Connect with us

EDUCATIE

ADMITERE LICEU 2022: recomandări pentru elevi și părinți. Cum se COMPLETEAZĂ fișa de admitere. ÎNSCRIERI până în 11 iulie

Publicat


De luni, 4 iulie au început înscrierile la liceu. Fișele de admitere pot fi completate de elevi, părinți, asistați de profesori/diriginți, până în 11 iulie. În 14 iulie va fi repartizarea computerizată. La admiterea în liceu, media generală de la Evaluarea Naţională contează în proporţie de 80%, iar media generală de absolvire a claselor V – VIII 20%, scrie Alba24.ro.

Recomandări pentru elevi și părinți

Fișa de înscriere/admitere trebuie completată cu atenție, pentru a evita trecerea datelor, codurilor sau specializărilor greșite.

„Ceea ce trebuie să ia în considerare elevii și părinții este poziția în ierarhie, mai puțin valoarea absolută a mediei pentru că repartizarea se face în funcție de poziția în ierarhie, și sfatul e unul simplu:

– cu cât poziția în ierarhie e mai jos, cu atât numărul de opțiuni trebuie să fie mai mare pentru a nu risca să rămână nerepartizați chiar dacă va exista o etapă ulterioară de repartizare”, a spus secretarul de stat Sorin Ion (Ministerul Educației), potrivit edupedu.ro.

Vor fi organizate două etape de repartizare:

– prima, în 14 iulie, repartizarea computerizată la care participă doar elevii care au susținut Evaluarea Națională
– a doua, în 4-5 august, pentru cei rămași nerepartizați (candidaţii din seria curentă, cei din seriile anterioare care nu împlinesc 18 ani până la data începerii cursurilor anului şcolar 2022-2023)

Cum se calculează media de admitere la liceu 2022

Media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu se calculează ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).

GHID Admitere liceu 2022 – cum se completează fișa de admitere și cum se face repartizarea computerizată

Fisa_Admitere_2022_liceu

Fişa de admitere – cum se completează

1. Completarea opţiunilor pe fişa de admitere se face în ordinea preferinţelor candidaţilor.

2. Completează pe primele locuri opţiunile pe care le doreşti cel mai mult, chiar dacă nu eşti sigur că media îţi permite să intri la aceste opţiuni. Nu vei fi dezavantajat. Continuă cu opţiuni care ţi-ar plăcea, apoi opţiuni la care nu te-ar deranja să fii repartizat.

Încheie cu opţiunile cele mai puţin dorite, dar pe care trebuie să le enumeri pe fişă, pentru siguranţă. Este preferabil să intri la un liceu care nu îţi place decât să nu intri deloc.

Nu completa o opţiune nedorită înaintea unei opţiuni dorite. Prima opţiune este şi prima luată în considerare pentru fiecare elev.

3. Ţine cont de mediile de admitere din anii precedenţi pentru a-ţi calcula şansele de intrare la fiecare dintre opţiunile exprimate.

4. Completarea unui număr mare de opţiuni pe fişa de admitere nu îţi poate dăuna în nici un fel – oricum intri la prima opţiune a ta la care mai sunt locuri.

În schimb, un număr prea mic de opţiuni îţi poate diminua serios şansele de a fi admis. Există riscul de a nu avea o medie suficient de bună pentru nici una din opţiunile exprimate.

Nu există nici un “număr magic” de opţiuni care trebuie completate pe fişă: important este ca acest număr să fie suficient de mare ca să permită repartizarea şi să fie ordonate – de la cea mai dezirabilă la cea mai puţin dezirabilă.

5. Statistic, mediile de admitere sunt de la un an la altul puţin mai mari, un motiv în plus pentru a completa cât mai multe opţiuni pe fişă. Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din opţiuni să fie mult mai mare decât anii trecuţi, la fel cum este posibil să fie mai mică. Mediile anilor trecuţi sunt orientative.

6. Validarea fişelor este o operaţiune simplă, dar obligatorie pentru toţi candidaţii – eventualele greşeli apărute în transcrierea mediilor din cataloagele şcolare pe fişa de opţiuni, în completarea numelui candidatului sau scrierea neciteaţă a codurilor liceelor pot cauza neplăceri. Computerul “nu ştie” că un elev a completat codul 115 dar de fapt îl interesează specializarea cu numărul 151, sau că media de absolvire nu este 5,75 ci 7,55.

Pentru a evita neplăcerile cauzate de transcrierea greşită a datelor de pe fişă, procedura necesită tipărirea fişelor aşa cum au fost introduse ele în baza de date. Fişa astfel tipărită, numită “fişă martor” se transmite la şcoala de provenienţă.

Neconcordanţele între fişa completată şi fişa martor trebuie semnalate imediat conducerii şcolii, care revine la centrul de colectare a datelor pentru a se face corecţia.

7. Între momentul validării fişei şi repartizarea computerizată, fişele sunt centralizate în bazele de date judeţene şi de aici în baza de date naţională de la Ministerul Educaţiei și Cercetării.

8. După verificări multiple şi corectarea erorilor semnalate are loc repartizarea computerizată.

9. Algoritmul de repartizare ordonează elevii descrescător după media de admitere, repartizându-i pe rând, începând de la elevul cu cea mai bună medie.

Pentru fiecare elev, se caută prima opţiune de pe listă unde mai sunt locuri libere şi elevul este repartizat la acea opţiune.

Dacă la un moment dat se găseşte un elev la care opţiunile exprimate în fişă nu îi permit să intre la nici un liceu (pentru că locurile au fost deja ocupate de cei cu medie mai mare decât el), elevul respectiv rămâne nerepartizat, indiferent de media pe care o are”.

Admitere liceu 2022 – algoritmul de repartizare – exemple

1. Presupunem că elevul are media 10. El este cel mai bun din judeţ, este repartizat primul, deci la prima sa opţiune. El este primul care ocupă primul loc din judeţ.

2. Presupunem că elevul are media 9 şi la prima sa opţiune s-au ocupat 14 locuri de către 14 elevi cu medii mai mari decât media lui. El va fi al 15-lea repartizat la prima sa opţiune.

3. Presupunem că elevul are media 8 şi la prima sa opţiune s-au ocupat toate locurile de către elevi cu medii mai mari decât a lui. Dacă la a doua sa opţiune mai există locuri libere, el va repartizat la a doua sa opţiune. Altfel, se verifică a treia opţiune de pe fişa sa, şi următoarele, în ordine, până la găsirea primei sale opţiuni la care mai sunt locuri libere.

De notat că nu se poate întâmpla ca „locul tău” să fie ocupat de către cineva cu medie mai mică decât a ta, pentru că tu eşti repartizat înaintea lui.

4. Presupunând că elevul A are media de admitere 8.93 şi opţiunea X pe locul 2 în fişa de opţiuni, iar elevul B are media de admitere 8.91 şi opţiunea X pe locul 1 în fişa de opţiuni, candidatul A are prioritate la repartizarea pentru opţiunea X (în cazul în care candidatul A nu a fost repartizat la opţiunea de pe primul loc), având media mai mare decât B”.

Alte exemple

Andrei are media 8,93, iar Matei are 8,91. Algoritmul de repartizare a ajuns la Andrei, care are prima opțiunune 999, iar pentru aceasta nu mai sunt locuri, dar la a doua lui opțiune – 777 – mai este un loc. Realizatorii softului de repartizare spun că la specializarea 7777, în acest caz, întră Andrei, care deși are opțiunea a doua, are o medie mai mare decât Matei, care și-a marcat prima opțiune 777.

Pe Florin îl atrage foarte mult specializarea 777, dar nu e sigur că are media destul de mare ca să intre acolo. Ar fi bună și specializarea 888, crede el, unde e sigur că și media l-ar ajuta să intre. În ce ordine trebuie să treacă Florin opțiunile pe fișă?

Programatorii recomandă următoarea succesiune: Întâi 777, apoi 888. Ar fi o greșeală să treacă întâi 888, în acest caz Florin sigur nu mai intră la 777, chiar dacă media i-ar permite, deoarece 888 va fi evaluată de soft înainte de 777.

Departajare la medii egale

În cazul în care doi candidaţi au medii de admitere egale, aceştia vor fi departajaţi folosind, în ordine, următoarele criterii:

– media obţinută la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a
– media generală de absolvire a claselor a V-a – a VIII-a
– nota obţinută la proba de limba şi literatura română la Evaluarea Naţională
– nota obţinută la proba de matematică la Evaluarea Naţională
– nota obţinută la proba de limbă maternă la Evaluarea Naţională, respectiv nota de la proba de verificare a cunoştinţelor de limbă maternă în cazul candidaţilor care solicită înscrierea la unităţi de învăţământ cu predare în limba minorităţilor naţionale.

De reținut

Completează pe primele locuri opţiunile pe care le doreşti cel mai mult, chiar dacă nu eşti sigur că media îţi permite să intri la aceste opţiuni.

Continuă cu opţiuni care ţi-ar plăcea, apoi opţiuni la care nu te-ar deranja să fii repartizat.
Încheie cu opţiunile cele mai puţin dorite, dar pe care trebuie să le enumeri pe fişă, pentru siguranţă.

Nu completa o opţiune nedorită înaintea unei opţiuni dorite! Prima opţiune este şi prima luată în considerare pentru fiecare elev.

Completarea unui număr mare de opţiuni pe fişa de admitere NU îţi poate dăuna în niciun fel – oricum intri la prima opţiune a ta la care mai sunt locuri disponibile.

Softul de admitere ia fiecare elev pe rând, pornind cu cel cu media cea mai mare și continuând în ordine descrescătoare. Pentru fiecare elev, este examinată la început prima opțiune de pe fișă.

Dacă mai sunt locuri, elevul este repartizat la acea specializare și se trece la următorul elev.

Dacă nu, se trece la a doua opțiune de pe fișa elevului, apoi dacă este nevoie la a treia și tot așa până este găsită o specializare cu locuri disponibile sau se epuizează opțiunile.

În cazul în care se trece în acest fel prin toate opțiunile din fișă dar nu mai sunt locuri disponibile la niciuna, elevul rămâne nerepartizat.

Mediile anilor trecuţi sunt orientative.

Este posibil ca anul acesta media de intrare la una din opţiuni să fie mult mai mare decât anii trecuţi, la fel cum este posibil să fie mai mică.

Completează cât mai multe opțiuni pe fișă în ordinea corectă – de la cea mai atractivă la cea mai puțin dorită.

Pentru a evita situațiile neplăcute, asigură-te că toate datele trecute pe fișa de înscriere sunt corecte, recomandă programatorii.

Sursa: Alba24.ro

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CULTURA

Lansare de carte Gaudeamus Cluj. „Despre iubire ca fapt divers. În sala pașilor pierduți”, autori Daniela și Felix Ostrovschi

Publicat

De

Gaudeamus

O nouă carte aparținând istoricului Felix Ostrovschi va fi lansată în cadrul Târgului de Carte „Gaudeamus” din Cluj-Napoca, în ziua de joi, 25 aprilie, la ora 15.

Deja suntem familiarizați cu modul de abordare a recuperării trecutului de către istoricul Felix Ostrovschi care ne-a convins, de altfel, prin cele trei volume deja publicate, „Faptul divers în Clujul interbelic”, „Cartierele Clujului în anul 1937” și „Vremea vremurilor. Oameni sub povara extremelor”, că materialele publicate în presa de altă dată constituie o reală sursă de recuperare a trecutului.

Cartea care se va lansa în curând, „Despre iubire, ca fapt divers. În sala pașilor pierduți”, are de fapt doi autori și anume Daniela Ostrovschi (bibliotecar în cadrul Bibliotecii Universitare) și pe Felix Ostrovschi (istoric).

Această colaborare specială a celor doi a dus la finalizarea unui proiect de cercetare vizând iubirea de la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului XX, materializată într-o carte care are  trei volume și peste 1200 de pagini.

Despre iubiri

Gaudeamus

În primul volum, găsim două mari capitole dedicate „Iubirii împlinite” și „Iubirii interzise”. Iată deci, povești de iubire în antiteză, unele materializate metaforic, altele interzise tragic. Cel de-al doilea volum cuprinde povești despre „Iubiri răpite” și „Iubiri fatale”, iar ultimul volum, al treilea, ne prezintă povești de „Iubire răzbunată” și „Iubire refuzată”.

Love story din 1888

Și dacă tot am răsfoit cele trei volume, să vă redăm și una din cele peste șapte sute de povești conținute de acestea. Am ales la întâmplare o poveste reală, publicată în ziarul „Tribuna”, apărut la Sibiu în luna martie a anului 1888:

„La Bolon, o nuntă a dat peste o întâmplare de tot caraghioasă. Întorcându-se invitații de la biserică, s-au pus cu mirele, mireasa și părinții în jurul mesei și au mâncat și au băut într-atâta că au fost cuprinși de un entuziasm de nedescris pentru jocul numit ciardaș.

Tinerii au dat numai decât scaunele și mesele afară și s-au pus să bată scândurile cu tălpile, la sunetul vioarelor și cobzelor.

Tropoitura a continuat vreun ceas cu un avânt din ce în ce mai mare. Deodată se aude o trosnitură, scândurile se lăsară fără de veste în jos și invitații, cu mirele, mireasa și lăutarii, se deșteptară în pivniță.

Un invitat căzu în putina cu varză, care era descoperită; un muzicant își scrânti mâna; ceilalți se aleseseră cu spaima și arcușurile rupte.

Fetele și femeile ieșiră repede din pivniță și plecară spre casă. Bărbații continuară nunta în pivniță cu un singur lăutar și între poloboace cu mai multe feluri de vin”.

Procesul iubirii

Cei doi autori prezintă de fapt încercarea a doi tineri ziariști interbelici de a găsi un subiect fabulos pentru un viitor articol al lor.

În căutările lor, ajung în „Sala pașilor pierduți”, acolo unde se judecă „procesul iubirii”. Astfel, au ocazia să răsfoiască peste 700 de „dosare”, care conțin tot atâtea povești de iubire.

Printr-un efort gigantic, bazat pe o enormă bibliografie, cei doi autori reușesc să ne aducă în față o enciclopedie a iubirii, ante și interbelice, reușind să ne întoarcă în timp, într-o vreme de mult apusă. Citite și simțite, toate aceste povești, reușesc să ne încălzească inimile, să ne ofere o rază de speranță, să fim poate mai buni și mai iubitori.

Nu vom spune mai multe despre această carte, pentru că cel mai bine ar fi ca fiecare dintre noi nu doar să o aibă, ci chiar să o citească. Interesantă va fi cu siguranță și întâlnirea de joi cu cei doi autori, care cu siguranță ne vor explica motivele pentru care au ales să re-spună „povestea iubirii”, dificultățile cu care s-au confruntat și, mai mult decât atât, ne vor oferi și chei de lectură, cheia cu care vom reuși să pătrundem și noi, în „sala pașilor pierduți”.

Citește mai departe

EVENIMENT

O elevă a căzut de la etaj la o școală din Cluj-Napoca. Tânăra a fost transportată de urgență la spital

Publicat

De

Elevă căzută de la etaj la școală

O elevă de aproximtiv 16 ani a căzut, luni, de la etajul I al școlii la care învață. Un echipaj SMURD a transportat-o la spital cu multiple traumatisme.

Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca, alături de un echipaj SMURD, tip terapie intensivă mobilă, au intervenit pentru a acorda asistență medicală de urgență tinerei, elevă la Liceul de Arte Plastice.

O elevă a căzut de la etaj la o școală din Cluj-Napoca. Tânăra a fost transportată de urgență la spital

Potrvit ISU Cluj, aceasta a căzut, cel mai probabil, de la înălțime în cadrul unei unități de învățământ situată pe strada Dorobanților din Cluj-Napoca.

Echipajele operative au găsit tânăra în stare de conștiență.

Acesata era cooperantă, dar prezenta multiple traumatisme.

Echipajul SMURD i-a acordat asistență medicală de urgență, ulterior fiind transportată la spital pentru îngrijiri medicale.

UPDATE

Potrivit reprezentanților Inspectoratului Școlar Cluj, incidentul de la Liceul de Arte Vizuale „Romulus Ladea” din Cluj-Napoca, a avut loc între orele 14.00-15.00, la ora de limba engleză, în prezența colegilor și a profesoarei.

Fata stătea pe pervazul unei ferestre din sala de clasă

Din declarațiile profesoarei reiese că eleva s-a dus înspre colegii din spatele clasei, în timp ce profesoara discuta cu un alt elev.

Când a văzut-o stând în șezut, pe pervazul geamului din spatele clasei, a atenționat-o să coboare, îndreptându-se spre ea, moment în care fata s-a lăsat pe spate și a căzut în gol.

„Precizăm faptul că directorul Liceului de Arte Vizuale <<Romulus Ladea>> Cluj-Napoca a informat imediat I.Ș.J. Cluj cu privire la incidental petrecut în spațiul școlii, potrivit procedurii de comunicare a incidentelor în regim de urgență”, au mai arătat reprezentanții Inspectoratului Școlar Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Delgaz Grid investește circa 51 milioane de lei pentru modernizarea rețelei de gaze naturale din județul Cluj

Publicat

gaze naturale

Un număr de 12 proiecte de investiții în distribuția de gaze naturale, a căror valoare totală este de circa 51 milioane de lei (peste 10,2 milioane de euro), au fost planificate pentru acest an în județul Cluj. Lucrările vizează modernizarea rețelei de gaz pe o lungime de circa 49 de kilometri în 7 localități din județ. În urma investițiilor, va fi îmbunătățită alimentarea cu gaze naturale a clujenilor, fiind asigurată continuitatea și siguranța în exploatare a rețelei de distribuție.

„La nivelul întregii companii, pentru distribuția de gaze naturale ne-am planificat în acest an investiţii în valoare de 365 milioane de lei, obiectivul principal fiind modernizarea și extinderea rețelei.

Totodată, împreună cu primăriile, vom înființa distribuții în opt localități din țară.

Mulțumim autorităților locale pentru că ne sprijină în mod constant în derularea lucrărilor de investiții care duc la creșterea calității serviciilor noastre și a numărului de clienți racordați la rețea”, declară Cristian Ifrim, directorul general adjunct al Delgaz Grid.

Conducte înlocuite

gaze naturale

Cele mai importante proiecte de investiții, care constau în înlocuirea conductelor și branșamentelor de gaze naturale, se vor derula în comunele Baciu (cca 13 km), Gilău (cca 11 km), municipiul Cluj-Napoca (cca 10 km), Florești (7 km) și Dej (cca 6 km).

Anul trecut, în județul Cluj investițiile s-au axat preponderent pe extinderea rețelei de distribuție pentru a permite racordarea de noi consumatori. Astfel, aceasta a fost extinsă cu circa 24 km, valoarea depășind 7,5 milioane lei (peste 1,5 milioane euro).

În anul 2023, Delgaz Grid a investit în distribuția de gaze naturale circa 419 milioane de lei, în special pentru modernizarea a peste 250 km de conducte și branșamente gaz, rețeaua de distribuție fiind extinsă cu 468 km.

Totodată, în parteneriat cu autoritățile locale, au fost înființate 14 noi distribuții de gaze naturale, pe o lungime de 110 kilometri, în localități din județele Iași, Bacău, Satu Mare, Suceava, Botoșani, Cluj și Harghita. Tot anul trecut au fost modernizate șapte stații de reglare măsurare a gazelor naturale în județele Sibiu, Suceava, Bacău, Satu Mare și Bihor.

Despre Delgaz Grid

Delgaz Grid, compania de distribuție din cadrul Grupului german E.ON, operează o reţea de gaze naturale de 25.800 km în 20 de judeţe din partea de Nord şi de Vest a României (Cluj, Bistrița Năsăud, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Timiș, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Alba, Harghita, Iași, Botoșani, Vaslui, Suceava, Neamț şi Bacău) şi o reţea de electricitate de 81.500 km în şase judeţe din Moldova: Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui.

De la intrarea pe piaţa locală, în anul 2005, E.ON a investit 2,3 miliarde de euro în principal pentru modernizarea reţelelor de gaze şi electricitate şi a virat către stat impozite şi taxe de 3,4 miliarde de euro.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Trei persoane, prinse de jandarmii clujeni cu droguri asupra lor

Publicat

jandarmi

Echipaje de jandarmerie aparținând Inspectoratului de Jandarmi Județean Cluj, aflate în misiune de asigurare a ordinii publice pe raza municipiului Cluj-Napoca, au identificat, în weekend, trei persoane de 25, 29, respectiv 39 de ani, asupra cărora au fost găsite droguri, respectiv 15 bucăți de cristale care conțineau o substanță tip praf de culoare albă.

”Având în vedere suspiciunea rezonabilă că ar putea fi substanțe interzise, jandarmii au întocmit pe numele celor în cauză actele de sesizare sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de deținere de substanțe interzise, conform prevederilor Legii 143/2000.

Documentele și substanțele descoperite asupra acestora au fost înaintate organelor abilitate, în vederea continuării cercetărilor”, arată Jandarmeria.

Jandarmii clujeni vor continua să fie vigilenți pe timpul executării misunilor specifice din spațiul public.

jandarmi

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax