Connect with us

ACTUALITATE

Ministrul Educației: Grădinițele, învățământul primar și clasele a VIII-a și a XII-a, prioritare la reluarea cursurilor

Publicat


Sala de Clase cu Manuale

Noul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că în discuțiile pe care le va avea cu Ministerul Sănătății va propune redeschiderea școlilor și grădinițelor în format față în față pe trei paliere. Astfel, grădinițele, învățământul primar și clasele a VIII-a și a XII-a vor fi prioritare.

În cazul claselor terminale de gimnaziu și liceu, este vorba despre elevi care trebuie să susțină examene și reluarea cursurilor pentru ei este foarte importantă.

„Din perspectiva Ministerului Educaţiei ne dorim să prioritizăm pe trei paliere: grădiniţe şi învăţământ primar; elevii claselor a VIII-a şi a XII-a care vor susţine examenele naţionale; elevii din şcolile care au înregistrat dificultăţi în derularea procesului de învăţământ online, cu precădere în mediul rural, dar nu numai”, a explicat ministrul.

Potrivit acestuia, grădiniţele, învăţământul primar, elevii claselor a VIII-a şi a XII-a, şcolile în care au existat dificultăţi sunt priorităţi nu numai în ceea ce priveşte momentul deschiderii, ci şi din perspectiva nevoii de „activităţi remediale” pentru a putea compensa pierderile suferite de sistemul de educaţie din cauza pandemiei.

Totul depinde de situația epidemiologică

Întrebat când se vor redeschide școlile și grădinițele,  Cîmpeanu a declarat în timpul audierilor din Parlament că „cu toții ne dorim să începem școala cât mai repede în format clasic și vom începe școala cât de repede ne va permite situația epidemiologică.

„Răspuns final: cât de repede ne permite situația epidemiologică. Nu avem competențe epidemiologice, dar vom acorda atenție maximă acestui subiect, în ordinea priorităților pe care am anunțat-o: educație timpurie (grădinițe) și învățământ primar, gimnazial, liceal, universitar”, a răspuns Cîmpeanu.

Acesta a precizat că și în învățământul universitar “sunt dificultăți majore” cu desfășurarea cursurilor online, deși structura orelor de curs și a orelor practice ar permite o mai mare flexibilitate decât în preuniversitar.

Cresc bursele pentru elevi și studenți

În cadrul audierii din Parlament, ministrul educației Sorin Cîmpeanu a amintit și de creșterea burselor pentru elevi și studenți.

„Salut una dintre ultimele decizii ale guvernului prin care s-a instituit un cuantum minim al burselor per elev. Aceste burse de 530 mil lei trebuie să se regăsească în bugetul pe 2021. Până acum au fost 270 milioane, deci 30 mil pe lună, la 3 milioane de elevi este 10 lei pe lună. Trebuie finanțate clar de către stat prin autoritățile locale”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu.

Cîmpeanu și-a încheiat discursul cu o promisiune, și anume aceea că dacă va considera că nu va putea realiza toate proiectele pe care le-a propus, va renunța „în favoarea cuiva mai competent”.

Nu este licitație pentru manuale

Anterior, noul ministru al Educației declarase că una dintre prioritățile sale este ”reîntoarcerea grabnică a elevilor la școală”, dar doar în măsura în care va permite situația epidemiologică.

Cîmpeanu a mai declarat că, ”cel mai probabil”, elevii de clasa a 9-a nu vor avea manuale pentru că licitația nu a fost organizată până în acest moment:

”Va trebui să ne concentrăm pe lucruri urgente cum ar fi redeschiderea școlilor care trebuie făcută cât mai repede, cât permite situația epidemiologică.

Este prioritate zero, ne dorim cu toții profesori, elevi, părinți, reîntoarcerea cât mai grabnică la școală. În principal trebuie să fie responsabilitate (…) Planurile cadru nu sunt aprobate, nu avem curriculum aprobat, nici licitația pentru elevii de clasa a 9-a. Este foarte puțin probabil ca elevii de clasa a 9-a să aibă manuale. Ne dorim o organizare clasică a examenelor”

Examenele naționale- problema urgentă a educației

Problemele urgente ale educației sunt “organizarea examenelor naționale, aprobarea curriculumului după ce vom avea planurile-cadru analizate și aprobate și apoi vin celelalte probleme cronice”, a afirmat Cîmpeanu. Acesta a precizat că unul dintre obiectivele sale este “susținerea eticii și integrității în sistemul educației”, prin realizarea unui sistem integrat al actelor de studii.

Bacalaureat diferențiat în 2021, în funcție de specificul fiecărui candidat

Bacalaureatul va fi un examen diferențiat „în funcție de specificul fiecărui candidat”, a declarat noul ministru al Educației, Sorin Cîmpeanu. Acesta a dat un exemplu în privința bacalaureatului profesional care ar trebui să permită accesul doar în universități tehnice. Cîmpeanu a mai spus că va exista și Bacalaureat clasic.

„Bacalaureatul să fie diferențiat în funcție de specificul fiecărui candidat, în funcție de dorințele lui de dezvoltare profesionale și personală, vor fi pe învățământ profesional care să îți permită accesul într-o universitate tehnică, nu în altfel de universitate, bacalureatul clasic și vom vedea…”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Noul ministru a mai spus că Bacalaureatul diferențiat „face parte din an treilea capitol, probleme cronice” și că „un Bacalaureat diferențiat este absolut necesar. Rutele de evoluție educațională și profesională trebuie să fie diversificate, complete și deschise. Pentru a avea aceste rute trebuie să ai un bacalaureat diferențiat”.

Introducerea Bacalaureatului diferențiat este inclusă în Programul de Guvernare al guvernului Cîțu.

Prioritate la deschidere: grădinițele, învățământul primar, liceal și școlile care nu au acces la tehnologie

Sorin Cîmpeanu a explicat în 27 decembrie la B1 că, atât din punct de vedere al redeschiderii, cât și al acțiunilor pentru compensarea pierderilor aferente acestei perioade, prioritate vor avea grădinițele, învățământul primar, elevii din clasele a VIII-a și a XII-a, dar și școlile defavorizate în ceea ce privește accesul la tehnologie.

„Cu siguranță, Ministerul Educației își dorește redeschiderea școlilor cât mai devreme posibil, dar asta va fi discutat cu Ministerul Sănătății. În funcție de situația epidemiologică, de evoluția ei și de ceea ce fac alte state. Cert este – și vă pot spune asta foarte clar – că prioritate vor avea grădinițele și învățământul primar, fără să neglijăm învățământul gimnazial, liceal, universitar, dar acolo apropierea este cea mai necesară între cadrul didactic și copil, în grădiniță și învățământul primar.

Reforme echilibrate

Acolo ne vom concentra. De asemenea, ne vom concentra pe clasa a VIII-a și pe elevii clasei a XII-a, pentru că ei vor susține examene naționale, și nu în ultimul rând e nevoie de prioritizarea școlilor care, să spunem, au avut un acces deficitar la tehnologie și la internet, pentru că sunt câteva sute de mii de copii care în toată această perioadă au putut să facă ceea ce numim învățământ online într-o manieră deficitară – o spun cu toată răspunderea.

Când spun că prioritizăm aceste trei categorii – grădiniță, învățământ primar, clasa a VIII-a, XII-a și școlile defavorizate, să le spunem în așa fel – mă refer nu numai la urgența deschiderii acestor școli, ci mă refer și la nevoie de acțiuni remediale, pentru a compensa cât se poate de mult, din timp, pierderile aferente aceste perioade”, a mai spus Sorin Cîmpeanu.

Cât despre eventuale reforme în sistemul de educație, ministrul Sorin Cîmpeanu a explicat: „E bine să facem reformele acestea într-un echilibru cu societatea, cu așteptările societății, nu neapărat cu ideile unui ministru sau altui ministru. Posibilitatea de mișcare este foarte, foarte puternic îngrădită și e normal, și e bine să fie așa”.

Structura anului școlar 2020-2021

Vacanța de iarnă: miercuri, 23 decembrie 2020 – duminică, 10 ianuarie 2020

Cursuri: luni, 11 ianuarie 2021 – vineri, 29 ianuarie 2021

Vacanța intersemestrială: sâmbătă, 30 ianuarie 2021 – duminică, 7 februarie 2021

Semestrul al II-lea (17 săptămâni)

Cursuri: luni, 8 februarie 2021 – joi, 1 aprilie 2021

Vacanța de primăvară: vineri, 2 aprilie 2021 – duminică, 11 aprilie 2021

Paștele Catolic va fi în 2021 pe data 4 aprilie

Cursuri: luni, 12 aprilie 2021 – joi, 29 aprilie 2021

Vacanță de primăvară: vineri, 30 aprilie 2021 – duminică, 9 mai 2021

Paștele Ortodox va fi în 2021 pe data 2 mai

Cursuri: luni, 10 mai 2021 – vineri, 18 iunie 2021

Vacanța de vară: sâmbătă, 19 iunie 2021 – data din septembrie 2021 la care încep cursurile anului şcolar 2021 – 2022

Elevii de clasa a XII-a vor avea doar 32 de săptămâni de școală, pentru ei cursurile urmând a se încheia pe 4 iunie 2021. La clasa a VIII-a, numărul de zile de școală este 165 din cauza Evaluării Naționale: vor face 33 de săptămâni de școală, care se încheie pe 11 iunie 2021.

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Noile modele de subiecte pentru examen, publicate de Ministerul Educației. Care sunt cerințele

Calendar Examen Evaluare Națională 2021:

7 – 11 iunie 2021: înscrierea la evaluarea națională

11 iunie 2021: încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a

22 iunie 2021: Limba și literatura română – probă scrisă

24 iunie 2021: Matematică – probă scrisă

25 iunie 2021: Limba și literatura maternă – probă scrisă

29 iunie 2021: afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)

29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00): depunerea contestațiilor

30 iunie – 4 iulie 2021: soluționarea contestațiilor

4 iulie 2021: afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

 

Sursa: Alba24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO FOTO. ”Nu cedăm”. Prima zi de grevă generală la Casa de Pensii Cluj, AJOFM și AJPIS

Publicat

De

Angajații celor trei instituții din Cluj-Napoca din subordinea Ministerului Muncii – Casa Județeană de Pensii, AJOFM și AJPIS au declanșat, luni, o grevă generală pe termen nelimitat, cerând salarii și condiții de muncă decente. 

”Nu cedăm”. Prima zi de grevă generală la Casa de Pensii Cluj, AJOFM și AJPIS

Ghișeele cu publicul au fost închi se, iar angajații au stat pe hol având pancarte cu mesaje precum ”Nu cedăm”, ”Aceeași lege, aceeași funcție, același salariu”, ”Fără discriminare în salarizare”, ”Muncă apreciată și corect remunerată”, ”Tratament echitabil”.

Citește și ATENȚIE, clujeni. Grevă generală de luni la Casa de Pensii, AJOFP și AJPIS. Nu se plătesc pensii și indemnizații de șomaj

Greva generală la continua, astfel că există riscul să nu mai fie plătite luna viitoare pensiile, indemnizațiile de șomaj și prestațiile sociale.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO FOTO. Alpha Bank despre podeaua și tavanul căzute la Dej: A fost o problemă la structura clădirii

Publicat

De

Alpha Bank Romania anunță că, în prima parte a zilei de luni, a avut loc un incident nefericit la Agenția Dej a băncii, unde a căzut o parte din podea, antrenând și căderea unei părți din tavanul fals. Incidentul a fost cauzat de o problemă la structura clădirii.

În cadrul unității, la momentul incidentului se aflau cinci clienți și șapte angajați.

Alpha Bank despre podeaua și tavanul căzute la Dej: A fost o problemă la structura clădirii

Reprezentanții băncii au anunțat imediat incidentul la numărul de urgență 112, echipele de intervenție deplasându-se rapid la fața locului pentru a acorda asistență și pentru a investiga circumstanțele acestui eveniment.

Trei persoane au primit asistență medicală la fața locului, două dintre acestea fiind transportate ulterior la spital pentru investigații suplimentare.

Citește și VIDEO. Tavan PRĂBUȘIT peste mai multe persoane la o bancă din Dej. Sunt cel puțin trei VICTIME

Colaborăm cu proprietarul clădirii

“Siguranța clienților și a personalului este prioritatea noastră principală.

Colaborăm strâns cu autoritățile și cu proprietarul clădirii pentru a stabili cu exactitate cauza acestui incident și luăm toate măsurile necesare în astfel de situații excepționale.

Ne exprimăm profundul regret pentru situația creată și facem tot ce ne stă în putință pentru a susține persoanele afectate”, au declarat reprezentanții băncii.

Aceștia au adăugat că vor oferi actualizări suplimentare pe măsură ce vor obține informații noi și relevante cu privire la acest incident.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Bonţida s-a urcat iar în vârful lumii. Primul centru de colectare a ambalajelor

Publicat

De

După celebrul festival Electric Castle, comuna clujeană Bonţida intră iar în atenţia întregii lumi. De această dată, prin deschiderea primului centru regional de colectare a ambalajelor din România şi printre puţinele din lume.

Ministrul mediului, apelor și pădurilor, Mircea Fechet, a fost prezent la eveniment.
„Suntem astăzi laBonţida, în judeţul Cluj, unde vom inaugura primul centru de numărare şi de sortare a sistemului garanţie returnare. Va fi unul din acele centre care va număra cele 7 miliarde de doze de aluminiu, sticle şi PET-uri, pe care va trebui să le gestionăm în fiecare an şi nu pot fi decât optimist astăzi, cu trei zile înainte de lansarea sistemului garanţie returnare, care începe în 30 noiembrie. Sunt optimist că păşim cu dreptul, este, din ce am văzut, o investiţie care foloseşte cele mai noi tehnologii şi cred că suntem pregătiţi: avem legislaţie, avem sistemul IT. (…) Sunt optimist şi aştept cu nerăbdare să începem hora reciclării”, a spus ministrulMircea Fechet.

Premierul Marcel Ciolacu a spus, într-o intervenţie video, că este un moment istoric.
„Mă bucur că pot participa alături de dumneavoastră la evenimentul de inaugurare a primului celtru regional de colectare a ambalajelor al societăţii Returo din Bonţida, judeţul Cluj. Este un eveniment cu atât mai important cu cât peste doar trei zile se va lansa sistemul garanţie returnare în România. De aceea cred că astăzi vorbim de un moment zero, pentru că acest prim centru regional de colectare va marca oficial startul programului la nivel naţional. Este un moment istoric, care va consemna cel mai ambiţios proiect de economie circulară în din România şi forţa primului parteneriat public-privat funcţional”, a declrat premierul Marcel Ciolacu.

Citește mai departe

EDUCATIE

În acest an, proiectul „Energie în Şcolile Copilăriei” a fost dedicat COPIILOR cu nevoi speciale

Publicat

Ediția din 2023 a proiectului „Energie în Școlile Copilăriei”, inițiat de E.ON Energie România, a fost dedicată copiilor cu nevoi speciale și, astfel, cinci școli şi două instituții din județele Bacău, Sibiu, Cluj, Hunedoara, Iași și municipiul București care se ocupă de îngrijirea celor mici au avut parte de schimbarea completă a corpurilor de iluminat cu unele moderne, bazate pe tehnologia LED.

·         Șapte instituţii din judeţele Bacău, Sibiu, Cluj, Hunedoara, Iași și din municipiul București au, din acest an, sisteme de iluminat moderne, bazate pe tehnologia LED;

·         În premieră, au fost montate panouri fotovoltaice la Centrul „Lumina”, din Bacău, singurul centru de îngrijiri paliative pentru copii din România;

·         În zece ani, E.ON  Energie România a derulat acest proiect în 83 de instituții de învățământ având aproximativ 50.000 de beneficiari;

Proiectul aduce şi o premieră: E.ON Energie România a asigurat instalarea de panouri fotovoltaice cu o putere de 40 kW la Asociația „Lumina” din Bacău, singurul centru de îngrijire paliativă pentru copii din România.

În acest an, proiectul „Energie în Şcolile Copilăriei” a fost dedicat COPIILOR cu nevoi speciale

„A fost ceva cu totul neașteptat și nu ne-am gândit niciodată că vom avea panouri și de o așa capacitate. Vreau să le mulțumesc tuturor oamenilor cu suflet din E.ON și pot să le spun că împreună cu echipa asociației au dat viață și vor da viață zilelor acestor copii­”, spune Mihaela Dumitrache, directorul executiv al Asociației „Lumina” din Bacău.

„Noul sistem de iluminat oferă (…) o lumină apropiată de cea naturală”

Asociația „Lumina” din Bacău, Centrul Școlar de Educația Incluzivă nr. 1 din Sibiu, Școala Gimnazială Specială „Transilvania” din comuna Baciu și Școala Gimnazială Specială pentru Deficienți de Auz „Kozmutza Flóra”, ambele din județul Cluj, Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă „Rudolf Steiner” din Hunedoara, Colegiul Tehnic „Ion Holban” Iași  și Asociația „New Odyssey”  din București sunt instituțiile în care s-a înlocuit sistemul de iluminat, numărul beneficiarilor fiind de aproape 2.000 de copii și adulții care îi îngrijesc și îi educă.

Noul sistem de iluminat nu doar că oferă o ambianță plăcută și o lumină apropiată de cea naturală, care îi ajută pe cei mici să se concentreze mai bine, dar, în același timp, asigură reducerea consumului de energie electrică, implicit a cheltuielilor administrative și astfel banii economisiți pot fi folosiți pentru acoperirea nevoilor copiilor din cele șapte instituții.

Claudia Griech, directorul general E.ON Energie România afirmă „De peste 10 ani îmbunătățim condițiile de studiu pentru elevi prin proiectul „Energie în Școlile Copilăriei”, iar anul acesta facem noi pași pe drumul spre sustenabilitate.  Am instalat în premieră panouri fotovoltaice la Bacău unde funcţionează singurul centru de îngrijire paliativă a copiilor din țara noastră.

„E.ON  a decis să susțină educația”

Este doar una dintre cele șapte instituții alese în proiect alături de care am ales să #FacemBine și ne dorim cu toții ca elevii de aici să poată avea în viață un drum mai luminos.”

Proiectul “Energie în Școlile Copilăriei” este în derulare de mai bine de zece ani. Până în prezent, programul a vizat 83 de instituții de învățământ, cu aproximativ 50.000 de elevi și profesori drept beneficiari direcți și 15.000 de ore de voluntariat oferite de angajații E.ON Energie România.

Încă de la intrarea pe piața din România, E.ON  a decis să susțină educația și se implică în îmbunătățirea condițiilor de învățare în școli prin numeroasele proiecte cu un impact social și educativ semnificativ.

Despre E.ON Energie România

E.ON Energie România, membră a Grupului german E.ON, este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluţii energetice având un portofoliu variat format din circa 3,4 milioane de clienţi, atât rezidenţiali, cât şi companii şi municipalităţi. Grupul E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 18 ani. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 2,2 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 3,37 miliarde de euro.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax