EVENIMENT
Wizz Air, explicații privind zborurile anulate sau întârziate din România

Compania aeriană Wizz Air anunță că depune în mod activ eforturi pentru a reduce întârzierile şi anulările imprevizibile, care ar putea perturba planurile de călătorie ale pasagerilor, au transmis marţi reprezentanţii companiei aeriene, precizând că în perioada ianuarie-iulie 2023 au fost operate cu succes 99,12% dintre zborurile din România, arată Agerpres.
„Wizz Air colaborează în mod activ cu autorităţile române. Wizz Air este dedicată menţinerii celui mai înalt nivel de satisfacţie a clienţilor. Ca urmare a unor perturbări neprevăzute, cauzate de factori care deseori sunt în afara controlului companiei aeriene, cum ar fi grevele controlorilor de trafic aerian şi personalului din aeroporturi, condiţiile meteorologice şi provocările din lanţul de aprovizionare cu piese, Wizz Air a fost nevoită să anuleze unele dintre zborurile sale, dar niciodată până la nouă zboruri pe zi, aşa cum a fost afirmat în mass-media.
Compania aeriană a luat măsuri substanţiale pentru a contracara aceste probleme, printre care se numără creşterea disponibilităţii aeronavelor, adăugarea unor aeronave suplimentare de rezervă şi ajustarea programului echipajelor pentru a permite un interval de timp mai mare între zboruri, cu scopul de a spori flexibilitatea operaţiunilor”, au subliniat reprezentanţii companiei.
De asemenea, aceştia afirmă că Wizz Air a mărit numărul agenţilor care vorbesc limba română în centrele sale telefonice, a introdus soluţii digitale şi a mărit numărul furnizorilor care oferă cazare pentru a uşura selectarea hotelurilor pentru pasageri în timpul unei perturbări.
„Aceste eforturi au dus la operarea cu succes a 99,12% dintre zborurile din România în perioada ianuarie-iulie 2023, comparativ cu 98,73% în aceeaşi perioadă din 2022. Compania aeriană depune în mod activ eforturi pentru a reduce întârzierile şi anulările imprevizibile, care ar putea perturba planurile de călătorie ale pasagerilor”, potrivit punctului de vedere transmis de Wizz Air.
Monitorizarea Wizz Air
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, Bogdan Mîndrescu, a scris sâmbătă pe Facebook că Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei a fost sesizată cu privire la problema zborurilor operate de Wizz Air din România, pentru a pune în aplicare legislaţia în materie.
„Astăzi am avut o serie de discuţii extrem de aplicate în legătură cu anulările zborurilor, întârzierile în operare şi situaţia pasagerilor companiei Wizz Air în România. (…) I-am înştiinţat oficial pe reprezentanţii Wizz Air că am informat Agenţia Uniunii Europene pentru Siguranţa Aviaţiei (acest organism fiind şi cel care a licenţiat compania aeriană) pentru a pune cu celeritate în aplicare legislaţia în materie, având în vedere că Wizz Air a anulat 9 curse într-o zi din motive tehnice.
Am cerut de urgenţă conducerii Wizz Air un plan de măsuri concrete prin care să reducă numărul de curse anulate din motive tehnice şi să asigure coerenţa curselor aeriene, rezolvând şi problema personalului navigant care lucrează peste limita de timp permisă”, a notat Mîndrescu.
Prezent la discuţii, preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a informat reprezentanţii Wizz Air că a anunţat Autoritatea europeană pentru drepturile pasagerilor în legatură cu situaţiile generate la noi în ţară de către Wizz Air.
„Am informat conducerea Wizz Air că îi vom monitoriza cu atenţie şi i-am avertizat, totodată, că nu vom tolera niciun derapaj de la reglementările internaţionale şi naţionale în domeniul aviaţiei”, a adăugat secretarul de stat.
Totodată, ministrul Economiei, Ştefan-Radu Oprea, a discutat la finalul lunii trecute, în marja reuniunii informale a miniştrilor responsabili de competitivitate, cu Didier Reynders, comisarul european pentru Justiţie, cu atribuţii privind protecţia consumatorului, despre o serie de subiecte de interes pentru ţara noastră, printre care şi întârzierile sau anulările de zboruri ale companiei aeriene Wizz Air.
Astfel, ministrul Ştefan-Radu Oprea şi-a manifestat îngrijorarea cu privire la problemele pe care compania aeriană Wizz Air le are în România, în ultima vreme multe dintre zborurile acesteia având întârzieri foarte mari sau fiind anulate în ultimul moment, ceea ce a dus la nemulţumiri şi plângeri din partea clienţilor
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

ADMINISTRAȚIE
Noua carte de identitate simplă, disponibilă la Cluj. DJEP Cluj preia, de astăzi, cereri pentru eliberarea ei

De astăzi, în județul Cluj, sunt disponibile și cărțile de identitate simple, fără cip, pentru cei care nu doresc documente electronice. Acestea se eliberează contra cost, spre deosebire de cărțile de identitate cu cip, și pot fi obținute pe baza unei cereri la serviciul de evidență a populației.
Consiliul Județean Cluj informează că, începând cu data de 20 mai 2025, la nivelul Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Cluj și a serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor din județul Cluj, respectiv Cluj-Napoca, Dej, Gherla, Huedin, Turda, Câmpia Turzii și Florești se preiau cereri pentru eliberarea cărților de identitate simple.
„Dorim să venim în ajutorul tuturor cetățenilor cu care interacționăm, facilitându-le accesul la serviciile pe care le oferim. Tocmai de aceea, clujenii au în continuare posibilitatea de a-și reînnoi actele de identitate și în format clasic”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.
Ce date conține cartea de identitate simplă
Reamintim că cartea de identitate simplă, fără suport de stocare a datelor, conține date în format tipărit și în format inscripționat prin tehnici speciale, precum și elemente de particularizare și de siguranță.
Datele înscrise în cărțile de identitate simple sunt următoarele:
- pe față: denumirea statului emitent, tipul documentului, numele de familie, prenumele, sexul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin), cetăţenia, data naşterii, codul numeric personal (C.N.P.), numărul documentului, data expirării valabilităţii, semnătura olografă a titularului, imaginea facială a titularului.
- pe verso: domiciliul, data emiterii și autoritatea emitentă, zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ).
Cartea de identitate simplă se eliberează persoanelor începând cu vârsta de 14 ani și nu reprezintă document de călătorie în spațiul Uniunii Europene.
Taxă de eliberare de 38 de lei
Taxa pentru cartea de identitate simplă este 38 lei și se achită la ghișeele unităților CEC BANK și la automatele de plată Zebrapay. Solicitanții vor prezenta dovada achitării taxei la momentul depunerii cererii pentru eliberarea cărții de identitate simple.
Programarea pentru eliberarea cărții de identitate simple se face exclusiv online pe portalul Ministerului Afacerilor Interne, accesând linkul https://hub.mai.gov.ro/site/.
Primele cărți electronice de identitate, eliberate la Cluj
Primele cărți electronice de identitate din România au fost eliberate la Direcția Județeană de Evidență a Persoanei (DJEP) Cluj, începând cu data de 2 aprilie. Aceasta se va emite din 2 iunie și pentru minorii sub 14 ani și poate înlocui pașaportul pentru călătoriile în țările UE.
În programul pilot, început în 2 august 2021 la Cluj, au fost eliberate peste 31.500 de cărți electronice de identitate. Până în 3 august 2031 ar trebui schimbate cărțile de identitate clasice sau buletinele vechi, dar cei care au termen de valabilitate nelimitat le vor putea folosi în continuare.
EVENIMENT
FOTO. Timp redus de așteptare la predarea sacilor cu buletine de vot și procese verbale, la Cluj, la alegeri. Un nou circuit

Timpul de așteptare la predarea sacilor cu buletinele de vot și a proceselor verbale de la secțiile de votare după încheierea turului 2 al alegerilor prezidențiale de duminică s-a redus semnificativ la Cluj, astfel că președinții și locțiitorii care au ajuns după ora 21,30 la Cluj Arena nu au stat la coadă și nu au pierdut timp.
Asta după ce Prefectura Cluj a schimbat procedurile și circuitele de predare care vor fi aplicate, de aici înainte, la toate alegerile care vor fi organizate în județ.
”În timpul turului 2 al alegerilor prezidențiale, Instituția Prefectului- Județul Cluj a avut un rol esențial în gestionarea procesului electoral, asigurând buna desfășurare a votului.
În contextul alegerilor prezidențiale, trecerea de la primul la al doilea tur de scrutin implică adesea ajustări și îmbunătățiri în gestionarea procesului electoral.
Astfel, am realizat o analiză a datelor din primul tur pentru a anticipa potențialele secții cu aflux mare de alegători și pentru a suplimenta buletinele de vot la cerere. Totodată, președinții și locțiitorii din secțiile de votare au fost pregătiți suplimentar între cele două tururi, pentru a îmbunătăți procesul de votare.
Circuit schimbat
Față de primul tur de scrutin, am schimbat circuitul de preluare de la președinții și locțiitorii de secții a proceselor verbale, a materialelor electorale și a aparaturii STS, în sensul în care am creat mai multe echipe de preluare și am dispersat activitățile și în alte zone ale Cluj Arena, respectiv etajul 1, pentru a decongestiona cât mai mult activitatea și pentru a preîntâmpina eventuale cozi și blocaje care pot genera stări de nervozitate.
Reducerea timpilor de așteptare minimizează oboseala și stresul reprezentanților secțiilor de votare, ceea ce poate reduce inclusiv riscul de erori. De asemenea, holurile de la parterul Cluj Arena au fost amenajate ca spații de așteptare, cu peste 250 de scaune.
Ca și timpi, primul președinte de secție a sosit la Cluj Arena la ora 09:45 iar la ora 01:00, predarea materialelor a fost completă în toate secțiile, cu o singură excepție a unei secții din Cluj-Napoca unde au realizat operațiunea la Cluj Arena abia la ora 02:00. Cu alte cuvinte, procesul a fost unul extrem de fluid și eficient”, a declarat pentru Cluj24 prefectul Maria Forna.
Buletine de vot epuizate la secții
Potrivit acesteia, principalele provocări întâmpinate duminică, 18 mai, au fost cele legate de buletinele de vot și autocolante epuizate.
Astfel, în 56 de secții de vot de la nivelul județului Cluj, numărul de buletine de vot a fost insuficient, necesitând intervenția rapidă pentru suplimentarea acestora, distribuirea fiind coordonată de Prefectură pentru a asigura continuitatea procesului de votare.
În primul tur numărul acestor solicitări s-a ridicat la 27.
O altă problemă a fost a secțiilor cu volum mare de alegători.
”Având în vedere numărul mare de cetățeni care și-au exprimat votul în cele 674 secții de la nivelul județului, respectiv 429036, anumite secții de votare au înregistrat un aflux mare de alegători, ceea ce a dus la formarea de cozi și la timpi de așteptare mai lungi.
Cu toate acestea, toate secțiile de votare s-au închis la ora 21, toți cetățenii prezenți putând să exercite dreptul la vot. Totodată, este important de subliniat faptul că, la nivelul secțiilor, activitatea s-a desfășurat pașnic, nefiind situații conflictuale sau de altă natură.
Votanți mulți pe liste suplimentare și cu urna mobilă
De asemenea, la nivelul județului am avut 100.638 cetățeni care au votat duminică pe liste suplimentare, comparativ cu 77.240. La nivelul județului Cluj au fost 56.997 persoane care au votat pe liste suplimentare în turul 2, comparativ cu 42.409 în turul 1.
În ceea ce privește urna mobilă, în turul 1 au fost 2693 solicitări pentru urna mobilă iar în turul 2 au fost 4167”, a precizat Maria Forna.
Prefectul Clujului a precizat că a primit reacții pozitive din partea multor președinți de secții de votare pentru buna desfășurare a scrutinului.
Mulțumiri după alegeri
Aceasta a mulțumit instituțiilor și entităților care au contribuit la organizarea și desfășurarea alegerilor prezidențiale la nivelul județului Cluj și a spus că aceste lucruri nu ar fi fost posibile fără o organizare foarte bună și fără coordonarea eficientă între membrii echipei.
”Mulțumesc tuturor colegilor din Instituția Prefectului- Județul Cluj, membrilor Biroului Electoral Județean, Autorității Electorale Permanente Cluj, Serviciului de Telecomunicații Speciale Cluj, Direcției Regionale de Statistică Cluj, și instituțiilor membre ale Comisiei Tehnice Județene pentru implicarea și profesionalismul de care au dat dovadă.
Mulțumiri adresez forțelor Ministerului Afacerilor Interne – Inspectoratul de Poliție Județean Cluj, Inspectoratul de Jandarmi Județean Cluj, Gruparea Mobilă de Jandarmi Cluj, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Cluj pentru asigurarea unui climat de siguranță și ordine publică pe întreg parcursul procesului electoral.
De asemenea, adresez mulțumiri Consiliului Județean Cluj, Primăriei municipiului Cluj-Napoca, Cluj Arena, Casa de Cultură a Studenților „Dumitru Fărcaș” Cluj, primarilor, viceprimarilor și personalului din aparatul tehnic auxiliar al administrațiilor locale pentru contribuția esențială adusă organizării alegerilor la nivel local.
De asemenea, le mulțumesc tuturor președinților, locțiitorilor, reprezentanților partidelor, observatorilor, care au fost prezenți în cele 674 secții de votare, pentru efortul și munca depusă în asigurarea unui proces electoral corect și eficient pentru cei 429.036 cetățeni care și-au exprimat votul la nivelul județului Cluj,
EVENIMENT
Alin Tișe, la podcastul Cluj24: Mulți n-au câștigat nicio competiție electorală, dar dau sfaturi și conduc partidul

Într-o declarație tranșantă, președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, vicepreședinte PNL, a afirmat că nu își mai dorește nicio funcție din partea partidului și că nu mai este interesat de jocurile interne din PNL. Prezent la podcastul Contraste de pe Cluj24, Tișe a spus răspicat că realizările sale nu se bazează pe susținerea partidului, ci pe munca personală și votul direct al oamenilor.
„Eu sunt realizat profesional. Nu am intrat în politică pentru funcții sau pentru contracte. Nu am nevoie de partid să-mi dea un loc de muncă”, a spus Alin Tișe.
Acesta s-a distanțat ferm de logica dependenței de partid, criticând modul în care politicieni fără rezultate personale ajung în funcții importante doar pentru că sunt obedienți: „Mulți n-au câștigat nicio competiție electorală, dar dau sfaturi și conduc partidul. Mie nu-mi pot da sfaturi, pentru că eu am legitimitate reală, directă, prin vot”.
Mai mult, Tișe a sugerat că nu își mai dorește niciun viitor politic condiționat de decizii de la centru, spunând că nu mai așteaptă validare din partea conducerii PNL.
„Orice ar fi, eu gândesc cu mintea mea. Nu vreau nimic de la partid. Nu mai am ce să primesc”, a mai spus șeful CJ Cluj.
Uncategorized
VIDEO. Călătorie spre capătul lumii: expoziția „Visul primei nopți polare” despre Racoviță aduce aventura Antarcticii la Cluj

O aventură spectaculoasă din inima Antarcticii a ajuns în centrul Clujului. Muzeul Național de Istorie a Transilvaniei găzduiește una dintre cele mai impresionante expoziții ale anului: „Visul primei nopți polare – Belgica – expediția antarctică 1897–1899”, o incursiune vizuală și emoțională în prima expediție științifică la Polul Sud, din care a făcut parte și savantul român Emil Racoviță.
Deschisă publicului până în 30 septembrie 2025, expoziția aduce laolaltă piese rare, fotografii de epocă, obiecte personale ale lui Racoviță, filme documentare și instalații multimedia care recreează atmosfera unică a unei lumi înghețate, unde știința și curajul s-au împletit în lupta cu necunoscutul.
Printre obiectele expuse se numără microscopul și lupa comandate special pentru laboratorul de pe vasul Belgica, costumul de explorator polar al lui Emil Racoviță, lăzi de expediție, scrisori și registre ale navei, aparate de fotografiat și schiurile personale ale lui Racoviță, primele fotografii realizate dincolo de Cercul Polar de Sud la sfârșitul anilor 1800 și scrisori și dedicații primite de la Roald Amundsen, tânărul locotenent secund îmbarcat pe Belgica, care avea să devină un renumit explorator polar.
Institut de Speologie la Cluj
Pentru Cluj-Napoca, această expoziție are o încărcătură simbolică puternică: orașul este locul unde Emil Racoviță a fondat primul institut de speologie din lume – astăzi, Institutul de Speologie „Emil Racoviță” al Academiei Române. Astfel, traseul expoziției continuă firesc în orașul care păstrează o parte esențială din moștenirea savantului.
Evenimentul de deschidere i-a avut în prim-plan pe dr. Felix Marcu, managerul muzeului, curatoarea dr. Oana Paula Popa, cercetătorul dr. Traian Brad și invitatul special Alexandru N. Stermin – biolog, explorator și lector la Universitatea „Babeș-Bolyai”. Prin discursurile lor, publicul a fost introdus în universul fascinant al explorărilor polare, dar și în impactul științific durabil al acestei călătorii istorice.
Expoziția este realizată cu sprijinul și contribuția mai multor instituții prestigioase, printre care Muzeul „Antipa”, Biblioteca Academiei Române, Muzeul Național de Istorie a României, Institutul Polonez, dar și a unor parteneri culturali și educaționali importanți precum Opera Comică pentru Copii și MOL România.
Vizitatorii de toate vârstele sunt așteptați să descopere nu doar povestea unei expediții legendare, ci și să se conecteze cu o pagină vie din istoria științei românești și europene.
„Visul primei nopți polare” e mai mult decât o expoziție – e o lecție de curaj, știință și umanitate, spusă printre ghețuri, fotografii sepia și amintiri de neșters.
Daria Mustea