Connect with us

EDUCATIE

Concurs de rezidențiat la medicină, medicină dentară și farmacie. Care sunt condițiile de organizare

Publicat


evaluare nationala

În data de 15 noiembrie, Ministerul Sănătăţii organizează concurs de intrare în rezidenţiat pe post şi rezidenţiat pe loc în domeniile medicină, medicină dentară şi farmacie, iar examenul se desfăşoară în centrele universitare Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Târgu Mureş şi Timişoara, potrivit unui ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial.

S-au stabilit specialităţile deficitare pentru care se organizează rezidenţiat pe post în spitale clinice cu secţii clinice universitare, institute sau centre medicale clinice în sesiunea din 15 noiembrie:
anestezie şi terapie intensivă, boli infecţioase, cardiologie pediatrică, chirurgie cardiovasculară, chirurgie pediatrică, chirurgie toracică, chirurgie vasculară, epidemiologie, expertiză medicală a capacităţii de muncă,
gastroenterologie pediatrică, hematologie, igienă, medicină nucleară, medicină de urgenţă, medicină de laborator, microbiologie medicală, nefrologie pediatrică, neonatologie, neurologie pediatrică, oncologie medicală, ortopedie pediatrică, oncologie şi hematologie pediatrică, pediatrie, pneumologie, pneumologie pediatrică, radiologie-imagistică medicală, radioterapie şi sănătate publică şi management.

Cuantumul taxei de participare la concursul de rezidenţiat pe post şi pe loc în medicină, medicină dentară şi farmacie este de 500 lei/participant, se precizează într-un alt ordin publicat în Monitorul Oficial.

Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului:

Concursul se desfăşoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări pentru fiecare domeniu, identice pentru toate centrele universitare în care se organizează concursul, pe o durată de 4 ore.

Alegerea unui loc sau post este condiţionată de obţinerea unui punctaj minim de promovare de 60% din punctajul maxim realizat la nivel naţional pentru cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.

Ocuparea locurilor/ posturilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, în limita locurilor/ posturilor publicate la concurs, alcătuindu-se o singură clasificare naţională pentru fiecare domeniu.

Medicii, medicii dentişti/ medicii stomatologi şi farmaciştii care devin rezidenţi pe locuri încheie un contract individual de muncă pe perioada determinată, egală cu durata rezidenţiatului, cu unitatea sanitară la care au fost repartizate locurile pentru rezidenţiat, iar cei care devin rezidenţi pe post încheie contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică ce a publicat postul respectiv.

Înscrierile pentru concurs se fac prin direcţiile de sănătate publică, respectiv prin ministerele cu reţea sanitară proprie.

Dosarele de concurs vor fi depuse exclusiv prin poştă sau servicii de curierat, cu confirmare de primire, în perioada 8 – 20 octombrie, inclusiv data poştei.

Reguli sanitare şi de protecţie, în contextul pandemiei de COVID-19, care trebuie respectate:

Organizatorii asigură materialele de igienă şi de protecţie sanitară necesare atât pentru candidaţi, cât şi pentru personalul implicat în organizarea concursului, precum şi respectarea măsurilor igienico-sanitare. Totodată, asigură aerisirea sălilor de concurs înainte de a permite intrarea candidaţilor.

La intrarea în clădirea de concurs, candidaţilor le va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depăşească 37,3 grade C) de către cadrul medical care va asigura asistenţa medicală pe întreaga durată a desfăşurării activităţilor. Candidaţii a căror temperatură depăşeşte 37,3 grade C vor fi conduşi de şeful de clădire pe un traseu separat în sala de rezervă special destinată acestor candidaţi. Pentru fiecare corp de clădire se va stabili minimum o sală de rezervă pentru fiecare domeniu de concurs din clădirea respectivă.

Intrările/ ieşirile, precum şi sensul de deplasare pe coridoare către sălile de concurs şi toalete sunt stabilite de organizator şi sunt semnalizate corespunzător, urmând a fi dezinfectate în mod regulat.

„Masca va fi purtată de candidaţi şi supraveghetori pe toată durata concursului”

Începând cu ora 8,30, candidaţii pot intra în sala în care au fost repartizaţi. La intrare candidaţii au obligaţia de a purta mască medicală; în cazul în care nu deţin acest dispozitiv, vor primi din partea organizatorilor o mască medicală la intrarea în clădirea de concurs şi se legitimează în faţa şefului de sală cu buletinul/ cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiţi în sala de concurs.

Masca va fi purtată de candidaţi şi supraveghetori/ şeful de sală pe toată durata concursului până la părăsirea clădirii unde au fost repartizaţi. Supraveghetorii şi şefii de sală vor purta şi mănuşi chirurgicale.

Din motive de securitate epidemiologică, candidaţii nu se pot strânge în grupuri mai mari de 3 persoane.

Candidaţii sunt aşezaţi în sală în ordine alfabetică, cu excepţia perechilor soţ-soţie, fraţi-surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării din concurs, să semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a putea fi aşezaţi separat.

Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât să rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi, respectând distanţa de securitate epidemiologică (minimum un metru).

În timpul concursului candidaţii nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare.

„În ziua concursului (…) site-urile oficiale ale universităţilor de medicină şi farmacie îşi pot suspenda activitatea”

‘Candidaţii îşi vor strânge părul astfel încât urechile să fie vizibile, iar cei ce poartă proteze auditive sunt rugaţi să le scoată pe perioada celor 4 ore de concurs, pentru a se evita suspiciunea de transmitere a informaţiilor prin radiorecepţie. Orice abatere (comunicare între candidaţi, copiere, păstrarea asupra candidatului în timpul concursului a oricărei aparaturi de transmisie, înşelăciune asupra identităţii) este socotită fraudă şi se sancţionează cu eliminarea din concurs.

Din motive de securitate cibernetică, în ziua concursului, în intervalul orar 10,00 – 14,00, site-urile oficiale ale universităţilor de medicină şi farmacie îşi pot suspenda activitatea.

Grilele cu răspunsurile corecte sunt transmise din sediul securizat către comisiile locale de rezidenţiat, după ora 13,00, în ziua concursului, în format electronic securizat. Comisiile locale de rezidenţiat multiplică grilele cu răspunsurile corecte, le sigilează în plicuri corespunzătoare fiecărei săli de concurs şi le distribuie în sălile de concurs prin delegaţi însoţiţi de personal de pază (2 – 3 persoane pentru fiecare corp de clădire). Plicul este înmânat şefului de sală de către delegaţi după minimum 15 minute de la expirarea celor 4 ore de concurs şi după predarea de către toţi candidaţii din sala respectivă a grilelor pentru corectat.

Eventualele contestaţii privind răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi până la ora 16,00 în data de 16 noiembrie, se menţionează în metodologie. Acestea se depun la sediul comisiei locale de concurs anunţat pe site-ul universităţii de medicină şi farmacie unde a fost susţinut concursul, numai prin poştă electronică sau fax. Nu se pot depune contestaţii privind corectarea manuală a grilelor de concurs. Grupurile de specialişti analizează contestaţiile depuse şi comunică răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere.

Alegerea posturilor

Alegerea locurilor/ posturilor în specialitate şi a centrelor de pregătire se face prin teleconferinţă, pe baza punctajului şi a clasificărilor anunţate, în 3 zile consecutive, stabilite de comun acord între Ministerul Sănătăţii şi instituţiile de învăţământ superior cu profil medical acreditate, în intervalul orar 9,00 – 19,00.

Candidaţii se vor putea prezenta în unul dintre centrele universitare: Arad, Braşov, Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara. Dacă repartiţia nu se finalizează în prima zi, respectiv în cea de a doua zi, va continua în ziua următoare, în acelaşi interval orar, sau, după caz, până la epuizarea locurilor/ posturilor publicate la concurs sau a candidaţilor care au drept de a alege loc/ post.

Sursa: Monitorul Oficial


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EDUCATIE

Băiat de la CASA de COPII, admis la DOUĂ facultăţi. Clujeanul silitor este Gheorghe Raus

Publicat

Un băiat de la o casă de tip familial din Gherla a fost admis la două facultăţi clujene. Direcţia Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Cluj îl felicită.

„Azi este o zi extrem de importantă pentru tânărul beneficiar Raus Gheorghe din cadrul UTF Gherla!💙

Ghiță, așa cum îi spun apropiații, a fost un elev extrem de silitor, perseverent și dornic de cunoaștere pe parcursul celor 12 ani de școală. După ce a depus maximă străduință și a obținut rezultate deosebite la bacalaureat,  a fost admis la 2 facultăți importante din cadrul UBB Cluj (FSEGA și Sociologie și Asistență Socială), pe locurile fără taxă.

Felicitări, Ghiță! 👏👏👏 Ai demonstrat că numai învăţând și muncind poti reusi in viata. Suntem foarte mândri de tine, ne-ai făcut o mare bucurie!😊

De azi ești student la UBB Cluj- Facultatea de Sociologie și Asistență Socială, specializarea Resurse Umane. Să ai succes deplin în noua etapă a vieții, să rămâi același tânăr bun și intelept, și să continui să înveți cu aceeași determinare pentru a-ți atinge visul!😇”, se arată în mesajul DGASPC Cluj.

Citește mai departe

Clujul de altădată

BCU şi Sf. Gheorghe la ÎNCEPUTURI. Cea mai MARE bibliotecă din Cluj şi Transilvania. Ziua cărţilor vechi

Publicat

O imagine (arhiva Cluj24) de la începuturile actualei Biblioteci Centrale Universitare (BCU) din Cluj-Napoca. Pe vremea aceea, probabil în jurul anului 1910, statuia Sf. Gheorghe era lângă BCU. Statuia este vizibilă în dreapta imaginii. Ilustrata din imagine a fost tipărită în limba maghiară, dar a fost imprimată ulterior, în relief, mecanic, vizibil pe partea opusă, un supra tipar în limba română. Astăzi este şi Ziua Internaţională a Cărţilor Vechi.

Peste 4 milioane de volume

Poate la concurenţă cu Biblioteca Academiei, filiala Cluj, la Biblioteca Centrală Universitară (BCU) din Cluj se găsesc printre cele mai valoroase cărţi care s-au scris vreodată în limba română. Şi cele mai vechi.

„Avem multe cărţi vechi. Printre cele mai vechi în limba română sunt tipăriturile diaconului Coresi. Avem Noul Testament de la Bălgrad, primul nou testament tipărit în limba română. Avem Biblia de la Bucureşti, prima Biblie tipărită în limba română. Biblia de la Blaj”, spune, pentru cluj24, bibliotecarul Călin Cira de la BCU.

Diaconul Coresi a fost editorul primelor cărţi tipărite în limba română, la mijocul anilor 1500.

În prezent, la BCU Cluj sunt circa 4.000.000 de volume.

Istoric BCU

O dată cu înfiinţarea Universității din Cluj (1872) este creată și Biblioteca Universitară. Biblioteca  Muzeului Ardelean pune la dispoziția Universității, printr-un contract semnat la 29 august 1872, toate colecţiile sale de cărți, documente şi manuscrise. Ulterior, va intra în posesia bibliotecii şi colecţia de publicații a Arhivei guberniale, fondul bibliotecii Institutului Medico-Chirurgical, precum şi biblioteca istoricului Joseph Benigni. La început, biblioteca a funcţionat în diverse spații, mutându-se în noua clădire a Universităţii abia în toamna anului 1895. Primul director al bibliotecii a fost istoricul şi bibliograful Szabó Károly.

1906 – 1907. Proiectul de ridicare a noii clădiri a Bibliotecii Universitare demarează în data de 14 iunie 1906, atunci când se întrunește Comisia de construcții a Bibliotecii. Directorul bibliotecii, istoricul literar Erdélyi Pál se va ocupa de finalizarea proiectului.

Noua clădire de pe Strada Clinicilor nr. 2 va fi inaugurată oficial în data de 18 mai 1909, deși câteva părți din proiectul de execuție au fost abandonate din cauza dificultăților de finanțare, fiind realizate abia între anii 1931-1934.

O dată cu Decretul Regal care decide transformarea Universității maghiare din Cluj în Universitate românească are loc și reorganizarea Bibliotecii Universitare.

În acest context director al Bibliotecii Universitare devine filologul Eugen Barbul.

1 februarie 1920. Regele Ferdinand I al României și Regina Maria, împreună cu importanți membri ai guvernului român vizitează biblioteca.

Instituţia primește numele de Biblioteca Universităţii „Ferdinand I”.

Sfântul Gheorghe de Cluj

Statuia Sfântului Gheorghe, reprezentat omorând balaurul, este o copie a Statuii similare din Praga. Originalul a fost realizat de meșterii clujeni Martin și Gheorghe, la sfârșitul Evului Mediu. Copia a fost realizată în anul 1904 de sculptorul József Róna. Postamentul a fost realizat de Kálmán Lux (1880-1961).

Statuia a fost amplasată la Cluj în jurul anului 1904. Inițial, în „Piața Sf. Gheorghe” (redenumită în perioada comunistă în „Piața Gheorghe Sion”, apoi în „Piața Păcii”, în prezent „Piața Lucian Blaga”), în fața BCU.

În anul 1960, statuia a fost mutată în mica piață din fața Bisericii Reformate Calvine de pe str. Kogălniceanu 21. Acolo se află şi acum.

(MaAv)

Citește mai departe

EDUCATIE

Absolvenții UBB, primă de instalare de 12.500 de lei. Sunt sprijiniți pentru integrarea în piața muncii

Publicat

De

Universitatea ”Babeș-Bolyai” (UBB) Cluj-Napoca, prin Centrul de Carieră, Orientare Profesională și Alumni, în parteneriat cu Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), derulează un proiect destinat sprijinirii absolvenților universităților, pentru a-i ajuta în găsirea locului de muncă potrivit.

Absolvenții UBB care vor să intre în acest program sunt invitați să se înscrie în baza de date, iar după angajare vor beneficia de o primă de inserție în valoare de 1.500 de lei; primă de activare, a cărei valoare este de 1.000 de lei; primă de instalare care ajunge la suma de 12.500 de lei; prima de încadrare în valoare de maximum 55 de lei / zi.

Absolvenții care vor fi incluși în programul derulat în parteneriat de UBB și ANOFM vor beneficia de informare și consiliere pentru a ști care sunt șansele lor de angajare în funcție de studiile/calificările și experiența pe care le au și vor putea participa la cursuri de formare profesională.

Pentru a fi incluși în program, absolvenții UBB sunt invitați să contacteze experții Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Cluj (AJOFM), la numărul de telefon 0771363815 și să solicite înregistrarea în baza de date.

Despre UBB

Cu o tradiție academică de 440 de ani, UBB face parte din galeria universităților de prestigiu și de referință din România, fiind astăzi adesea cea mai bine poziționată în România în rankingurile universitare globale și pe domenii, de cinci ani aflându-se pe prima poziție în țară în Metarankingul Universitar care sumarizează rankingurile internaționale majore ale universităților.

Recent, în urma auditului internațional QS STAR, UBB a fost confirmată ca o universitate ”world-class” (QS*****), iar din 2020 UBB a fost acceptată în GUILD, organizația unora din cele mai prestigioase universități europene “world-class/research-intensive”.

 

Citește mai departe

EDUCATIE

11 note de 10 la titularizare la CLUJ. Peste 54% dintre candidați au obținut note între 7 și 9,99

Publicat

De

bacalaureat

Clujul se află în top imediat după București la numărul de note de 10 obșinute de cadrele didactice care au susținut proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar, – sesiunea 2021.

Astfel, înainte de înregistrarea și rezolvarea contestațiilor, 11 cadre didactice din județul Cluj au obținut nota 10. Cele mai multe note maxime la examenul scris au fost obținute în București – 13.

Rezultalele au fost publicate astăzi de Ministerul Educației. Înainte de contestații, în județul Cluj, 54,6% dintre candidați au obșinut note între 7 și 9,99 la examenul scris, ceea ce le permite să fie titularizați în învățământ.

De asemenea, 46,9% dintre cei care au obținut note între 7 și 10 sunt absolvenți din anul curent.

Rata notelor peste 7, mai mică decât anul trecut

Potrivit Ministerului Educației, rata notelor peste 7 obținute de candidații care au susținut proba scrisă este de 44,47%, în scădere față de rezultatele consemnate în ultimii patru ani: 58,66% în 2020, 46,86% în 2019, 47,40% în 2018, respectiv 45,73% în 2017.

Procentul notelor între 5 și 7 este de 35,49%, în creștere comparativ cu anul trecut, când a fost de 27,23%.

Din promoția curentă 40,63% dintre candidați au obținut note peste 7, față de 58,38% în 2020, 46,79% în 2019, 46,83% în 2018, respectiv 43,07% în 2017.

130 de note maxime la nivel național

130 de candidați au obținut nota 10, iar 11.014 candidați au obținut note între 7 și 9,99.

La proba scrisă din cadrul concursului național pentru ocuparea posturilor didactice din învățământul preuniversitar s-au prezentat 27.301 candidați din totalul de 34.120 de candidați înscriși.

În centrele de evaluare au fost notate 25.059 de lucrări, întrucât 2.193 de candidați s-au retras din concurs din motive personale sau medicale, în conformitate cu prevederile metodologiei, 8 candidați au fost eliminați, iar lucrările a 41 de candidați au fost anulate din motive legate de nerespectarea metodologiei.

Candidații eliminați pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu vor fi repartizați pe posturi didactice în anul școlar 2021-2022.

Contestații și repartizare

Contestațiile pot fi depuse la sediile inspectoratelor școlare județene sau se transmit prin mijloace electronice, în 27 iulie, până la ora 21:00, respectiv 28 iulie, până la ora 12:00.

Contestaţiile pot fi transmise si prin e-mail, după afişarea rezultatelor, până în data de 28 iulie, ora 12:00. Rezultatele finale se afișează în data de 3 august la sediile inspectoratelor școlare județene și pe site.

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7, iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci).

Proba practică și inspecția la clasă au fost eliminate pentru anul în curs prin OUG nr. 70/2020, aprobată prin Legea nr. 179/2020, cu modificările şi completările ulterioare.

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în intervalul 4 – 5 august.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

    Publicitate
    Publicitate