Connect with us

ACTUALITATE

Ministrul Educației: Grădinițele, învățământul primar și clasele a VIII-a și a XII-a, prioritare la reluarea cursurilor

Publicat


Sala de Clase cu Manuale

Noul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că în discuțiile pe care le va avea cu Ministerul Sănătății va propune redeschiderea școlilor și grădinițelor în format față în față pe trei paliere. Astfel, grădinițele, învățământul primar și clasele a VIII-a și a XII-a vor fi prioritare.

În cazul claselor terminale de gimnaziu și liceu, este vorba despre elevi care trebuie să susțină examene și reluarea cursurilor pentru ei este foarte importantă.

„Din perspectiva Ministerului Educaţiei ne dorim să prioritizăm pe trei paliere: grădiniţe şi învăţământ primar; elevii claselor a VIII-a şi a XII-a care vor susţine examenele naţionale; elevii din şcolile care au înregistrat dificultăţi în derularea procesului de învăţământ online, cu precădere în mediul rural, dar nu numai”, a explicat ministrul.

Potrivit acestuia, grădiniţele, învăţământul primar, elevii claselor a VIII-a şi a XII-a, şcolile în care au existat dificultăţi sunt priorităţi nu numai în ceea ce priveşte momentul deschiderii, ci şi din perspectiva nevoii de „activităţi remediale” pentru a putea compensa pierderile suferite de sistemul de educaţie din cauza pandemiei.

Totul depinde de situația epidemiologică

Întrebat când se vor redeschide școlile și grădinițele,  Cîmpeanu a declarat în timpul audierilor din Parlament că „cu toții ne dorim să începem școala cât mai repede în format clasic și vom începe școala cât de repede ne va permite situația epidemiologică.

„Răspuns final: cât de repede ne permite situația epidemiologică. Nu avem competențe epidemiologice, dar vom acorda atenție maximă acestui subiect, în ordinea priorităților pe care am anunțat-o: educație timpurie (grădinițe) și învățământ primar, gimnazial, liceal, universitar”, a răspuns Cîmpeanu.

Acesta a precizat că și în învățământul universitar “sunt dificultăți majore” cu desfășurarea cursurilor online, deși structura orelor de curs și a orelor practice ar permite o mai mare flexibilitate decât în preuniversitar.

Cresc bursele pentru elevi și studenți

În cadrul audierii din Parlament, ministrul educației Sorin Cîmpeanu a amintit și de creșterea burselor pentru elevi și studenți.

„Salut una dintre ultimele decizii ale guvernului prin care s-a instituit un cuantum minim al burselor per elev. Aceste burse de 530 mil lei trebuie să se regăsească în bugetul pe 2021. Până acum au fost 270 milioane, deci 30 mil pe lună, la 3 milioane de elevi este 10 lei pe lună. Trebuie finanțate clar de către stat prin autoritățile locale”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu.

Cîmpeanu și-a încheiat discursul cu o promisiune, și anume aceea că dacă va considera că nu va putea realiza toate proiectele pe care le-a propus, va renunța „în favoarea cuiva mai competent”.

Nu este licitație pentru manuale

Anterior, noul ministru al Educației declarase că una dintre prioritățile sale este ”reîntoarcerea grabnică a elevilor la școală”, dar doar în măsura în care va permite situația epidemiologică.

Cîmpeanu a mai declarat că, ”cel mai probabil”, elevii de clasa a 9-a nu vor avea manuale pentru că licitația nu a fost organizată până în acest moment:

”Va trebui să ne concentrăm pe lucruri urgente cum ar fi redeschiderea școlilor care trebuie făcută cât mai repede, cât permite situația epidemiologică.

Este prioritate zero, ne dorim cu toții profesori, elevi, părinți, reîntoarcerea cât mai grabnică la școală. În principal trebuie să fie responsabilitate (…) Planurile cadru nu sunt aprobate, nu avem curriculum aprobat, nici licitația pentru elevii de clasa a 9-a. Este foarte puțin probabil ca elevii de clasa a 9-a să aibă manuale. Ne dorim o organizare clasică a examenelor”

Examenele naționale- problema urgentă a educației

Problemele urgente ale educației sunt “organizarea examenelor naționale, aprobarea curriculumului după ce vom avea planurile-cadru analizate și aprobate și apoi vin celelalte probleme cronice”, a afirmat Cîmpeanu. Acesta a precizat că unul dintre obiectivele sale este “susținerea eticii și integrității în sistemul educației”, prin realizarea unui sistem integrat al actelor de studii.

Bacalaureat diferențiat în 2021, în funcție de specificul fiecărui candidat

Bacalaureatul va fi un examen diferențiat „în funcție de specificul fiecărui candidat”, a declarat noul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a dat un exemplu în privința bacalaureatului profesional care ar trebui să permită accesul doar în universități tehnice. Cîmpeanu a mai spus că va exista și Bacalaureat clasic.

„Bacalaureatul să fie diferențiat în funcție de specificul fiecărui candidat, în funcție de dorințele lui de dezvoltare profesionale și personală, vor fi pe învățământ profesional care să îți permită accesul într-o universitate tehnică, nu în altfel de universitate, bacalureatul clasic și vom vedea…”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Noul ministru a mai spus că Bacalaureatul diferențiat „face parte din an treilea capitol, probleme cronice” și că „un Bacalaureat diferențiat este absolut necesar. Rutele de evoluție educațională și profesională trebuie să fie diversificate, complete și deschise. Pentru a avea aceste rute trebuie să ai un bacalaureat diferențiat”.

Introducerea Bacalaureatului diferențiat este inclusă în Programul de Guvernare al guvernului Cîțu.

Prioritate la deschidere: grădinițele, învățământul primar, liceal și școlile care nu au acces la tehnologie

Sorin Cîmpeanu a explicat în 27 decembrie la B1 că, atât din punct de vedere al redeschiderii, cât și al acțiunilor pentru compensarea pierderilor aferente acestei perioade, prioritate vor avea grădinițele, învățământul primar, elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, dar și școlile defavorizate în ceea ce privește accesul la tehnologie.

„Cu siguranță, Ministerul Educației își dorește redeschiderea școlilor cât mai devreme posibil, dar asta va fi discutat cu Ministerul Sănătății. În funcție de situația epidemiologică, de evoluția ei și de ceea ce fac alte state. Cert este – și vă pot spune asta foarte clar – că prioritate vor avea grădinițele și învățământul primar, fără să neglijăm învățământul gimnazial, liceal, universitar, dar acolo apropierea este cea mai necesară între cadrul didactic și copil, în grădiniță și învățământul primar.

Reforme echilibrate

Acolo ne vom concentra. De asemenea, ne vom concentra pe clasa a VIII-a și pe elevii clasei a XII-a, pentru că ei vor susține examene naționale, și nu în ultimul rând e nevoie de prioritizarea școlilor care, să spunem, au avut un acces deficitar la tehnologie și la internet, pentru că sunt câteva sute de mii de copii care în toată această perioadă au putut să facă ceea ce numim învățământ online într-o manieră deficitară – o spun cu toată răspunderea.

Când spun că prioritizăm aceste trei categorii – grădiniță, învățământ primar, clasa a VIII-a, XII-a și școlile defavorizate, să le spunem în așa fel – mă refer nu numai la urgența deschiderii acestor școli, ci mă refer și la nevoie de acțiuni remediale, pentru a compensa cât se poate de mult, din timp, pierderile aferente aceste perioade”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Cât despre eventuale reforme în sistemul de educație, ministrul Sorin Cîmpeanu a explicat: „E bine să facem reformele acestea într-un echilibru cu societatea, cu așteptările societății, nu neapărat cu ideile unui ministru sau altui ministru. Posibilitatea de mișcare este foarte, foarte puternic îngrădită și e normal, și e bine să fie așa”.

Structura anului școlar 2020-2021

Vacanța de iarnă: miercuri, 23 decembrie 2020 – duminică, 10 ianuarie 2020

Cursuri: luni, 11 ianuarie 2021 – vineri, 29 ianuarie 2021

Vacanța intersemestrială: sâmbătă, 30 ianuarie 2021 – duminică, 7 februarie 2021

Semestrul al II-lea (17 săptămâni)

Cursuri: luni, 8 februarie 2021 – joi, 1 aprilie 2021

Vacanța de primăvară: vineri, 2 aprilie 2021 – duminică, 11 aprilie 2021

Paștele Catolic va fi în 2021 pe data 4 aprilie

Cursuri: luni, 12 aprilie 2021 – joi, 29 aprilie 2021

Vacanță de primăvară: vineri, 30 aprilie 2021 – duminică, 9 mai 2021

Paștele Ortodox va fi în 2021 pe data 2 mai

Cursuri: luni, 10 mai 2021 – vineri, 18 iunie 2021

Vacanța de vară: sâmbătă, 19 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care încep cursurile anului şcolar 2021 – 2022

Elevii de clasa a XII-a vor avea doar 32 de săptămâni de școală, pentru ei cursurile urmând a se încheia pe 4 iunie 2021. La clasa a VIII-a, numărul de zile de școală este 165 din cauza Evaluării Naționale: vor face 33 de săptămâni de școală, care se încheie pe 11 iunie 2021.

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Noile modele de subiecte pentru examen, publicate de Ministerul Educației. Care sunt cerințele

Calendar Examen Evaluare Națională 2021:

7 – 11 iunie 2021: înscrierea la evaluarea națională

11 iunie 2021: încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a

22 iunie 2021: Limba și literatura română – probă scrisă

24 iunie 2021: Matematică – probă scrisă

25 iunie 2021: Limba și literatura maternă – probă scrisă

29 iunie 2021: afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)

29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00): depunerea contestațiilor

30 iunie – 4 iulie 2021: soluționarea contestațiilor

4 iulie 2021: afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

 

Sursa: Alba24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Sorina Pintea, fost ministru al Sănătății, condamnată de Tribunalul Cluj la 3 ani și 6 luni de închisoare pentru luare de mită

Publicat

De

Sorina Pintea, fost ministru al Sănătății, condamnată la închisoare

Sorina Pintea, fost ministru al Sănătății a fost condamnată la 3 ani și 6 luni de închisoare pentru luarte de mită în formă continuată. Suma cerută pe când era manager al Spitalului de Urgență din Baia Mare se ridică la 130.000 de euro.

Sentința a fost dată vineri de magistrații de la Tribunalul Cluj. Sorina Pintea nu a recunoscut faptele.

Sorina Pintea, fost ministru al Sănătății, condamnată de Tribunalul Cluj la 3 ani și 6 luni de închisoare pentru luare de mită

„Inculpata P.S., este condamnată la pedeapsa de 3 ani şi 6 luni închisoare cu executare în regim privativ de libertate, pentru săvârşirea infracţiunii de luare de mită în formă continuată – 2 acte materiale”, se arată în soluția instanței.

De asemenea, prin această sentință i interzice inculpatei, cu titlu de pedeapsă complementară, exercitarea drepturilor de a fi aleasă în autoritățile publice sau în orice alte funcții publice, de a ocupa o funcție care implică exercițiul autorității de stat şi de a exercita funcţia de manager în cadrul unui spital public.

Din pedeapsa va fi desusă măsura reţinerii şi cea a arestării preventive de la data de 29 februarie 2020 la data de 6 matrie 2020.

Magistrații au menţinut și sechestrul asiguratoriu asupra a două terenuri care aparțin inculpatei.

Mită de 130.000 de euro

Sorina Pintea a fost trimisă în judecată în anul 2020, fiind acuzată de corupție.

Când a comis infracțiunea de luate de mită, fostul ministru al Sănătății era manager al Spitalului Județean de Urgență „Dr. Constantin Opriș” din Baia Mare.

„În perioada noiembrie 2019 – 28 februarie 2020, inculpata Pintea Sorina, în calitatea menționată mai sus, ar fi pretins și primit, printr-un intermediar, de la reprezentanții unei societăți comerciale, în două tranșe, sumele de 10.000 de euro (la 20 decembrie 2019) și 120.000 lei (la 28 februarie 2020), care nu i s-ar fi cuvenit”, au arătat atunci părocutorii DNA.

Suma, au arătat procurorii anticorupție, reprezenta un procent de 7% din valoarea unui contract de achiziție publică care avea ca obiect <<proiectarea și execuția lucrărilor de amenajare bloc operator-sala de chirurgie cardiovasculară și toracică și spații adiacente din Spitalul Judetean de Urgență Dr. Constantin Opriș Baia Mare>>, încheiat în anul 2019 de unitatea spitalicească cu societatea comercială.

Pintea a luat mita în spital

„Concret, inculpata ar fi primit banii respectivi în incinta unității medicale pe care o conducea, în legătură cu îndeplinirea unor acte ce intrau în atribuțiile sale de serviciu ca manager și ordonator de credite.

În data de 28 februarie 2020, după primirea sumei de 120.000 lei, activitate ce ar fi avut loc în biroul inculpatei din cadrul spitalului, s-a procedat la constatarea infracțiunii flagrante”, potrivit referatului procurorilor.

Foto: Facebook/Sorina Pintea

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO.Cum se pictează ouă de ciocolată de Paște. Atelier pentru copii și adulți organizat de o ciocolaterie din Cluj-Napoca

Publicat

ouă ciocolata

O ciocolaterie din Cluj-Napoca a organizat un atelier de pictat ouă de ciocolată, ajutând mai mulți copii și adulți să intre în atmosfera sărbătorilor de Paște prin intermediul unei activități creative. Participanții au avut de pictat matrițe cu ouă de diferite dimensiuni care au fost transformate, apoi, în adevărate decorațiuni.

Realizarea ouălor de ciocolată

„Noi folosim acest meșteșug numit ciocolată artizanală prin pictarea matrițelor cu unt de cacao pe care-l colorăm cu diferiți coloranți.

Untul de cacao este 100% unt de cacao și atunci folosim imaginația și creativitatea pentru a picta.

După pictat, matrițele trebuie să stea puțin la frigider (maxim 18 °C-20 °C) pentru ca untul de cacao colorat să se cristalizeze.

Colorant și unt de cacao

ouă ciocolată

Pe urmă, se va da cu un strat de unt de cacao cu colorant alb pentru ca să iasă mai bine în evidență toate decorațiunile. Se lasă din nou la frigider 5 minute și pe urmă o să turnăm ciocolată.

După turnăm ciocolată albă belgiană cu cacao 100% pentru că e mai dulce.

Va sta din nou la frigider până se cristalizează untul de cacao din ciocolată, iar apoi el se desprinde și vor fi două jumătăți de ouă pe care le vom lipi între ele”, explică rețeta Lucia Pantea, organizatoarea atelierului.

Mulți dintre participanți au pictat matrițele cu gândul la persoanele dragi. Printre aceștia se regăsește și Iulia, care a avut gândul atât la familie, cât și la prieteni în tot timpul decorării ouălor.

„Vreau să duc oul mare și cele mici familiei și prietenilor. Am făcut pentru fiecare în parte ceva special, nu mi-a ieșit în totalitate pentru că e mai greu decât pare să pictezi pe matrițele acelea de plastic, dar intenția contează pentru că sunt făcute cu drag și pentru ei”, a spus Iulia.

Afacere de familie

„Maximilian Chocolat a fost înființată în anul 2019 la final, a fost o dorință personală de-a mea de a crea ceva autentic și în care să mă pot exprima, fiind chiar o afacere de familie.

Încă de la început de când am pornit ciocolateria ceea ce ne doream era să oferim experiențe autentice cu ciocolată.

De la început am vrut să facem degustări și workshop-uri, astfel încât să putem explica oamenilor cât mai mult despre modul de producție, importanța ingredientelor și să aibă contact cu acest ingredient fantastic”, a afirmat Laura Huși, reprezentanta ciocolateriei.

Ateliere creative pentru copii

Totodată, aici se organizează și ateliere creative pentru copii în care aceștia își pot da frâu liber imaginației.

„Organizăm workshop-uri atât pentru adulți cât și pentru copii. Ideea lor este de a ne deschide, de a ne exprima creativitatea și de a avea un produs care e atât foarte gustos cât și afectuos la final.

Partea de de adulți este mai interesantă, mai complexă, iar pentru copii alegem niște activități pe care le pot desfășura independent”, mai declară Laura Huși.

Produse artizanale

În cadrul ciocolateriei din Cluj-Napoca, se găsesc diverse produse artizanale create din ciocolată belgiană 100%, cum ar fi: praline pictate manual, trufe artizanale, tablete, ciocolată caldă, produse fără zahăr și pachete cadou care include cărți, ceaiuri, vin, cafea, cutii, mesaje personalizate.

Andreea-Francesca Nagy

Andreea Ungur

ouă ciocolată

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

VIDEO. Parc în locul unei centrale termice în Mănăștur. Emil Boc: Zona a fost transformată în spațiu pentru relaxare și mișcare

Publicat

Parc în locul unei centrale termice în Mănăștur

Un parc a luat locul unei centrale termice în cartierul Mănăștur din Cluj-Napoca. Zona este acum un loc unde mănășturenii, mici și mari, se bucură de relaxare și mișcare.

Proiectul realizat în cartierul Mănăștur de Primăria Cluj-Napoca a inclus demolarea centralei termice, care se afla între blocuri.

Parc în locul unei centrale termice în Mănăștur. Emil Boc: Zona a fost transformată în spațiu pentru relaxare și mișcare

„Clujul cartierelor: zona unei foste centrale termice de cartier din Mănăștur, transformată în spațiu verde, pentru relaxare și mișcare”, a transmis primarul Emil Boc pe pagina de Facebook, unde a postat și un clip video.

Pentru a realiza spațiul verde, Primăria Cluj-Napoca a demolat centrala termică, care se afla între blocuri, în zona strada Primăverii nr.4 – strada G. Alexandrescu nr. 2.

Parc de aproape 1.000 de metri pătrați

Pe lângă aparate de joacă pentru copii, aparate de fitness și alte dotări, au fost plantați acolo și 25 de noi arbori cu balot și a fost instalat un sistem de irigație.

Emil Boc a precizat că a fost instaalat covor cauciucat, astfel încât spațiul de 950 de metri pătrați să fie cât mai bine utilizat.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

2.500 de transplanturi renale realizate la Cluj, în 30 de ani. Bornă istorică pentru Institutul de Urologie și Transplant Renal

Publicat

De

2.500 de transplanturi renale realizate la ICUTR Cluj

Institutul de Urologie și Transplant Renal din Cluj-Napoca marchează o bornă extraordinară și, în același timp, foarte importantă. 2.500 de transplanturi renale au fost realizate cu succes de medicii clujeni.

Asta înseamnă tot atâtea vieți salvate de echipele ICUTR în 30 de ani, de când se fac operații de transplant de rinichi la Cluj-Napoca.

2.500 de transplanturi renale realizate la Cluj, în 30 de ani. Bornă istorică pentru Institutul de Urologie și Transplant Renal

E o zi de sărbătoare, cu multă bucurie, dar și emoție la ICUTR Cluj. Vineri, echipa institutului marchează un moment deosebit și anume realizarea cu succes a 2.500 de transplanturi renale.

„Este o bornă extraordinară ce marchează peste 30 de ani de devotament, inovație și îngrijire profundă.

În aceste decenii de activitate, Institutul nostru a devenit un etalon al excelenței medicale și umane. Fiecare dintre cele 2.500 de intervenții reprezintă o poveste de luptă, de curaj și de speranță.

Fiecare transplant înseamnă o nouă șansă la viață, o șansă pe care noi, ca echipă, ne-am asumat-o cu responsabilitate și dăruire”, a declarat conf. dr. Florin Elec, coordonatorul echipei de transplant ICUTR.

2.500 de vieți salvate

Acesta și-a exprimat și profunda recunoștință pentru familiile donatorilor care au făcut acest lucru posibil și a mulțumit și pacienților pentru că au avut încredere în echipa medicală de la Cluj.

O echipă care a reușit să finalizeze cu succes aceste transplanturi renale.

„2.500 de vieți salvate sunt rezultatul muncii noastre comune și al colaborării strânse dintre toți cei implicați”, a spus conf. dr. Florin Elec, care a mulțumit și echipei medicale.

Coordonatorul echipei de transplant a ICUTR spune că există și promisiunea unui viitor mai bun, făcând referire la construirea unui nou centru de transplant, multiorgan, la Cluj-Napoca.

„Astăzi sărbătorim nu doar realizările noastre, ci și speranța și promisiunea unui viitor în care fiecare persoană care are nevoie de un transplant renal să primească îngrijirea de cea mai înaltă calitate, să primească o șansă la o viață mai bună”, a mai spus conf. dr. Florin Elec.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax