ADMINISTRAȚIE
Vești bune pentru clujeni! Circulația feroviară între Cluj și Poieni ar putea fi redeschisă în prima parte a anului 2026
Asociația Pro Infrastructură anunță că traficul feroviar pe tronsonul Cluj-Poieni ar putea fi reluat în prima parte a anului 2026. Deși lucrările avansează, inițial trenurile vor circula cu tracțiune diesel, urmând ca electrificarea să fie finalizată ulterior.
Săptămâna trecută, reprezentanții CFR SA au discutat cu Asociația Pro Infrastructură despre stadiul proiectelor feroviare din România. ONG-ul apreciază transparența autorităților, dar atrage atenția că 2025 va fi un an dificil pentru mentenanța rețelei feroviare, din cauza unui buget subdimensionat.
„Săptămâna trecută reprezentanți ai CFR SA ne-au primit să discutăm stadiul proiectelor de infrastructură feroviară. Le mulțumim pentru deschidere și timpul acordat! Un exercițiu de transparență (nu primul) care ar trebui să devină molipsitor în toate instituțiile subordonate Ministerului Transporturilor. (…) Așa cum ne-am obișnuit cu dezinteresul de decenii al politicului, deși se discută mult despre investiții, și 2025 va fi un an prost la capitolul mentenanță curentă, tot cu un buget extrem de subdimensionat”, a transmis Asociația Pro Infrastructură.
Circulația feroviară între Cluj și Poieni, reluată în prima parte a anului 2026
Circulația feroviară între Cluj și Poieni ar urma să fie reluată în prima parte a anului 2026, dar inițial cu tracțiune diesel. În schimb, pe restul loturilor este greu de crezut că se va putea circula integral pe toate firele la sfârșitul lui 2026, arată Asociația Pro Infrastructură.
Riscul major rămâne pentru proiectul de electrificare a căii ferate Cluj-Oradea rămâne pierderea finanțării PNRR pentru unele tronsoane, dacă întârzierile nu sunt recuperate, atrage atenția ONG-ul.
„Chiar dacă între Poieni și Cluj ne așteptăm să se reia circulația în prima parte a anului 2026, inițial cu tracțiune diesel, pe restul loturilor doar cu mult optimism putem visa la trafic pe toate firele la sfârșit de 2026. (…) Riscul să se piardă (din) finanțarea PNRR este foarte mare”, a transmis Asocițaia Pro Infrastructură.
„Pe Cluj-Oradea ar trebui să vedem în curând motoarele turate pe toate loturile”
Dacă întârzierea de pe Brașov-Sighișoara a fost cauzată de un proiect tehnic defectuos, Asociația Pro Infrastructură speră ca aceeași greșeală să nu se repete pe Cluj-Oradea și Arad-Timișoara-Caransebeș.
„Dacă în cazul Brașov-Sighișoara mare parte din întârziere a fost cauzată de proiectul tehnic extrem de slab predat antreprenorului, sperăm că responsabilii CFR SA și-au învățat lecția. Pe Cluj-Oradea și Arad-Timișoara-Caransebeș ar trebui să vedem în curând motoarele turate pe toate loturile. Cum constructorii au avut o perioadă de proiectare, cele mai multe probleme au fost prinse incipient”, au afirmat reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.
În 2025 se așteaptă accelerarea lucrărilor pe tronsoanele încă blocate în etapa de proiectare, precum Poieni-Aleșd, Arad-Timișoara și Lugoj-Caransebeș.
„În 2024 am văzut unele loturi cu o mobilizare foarte bună și progres semnificativ față de cum eram obișnuiți. Sperăm că în 2025 vom avea rezultate bune și pe restul tronsoanelor, ultimele blocaje din etapa de proiectare fiind pe final de rezolvare în următoarele 3-4 luni (Poieni-Aleșd, Arad-Timișoara și Lugoj-Caransebeș)”, a mai arătat Asociația.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






