ADMINISTRAȚIE
Viceprimarul Dan Tarcea la podcastul Contraste: Pseudo-specialiști care nu știu dacă au fost cu metroul vreodată critică metroul

Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, a fost invitatul jurnalistului Florin Danciu la podcastul Contraste de pe Cluj24.
Prezent în cursul zilei de marți, 8 octombrie, la podcastul „Contraste”, viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, a avut câteva intervenții legate de marile proiecte de infrastructură ale orașului.
Redăm mai jos o parte din afirmațiile domnului Tarcea. Nu am ocolit subiectele politice, domnia sa fiind și liderul PNL Cluj-Napoca. Dialogul complet îl puteți găsi pe canalul de YouTube al cluj24.ro.
Critici la adresa „pseudo-specialiștilor”
Viceprimarul Dan Tarcea a criticat „pseudo-specialiștii” care au pus la îndoială viitorul proiectului de metrou și a reafirmat determinarea Primăriei de a continua acest proiect major ale orașului, indiferent de schimbările politice.
„Dați-mi voie să am niște rezerve asupra acestor specialiști, pseudo-specialiști, că așa se erijează în specialiști ca și cum sunt mari constructori de metrou în condițiile în care nu știu dacă au fost cu metroul vreodată în viața lor. Deci de aici ar trebui să pornim situația. Și aș vrea doar ca să dau așa exemplu și pentru cei care ne ascultă de-a lungul timpului care au fost, să spun așa, lucrurile pe care acești specialiști sau pseudo-specialiști le-au dus în discuție și de fiecare dată au spus gata, s-a terminat proiectul, că nu se va merge mai departe”, a arătat viceprimarul Dan Tarcea.
Criticii proiectului au răspândit zvonuri de-a lungul timpului
Dan Tarcea a criticat în mod direct persoanele care se erijează în specialiști și care, în trecut, au susținut că proiectul metroului nu va avansa. Tarcea a arătat că, de-a lungul anilor, acești critici au răspândit zvonuri că proiectul nu va primi acordul de mediu sau că nu va fi semnat contractul de finanțare.
„Deci de-a lungul anilor au apărut o felul de zvonul genul acesta că proiectul nu o să primească niciodată acordul de mediu. Ia uitați că s-a trecut și peste acordul de mediu. După care s-a spus că niciodată statul român nu o să semneze contractul de finanțare. Iată că s-a semnat și contractul de finanțare. Niciodată nu o să fie aprobați indicatorii tehnico-economici. Au fost aprobați și indicatorii tehnico-economici. După care că nu există contract de finanțare pentru metrou că s-au pierdut banii din PNRR. Am clarificat și acest aspect că s-au pierdut banii din PNRR și nu s-au pierdut banii din PNRR. Astăzi metroul are finanțare și din PNRR și are finanțare și din certificate verzi”, a mai declarat Dan Tarcea.
Finanțare diversificată pentru proiect
Viceprimarul a subliniat faptul că proiectul metroului din Cluj are o finanțare solidă, provenind din multiple surse.
„Finanțarea poate să fie din PNRR, poate să fie din certificate verzi, poate să fie din împrumuturi, poate să fie din granturi, poate să fie din bugetul național, adică acolo sunt trecute toate sursele de finanțare. Acum când a apărut această oportunitate cu certificatele verzi s-a mai introdus încă o sursă în contractul de finanțare pentru că s-a făcut un act adițional la contractul de finanțare în care s-a mai adăugat încă o sursă de finanțare” a explicat Tarcea.
Viceprimarul i-a îndemnat pe cetățeni să aibă încredere în Primăria Clujului, menționând că aceasta este singura instituție care are responsabilitatea directă pentru realizarea proiectului: „Lucruri de genul acesta se vor mai întâmpla și eu îi rog pe oameni să aibă încredere în Primăria Municipiului Cluj-Napoca, pentru că dintre toți cei care sunt implicați în acest proiect, singurii care au responsabilități suntem noi, cei de la Primărie. Restul, cei care sunt în societatea civilă sau în alte părți, n-au niciun fel de responsabilitate.”
Provocări și soluții pe piața muncii
Dan Tarcea a discutat și despre dificultățile întâmpinate în găsirea forței de muncă pentru proiectele mari ale orașului, menționând că au fost necesare angajări din străinătate.
„Am ajuns să aducem oameni din India, să aducem oameni din Pakistan, să aducem oameni din alte țări ale lumii pentru că, din păcate, nu mai găsim forța de muncă necesară pentru amplitudinea proiectelor pe care le avem la noi în țară. Trăim și situații de genul acesta. Eu sunt optimist și sper că această ofertă este conformă, dar ce pot să spun?”, a mai spus viceprimarul.
„Metroul și spitalul regional trebuie să meargă mai departe”
Tarcea a afirmat cu tărie că proiectele de infrastructură, inclusiv metroul și spitalul regional, trebuie să continue indiferent de schimbările politice.
„Metroul trebuie să meargă mai departe, indiferent dacă rămâne PSD la guvernare sau nu rămâne PSD la guvernare, sau vine altcineva. Spitalul regional trebuie să meargă mai departe, centura trebuie să meargă mai departe, pentru că pe oameni prea puțin interesează, la final, cine a fost la guvernare, este, cred că, mai important că aceste proiecte se meargă mai departe. Asta este cel mai important lucru pe care au reușit oamenii politici de azi să-l facă, să dea dovadă de responsabilitate”, a mai arătat Dan Tarcea.
„Pentru că această colaborare a fost între, dacă ne aducem aminte, între domnul Ciucă, domnul Grindeanu, domnul Ciolacu, primăria municipiului Cluj-Napoca, evident, domnul primar Boc, și aceste lucruri, să știți că s-au întâmplat și în alte părți ale țării. Ce este corect, este corect și să vă spunem, mulțumesc ministerului transporturilor, pentru că ar fi putut foarte bine să mai amâne luarea unor decizii, să mai faulteze, să mai pună niște virgule în anumite părți și nu au făcut acest lucru, asta înseamnă responsabilitate, la fel cum și miniștrii PNL au dat dovadă de responsabilitate, pentru că în acest proiect, să știți că nu sunt implicați doar miniștrii PSD. Aici sunt implicați miniștrii Fondurilor Europene, este Ministerul de Finanțe, care este cheia în această zonă, evident, ministerul transporturilor, deci, practic, discutăm aici de o colaborare interministerială sub coordonarea primului ministru, care a fost una funcțională. Eu cred că asta au vrut românii de la noi!”, a spus viceprimarul.
Proiecte de mare anvergură, la Cluj-Napoca
Referindu-se la amploarea proiectelor, viceprimarul a subliniat dimensiunea uriașă a acestora, menționând că doar contractele de supervizare pentru metrou și centură sunt în valoare de 50 de milioane de euro.
„Aceste lucrări mari de anvergură au nevoie de aceste contracte de supervizare. Și doar contractele de supervizare de la centură și de la metrou sunt de aproximativ 50 de milioane de euro o valoare fără TVA. Gândiți-vă că alte orașe le ajung banii ăștia să facă două mini-centuri dacă discutăm de un oraș cum este Câmpia Turzii, de exemplu, sau cum este Huedinul. Ca să înțelegeți anvergura și complexitatea acestor lucrări. Sunt lucrări de foarte mare anvergură, lucrări pe care le-am asumat și știm foarte bine că vin cu foarte multe provocări”, a conchis Dan Tarcea.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






