Connect with us

ACTUALITATE

Acordarea ajutorului pentru ÎNCĂLZIRE pentru sezonul rece 2021/2022, la Cluj-Napoca

Publicat


Primăria municipiului Cluj-Napoca a demarat programul de distribuire și preluare a cererilor pentru acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinţei şi a suplimentului pentru energie.

Stabilirea ajutorului pentru încălzire pentru sezonul rece 2021/2022 se face o singură dată, pe întreaga perioadă a sezonului rece, începând cu luna depunerii cererii, pentru cei care au depus documentele până la data de 20 a lunii respective, iar pentru cei care au depus documentele după data de 20 a lunii curente, începând cu luna următoare. Un titular are dreptul legal la un singur ajutor de încălzire, în funcţie de tipul de încălzire a locuinţei (energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi sau petrolieri) şi la suplimentul de energie acordat cumulat în funcţie de sursele de furnizare a energiei utilizate în locuinţă.

În concret, pentru cererile înregistrate până în data de 20 noiembrie 2021, după verificare și procesare, dreptul la ajutor pentru încălzirea locuinței se stabilește începând cu luna noiembrie 2021.

Pentru cererile înregistrate din data de 21 noiembrie până în data de 20 decembrie 2021, după verificare și procesare, dreptul la ajutor pentru încălzirea locuinței se stabilește începând cu luna decembrie.

 

Aceste ajutoare se acordă în conformitare cu Legea nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie.

Potrivit acestei legi, familiile şi persoanele singure pot beneficia de ajutoare pentru încălzirea locuinţei și suplimentul pentru energie dacă veniturile medii nete lunare sunt după cum urmează:

1

La stabilirea venitului net mediu lunar pe membru de familie şi, după caz, al persoanei singure, se iau în calcul toate veniturile realizate de membrii acesteia în luna anterioară depunerii cererii.

Pot fi acordate două tipuri de ajutoare:

a. ajutoare pentru încălzirea locuinţei cu energie termică, gaze naturale, energie electrică, combustibili solizi şi/sau petrolieri, acordate pe perioada sezonului rece (noiembrie 2021 – martie 2022)

b. supliment pentru energie, acordat în funcție de sursele de furnizare a energiei utilizate, acordat lunar, pe tot parcursul anului, începând cu noiembrie 2021.

Ajutorul pentru încălzirea locuinței:

• pentru utilizatorii de energie termică furnizată în sistem centralizat ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă în baza venitului mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure, procentual, prin raportare la o valoare de referinţă calculată lunar, în limita consumului mediu stabilit pe tipuri de apartament şi zonă de temperatură şi în funcţie de preţul local al energiei termice facturate populaţiei (La Cluj-Napoca – 242 lei/Gcal., conform HCL nr. 653/01.08.2018),

• pentru utilizatorii de energie electrică, gaze naturale și combustibili solizi/petrolieri, ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă în funcţie de venitul mediu net lunar pe membru de familie sau al persoanei singure, procentual, prin raportare la o valoare de referinţă care nu poate fi mai mică de 250 lei/lună (pentru gaze naturale), 500 lei/lună (pentru energie electrică) şi  30 lei/lună (pentru combustibili solizi şi/sau petrolieri, respectiv:

2

IMPORTANT: Ajutorul pentru energie electrică se acordă consumatorilor vulnerabili care nu deţin altă formă de încălzire, precum şi consumatorilor vulnerabili care din motive tehnologice sau economice au fost debranşaţi de la furnizarea energiei termice sau a gazelor naturale şi care au contracte valabile de furnizare a energiei electrice, iar consumul este realizat respectând condiţiile contractului.

În cazul solicitării ajutoarelor pentru energie electrică, se efectuează anchetele sociale în termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, în vederea verificării sistemului de încălzire utilizat.

Suplimentul pentru energie: se acordă lunar, cumulat în funcţie de sursele de furnizare a energiei utilizată, după cum urmează:

3

Exemplu: Dacă o familie beneficiază de ajutor pentru încălzire cu energie termică și utilizează în locuință alte forme de energie (curent electric pt aparate electrocasnice + gaze naturale pt aragaz) poate solicita următoarele forme de supliment pentru energie:

a. supliment pentru energie termică: 10 lei/lună;

b. supliment pentru energie electrică: 10 lei/lună;

c. supliment pentru gaze naturale:10 lei/lună;

În situaţia în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/lună.

Pot solicita ajutorul pentru încălzirea locuinţei doar persoanele singure sau familiile care:

– locuiesc efectiv la adresa pentru care solicită acest ajutor, sunt înscrise în cartea de imobil şi sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreţinere a locuinţei;

– realizează venituri de până la 1.386 lei/membru de familie în cazul familiei, sau până la 2.053 lei în cazul persoanei singure;

– nu deţin unul dintre bunurile prevăzute în”Lista bunurilor ce conduc la excluderea acordării ajutorului pentru încălzirea locuinţei” (clădiri sau alte spaţii locative în afara locuinţei de domiciliu, autoturisme cu o vechime mai mică de 10 ani, utilaje agricole, de prelucrat lemnul, depozite bancare mai mari de 3.000 lei etc.);

– au calitatea de titulari de ajutor, calitate ce se regăseşte în următoarele situaţii:

• proprietar al locuinţei;

• succesorul de drept al proprietarului locuinţei;

• persoană care a înstrăinat locuinţa în baza unui contract de vânzare-cumpărare cu clauze de întreţinere sau cu drept de habitaţie;

• titular de contract de închiriere, comodat, concesiune;

• alt membru de familie major şi împuternicit de proprietarul locuinţei sau de titularul contractului de închiriere;

• reprezentant legal al persoanei singure care nu are capacitate de exerciţiu (persoane puse sub interdicţie etc).

La stabilirea dreptului privind ajutorul pentru încălzirea locuinţei şi a suplimentului pentru energie se iau în calcul toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară depunerii cererii, inclusiv cele care provin din drepturi de asigurări sociale de stat, asigurări de şomaj, indemnizaţii, ajutoare cu caracter permanent, indiferent de bugetul din care se suportă, obligaţii legale de întreţinere şi alte creanţe legale.

Calculul veniturilor familiei se face fără a lua în considerare următoarele surse: ajutorul social, alocaţia de stat pentru copii, alocaţia pentru susţinerea familiei, bugetul personal complementar de care beneficiază persoanele cu handicap, bursele şcolare, stimulentul educaţional (tichetul de grădiniţă), sprijinul financiar acordat elevilor în cadrul Programului „Bani de liceu”, veniturile obţinute din activităţile cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri, sumele ocazionale acordate cu caracter de despăgubiri sau sprijin financiar în situaţii excepţionale, sumele primite de beneficiarii de ajutor social pentru participarea la programe de formare profesională.

Detalii privind actele necesare și depunerea formularelor de încălzire, precum și alte informații suplimentare pot fi găsite pe site-ul Primăriei Cluj-Napoca, www.primariaclujnapoca.ro, la secțiunea Comunitate/Social/Ajutor de încălzire sau accesând direct link-ul: https://primariaclujnapoca.ro/social/ajutor-de-incalzire/

Informații suplimentare pot fi obținute de la Direcția de Asistență Socială și Medicală din cadrul Primăriei municipiului Cluj-Napoca, la următoarele date de contact:

web: www.dasmclujnapoca.ro

Telefoane
0372798780
0372799746,
0372799740

0372799792,
0372799865,
0372799815

0372799745,
0264563052,
0372798757
sau pot fi solicitate de la adresa de e-mail: protectiesociala@dasmclujnapoca.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Cine nu poate vota la alegerile locale din 9 iunie. Decizia BEC

Publicat

BEC vot

Biroul Electoral Central (BEC) a adoptat o hotărâre care prevede că alegătorii cu domiciliul în străinătate, care şi-au stabilit reşedinţa în ţară începând cu data de 11 aprilie 2024, nu-şi pot exercita dreptul de vot la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din 9 iunie, arată Agerpres.

Potrivit documentului menţionat, în cazul alegătorului cu domiciliul în străinătate care şi-a stabilit reşedinţa în ţară anterior datei de 11 aprilie 2024 şi nu este înscris în lista electorală permanentă şi care se prezintă la vot la secţia de votare la care este arondată strada unde îşi are reşedinţa, acesta îşi va putea exercita dreptul de vot la respectiva secţie de votare, urmând a fi înscris în lista electorală suplimentară de către preşedintele biroului electoral al secţiei de votare.

Radiere din lista electorală

De asemenea, hotărârea prevede că, la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2024, alegătorul cu domiciliul în ţară, care şi-a stabilit reşedinţa într-o altă unitate administrativ-teritorială din ţară anterior datei de 11 aprilie 2024 şi nu este înscris în lista electorală permanentă şi care se prezintă la vot la secţia de votare la care este arondată strada unde îşi are reşedinţa, îşi va putea exercita dreptul de vot la respectiva secţie de votare, urmând a fi înscris în lista electorală suplimentară de către preşedintele biroului electoral al secţiei de votare.

Alegătorul, care îşi exercită dreptul de vot în acest caz, este radiat din lista electorală permanentă existentă la secţia de votare din ţară în a cărei rază domiciliază, la solicitarea preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare, transmisă prin Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal.

Totodată, la alegerile pentru autorităţile administraţiei publice locale din anul 2024, alegătorul cu domiciliul în ţară care şi-a stabilit reşedinţa în ţară începând cu data de 11 aprilie 2024 îşi va putea exercita dreptul de vot doar în comuna, oraşul, municipiul sau subdiviziunea administrativ-teritorială a municipiului în care îşi are domiciliul.

Importanța actului de identitate

„Actul de identitate face dovada identităţii, a cetăţeniei române, a adresei de domiciliu şi, după caz, a adresei de reşedinţă. În plus, proba reşedinţei se poate face şi cu dovada de reşedinţă, care constă în menţiunea privind reşedinţa înscrisă pe un document care va însoţi cartea de identitate simplă, cartea electronică de identitate şi cartea de identitate provizorie”, mai stabileşte hotărârea BEC.

Hotărârea adoptată de BEC se referă la aplicarea unitară a dispoziţiilor art. 18 din Legea nr. 115/2015 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, pentru modificarea Legii administraţiei publice locale nr. 215/2001, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul aleşilor locali.

Citește mai departe

EVENIMENT

CFR Cluj pregătește CURĂȚENIA de vară. Ce jucător deschide lista PLECĂRILOR

Publicat

CFR Cluj, meci cu Parod București

Deși Dan Petrescu n-a semnat încă, CFR Cluj pregătește curățenia de vară. Primul pe listă s-ar afla jucătorul adus ca un star în Gruia și anume Omar El Kaddouri.

Pe modelul ucraineanului Yevhen Konoplyanka, dat afară în ianuarie, clujenii se pregătesc să renunțe și la serviciile lui Omar El Kaddouri. Mijlocașul marocan, cu un CV impresionant, a fost adus în iarnă ca o speranță pentru câștigarea titlului, însă mijlocașul nu s-a impus până acum în Gruia. CFR ia în calcul o eventuală despărțire, potrivit Spotmedia.

CFR Cluj pregătește CURĂȚENIA de vară. Ce jucător deschide lista PLECĂRILOR

La acea vreme, mijlocașul ofensiv nu mai jucase de 7 luni, astfel că nu este 100% pus la punct cu pregătirea fizică.

Ardelenii vor să facă o curățenie în cadrul lotului, mai ales în contextul în care venirea lui Dan Petrescu este iminentă. Patronul Ioan Varga a anunțat duminică seara faptul că tehnicianul va reveni în Gruia.

Omar El Kaddouri are un salariu foarte mare, iar clujenii se gândesc să se debaraseze de o asemenea cheltuială în sezonul următor. Fostul jucător al lui Napoli sau PAOK a jucat 8 meciuri în acest sezon pentru CFR, formație pentru care a reușit un gol.

Citește mai departe

ECONOMIE

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Euro este STABIL, chiar dacă România este lider la inflație în UE

Publicat

euro

Calmul temporar existent între atacul Iranului asupra statului evreu și momentul în care Israelul va răspunde cu aceeași monedă, a redus aversiunea față de risc dar și prețul petrolului.

Cursul euro a scăzut miercuri de la 4,9763 la 4,9754 lei, într-o ședință în care tranzacțiile s-au înghesuit în culoarul 4,975 – 4,976 lei.

ANALIZĂ. Radu Georgescu: Euro este STABIL, chiar dacă România este lider la inflație în UE

Evoluția leului nu a fost influențată de anunțul făcut de Eurostat. Conform biroului european de statistică, România a avut în luna martie cea mai mare inflație din Uniunea Europeană, de 6,7%, față de media la nivelul U.E. de 2,6%.

În acest context, atrag atenția declarațiile unui membru al CA al BNR. În privința unei prime reduceri a dobânzii de referință, Cristian Popa a afirmat într-un interviu că sunt necesare „cel puţin două luni consecutive de progrese substanţiale în ceea ce priveşte dezinflaţia, înainte de a putea să începem relaxarea (…) La acest moment, nu este deloc clar dacă condiţiile vor permite începutul procesului de normalizare în luna mai”. Dl Popa a precizat de asemenea că politica monetară a BNR este influențată de „politica fiscală, politica veniturilor şi evoluţiile de pe piaţa muncii” și acestea vor ridica provocări importante în perioada următoare.

BNR continuă să informeze că „nu s-au înregistrat tranzacții pe piața monetară interbancară”, fapt care se reflectă în faptul că indicele ROBOR la trei luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei contractate înainte de mai 2019, a stagnat la 6,05%, cel la șase luni, folosit la calcularea ratelor la creditele ipotecare, la 6,07% iar cel la 12 luni la 6,08%.

Indicele de referință pentru creditele consumatorilor (IRCC) reglementat de OUG 19/2019 se situează până la sfârșitul lunii iunie la 5,90%/an.

Aurul, aproape de maximul istoric de 359,6861 lei

Euro se aprecia ușor la 1,0606 – 1,0650 dolari, ceea ce a făcut ca media monedei americane să scadă de la 4,6818 lei, maximul ultimelor aproape 6 luni, la 4,6739 lei.

Cursul francului elvețian a crescut de la 5,1289 la 5,1301 lei, profitând de statul de „monedă refugiu”. Media lirei sterline a urcat marginal la 5,8294 lei.

Aprecierea metalului galben la 2.372,20 – 2.394,80 dolari/uncie a ridicat prețul gramului de aur la 359,4100 lei, aproape de maximul istoric de 359,6861 lei, atins vinerea trecută.

În regiune, media monedei maghiare s-a întărit marginal la 393,4 forinți/euro, în schimb a celei poloneze s-a depreciat la 4,3353 zloți/euro.

Volatilitatea bitcoin s-a redus la 62.132 – 64.481 dolari iar a ethereum la 3.017 – 3.122 dolari.

Sunt folosite date și informații disponibile până la ora 14:00

Citește mai departe

POLITICA

Dan Tanasă (AUR): ”Propaganda PSD – PNL ne spune zilnic că nu ne dăm seama cât de bine trăim… Niște ipocriți!”

Publicat

Tanasă AUR

”Miniștrii guvernării antinaționale PSD – PNL, în frunte cu prim-ministru Marcel Ciolacu, și-au abandonat îndatoririle și munca în folosul cetățeanului. Ei au devenit marionetele consultanților electorali străini, în goana după voturi”, sușține Dan Tanasă de la AUR.

Luni guvernanții au primit instrucțiuni de la consultanții străini să iasă fiecare cu câte un subiect de propagandă, ca să îi mintă pe români.

Premierul Marcel Ciolacu a trimis un mesaj Asociației Orașelor, în care a spus că reducerea inegalității între regiuni va duce la dezvoltare. Adică, mai pe scurt, Marcel Ciolacu a spus o platitudine, gen “să fie bine, să nu fie rău”.

Eșecul politicii regionale

Politica de dezvoltare regională este marele eșec al integrării europene a României. Decalajele dintre regiunile de dezvoltare românești de Nord-Est și Sud-Est s-a mărit față de media UE și de celelalte regiuni din țară, în loc să scadă. Regiunile de Nord-Est și Sud-Est acoperă Moldova, Dobrogea, precum și Buzăul lui Ciolacu și Brăila lui Tudose.

Dezastrul și subdezvoltarea au drept cauză politicile greșite de la Bruxelles, precum și guvernările marionetelor PSD – PNL.

”Intrarea reprezentanților AUR în Parlamentul European si în structurile de putere din România va inversa cursul acestei politici, spre bunăstarea cetățenilor și a tuturor regiunilor țării”, a preciza Dan Tanasă.

Inflație importantă

Tot luni a ieșit și Adrian Câciu, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, ca să le spună românilor de ce nu se mai ajung cu banii si de ce alimentele se scumpesc de la o zi la alta.

Pe bilețelul primit de Câciu de la consultanții străini scria o năzdrăvănie, precum că noi importăm inflația din Turcia, pe motiv că facem importuri alimentare din această țară unde inflația este de 65%.

În realitate, inflația din România este cauzată de așa-zisa liberalizare a prețurilor la energie făcută de PSD și PNL, la ordinul OMV – Petrom și în folosul speculanților din energie care se îmbogățesc pe seama românilor. Importurile masive de alimente și deficitul comercial record sunt cauzate de aceeași guvernare antinațională PSD-PNL.

Ministrul comic

Mercenarii electorali străini l-au mai scos luni la înaintare și pe Marcel Boloș, ministrul Finanțelor, cel mai comic ministru al Guvernării PSD – PNL.

Boloș a răsuflat ușurat că Agenția S&P, deocamdată, nu a degradat ratingul de țară al României. Ca orice propagandist al birocraților de la Bruxelles, Boloș a pus acest lucru pe seama investițiilor pe bani europeni.

În realitate, PNRR votat în Parlament de PSD și PNL este doar pe jumătate din fonduri nerambursabile, restul fiind credite pe care le vom rambursa la cea mai mare dobândă din Europa.

În al doilea rând, acest PNRR este un colac de salvare pentru corporații străine, din moment ce noi ne împrumutăm ca să cumpăram inutile bunuri din import, cum ar fi trenuri cu hidrogen.

Despre PNRR

Așadar, prin PNRR, așa cum a fost conceput de PSD și PNL, alături de USR, ne crește și datoria externă, care de pe acum a ajuns la peste 50% din PIB, precum și deficitul comercial, cel mai mare din Europa.

Români! Anul post-electoral 2025 va fi repetarea anului 2010! După alegeri, dacă ar rămâne la putere, PSD-PNL ar tăia pensii, salarii, prestații sociale și investițiile din sectorul public!

De 34 de ani am avut la guvernare PSD și PNL în diferite combinații și rezultatul a fost același. Ajunge!

 

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax