Connect with us

EDUCATIE

ADHD-ul pe înțelesul profesorilor – eveniment dedicat EDUCAȚIEI incluzive, la Școala Gimnazială Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca

Publicat


adhd

Evenimentul dedicat educației incluzive, desfășurat la Școala Gimnazială Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca, a fost organizat de specialiști în sănătate mintală în colaborare cu cadrele didactice și este un demers al Asociației Române de Studiu a Jocurilor de Noroc (RASG). Obiectivul principal a fost instruirea profesorilor și învățătorilor în cele mai eficiente tehnici de gestionare a tulburării de deficit de atenție și hiperactivitate, cunoscută ca ADHD.

La eveniment au participat cadre didactice dornice să înțeleagă mai bine nevoile copiilor cu ADHD și specialiști în domeniul psihologiei și psihiatriei pediatrice, printre care profesorul Viorel Lupu și psihoterapeutul, Ramona Lupu, fondatorii RASG.

ADHD este una dintre cele mai frecvente tulburări de neurodezvoltare

Profesorii joacă un rol esențial în sprijinirea copiilor afectați, spun specialiștii, prin urmare, evenimentul a fost mai mult decât o conferință, a fost un apel la acțiune, o oportunitate de a aduce împreună educatori și doctori pentru a construi strategii eficiente care pot fi aplicate în cadrul procesului de predare.

ADHD-ul pe înțelesul profesorilor – eveniment dedicat EDUCAȚIEI incluzive, la Școala Gimnazială Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca

Asociația RASG se dedică promovării abordărilor bazate pe dovezi științifice în psihologie și psihoterapie, oferind un cadru de instruire continuă pentru profesioniștii din domeniul educației și sănătății mintale. Participarea lor la acest eveniment a adus un plus de valoare, oferind profesorilor nu doar cunoștințe teoretice, ci și strategii practice de intervenție în clasă.

Tehnici inovatoare și soluții concrete

Prezentările din cadrul evenimentului au fost structurate într-un mod interactiv, punând accent pe tehnici validate deja în medicina internațională și strategii eficiente pentru sprijinirea copiilor cu ADHD. Printre subiectele abordate s-au aflat și modalitățile de adaptare a curriculumului și mediului educațional la nevoile copiilor cu ADHD, strategiile de gestionare a comportamentului în sala de clasă, importanța colaborării dintre cadrele didactice, psihologi și părinți pentru o intervenție eficientă.

Au avut loc discuții deschise, schimburi de experiență, iar atmosfera a fost una de colaborare sinceră, în care fiecare participant a avut ocazia să-și exprime provocările și să găsească soluții alături de specialiști.

Misiune îndeplinită, sprijinirea fiecărui copil în parte

Reprezentanții școlii, dar și cei ai Asociației RASG au demonstrat prin organizarea acestui eveniment că au împreună un scop comun, de a oferi copiilor suportul de care au nevoie pentru a-și atinge potențialul de dezvoltare maxim și că educația românească ar putea face pași importanți spre incluziune, adaptabilitate și progres.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate