu instrucțiuni referitoare la combaterea și prevenirea noului tip de coronavirus.

De asemenea, Aeroportul Cluj colaborează în permanență cu autoritățiile din domeniul sănătății publice, cu autoritățile care își desfășoară activitatea în cadrul aeroportului, dar și cu companiile aeriene pentru implementarea tuturor măsurilor de precauție în ceea ce privește cazurile de pneumonii cu coronavirus.

Asistenții medicali din cadrul Aeroportului Cluj oferă sprijin tuturor pasagerilor care au nevoie de sfaturi sau îngrijiri medicale.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO. Emil Boc, pe strada Uliului: Lucrările de consolidare vor începe curând. Costă între 2 și 4 milioane de lei

Publicat

De

Lucrările de consolidare de pe strada Uliului încep în curând

Primarul Emil Boc a fost, marți, alături de viceprimarul Dan Tarcea, pe strada Uliului, unde au apărut noi crăpături în asfalt în ultimele zile.

Emil Boc a dat încă odată asigurări că nicio casă de pe stradă nu este în pericol și spune că după ce primește proiectarea de la specialiști vor începe lucrările de consolidare.

VIDEO. Emil Boc, pe strada Uliului: Lucrările de consolidare vor începe curând. Costă între 2 și 4 milioane de lei

Emil Boc a explicat că există o surpare pe strada Uliului, în dreptul imobilului cu numărul 90. Aceasta a apărut prima dată în luna aprilie.

“Să fie foarte precis și să știe toată lumea din sursă autorizată. Nicio proprietate nu este în pericol, nici casa de la numărul 90, nici casa de la numărul 92.

Nu există pericol pentru niciun imobil de aici și vă spun asta după ce am discutat cu toți experții”, a spus primarul Emil Boc.

Acesta a mai precizat că nici integritatea fizică a oamenilor nu este pusă în pericol.

Primăria va desemna rapid firma care va face lucrările

Expertiza este gata, iar vineri va fi gata și proiectarea lucrării, a mai arătat Emil Boc. Acesta a explicat faptul că expertiza a constatat surparea și cauzele acesteia, iar acum se face proiectarea pentru consolidarea dealului.

“Practic, proiectarea ne va spune până la ce adâncime trebuie să se meargă cu pilonii forați pentru a se stabiliza dealul care se prăbușește.

După ce avem proiectarea, iemediat vom trece la desemnarea firmei sau firmelor care trebuie să facă lucrarea.

Valoarea lucrărilor o aproximăm între 2 si 4 milioane de lei”, a mai spus primarul.

Traseul va fi redat apoi circulației publice, a mai dat asugurări Emil Boc.

Citește mai departe

EVENIMENT

Marșul Cluj Pride al comunității LGBTQ+ și Mitingul pentru Familie, în aceeași zi la Cluj-Napoca

Publicat

Cluj pride

Membrii și simpatizații comunității LGBTQ+ sunt așteptați, sâmbătă, începând cu ora 14 în Piața Unirii din Cluj-Napoca la Marșul Cluj Pride.

”E momentul să ne pregătim să umplem Clujul cu bucurie și culori pentru Cluj Pride 2024!

Cluj pride

Între 10 și 16 iunie, vă invităm să vă alăturați nouă pentru a sărbători diversitatea și dragostea în toate formele ei!

Într-o perioadă în care unii guvernanți refuză să recunoască și să protejeze persoanele LGBTQ+, societatea românească este pregătită pentru schimbare!

Prin evenimente culturale, educaționale și de conștientizare, ne unim eforturile pentru a promova respectul și acceptarea pentru toți membrii societății noastre.

Marșul Cluj Pride, programat pentru 15 iunie, va fi un moment de solidaritate și de afirmare a valorilor noastre comune de toleranță și de egalitate.

Haideți să facem din Cluj un loc mai sigur și mai incluziv pentru toți!”, transmis organizatorii de la Asociația Pride și Queer Sisterhood Cluj.

Susținerea familiei naturale

Tot sâmbătă, dar de la ora 16 în Piața Avram Iancu, Asociația Comunitatea Identitară România organizează Mitingul pentru Familie.

”Evenimentul va fi pentru susținerea familiei naturale, formată din bărbat, femeie și copii.

Va avea loc în aceiași zi, când la Cluj, autoritățiile corupte, au autorizat din nou parada sodomiților, a deviaților sexuali, care se mândresc cu doctrina anală și au pretenția ca toată lumea să sărbătorească practicile lor sexuale dezgustătoare.

Vino în stradă alături de noi! Apără-ți familia, apără-ți neamul, apără-ți copiii, apără principiil creștine! Spune NU căsătoriilor între sodomiți și spune NU propagandei sexo-marxiste, ce țintește minorii!”, arată organizatorii manifestării.

familie

Citește mai departe

CLUJ24 TV

VIDEO. Katia Cărbune, șefă de promoție la Liceul ”Avram Iancu” Cluj-Napoca, la podcastul Cluj24: Vreau să rămân în țară

Publicat

katia

Katia Cărbune, șefă de promoție la Liceul ”Avram Iancu” Cluj-Napoca, a fost invitata jurnalistului Florin Danciu la podcastul Contraste de pe Cluj24.

Tânăra, care se pregătește să dea admitere la Universitatea de Medicină și Farmacie ”Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca și să devină psihiatru, a vorbit despre școală și a spus că și-a asumat singură să lucreze enorm, astfel că a devenit șefă de promoție.

Katia a fost la vot și a vorbit și de implicarea civică a tinerilor, care au mers la vot.

”Mai demult erau mai multe păreri pentru a pleca din țară, și eu, mai demult, voiam să plec din țară, dar m-am răzgândit, vreau să rămân în țară. și am văzut acest lucru și la colegii mei, care s-au reorientat, și mai mulți vor să rămână”, a spus tânăra clujeancă.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

ANALIZĂ UBB. ANOMALIA votului în Cluj-Napoca: ce s-a întâmplat cu Emil Boc

Publicat

emil boc

Cercetătorii de la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul UBB Cluj-Napoca au realizat o analiză algoritmică a sentimentului exprimat prin reacțiile și comentariile postărilor de pe Facebook și TikTok care îl menționează pe Emil Boc, aratăPulsulpolitic.ro.

Perioada analizată este iunie 2023 – iunie 2024, dataset-ul cuprinzând 21.703 puncte totale de analiză. Instrumentul utilizat este cel dezvoltat de noi pentru algoritmul implementat pe Pulsul Politic și acoperă prezența publică pe două rețele de socializare: Facebook și TikTok.

ANOMALIA votului în Cluj-Napoca: ce s-a întâmplat cu Emil Boc

În plus, în setul de date a fost aplicată o linie de eveniment pentru a observa eventuale momente cheie în tendințele de sentiment exprimate față de Emil Boc.

Sociologul Ioan Hosu de la FSPAC a explicat pentru Cluj24 câteva din cauzele care au dus la înregistrarea rezultatului între primii doi candidați, Emil Boc și Sabin Sărmaș.

”Au fost mai multe elemente luate în calcul. Primul a fost uzura funcției, faptul că Emil Boc este de 20 de ani în funcție și-a spus cuvântul. Au fost și întârzieri ale unor proiecte ale municipiului care au contat.

Al doilea este folosirea rețelelor sociale de către Sabin Sărmaș la un nivel foarte ridicat. La 35 de reclame plătite de Emil Boc pe Facebook, avem 447 plătite de Sabin Sărmaș.

Pe TikTok, candidatul de pe locul 2 a folosit mesaje care se adresează tinerilor în care nu trebuie să explici probleme serioase, de substanță, pentru că această platformă are specificul ei.

Un alt element ține și de vârsta unor alegători care au votat prima oară în 9 iunie, și care au împlinit 18 ani și au acum până în 22 de ani, și care se simt mai apropiați de Sabin Sărmaș, care este mai tânăr, decât de Emil Boc care se apropie de 60 de ani”, a precizat Hosu.

Explicațiile rezultatelor

Există 3 elemente cheie pe care analiza de sentiment le identifică în rezultatele lui Emil Boc pe perioada analizată:

1. Un trend descendent evident de mai multă vreme, cel puțin din luna iunie 2023, dar care este prezent în toate analizele personalităților publice prezente în spațiul public de multă vreme; este rezultatul uzurii prin care trec politicienii; în ciuda trendului trebuie menționat că Emil Boc scădea de la mijlocul intervalului de foarte bine (ANA Score de 61) la partea inferioară a intervalului de foarte bine (ANA Score de 46);

2. Momentul anomaliei observate apare în martie 2024 când se observă o intensificare a numărului de mențiuni pe care Emil Boc le primește în spațiul online; creșterea este mult mai vizibilă pe TikTok decât pe Facebook și acționează ca un catalizator pentru algoritmii respectivei rețele de socializare; în aprilie 2024 observăm o creștere bruscă, dar de scurtă durată, a scorului de sentiment, cel mai probabil rezultatul realizării unui atac concentrat asupra lui Emil Boc și apelarea la o campanie plătită menită să corecteze algoritmii rețelelor;

3. Începând cu finalul lunii aprilie căderea este bruscă și îl duce pe Emil Boc la un ANA Score de 11, în partea inferioară a categoriei de “rău” și foarte aproape de un ANA Score de “foarte rău” (-100 la 0); aceste căderi puternice se regăsesc în momente de gafe politice, anunțuri nepopulare cu foarte puternic impact emoțional și alte probleme de comunicare cu putere mare de viralizare; în absența acestora, cum este cazul lui Emil Boc, căderea bruscă este foarte probabil rezultatul unei campanii social media bine implementate și foarte bine targetată pe public tânăr, deseori first-time-voter și cu un nivel scăzut de înțelegere a cum funcționează administrația publică.

Reclame plătite, cu mesaj electoral sau de campanie, rulate pe contul de Facebook în ultimele 9 luni:

  • Emil Boc: 35
  • Candidatul de pe locul 2 de la alegeri: 447

grafic

Analiza sentimentului pentru Emil Boc între iunie 2023 și iunie 2024 relevă trei elemente esențiale care conturează evoluția scorului său de sentiment (ANA Score):

1. Trendul descendent continu

Începând din iunie 2023, scorul de sentiment al lui Emil Boc a înregistrat o scădere treptată și constantă. Această tendință reflectă un fenomen comun în rândul personalităților publice, mai ales pentru cei aflați de mult timp în lumina reflectoarelor. Uzura politică este un factor inevitabil, iar analiza indică o scădere de la un scor de 60 în iunie 2023 la 45 în martie 2024, rămânând totuși în intervalul „foarte bine” conform metricilor ANA.

Factorii cheie ai trendului descendent:

Uzura politică: politicienii aflați de mult timp în funcții sau în atenția publicului trec printr-o uzură naturală a imaginii, pe măsură ce percepția publică se schimbă și se acumulează oboseala față de liderii vechi.

Menținerea într-un interval pozitiv: în ciuda acestei scăderi, Emil Boc a reușit să mențină un scor în categoria „foarte bine”, ceea ce indică o bază de susținere stabilă și o gestionare eficientă a imaginii publice pe parcursul majorității perioadei analizate.

2. Anomalia din martie 2024

Martie 2024 marchează un moment critic în analiza sentimentului. În această lună, se observă o intensificare a mențiunilor despre Emil Boc în spațiul online, cu o creștere notabilă pe platformele de socializare, în special pe TikTok, în comparație cu Facebook.

Detalii ale anomaliei:

Catalizator social media: TikTok, cu algoritmii săi specifici și orientarea către un public mai tânăr, a contribuit la amplificarea discuțiilor despre Boc, funcționând ca un catalizator pentru creșterea vizibilității sale.

Campanie de corectare: în aprilie 2024, a fost observată o creștere bruscă, dar de scurtă durată, a scorului de sentiment, sugerând o posibilă campanie plătită pentru a contracara efectele negative și a corecta percepția generată de discuțiile intense din luna precedentă.

3. Declinul brusc ulterior

După această creștere temporară, din aprilie 2024, scorul de sentiment a suferit o cădere abruptă, ajungând la un nivel foarte scăzut, de 11, în iunie 2024. Această cădere îl plasează pe Emil Boc în partea inferioară a categoriei „rău”, aproape de „foarte rău”.

Cauzele posibile ale declinului brusc:

Absența gafelor vizibile: spre deosebire de alte cazuri unde gafe politice majore sau anunțuri nepopulare au provocat declinuri similare, în cazul lui Emil Boc nu au fost semnalate astfel de evenimente majore.

Campanie de defăimare: este foarte probabil ca această scădere să fie rezultatul unei campanii de social media bine orchestrate, țintind un public tânăr, deseori votanți pentru prima dată, care au un nivel scăzut de înțelegere a funcționării administrației publice. O astfel de campanie ar putea manipula percepția prin mesaje bine construite și targetate.

Concluzii generale

În ansamblu, analiza sentimentului reflectă provocările constante ale menținerii unei imagini pozitive pe termen lung pentru politicieni, în special în contextul social media modern. Chiar și cu o bază de susținători stabilă, personalitățile publice trebuie să facă față atât uzurii naturale, cât și atacurilor targetate pe rețelele sociale. În cazul lui Emil Boc, un declin gradual al sentimentului s-a intensificat brusc, probabil din cauza unei campanii de defăimare, demonstrând vulnerabilitățile unui politician expus în mediul digital actual.

Observații asupra campaniilor de promovare

Pe parcursul ultimelor nouă luni, Emil Boc a avut doar 35 de reclame plătite pe Facebook comparativ cu 447 ale candidatului de pe locul 2 de la alegeri. Acest dezechilibru ar putea sugera o regândire a impactului campaniilor plătite în menținerea și creșterea percepției publice pozitive, mai ales în fața unor atacuri concentrate. Investiția relativ scăzută în promovarea pe rețelele sociale nu poate fi compensată în totalitate de vizibilitatea crescută pe care o obține “by default” un primar în funcție.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax