Connect with us
"

EDUCATIE

Absolvenții clujeni de gimnaziu și-au aflat notele de la Evaluarea Națională

Publicat


bacalaureat

Ministerul Educației și Cercetării, Inspectoratul Școlar Județean Cluj au centralizat rezultatele înregistrate la examenul de Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, înainte de contestații, sesiunea 2 – 27 iunie 2020. 

66 medii perfecte, iar aproape 90% dintre elevi au avut cel puțin notă de trecere (cinci) în Cluj

La nivelul județului Cluj, situația statistică generală arată faptul că dintre cei 4.906 candidați prezenți, 4.352 de elevi au obținut medii mai mari sau egale cu 5 (cinci), adică 88,71%. Dintre aceștia, 66 de elevi clujeni au încheiat examenul național de Evaluare Națională  cu media generală 10 (zece). În județul Cluj, pe discipline de examen, s-au  înregistrat 388 de note de 10 la limba și literatura română, 140 de note de 10 la disciplina matematică și 13 note de 10 la limba și literatura maternă.

Prezența aproape de 100%

Rata de participare în Cluj a fost de 93,48%: 4.906 de candidați prezenți, dintr-un total de 5.248 de elevi înscriși la examenul de Evaluare Națională, sesiunea iunie 2020.

La proba de Limba și literatura română au obținut note peste sau egale cu 5 (cinci) 4.571 de candidați ( 92,89%), iar 388 de candidați au fost notați cu 10 (zece). La proba de Matematică, 4.144 candidați (84,45%) au note peste sau egale cu 5 (cinci), iar 140 de candidați au obținut nota 10 (zece). La limba și literatura maternă, 602 candidați (din 623 prezenți) au obținut note mai mari sau egale cu 5, iar 13 candidați au fost notați cu 10 (zece).

În județul Cluj, la examenul de Evaluare Națională un singur elev a fost eliminat pentru tentativă de fraudă, lucrarea acestuia fiind notată cu 1.

La nicio probă scrisă din cadrul examenului de Evaluare Națională nu s-au înregistrat situații în care elevii să fi avut temperatura peste 37,5 grade și nici situații în care probele scrise să fie desfășurată cu subiecte de rezervă.

„Consider că este un rezultat deosebit, merită toate felicitările noastre pentru această reușită, atât elevii claselor a VIII-a, cât și cadrele didactice care i-au pregătit pentru primul examen național. Rezultatele demonstrează că în județul Cluj se lucrează cu responsabilitate și că în tot acest timp s-au depus eforturi, pentru ca elevii să fie pregătiți temeinic, indiferent de modul în care s-au desfășurat activitățile de pregătire, online sau față în față, în spațiul clasei. Felicitări tuturor!”, a declarat doamna inspector școlar general, Marinela Marc.

Marți, ultima zi pentru a depune contestații

Contestațiile pot fi depuse în cursul acestei zile, în intervalul orar 16:00 – 19:00 și marți, 23 iunie 2020, în intervalul orar 8:00 – 12:00. Acestea pot fi depuse/transmise și prin mijloace electronice. În acest caz, candidații completează, semnează și depun/transmit prin mijloace electronice și o declarație-tip în care se menționează faptul că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Candidații fiind minori, declarația-tip este semnată și de către părinții/reprezentanții legali ai acestora.

Rezultatele finale vor fi afișate sâmbătă, 27 iunie 2020.

În acest context, precizăm că rezultatele elevilor se publică prin anonimizarea numelui și a prenumelui, pe baza unui cod unic comunicat fiecărui candidat. Măsura este în acord cu prevederile art. 5 și ale art. 6 din Regulamentul UE 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor – RGPD), precum și cu solicitarea Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Practic, este prima dată de la intrarea în vigoare a RGPD, când notele/rezultatele candidaților sunt afișate în acest format.

Media generală de admitere, care se calculează considerând 80% media de la evaluarea națională și respectiv 20% media anilor de gimnaziu, urmează să fie afișată după finalizarea contestațiilor.

Biroul de presă al I.Ș.J. Cluj

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EDUCATIE

Părinții nu vor școală online: ,,Vom ajunge analfabeți ca americanii”

Publicat

Klaus Iohannis a anunțat miercuri că se va decide la nivel local, în funcție de numărul de cazuri existent dacă elevii vor începe cursurile direct de pe băncile școlii, ori vor susține orele online. Chiar și așa, părinții nu vor să audă de susținerea cursurilor pe internet, indiferent de numărul de cazuri al persoanelor infectate.

După anunțarea de către Președinte a celor trei scenarii (roșu, galben și verde) care vor fi luate în calcul în vederea planului de începere a noului an școlar, lăsând la aprecierea școlilor dacă orele vor fi susținute sau nu online, în funcție de situația epidemiologică existentă în zona din care face parte unitatea de învățământ, lucrurile au rămas confuze, atât în rândul elevilor, cât și al părinților. Deși Klaus Iohannis a menționat că deciziile luate de autorități sunt menite să susțină atât calitatea învățământului, cât și siguranța și sănătatea elevilor, unii părinți nici nu vor să audă de un eventual scenariu în care școala va continua online.

Astfel, Cluj24 a luat legătura cu câțiva părinți și un cadru didactic pentru a vedea care este opinia acestora în legătură cu începerea noului an școlar.

Copiii vor școală online, iar părinții fizic

,,Părinții nu cred în virus și nu îl iau în serios. Vor cu orice preț să înceapă școala normal, chiar dacă i-am informat despre riscuri. Copiii își doresc ore online”, spune un cadru didactic.

Cristina este învățătoare la Școala gimnazială ,,Mihai Eminescu” din localitatea Săliștea de Sus, Maramureș, iar din 14 septembrie urmează să își susțină orele la clasa I, însă momentan nu știe dacă acest lucru se va întâmpla pe internet, ori la școală, cu prezența fizică a elevilor. Aceasta ne-a transmis că, din punctul său de vedere, cursurile ar trebui să fie online, atât pentru siguranța elevilor, cât și a familiilor acestora.

,,Copiii își doresc online, ei ar sta non-stop pe telefon, așa se simt în largul lor. Toți copiii au acces măcar la un telefon. Nu au fost probleme cu conexiunea, totul a funcționat normal, nu am avut probleme”.

Chiar și așa, Cristina a mărturisit că părinții ,,nu dau doi bani pe școala online”, iar în ceea ce privește posibilitatea apariției riscurilor datorate susținerii orelor în școli, învățătoarea a precizat că: ,,Voi face hârtii cu declarații pe propria răspundere a părinților, pentru a nu putea acuza școala, în caz de o eventuală contactare a virusului”.

Pentru a vedea exact care este părerea unui părinte din aceeași localitate, am luat legătura cu mama a doi copii, unul de clasa a 8-a, iar celălalt urmând a intra în clasa 0.

,,Profesorii sunt nepregătiți, nu este semnal”, este de părere mama celor doi elevi

Irina este mama unui băiat care va începe din aceasta toamnă clasa 0 și a unei fetițe de clasa a 8-a. Întrebată cum a funcționat școala online, aceasta s-a declarat total nemulțumită de desfășurarea cursurilor: ,,Doamna are telefon, dar nu știe să îl folosească. A intrat o singură dată, a întrebat despre lecție prin telefon. La altă oră, toți copiii urlau unul peste celălalt. La noi nu funcționează”.

,,Școala adevărată este atunci când profesorul vorbește față în față cu elevii”, este de părere mama unei eleve din Cluj-Napoca

Anita este mama unei eleve din cadrul Colegiului Național ,,Emil Racoviță” Cluj-Napoca. Aceasta a declarat că orele susținute online pe timpul stării de urgență s-au desfășurat normal, elevii descurcându-se astfel. Cu toate acestea, este de părere că școala online nu se compară cu orele susținute la școală: ,,Școala online se acceptă în situația de față, dar nu se compară cu cea normală. Școala adevărată este atunci când profesorul vorbește față în față cu elevii”.

În legătură cu eventualele riscuri la care ar putea fi supuși elevii în cazul prezentării la școală, Irina a declarat:
,,Bineînțeles, sunt de acord să înceapă școala fizic, chiar și în situația de față.”

,,Să meargă la școală, așa e firesc! Copiii trebuie să stea drepți și să tremure în fața profesorilor”, spune părintele unui elev care va începe liceul în toamna aceasta.

,,Nu dau doi bani pe școala online, se copiază!”

Petru urmează să își trimită începând cu toamna aceasta copilul la școală, începând clasa a IX-a în cadrul unui liceu din orașul Baia Mare. Petru ne-a mărturisit că, deși consideră că până acum școala online s-a făcut serios, nu este același lucru să înveți de acasă, fără ca măcar să îți cunoști profesorii, acest lucru fiind valabil mai ales în cazul claselor I, a V-a, ori a IX-a.

,,Nu dau doi bani pe școala online, se copiază! Acum niciun elev nu a mai rămas corigent. Copiii trebuie să stea drepți și să tremure în fața profesorilor”, este de părere părintele elevului.

Petru a mărturisit că este de această părere deoarece cursurile online scad nivelul de învățământ, întrucât elevii nu sunt stimulați să învețe, beneficiind de prea multă libertate și de lipsa de autoritate a profesorilor. ,,Copiii nu vor mai fi capabili nici măcar să scrie cu litere de mână. Dacă continuăm mult cu această școală online vom ajunge analfabeți ca americanii”, a adăugat Petru.

Personalul didactic nu ar mai trebui să fie remunerat în cazul școlii online, ci eventual părinții, care fac și munca dascălilor, este de părere mama unui elev

,,Școala trebuie să fie școală”

Ionela este și ea una dintre părinții care își vor trimite din toamnă copilul la o școală din Baia Mare. Aceasta este de părere că ,,școala trebuie să fie școală”, astfel încât elevii să poată beneficia atât de învățare propriu-zisă, cât și de socializare și interacțiune comună.

,,Nu există școală online, cel putin în România, unde cum prea bine știm, puțini copii în comparație cu alte țări, dispun de tehnologie. Dacă vom continua cu școala online vom avea o viitoare generație de adulți introvertiți”, este de părere Ionela, a cărei copil face parte din învățamântul primar.

Aceasta este de acord cu faptul că e posibil ca mersul la școală să constituie un pericol pentru sănătatea elevilor, însă consideră că școala făcută la distanță nu ne avantajează ca țară.
,,În ceea ce privește personalul didactic, nu aș mai vedea rostul remunerării acestora. Eventual să fim plătiți noi, părinții, pentru că facem și munca dascălilor”, a adăugat Ionela.

,,Nu mi-e frică de virus. E mult mai obositor să stai cu capul în telefon”, spune mama unei eleve

Un alt părinte cu care am luat legătura este Loredana, mama unei eleve care din septembrie va începe clasa a VII-a în cadrul Școlii ,,Constantin Dipșe” din localitatea Șurdești, Maramureș. Loredana a mărturisit că în cadrul școlii online nici măcar nu s-au verificat temele. ,,Nu este același lucru să arați tema profesorului față în față sau online. Unii profesori se implică, însă alții nu”, este de părere aceasta.

În ceea ce privește pericolul expunerii colective a elevilor în școli, mama elevei a declarat: ,,Nu zic că nu există(virusul), dar nu mi-e frică. Deocamdată rămân clar la varianta de a merge fizic la școală”.

Pentru a vedea dacă părerile diferă în funcție de aspectul situării școlilor în mediul rural (din care fac parte atât învățătoarea Cristina, cât și mamele Irina și Loredana), ori urban (din care fac parte părinții Petru, Anița și Ionela), am mai cerut părerea de asemenea și Alinei, mama unui elev în clasa I din municipiul Cluj-Napoca.

,,În loc să progresăm, mergem în regres”, este de părere Alina.

Mama elevului din Cluj-Napoca este fermă atunci când vine vorba de învățământul online: ,,Categoric nu online, nici măcar parțial online”. Aceasta a mărturisit că elevul se confruntă cu lipsă de concentrare atunci când vine vorba de cursurile pe internet, iar conexiunea nu este mereu bună, momente în care informația transmisă de profesori se pierde.

,,Copiii, fiind așa mici nu au învățat să se asculte, vorbesc unii peste alții, iar la teme trebuie să îi ajutăm tot noi, parinții”, a declarat Alina.

Aceasta a mai adăugat că nu crede că virusul este atât de puternic, având multe semne de întrebare privind veridicitatea teoriilor vehiculate despre boală.
,,Numărul (infectărilor) crește că așa vor alții, nu se știe. Eu merg înainte cu școala normală”, a spus mama elevului.

Concluzia este simplă: Părinții sunt de părere că școala ar trebui să înceapă cu prezența fizică

Deși părinții intervievați în cadrul articolului fac parte atât din mediul urban, cât și rural, având copii care fac parte din clase începând de la I și până la liceu, aceștia sunt în procent de 100% de părere că școala ar trebui să înceapă cu prezența fizică a elevilor pe băncile școlii, prezentând semne de neîncredere la adresa variantei de școală online.

Cu toate acestea, Cristina, care este cadru didactic spune că odată cu începerea cursurilor online din timpul perioadei de stare de urgență, a observat o schimbare în rândul elevilor care aparent nu se descurcau bine la școală, atunci când participă la ore pe internet aceștia având rezultate mult mai bune, fiind mai dezinhibați în spatele ecranului și mult mai creativi.

Conform declarațiilor venite din partea Președintelui Klaus Iohannis din ultimele zile, urmează ca în săptămânile următoare fiecare școală să decidă dacă cursurile vor avea loc fizic, online, ori într-un sistem mixt care să cuprindă cele două variante. Decizia va fi luată în funcție de evoluția situației epidemiologice de la nivelul județului, ori localității din care fiecare școală face parte.

Articol realizat de Narcisa BUD

Citește mai departe

EDUCATIE

UBB se implică în proiecte europene pentru combaterea extremismului și promovarea valorilor democratice

Publicat

Universitatea Babeș-Bolyai a anunțat implicarea în perioada 2020-2023 în două proiecte europene pentru combaterea extremismului și promovarea valorilor democratice. Acestea vor fi coordonate de prof. univ. dr. Sergiu Mișcoiu, prin Centrul de Studii Africane și Facultatea de Studii Europene, cu sprijinul Centrului pentru Cooperări Internaționale.

Proiectele se adresează atât studenților, cadrelor didactice și cercetătorilor din mediul academic, cât și formatorilor de opinie, organizațiilor non-guvernamentale, partidelor politice, autorităților locale și naționale, ca factori de decizie și implementare a politicilor publice.

Dincolo de un nou succes legat direct de câștigarea unor proiecte academice la nivel european, Universitatea Babeș-Bolyai își exprimă prin aceste două inițiative statutul de actor global la nivel internațional – statut confirmat recent prin acceptarea în GUILD, grupul exclusivist al unora din cele mai importante universități europene world-class -, contribuind aici decisiv la elaborarea de bune practici și ghiduri pentru decidenții europeni și internaționali, afirmă rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David.

Citește mai departe

CULTURA

FOTO / VIDEO Atmosfera Cine-concertului „România Etnografică. Restituiri Dem Demetrescu”

Publicat

Cine-concertul „România Etnografică. Restituiri Dem Demetrescu”, din cadrul Festivalului Internațional de Film Transilvania, a avut loc în cursul zilei de ieri, 5 august, reușind să atragă publicul de toate vârstele în curtea Muzeului de Artă din Cluj-Napoca. Trupa Foley’Ala a fost responsabilă cu acompaniamentul muzical.

Dem Demetrescu, o personalitate culturală uitată în negura timpului

„De aproape 25 de ani încerc să găsesc pictori români uitați și călătoresc prin toată lumea. Din această pleiadă a pictorilor uitați face parte și Dem Demetrescu. Este mai puțin mai cunoscut pentru că a fost acoperit de praful uitării și al comunismului, din moment ce a reprezentat România regalistă peste tot în lume. Este un artist cu multe opere de artă, un pioner al animației, ilustrator de carte, fotograf și grafician”, a declarat Adrian Buga, istoric și critic de artă.

Criticul de film Irina Margareta Nistor consideră că personalitatea lui Dem Demetrescu este foarte importantă: „Lumea aproape că l-a uitat. Trebuie să se știe că nu este doar un desenator pentru copii, este ceva mai complex. Cărțile sale au ajuns la generații întregi și sunt atât de ingenios lucrate și de atemporale încât puteau fi făcute și ieri”, afirma într-un interviu din APERITIFF.

Dem Demetrescu, pionerul filmului de animație din România

„Puțină lume poate să asocieze numele lui Dem Demetrescu cu Capra cu trei iezi. Cercetătorii au greșit atribuția, regizorul Aurel Petrescu fiind considerat cel care a realizat acest film. Mi-a luat aproape trei ani de zile să identific că acest film este al lui Dem Demetrescu”, a declarat Adrian Buga în deschiderea evenimentului.

Adrian Buga a povestit că a ajuns la această concluzie, după ce a descoperit în arhiva familiei o fotografie cu artistul care lucra la Capra cu trei iezi, găsind planșele originale, dar și o rolă de film, conform unui interviu din Aperitiff.

Artistul Dem Demetrescu

Cel de al doilea tezaur pierdut de România

„Dem Demetrescu este interesat de specificul național și reprezintă țara noastră la expozițiile internaționale. Vorbim de 3-5 milioane de oameni care i-au vizitat expozițiile la Paris (1947), Londra (1938) și New York (1939-1940), când România trimite peste ocean tot ce este mai important în țară. Îl consider cel de al doilea tezaur pierdut, după cel din Rusia”, a concluzionat Adrian Buga.

Povestea filmului România etnografică

Irina Margareta Nistor a dezvăluit că filmul are loc în perioada 1936-1939, chiar înainte de izbucnirea războiului, când Festivalul de la Cannes nu a avut loc, ca în acest an.

Criticul de film Irina Margareta Nistor

„La început o să vedeți segmentul de animație. În 1938, a fost lansat atlasul România etnografică în limbile germană și italiană, având în vedere alianțele țării noastre din acea vreme. După aceea, Dem Demetrescu a primit o comandă din partea Oficiului Național Cinematografic să facă o animație după aceste planșe. Este vorba despre   10 planșe. La câteva luni distanță a venit Dictatul de la Viena din 1940. Filmul nu a fost niciodată lansat!

Radu Rădescu, membrul formației Foley’Ala, Sursă foto: Tiff.ro

Domnul Adrian Buga a găsit niște fragmente pe care nu le-am avut de la bun început; este pentru prima oară când este toată animația completă din Capra cu trei iezi. Urmează câteva fragmente filmate care au făcut parte din proiecțiile care s-au prezentat la standul României de la Expozițiile Universale, în anii 1936-1939. O să vedeți cum arăta o Românie care astăzi, din păcate, nu mai există” a declarat Radu Rădescu, membrul formației Foley’Ala.

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

Proiect de 45 milioane propus de Universitatea Babeş-Bolyai în parteneriat cu Primăria Cluj-Napoca

Publicat

Proiectul „SMART InfoBioNano4Health&Innovation” propus de UBB în parteneriat cu Primăria Cluj-Napoca, planificat cu un buget de 45 milioane EURO, a ocupat primul loc în competiția pentru definirea specializării inteligente RIS3 în regiunea Nord-Vest. Scopul competiției a fost acela de a identifica specializarea inteligentă şi de a o sprijini pentru a fi implementată cu succes în perioada 2021-2027.

UBB va dezvolta o structură academică magnet – Plaforma UBB STEM+: InfoBioNano4Health -, în logica specializării inteligente, care să funcționeze ca o platformă cu posibilitatea de extindere în logica rețelelor (networks) în Cluj-Napoca, Transilvania, România și chiar la nivelul Uniunii Europene (UE). Platforma va fi integrată bidirecțional cu mediul socio-economic clujean, constituind un pol de competitivitate paneuropean, cu impact benefic la nivel local, regional, național și internațional. InfoBioNano4Health reprezintă domeniile în care UBB are avantaje competitive, confirmate prin poziționări foarte bune în rankingurile internaționale.

„UBB este unul dintre actorii academici din țară capabili nu doar să disemineze eficient cunoșterea generată de altii (prin educație de calitate) și să o utilizeze pragmatic (prin transfer creativ către societate/mediul socio-economic), ci și să genereze cunoaștere de excelență cu avantaje competitive. […] Prin acest proiect UBB va crea un pol academic cu anvergură paneuropeană focalizat pe InfoBioNano4Health, incluzând și industrii creative, cu impact pozitiv asupra competitivității Clujului, a Transilvaniei, a țării și a UE. INFO (ex. tehnologia informației/inteligența artificială-robotică/conectivitate «physical-cyber») este deja un brand pentru UBB, mediul academic clujean și oraș, BIONANO integrează inovativ științele vieții și cele ale naturii din UBB și cu alți actori academici din Cluj-Napoca, iar HEALTH, înțeles în sens larg (incluzând sănătatea mediului), este un alt brand al UBB și al mediului universitar clujean mai general”, afirmă rectorul UBB, prof. univ. dr. Daniel David.

Sursa: newsubb

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate