Connect with us

EDUCATIE

Concurs de rezidențiat la medicină, medicină dentară și farmacie. Care sunt condițiile de organizare

Publicat


În data de 15 noiembrie, Ministerul Sănătăţii organizează concurs de intrare în rezidenţiat pe post şi rezidenţiat pe loc în domeniile medicină, medicină dentară şi farmacie, iar examenul se desfăşoară în centrele universitare Bucureşti, Cluj-Napoca, Craiova, Iaşi, Târgu Mureş şi Timişoara, potrivit unui ordin de ministru publicat în Monitorul Oficial.

S-au stabilit specialităţile deficitare pentru care se organizează rezidenţiat pe post în spitale clinice cu secţii clinice universitare, institute sau centre medicale clinice în sesiunea din 15 noiembrie:
anestezie şi terapie intensivă, boli infecţioase, cardiologie pediatrică, chirurgie cardiovasculară, chirurgie pediatrică, chirurgie toracică, chirurgie vasculară, epidemiologie, expertiză medicală a capacităţii de muncă,
gastroenterologie pediatrică, hematologie, igienă, medicină nucleară, medicină de urgenţă, medicină de laborator, microbiologie medicală, nefrologie pediatrică, neonatologie, neurologie pediatrică, oncologie medicală, ortopedie pediatrică, oncologie şi hematologie pediatrică, pediatrie, pneumologie, pneumologie pediatrică, radiologie-imagistică medicală, radioterapie şi sănătate publică şi management.

Cuantumul taxei de participare la concursul de rezidenţiat pe post şi pe loc în medicină, medicină dentară şi farmacie este de 500 lei/participant, se precizează într-un alt ordin publicat în Monitorul Oficial.

Metodologia de organizare şi desfăşurare a concursului:

Concursul se desfăşoară sub formă de test-grilă cu 200 de întrebări pentru fiecare domeniu, identice pentru toate centrele universitare în care se organizează concursul, pe o durată de 4 ore.

Alegerea unui loc sau post este condiţionată de obţinerea unui punctaj minim de promovare de 60% din punctajul maxim realizat la nivel naţional pentru cele 200 de întrebări pentru fiecare domeniu.

Ocuparea locurilor/ posturilor în specialitate se face în ordinea punctajului de promovare obţinut, în limita locurilor/ posturilor publicate la concurs, alcătuindu-se o singură clasificare naţională pentru fiecare domeniu.

Medicii, medicii dentişti/ medicii stomatologi şi farmaciştii care devin rezidenţi pe locuri încheie un contract individual de muncă pe perioada determinată, egală cu durata rezidenţiatului, cu unitatea sanitară la care au fost repartizate locurile pentru rezidenţiat, iar cei care devin rezidenţi pe post încheie contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată cu unitatea sanitară publică ce a publicat postul respectiv.

Înscrierile pentru concurs se fac prin direcţiile de sănătate publică, respectiv prin ministerele cu reţea sanitară proprie.

Dosarele de concurs vor fi depuse exclusiv prin poştă sau servicii de curierat, cu confirmare de primire, în perioada 8 – 20 octombrie, inclusiv data poştei.

Reguli sanitare şi de protecţie, în contextul pandemiei de COVID-19, care trebuie respectate:

Organizatorii asigură materialele de igienă şi de protecţie sanitară necesare atât pentru candidaţi, cât şi pentru personalul implicat în organizarea concursului, precum şi respectarea măsurilor igienico-sanitare. Totodată, asigură aerisirea sălilor de concurs înainte de a permite intrarea candidaţilor.

La intrarea în clădirea de concurs, candidaţilor le va fi măsurată temperatura (care nu trebuie să depăşească 37,3 grade C) de către cadrul medical care va asigura asistenţa medicală pe întreaga durată a desfăşurării activităţilor. Candidaţii a căror temperatură depăşeşte 37,3 grade C vor fi conduşi de şeful de clădire pe un traseu separat în sala de rezervă special destinată acestor candidaţi. Pentru fiecare corp de clădire se va stabili minimum o sală de rezervă pentru fiecare domeniu de concurs din clădirea respectivă.

Intrările/ ieşirile, precum şi sensul de deplasare pe coridoare către sălile de concurs şi toalete sunt stabilite de organizator şi sunt semnalizate corespunzător, urmând a fi dezinfectate în mod regulat.

„Masca va fi purtată de candidaţi şi supraveghetori pe toată durata concursului”

Începând cu ora 8,30, candidaţii pot intra în sala în care au fost repartizaţi. La intrare candidaţii au obligaţia de a purta mască medicală; în cazul în care nu deţin acest dispozitiv, vor primi din partea organizatorilor o mască medicală la intrarea în clădirea de concurs şi se legitimează în faţa şefului de sală cu buletinul/ cartea de identitate sau paşaportul, documente ce trebuie să fie în termen de valabilitate. Cei fără un astfel de document valabil nu sunt primiţi în sala de concurs.

Masca va fi purtată de candidaţi şi supraveghetori/ şeful de sală pe toată durata concursului până la părăsirea clădirii unde au fost repartizaţi. Supraveghetorii şi şefii de sală vor purta şi mănuşi chirurgicale.

Din motive de securitate epidemiologică, candidaţii nu se pot strânge în grupuri mai mari de 3 persoane.

Candidaţii sunt aşezaţi în sală în ordine alfabetică, cu excepţia perechilor soţ-soţie, fraţi-surori, care au obligaţia, sub sancţiunea anulării lucrării şi eliminării din concurs, să semnaleze şefului de sală aceste situaţii, pentru a putea fi aşezaţi separat.

Candidaţii sunt aşezaţi în sală în aşa fel încât să rămână cel puţin un loc liber între 2 candidaţi, respectând distanţa de securitate epidemiologică (minimum un metru).

În timpul concursului candidaţii nu au voie să consulte niciun fel de materiale, să discute cu ceilalţi candidaţi, să copieze sau să aibă asupra lor aparatură electronică de comunicare.

„În ziua concursului (…) site-urile oficiale ale universităţilor de medicină şi farmacie îşi pot suspenda activitatea”

‘Candidaţii îşi vor strânge părul astfel încât urechile să fie vizibile, iar cei ce poartă proteze auditive sunt rugaţi să le scoată pe perioada celor 4 ore de concurs, pentru a se evita suspiciunea de transmitere a informaţiilor prin radiorecepţie. Orice abatere (comunicare între candidaţi, copiere, păstrarea asupra candidatului în timpul concursului a oricărei aparaturi de transmisie, înşelăciune asupra identităţii) este socotită fraudă şi se sancţionează cu eliminarea din concurs.

Din motive de securitate cibernetică, în ziua concursului, în intervalul orar 10,00 – 14,00, site-urile oficiale ale universităţilor de medicină şi farmacie îşi pot suspenda activitatea.

Grilele cu răspunsurile corecte sunt transmise din sediul securizat către comisiile locale de rezidenţiat, după ora 13,00, în ziua concursului, în format electronic securizat. Comisiile locale de rezidenţiat multiplică grilele cu răspunsurile corecte, le sigilează în plicuri corespunzătoare fiecărei săli de concurs şi le distribuie în sălile de concurs prin delegaţi însoţiţi de personal de pază (2 – 3 persoane pentru fiecare corp de clădire). Plicul este înmânat şefului de sală de către delegaţi după minimum 15 minute de la expirarea celor 4 ore de concurs şi după predarea de către toţi candidaţii din sala respectivă a grilelor pentru corectat.

Eventualele contestaţii privind răspunsurile corecte sunt depuse de candidaţi până la ora 16,00 în data de 16 noiembrie, se menţionează în metodologie. Acestea se depun la sediul comisiei locale de concurs anunţat pe site-ul universităţii de medicină şi farmacie unde a fost susţinut concursul, numai prin poştă electronică sau fax. Nu se pot depune contestaţii privind corectarea manuală a grilelor de concurs. Grupurile de specialişti analizează contestaţiile depuse şi comunică răspunsurile corecte rămase definitive, în termen de 48 de ore de la expirarea termenului de depunere.

Alegerea posturilor

Alegerea locurilor/ posturilor în specialitate şi a centrelor de pregătire se face prin teleconferinţă, pe baza punctajului şi a clasificărilor anunţate, în 3 zile consecutive, stabilite de comun acord între Ministerul Sănătăţii şi instituţiile de învăţământ superior cu profil medical acreditate, în intervalul orar 9,00 – 19,00.

Candidaţii se vor putea prezenta în unul dintre centrele universitare: Arad, Braşov, Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Sibiu, Târgu Mureş sau Timişoara. Dacă repartiţia nu se finalizează în prima zi, respectiv în cea de a doua zi, va continua în ziua următoare, în acelaşi interval orar, sau, după caz, până la epuizarea locurilor/ posturilor publicate la concurs sau a candidaţilor care au drept de a alege loc/ post.

Sursa: Monitorul Oficial



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

POLITICA

Marius Lulea (AUR) către guvernul PSD-PNL: Nu mai UMILIȚI fermierii

Publicat

marius lulea

Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, a criticat soluția propusă de ministrul agriculturii, Florin Barbu, prin care ministerul să intervină cu un mecanism prin care să le fie amânate ratele la bănci o anumită perioadă fermierilor.

Marius Lulea consideră că, prin această măsură, datoria fermierilor va crește, subliniind că Guvernul dovedește că ține tot cu băncile, nu cu fermierii.

Marius Lulea (AUR) către guvernul PSD-PNL: Nu mai UMILIȚI fermierii

„Incredibil, sunt revoltat. Soluția guvernului la secetă este ca băncile să amâne plata ratelor fermierilor, adică să le crească datoria, astfel încât să nu mai iasă niciodată din ea. Dar ce, la anul vor obține de două ori mai mulți bani? Eu nu cred.

Soluția este una singură: ajutor de stat care să acopere pierderile și care să acopere toate costurile, inclusiv cele de creditare și forța de muncă.

Nu mai umiliți fermierii! Voi ați distrus sistemele de irigații și acum veniți cu propuneri în bătaie de joc? Deci tot cu băncile ține guvernul, nu cu fermierii”, a declarat Marius Lulea, prim-vicepreședintele AUR.

Citește mai departe

POLITICA

George Simion (AUR): Cerem românilor pentru realizarea PLANULUI SIMION un vot la alegerile parlamentare și prezidențiale

Publicat

Președintele AUR, George Simion, candidat la alegerile prezidențiale din acest an, a inaugurat luni, 22 iulie, sediul central de campanie. Acesta a ales drept locație Magazinul București. Cu ocazia inaugurării sediului de campanie, sute de persoane interesate de propunerile lansate de liderul AUR, privind locuințele la prețuri accesibile și refinanțarea creditelor imobiliare existente, cu implicarea statului, au fost prezente pentru a semna contractele de înscriere în program.

„Generația mea nu își mai permite o locuință, trebuie să se adreseze la bănci, să își facă rate cei care sunt eligibili, 33% din populația României este sub pragul sărăciei, nu sunt eligibili la bănci.

Lucrul acesta (n.r. Planul SIMION) este fezabil atâta timp cât statul se implică, asigurând terenurile și asigurând utilitățile și infrastructura. Firmele de utilități să tragă cele necesare, de la apă și curent, și infrastructura care ține de primării – drumuri de acces și așa mai departe – ajungem la un preț pe metru pătrat desfășurat de 500 de euro metru pătrat până la 600 de euro metru pătrat. Îi invit și pe
cei care cred că acest program nu este fezabil să vorbească cu constructorii”, a spus George Simion.

Locuințe de 35.000 de euro

Liderul AUR a adăugat că, prin măsurile privind locuințele de la 35.000 de euro, „rezolvăm mai multe probleme, cum ar fi imobilele care sunt cu risc seismic, familiile cu mai mulți copii care nu au unde să se mute și nu își permit să facă copii, multe cupluri de vârsta mea și românii din diaspora care s-ar întoarce acasă dacă ar avea o proprietate aici”.

George Simion a mai declarat că, pentru implementarea măsurilor din Planul SIMION, „avem nevoie de Parlament și Guvern, avem alegerile împreună – 24 noiembrie, 1 decembrie, 8 decembrie – și cerem românilor pentru realizarea acestui plan un vot la alegerile parlamentare și prezidențiale. Avem 200 de măsuri, una dintre măsuri este cea care vizează spațiul locativ”.

Bani sunt

Întrebat de unde va avea bani statul român pentru a susține măsurile din Planul SIMION, liderul AUR a răspuns: „de unde a avut bani și pentru scutul Patriot și pentru un milion de doze de vaccin și de unde are bani să cumpere mini-reactoare nucleare.

Toți banii aceștia sunt pur și simplu trimiși în străinătate și nu se mai întorc înapoi. Noi vrem să investim în piața forței de muncă locală, vrem să investim în materiale de construcții din care marea majoritate sunt cumpărate de aici, din
România. De fapt, cel mai mare avantaj al acestui program de construcții de locuințe este faptul că banii rămân în țară și repornim economia românească”.

Persoanele interesate să se înscrie în PLANUL SIMION vor putea semna contractul de înscriere zilnic la sediul de campanie de la Magazinul București (Bld. Ion C. Brătianu, Nr. 36) între orele 09:00 – 21:00. Ordinea de înscriere în Planul SIMION va fi și ordinea de prioritizare. În zilele următoare, George Simion va fi prezent la semnarea de contracte în Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Constanța.

Citește mai departe

EVENIMENT

Ciolacu: România are nevoie de o reformă a sistemului bugetar. Există cadrul legal pentru o REORGANIZARE a sistemului public

Publicat

ciolacu

România are nevoie de o reformă a sistemului bugetar, spune premierul Marcel Ciolacu și, în acest moment, există cadrul legal pentru o reorganizare totală a sistemului public.

El a fost întrebat despre faptul că nu au fost reduse toate cele 200.000 de posturi din aparatul bugetar, aşa cum a fost anunţat iniţial.

Ciolacu: România are nevoie de o reformă a sistemului bugetar. Există cadrul legal pentru o REORGANIZARE a sistemului public

„Eu am creat un cadru legal, în acest moment am terminat cu ministerele, mergem la companii. Lucrurile sunt piramidale. Eu nu vin, eu nu pot să vin, chiar dacă sunt prim-ministru, să tai capetele oamenilor. Avem, în acest moment, cadrul legal pentru o reorganizare totală a sistemului public, lucru pe care îl avem prins în PNRR.

România are nevoie de o reformă a sistemului bugetar, România are nevoie, pentru fiecare lucrător din sistemul bugetar, de ţinte, fiindcă asta ne cere OECD. (…)

Asta nu înseamnă că vine un guvern sau un prim-ministru care taie capete sau spune din pix: domnule, trebuie să reducem 20%, trebuie să reducem 10%. În acel moment, când am dat legea, 200.000 de posturi erau vacante”, a declarat Ciolacu, citat de Agerpres.

„Am făcut excepţii la învăţământ”

Premierul a explicat că nu toate cele 200.000 de posturi au fost desfiinţate, pentru că a fost nevoie de angajări în sistemul de învăţământ şi cel de sănătate.

„Eu, în momentul în care am dat legea, au dispărut 200.000. Am făcut excepţii la învăţământ, care reprezintă o treime din sistemul public, din sistemul bugetar, şi la sănătate. Şi mă bucur că am făcut acest lucru. În rest, veţi vedea că toate se vor reduce”, a mai afirmat Ciolacu.

Prim-ministrul a făcut precizările după participarea la Forumul de afaceri organizat, marţi, la Palatul Parlamentului, cu prilejul reuniunii Parteneriatului pentru Cooperare Transatlantică în Energie şi Climat.

Citește mai departe

EVENIMENT

Atenție, ȘOFERI! Emiterea rovinietei și a peajelor ar putea fi ÎNTRERUPTĂ în 24 iulie, anunță CNAIR

Publicat

control rovinieta

Miercuri, 24 iulie, emiterea rovinietelor și a peajelor ar putea fi întreruptă, anunță CNAIR, din cauza unor operațiuni de actualizare a echipamentelor de comunicații din centrul de date.

”Miercuri, 24.07.2024, în intervalul orar 00.00 – 2.00, în urma unor lucrări de update ale echipamentelor de comunicații din centrul de date, emiterea rovinietelor și a peajelor prin SIEGMCR poate fi îngreunată/ întreruptă.

Atenție, ȘOFERI! Emiterea rovinietei și a peajelor ar putea fi ÎNTRERUPTĂ în 24 iulie, anunță CNAIR

În aceste condiții, traficul vehiculelor prin punctele de trecere a frontierei în acest interval de timp poate fi îngreunat.

Reamintim utilizatorilor că rovinieta poate fi achiziționată în avans, cu până la 30 de zile înainte de data de început a valabilității, iar peajul poate fi achitat până cel târziu la ora 24: 00 a următoarei zile în care a fost efectuată trecerea”, a anunțat CNAIR.

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax