EVENIMENT
663 milioane de lei pentru drumul de legătură Tureni – A3. Guvernul așteaptă propuneri la proiect timp de o săptămână
Guvernul României dorește să promoveze proiectul de investiții care va lega Tureniul de Autostrada Transilvania, printr-o șosea expres de 5 km, realizabilă în 18 luni. Costul lucrării se ridică la 663 milioane de lei.
Guvernul așteaptă sugestii de la cetățeni până la data de 20.06.2022.
Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:
bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;
bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.
Traseul sub-traversează autostrada A3 pe sub pasajul existent al autostrăzii, intersectează drumul județean DJ 103Z, câteva drumuri agricole/vicinale, unele necesitând restabilirea traseului, și traversează râul Valea Racilor printr-un viaduct.
Între km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste râul Negroteasa, care se va devia pe o lungime de 1033 m.
Drumul expres intersectează drumul național DN 1 la km 457+750 unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare – ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o banda pe sens:
Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj – lungime = 756 m;
Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3 – lungime = 833 m;
Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda – lungime = 548 m;
Nod DN 1 – Bretea Turda – A3 – lungime = 612 m.
Lungimea totală a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 km.
Datorită configurației dificile a terenului existent din zona intersecției Drumului expres cu drumul național DN1 – care are o viteză de proiectare inferioară și este format dintr-o succesiune de curbe de sensuri contrare, se prevede corectarea traseului drumului național prin devierea acestuia pe partea stânga în sensul kilometrajului cu reamenajare pe tronsonul km 456+780 – km 458+235, în lungime de 1.455 m.
Suprafața totală a terenului care se estimează a fi ocupată de lucrări este de 82,624 ha.
Profilul longitudinal
Profilul longitudinal este amenajat cu elemente geometrice corespunzător vitezei de proiectare de 100 km/h. Declivitatile au valori cuprinse între 1,00 % și 3,90 %.
Dotările Drumului Expres
Punct de sprijin pentru întreţinere – este amplasat în zona nodului rutier cu autostrada A3 între bretelele Gilău – Tureni, repsectiv Tureni – Turda. În cadrul punctul de sprijin pentru întreținere au fost prevăzute următoarele dotari: clădire operațională, care va adăposti zona de supraveghere și monitorizare, spaţii administrative pentru birouri, zone tehnice, vestiare, grupuri sanitare şi zona de cazare pentru personalul de intervenţie; cabină pază, dotări pentru controlarea accesului în incintă; depozit de sare, stație de clorurare și zonă de depozitare; padoc; stație epurare, separator grasimi, cameră grupuri pompare, platformă gunoi, post trafo, staţie pompare spălare, rezervoare apă, rampă de spalare a utilajelor; platforme pentru parcarea şi staţionarea autovehiculelor şi a utilajelor.
Utilităţile prevăzute în cadrul punctului de sprijin: alimentare cu apă; canalizare menajeră şi pluvială; instalaţii electrice şi de iluminat perimetral; sistem de încălzire.
Accesul în Punctul de sprijin pentru întreținere se va realiza printr-un drum de acces, care se va conecta la Breteaua Gilău-Tureni în zona km 0+850, stânga din şi la Breteaua Tureni-Turda în zona km 0+600, stânga.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






