EVENIMENT
LIVE VIDEO. A doua zi de protest anti-Călin Georgescu și pentru democrație la Cluj
Un nou protest vizavi de Prefectura Cluj, împotriva candidatului independent Călin Georgescu, cel care a intrat de pe primul loc în turul 2 al alegerilor prezidențiale, are loc joi. Miercuri, 27 noiembrie, la o manifestare similară, s-au adunat peste 2500 de persoane.
Protestul este organizat de grupul independent ”Studenți pentru democrație”.
A doua zi de protest anti-Călin Georgescu și pentru democrație la Cluj
La acțiunea protest, anunțată pentru ora 19.00, s-au adunat deja peste 300 de persoane.
Și astăzi, protestatarii au venit cu steaguri ale Uniunii Europene, arătând că nu vor ca țara noastră să se izoleze. Se flurura și steagul României.
„Mai bine mort decăt fascist”, scrie pe o pancartă a unui protestatar, cu trimitere la unele delarații ale candidatului Călin Georgescu.
„Alertă, alertă, alertă anti-fascistă” și „Tinerii vă cer în cor nu votați un dictator”, strigă manifestanții adunați la Cluj, al căror număr continuă să crească.
„Când spunem o țară ca afară NU spunem Rusia”, sau „Luptăm pentru cei ce au murit pentru libertate”, „Copiii voștri sunt liberi” sau „Democrație sub asediu”, scrie pe alte pancarte ale celor aflați în stradă.
„Iubirea de țară nu e legionară”, sctigă acum cei aflați înstradă, printre se află și un tânăr cu steagul Ucrainei. Se stigă și „Legionaru’ de unde are banu’?”
„Pe 1 și 8 mergem la vot. Pentru că fiecare vot contează”, spun manifestanții care au început să scandeze „NU fascism, NU război, NU Georgescu-n turul II” și apoi „Apa este H2O”.
În fața Prefecturii Cluj, în jurul orei 20, erau peste 1.500 de persoane care manifestau pașnic.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
EVENIMENT
BEC va RENUMĂRA voturile din turul I al alegerilor prezidențiale până duminică, 1 Decembrie
Biroul Electoral Central – BEC a decis renumărarea voturilor pentru turul întâi de la alegerile prezidențiale până duminică la ora 22:00, a anunțat instituția într-un comunicat.
Cererea de renumărare a tuturor voturilor valabile și nule a vebnit joi din partea CCR.
BEC va RENUMĂRA voturile din turul I al alegerilor prezidențiale până duminică, 1 Decembrie
“În ședința din data de 28 noiembrie, Biroul Electoral Central pentru alegerea Președintelui României din anul 2024 a adoptat Decizia privind modul de soluționare a solicitării formulate de Curtea Constituțională a României prin adresa cu nr. 11197/28.11.2024, emisă în Dosarul nr. 3671F/2024, înregistrată la Biroul Electoral Central pentru alegerea Președintelui României din anul 2024 cu nr. 781C/BEC/P.R.2024/28.11.2024”, se arată în decizia BEC.
Potrivit comunicatului BEC, „Curtea Constituțională a României a dispus reverificarea și renumărarea tuturor buletinelor de vot cuprinzând voturile valabil exprimate și cele nule la alegerile
pentru funcția de Președinte al României din data de 24 noiembrie 2024, urmând ca rezultatele reverificării și renumărării să fie înaintate Curții”.
Voturile, renumărate la birourilor electorale județene
„Biroul Electoral Central pentru alegerea Președintelui României din anul 2024 (BEC) a decis că birourile electorale județene, Biroul electoral nr. 48 pentru secţiile de votare din străinătate și birourile electorale ale sectoarelor municipiului București preiau, în baza unui proces-verbal, buletinele de vot cuprinzând voturile valabil exprimate și cele nule rezultate în urma alegerilor pentru funcția de Președinte al României din data de 24 noiembrie 2024 de la tribunalul competent sau de la misiunile diplomatice și oficiile consulare, după caz”, se mai arată în comunicat.
Totodată, birourile electorale județene, Biroul electoral nr. 48 pentru secţiile de votare din străinătate și birourile electorale ale sectoarelor municipiului București desigilează sacii cuprinzând materialele electorale menționate, consemnează operațiunea de desigilare într-un proces-verbal și asigură verificarea și renumărarea tuturor buletinelor de vot cuprinzând voturile valabil exprimate și cele nule din cadrul secțiilor de votare din aria de competență a acestora, exprimate atât prin prezența alegătorului la secția de votare, cât și prin corespondență, unde este cazul, și comunică Biroului Electoral Central rezultatul acestor activități.
Versiunile scanate ale proceselor-verbale menționate se vor comunică Biroului Electoral Central până la 1 Decembrie
Materialele electorale aferente secțiilor de votare din țară sunt preluate, transportate și depozitate sub paza personalului structurilor Ministerului Afacerilor Interne. De asemenea, materialele electorale aferente secțiilor de votare din străinătate sunt preluate, transportate și depozitate, în regim de urgență, în țară, la Biroul electoral nr. 48 pentru secţiile de votare din străinătate, sub paza personalului structurilor Ministerului Afacerilor Interne și a personalului Ministerului Afacerilor Externe.
Rezultatul activităților menționate se consemnează pentru fiecare secție de votare într-un proces-verbal, iar pentru fiecare județ, pentru fiecare sector al municipiului București, pentru străinătate și pentru votul prin corespondență, după caz, se va întocmi un proces-verbal centralizator, se mai arată în comunicat.
De asemenea, „versiunile scanate ale proceselor-verbale menționate se vor comunică Biroului Electoral Central și statisticienilor din cadrul Biroului Electoral Central, prin e-mail, la data de 1 decembrie 2024 (n.r. „duminică”), ora 22:00, în timp ce versiunile originale ale proceselor-verbale se comunică BEC cel mai târziu la data de 3 decembrie 2024 (n.r. „marți”), ora 16:00”.
Foto: Arhivă
CLUJ24 TV
LIVE VIDEO. Primarul Emil Boc, despre campania electorală pentru parlamentare și despre Călin Georgescu (PE)
Primarul Emil Boc este invitat, joi seară, în direct de la ora 20, la podcastul Contraste de pe Cluj24, realizat de jurnalistul Florin Danciu.
Cluj24 vă prezintă LIVE principalele declarații ale primarului Emil Boc, la podcastul Contraste.
- Pe buzele tuturor românilor este ce se întâmplă cu turul II al alegerilor prezidențiale. Alegerile parlamentare sunt trecute cu vederea, deși Parlamenul este nucleul. Acum câteva minute am aflat că s-a dat decizia BEC în urma deciziei CCR de renumărare a voturilor din turul I. Am încercat mereu să mă detașez de calitatea de politician și să citesc prin grila Constituției aceste decizii.
- Am criticat dur scoaterea din cursă a d-nei Șoșoacă, fără să existe o sentință care să arate încălcări ale legilor statului român și l-am considerat un precedent extrem de grav. Ieri, la depunerea contestațiilor depuse împotriva d-lui Georgescu și cea depusă de dl Terheș, am spus că un candidat nu poate fi scos din competiția electorală pentru că mie nu îmi place, că nu îmi plac valorile lui, el trebuie respins prin vot. Contestația a și fost de altfel respinsă. A rămas însă contestația dl Terheș care spune că sunt nereguli în numărarea voturilor.
Despre renumărarea vourilor: „Cred că CCR acționează în liniile atributiilor sale”
- Legea spune la art. 146 lit. f că CCR veghează la procesul de alegere al presedintelui, supervizând cele două tururi de scrutin. CCR validează rezultatul fiecărui tur de scrutin. CCR anulează alegerile în cazul în care votarea a avut loc prin fraudă de natură să schimbe ordinea candidaților din turul II.
- CCR dacă nu era sesizată, nu intervenea deloc. Diferența față de d-na Șoșoacă la depunerea candidaturii este ca la dl. Georgescu nu a depus nimeni contestație. Dacă îi depunea, probabil că s-ar fi acționat in aceeasi logica. La fel, dacă nu ar fi existat aceste două cereri, Curtea ar fi mers la departe cu vot la turul II. A dispus numărarea tuturor voturilor și a celor nule. În 2009 s-a dispus doar numărarea voturilor nule. Este important de văzut de ce Curtea nu a dispus numărarea a voturilor doar în unele secții ci în toate. Aici, cred că CCR acționează în liniile atributiilor sale. BEC a mandatat cu câteva minute în urmă birourile electorale județene să renumere voturile și voturile nule și să le trimita la BEC. Ei au dispus că duminică, începând cu orele 22 trebuie sa se trimita rezultatele, după încheierea voturilor la parlamentare.
- Dacă se validează rezultatele, aleerile rămân în 8 decembrie, iar campania pentru turul II începe luni. Corectitudinea nu trebuie să deranjeze pe nimeni.
Ce spune primarul despre ascensiunea uimitoare a lui Gerogescu?
- Primul pas este să mergem la vot, să votăm Partidul Național Liberal pentru a asigura parcursul european și bunăstarea României.
- Am fost în campanie electorală în Cluj și nu l-am întâlnit în disc cu oamenii pe dl Georgescu. Fiicele mele mi-au atras atenția că este tot mai vizibil pe rețelele de socializare. Eu estimam că este un candidat independent la un 3-4%. Îl cunosc pentru că a fost propus în locul meu ca prim-ministru. Nu a fost propus de niciun partid, știu și eu ca și el de cine a fost propus, dar dacș el nu a divulgat, nu voi divulga nici eu. Era prezent atunci în tot felul de structuri.
- Explicația pentru mine se bazează pe trei elemente: vot ca reacție negativă la clasa politica din România. Spune, pe de o parte, atenție că sunteți rupți de realitățile noastre de zi cu zi, că nu sunteți sensibili la problemle noastre și aveți alte preocupări. Asta nu poate nega nimeni legat de rezultatul alegerilor de duminică. Nu au reușit politicienii să identifice problemele oamenilor și să le adreseze: prețurile ridicate, facturile, noi vorbeam de altceva.
Curentul suveranist, în ascensiune în Europa
- Este curentul suveranist la modă și în Europa, în jurul căruia în Parlamentul European s-a creat un cordon sanitar, pentru a-l ține sub control. El este foarte bun în a extrage problemele oamenilor, a le centraliza, dar soluțiile lor lipsesc. Este normal că atunci când administrezi țara nu poți mulțumi pe toată lumea. Curentele suveraniste încearcă să creeze impresia că putem singuri, în țărișoara noastră, pe cont propriu. Să latri naționalismul nu te ajută în ziua de mâine. Suveranismul e diferit de suveranitate, eu țin cu suveranitatea. Suveranismul înseamnă izolaâionism, adică noi și nimic altceva. Acum, și dl Gorgescu începe să retracteze multe dintre declarațiile anterior făcute. Dacă în NATO nu suntem, în UE nu suntem, cine ne mai asigură apărarea, avem noi capacitatea singuri să ne apărăm de Rusia, care când a avut ocazia a luat o halcă din țara noastră? NATO e o umbrelă mare, uriașă, să o păstrăm și să o facem mai bună, dar nu odată cu apa din covată să arunci și copilul. Izolarea înseamnă pericol de război, pierderi teritoriale, sărăcie.Toți votanții doresc binele acestei țări, dar trebuie văzut prin care modalitate este cel mai bine pentru România.
- Alt element este utilizarea Tik Tok la un nivel la care nu a mai fost până acum. E o premieră. Omul a votat, dar cum a fost omul determinat să voteze așa este de discutat. Nu sunt de acord cu interzicerea Tik Tok-ului, dar trebuie să le reglementăm și să ne asigurăm că acolo comunică oameni și nu roboți. A fost otrăvit acest medu online de boți și troli. Boții sunt roboți, sunt soft-uri. Când eu postez ceva, cu o țintă precisă el transmite un mesaj automat, bombardează la foc automat și împrăștie aceste mesaje. Trolii sunt oameni care au conturi false și de pe ele generează mesaje de susținere sau împotriva unor. Aș interzice utilizarea anonimă, trebuie asumat ce spui acolo, comunicarea să rămână între ființe umane.
- PNL s-a recuplat, aducând în fruntea partidului oameni conectațti cu oameni, primari și președinți de consiliu județeni. Ei sunt de la firul ierbii și sunt politicieni care s-au validat sub o formă sau alta în carieră.
Criza locuirii de la Cluj-Napoca
- Avem o criză a locuirii, este tot mai greu pentru un tânăr să aibă un loc pe care să îl poată numi casă. La Cluj, orașul fiind mai atractiv din multe puncte de vedere, a atras mai multă lume și a dus la o creștere a prețurilor. Nu dorim să coborâm calitatea vieții oamenilor, ci să oferim oportunități oamenilor.
- Sunt spații care nu mai sunt exploatate, cum a fost cazarma de pe 21 Decembrie, la fel în Someșeni, am făcut un cimitir. Sunt în afara Clujului terenuri și trebuie să stabilim să construim locuințe. Dacă sunt terenuri oricum ale statului, hai să le dedicăm construcției de case. Noi asigurăm utilitățile, apoi ANL să construiască locuințe pentru tineri. Unele pot fi date să își construiască tinerii care pot pe banii lor. Prin trei măsuri, poți deschide o piață de locuințe pentru tineri și oameni cu posibilități scăzute.
CMF 11240002
Să presupunem că luni, 9 decembrie, Călin Georgescu devine președintele României. Un președinte cel puțin ciudat și extrem de controversat, dar în Parlament partidele pro-europene, pro-atlantiste, democratice au posibilitatea să facă o largă coaliție ne-prezidențială pentru că, ce să vezi, noul președinte nu are un partid personal pe care să-l dirijeze de la Palatul Cotroceni.
Noua coaliție își poate impune ușor premierul și poate, la fel de lejer, să treacă un Guvern prin votul majorității. Un pas necesar și imediat este trecerea sub un real control parlamentar a serviciilor secrete, marota ultimilor 35 de ani de democrație șchioapă. Ați văzut, probabil, în documentarul RECORDER despre epoca Iohannis cum înalți demnitari se lamentau, speriați și derutați în fața microfonului, despre decizii și aprobări venite din „pădure”, de la generalii și coloneii din prea multele și absconsele servicii speciale. De unde atâta teamă, reținere și precauție din partea unor politicieni ajunși in funcții prin votul democratic al românilor?!
Trebuie o dată să se pună capăt obsesiei naționale conform căreia serviciile secrete controlează clasa politică! Pentru asta vor trebui organizate degrabă audieri ale mai marilor din servicii în Parlament, populate comisiile de control ale serviciilor cu politicieni serioși și identificat un mecanism de control real asupra acestora.
Asta se poate face fără probleme în actualul cadru constituțional, iar președintele poate fi îndepărtat elegant și în folosul națiunii, de la butoanele de manipulare ale acestor instituții.
Noua coaliție pro-europeană și pro-atlantistă poate trece apoi la pregătirea reformei constituționale. După 35 de ani de experiență democratică Constituția României trebuie actualizată, trebuie adusă în secolul 21. Larga coaliție se poate prezenta în fața națiunii cu propunerea de referendum constituțional, în urma căruia România poate deveni, de pildă, republică parlamentară, președintele având rol de reprezentare și de ultimă siguranță în situații excepționale: catastrofe, criză politică profundă, război etc. De restul trebilor se ocupă Parlamentul, în primul rând, Guvernul, Înalta Curte, Curtea Constituțională etc.
Reglementarea relației Guvern – CSM
În lumina experiențelor legate de funcționarea justiției va trebui reglementată relaţia dintre Guvern și Consiliul Superior al Magistraturii, reevaluate competențele Curții Constituționale și, poate, soluționarea revoltătoarei probleme a pensiilor speciale!
Schimbarea Constituției va trebui să permită, în sfârșit, reorganizarea administrativ-teritorială a României pentru a scăpa de sistemul ceaușist, greoi și anacronic al celor 40 de județe! Neapărat ar trebui reglementat și regimul referendumului. Ce însemnă aia consultativ? Dacă faci un referendum apoi rezultatul lui trebuie să fie literă de lege și se aplice de îndată! Acest act trebuie să fie solemn și nu un instrument electoral în mina potentaților vremelnici. Pentru consultarea poporului pe probleme mai puțin importante se pot face sondaje de opinie.
Cu alte cuvinte, clasa politică poate fi pusă la treabă în folosul națiunii. Președintele poate alege să fie parte sau nu la aceste reforme/corecturi ale arhitecturii statului. S-a văzut de pe vremea lui Băsescu că lucrurile, bune sau rele, se pot face în pofida voinței președintelui.
Atunci intervenția euro-atlantică l-a salvat de suspendare acum, în cazul ipoteticului Georgescu, nu va mai fi cazul. Nu mă aștept să aud asta din gura prea-mesianicului și sibilinicului Călin Georgescu. Dar aș vrea să aud asta din partea doamnei Lasconi pentru că altfel, în cazul unei victorii, mă aștept să umple Palatul Cotroceni cu membri USR, ușor disperați după putere, și care degrabă se vor dedulci în brațele coloneilor din servicii!
De ce au votat oamenii cu Georgescu
Înainte de a căuta explicații ale conspirațiilor pe TikTok trebuie să ne punem întrebarea fundamentală de ce au votat oamenii ăia cu Călin Georgescu? Poate că, de pildă, nu au avut de unde alege și le-au ieșit în cale mesajele ciudate, dar proaspete, ale unui candidat de care aproape nu auziseră.
Sunt convins că în partidele așa-zise mainstream, PSD, PNL, USR și UDMR, există destui politicieni maturi și competenți (e.g. Ilie Bolojan, noul lider liberal) care pot, fără probleme, izola politic și parlamentar un președinte ciudat și, eventual, necooperant.
Sunt bune mitingurile de protest ale tinerilor din marile orașe, dar cred că tot pe partidele centriste, cutremurate de votul din primul tur al prezidențialelor, va trebui sa ne bazăm. Centrul politic trebuie recuperat la votul de duminică, pentru că numai democrația parlamentară îi poate opri/limita pe cei doi aventurieri politici care asediază Palatul Cotroceni.
ECONOMIE
Votul din 1 decembrie este despre CONTINUAREA Programului de Reindustrializare, crucial pentru dezvoltarea României (PE)
Pentru ca România să-și continue ritmul de creștere economică este esențială continuarea procesului de reindustrializare al țării și a programelor destinate atât marii industrii, cât și IMM-urilor, promovate de PSD.
Datele europene și ale Institutului Național de Statistică arată că investițiile nete în economie din guvernarea PSD au atins, în primul semestru al anului 2024, un nivel istoric, de peste 80 de miliarde de lei și s-au concretizat într-o creștere de 4,8% a cifrei de afaceri din industrie, comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Este esențial ca, pentru a menține această creștere accelerată, PSD să continue planul de reindustrializare și în 2025-2028.
PSD alocă 1,5 miliarde de euro pentru marea industrie
Un Guvern fără PSD pune în pericol Planul de Reindustrializare al țării, care prevede un buget de 500 de milioane de euro și facilități fiscale pentru investiții strategice în industria prelucrătoare. De asemenea, s-ar pierde un miliard de euro alocați unei scheme de ajutor de stat pe o perioadă de 6 ani, prin care un număr estimat de 30 de companii din metalurgie și industria chimică urmează să fie susținute în procesul de reindustrializare prin decarbonizarea proceselor de producție și eficiență energetică.
Votul din 1 decembrie este despre CONTINUAREA Programului de Reindustrializare, crucial pentru dezvoltarea României (PE)
Economia ar avea de suferit deoarece obiectivele acestui plan sunt creșterea producției, reducerea deficitului comercial provenit din acest sector, dar și stimularea investițiilor pentru crearea locurilor de muncă în regiunile cu un PIB/locuitor sub media națională.
Sprijin activ și pentru întreprinderile mici și mijlocii
Schema de ajutor de stat IMM Plus, care a acoperit toate sectoarele esențiale ale economiei, a contribuit la dezvoltarea a 13.800 de firme, cu un buget de aproape 15 miliarde de lei. Aceste măsuri ale PSD au dus la creșterea PIB, dar și la majorarea numărului de angajați și, implicit, reducerea șomajului. Pentru ca această evoluție pozitivă să continue este nevoie intrarea PSD în noul guvern, iar investițiile masive și alocările bugetare consistente pentru antreprenorii români să devină o constantă.
CMF 11240017