Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Veselie la CJ Cluj, în timp ce locuitorii din Gheorgheni se plâng de zgomotul făcut de avioane: Ajută la creșterea natalității

Publicat


Zgomot avioane Cluj

Consilierii județeni au aprobat, joi, cu 35 de voturi, planul de acțiune pentru prevenirea și reducerea zgomotului aeroportuar pentru Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca.

Asta chiar dacă au cerut și nu au aflat câți decibeli produc avioanele la decolare și aterizare și nici nu s-a ajuns la o concluzie, deocamdată, privind modificarea unui culoar de zbor.

Veselie la CJ Cluj, în timp ce locuitorii din Gheorgheni se plâng de zgomotul făcut de avioane

Problema principală ridicată de consilieri a fost cea a cartierului Gheorgheni, unul dintre culoarele de decolare/aterizare ale aeronavelor.

Sunt mulți clujeni, spun consilierii județeni, care se plâng tot mai frecvent de zgomotul mare făcut de avioane încă de la primele ore ale dimineții. Totuși, modificarea unui culoar de zbor este un proces care nu ține doar de Aeroportul Cluj, conform directorului tehnic al instituției, Ana Maria Crețu.

Discuțiile despre culoarele de zbor au fost aprinse, însă s-au finalizat cu râsete după ce un consilier a spus că nu e neapărat un lucru rău faptul că cei din Gheorgheni sunt treziți foarte devreme de zgomot. „Ajută la creșterea natalității în Cluj”, a spus consilierul.

Cum se pot modifica culoarele de zbor

Dirijarea aeronavelor pe una sau alta dintre direcțiile de aterizare sau decolare nu este de competența Aeroportului Internațional „Avram Iancu” Cluj, ci intră în atribuțiile operatorului de servicii aeriene, respectiv ROMATSA. Administrația aeroportuară are doar posibilitatea de programare a zborurilor pe intervale orare.

Cu toate acestea, așa cum arată reprezentanții Aeroportului Cluj, se poate solicita ROMATSA S.A. revizuirea procedurilor de zbor în vederea protecției populației la zgomot.

Dar este nevoie de extinderea pistei.

Ce prevede planul Aeroportului Cluj

Aeroportul a transmis, la concluzii, faptul că, în condițiile în care se va implementa distribuția mișcărilor de aeronave pe direcțiile de aterizare și decolare RWY07 și RWY25 prevăzute în Planul de Acțiune, prognoza la nivelul anului 2026 arată că:

  • Numărul persoanelor expuse unor valori ale indicatorului de zgomot în timpul zilei egal sau peste 56 dB(A) se va reduce de la 1.113 persoane la 860 de persoane;
  • Numărul persoanelor expuse unor valori ale indicatorului de zgomot pe timp de noapte egal sau peste 50 dB(A) se va reduce de la 1.544 de persoane la 761 de persoane;
  • Numărul persoanelor afectate de un disconfort ridicat (HA) va crește ușor, de la 349 de psoane la 380 de persoane;
  • Numărul persoanelor afectate de tulburări ridicate ale somnului (HSD) se va reduce semnificativ, de la 352 de persoane la 174 de persoane.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate