Connect with us

EDUCATIE

UTCN menține cursurile ONLINE pentru studenți. Laboratoarele, cu prezență FIZICĂ

Publicat


rectorat utcn

Senatul UTCN a aprobat desfășurarea cursurilor online în săptămânile de activitate didactică rămase din semestrul I al anului universitar 2021-2022. și a decis ca toate celelalte activități didactice, printre care laboratoarele, să se desfășoare ca până acum cu prezența fizică a studenților și a cadrelor didactice.

De asemenea, s-a aprobat  ca toate formele de evaluare a studenților aferente disciplinelor din semestrul I vor fi organizate cu prezența fizică a studențior și a cadrelor didactice.
”Examenele de finalizare a studiilor, din sesiunea februarie 2022, se vor desfășura cu prezența fizică a studenților și a membrilor Comisiilor de finalizare a studiilor. Facultățile vor programa consultații față în față pentru sprijinirea studenților în pregătirea sesiunii de examene.  Toate activitățile care au loc cu prezență fizică se vor desfășura cu respectarea și aplicarea strictă a tuturor normelor de protecție privind siguranța epidemiologică”, se mai arată în hotărârea Senatului UTCN privind modalitatea de desfășurare a activităților didactice.


Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



ACTUALITATE

UPDATE Un liceu și două grădinițe din Cluj-Napoca trec în sistem online din cauza Covid-19

Publicat

De

Colegiul Național „Gheorghe Șincai” și Grădinița cu program prelungit „Poienița” din Cluj-Napoca trec în sistem online începând de marți, 18 ianuarie.

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență a aprobat luni suspendarea cursurilor în format fizic în cele două unități de învățământ preuniversitar din Cluj-Napoca.

Suspendarea cursurilor față în față va fi în vigoare pe o perioadă de 10 zile potrivit deciziei.

Potrivit prefectului județului Cluj, Tasnádi Szilárd, decizia a fost luată având în vedere că în cel puțin 50% dintre clasele colegiului și grupele grădiniței sunt cazuri de Covid-19.

UPDATE

Tot astăzi s-a decis suspendarea activității cu prezență fizică și la Grădinișa cu program prelungit „Zâna Zorilor” din Cluj-Napoca.

Astfel, copiii care învață la grădinița de pe strada Louis Pasteur vor trece la activități online până la data de 23 ianuarie.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Citește mai departe

ACTUALITATE

191 de directori și 64 de directori adjuncți ai școlilor din Cluj și-au preluat mandatele. Majoritatea au rămas în funcții

Publicat

De

directori licee,directori scoli generale,mandat scoala

Directorii și directorii adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar de stat din Cluj, care au promovat concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante, au preluat luni mandatul pentru următorii 4 ani.

Este vorba de 191 de directori și 64 de directori adjuncți din unitățile de învățământ preuniversitar de stat care au promovat concursul pentru ocuparea funcțiilor vacante în unitățile de învățământ preuniversitar de stat din județul Cluj, concurs desfășurat în perioada septembrie-decembrie 2021.

Directorii și directorii adjuncți au semnat un contract de management educațional cu inspectorul școlar general, iar directorii și un contract de management administrativ-financiar cu primarul unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază teritorială se află unitatea de învăţământ preuniversitar, respectiv cu preşedintele consiliului judeţean, pentru unităţile de învăţământ preuniversitar special.

„Îi felicit pe directorii care au participat la concurs și care au promovat în procent foarte mare. În foarte mare măsură nu sunt schimbări, stabilitatea la nivelul managementului fiind un indicator important al reușitei școlare în județul Cluj, dar mă bucur să văd că sunt și cadre didactice care nu au mai ocupat funcții de conducere și care și-au dorit să își asume acest rol.

Directorul este reprezentantul legal al unităţii de învăţământ şi realizează conducerea executivă a acesteia, organizând și monitorizând întreaga activitate educaţională, răspunzând de aplicarea legislaţiei în vigoare, la nivelul unităţii de învăţământ, de elaborarea bugetului și încadrarea în bugetul aprobat, de atragerea de resurse extrabugetare, de angajarea personalului din unitate, prin încheierea contractului individual de muncă, coordonează activitatea de elaborare a ofertei educaţionale a unităţii de învăţământ, a regulamentelor, a tuturor documentelor de prognoză și diagnoză a calității procesului educațional.

Având un mandat de 4 ani, sunt convinsă că vor fi mult mai motivați să implementeze proiecte și strategii educaționale pe termen lung, care să contribuie la dezvoltarea instituțiilor pe care le conduc.

Le doresc tuturor mult succes, să fie acei factori de echilibru, care să coaguleze echipe în jurul lor și să aibă disponibilitate de comunicare cu toți partenerii educaționali”, a declarat Marinela Marc, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Cluj.

În județul Cluj au rămas 23 de posturi de directori și alte 15 de directori adjuncți care nu au fost ocupate prin concurs.

Pe aceste posturi au fost numite cadre didactice prin detașare în interesul învățământului, până la organizarea unui nou concurs, dar nu mai târziu de sfârșitul anului școlar, respectiv 31 august 2022, au arătat reprezentanții Inspectoratului Școlar Cluj.

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

 

Citește mai departe

ACTUALITATE

GREVĂ în învățământul clujean. Ce vor PROFESORII. Lista revendicărilor

Publicat

De

elevi
Salariații din învățământul clujean, membri ai sindicatelor Federația Sindicatelor Libere din Învățământ și Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret”, vor intra în grevă de avertisment miercuri, 19 ianuarie 2022, între orele 11-13, cu încetarea activității.
Protestul membrilor celor două organizații sindicale este cauzat de refuzul guvernanților de a purta negocieri cu reprezentanții federaţiilor sindicale din educaţie și de a adopta măsuri concrete pentru:
1. ACORDAREA, încă de la începutul anului 2022, a salariilor de bază prevăzute de anexele la Legea-cadru nr. 153/2017 pentru personalul din învățământ (cadre didactice, personal didactic auxiliar și nedidactic);
2. ALOCAREA procentului de 6% din P.I.B. pentru finanțarea educației;
3. ADOPTAREA UNEI MĂSURI LEGISLATIVE DE NATURĂ REPARATORIE, prin care întregul personal didactic să beneficieze de calculul și plata corecte ale drepturilor salariale cuvenite conform tranșelor de vechime în învățământ (de la data de 01.09.2017), respectiv ale drepturilor reglementate ca majorări/creșteri salariale (începând cu 01.01.2019), potrivit Legii-cadru nr. 153/2017;
4. ACORDAREA SPORURILOR PENTRU CONDIȚII DE MUNCĂ prevăzute de Regulamentele emise în baza Legii-cadru nr. 153/2017;
5. PLATA ORELOR SUPLIMENTARE pentru munca prestată de personalul didactic auxiliar și nedidactic peste timpul normal de muncă;
6. SUPLIMENTAREA NUMĂRULUI DE POSTURI DIDACTICE AUXILIARE ȘI NEDIDACTICE necesare pentru ca unitățile de învățământ să își desfășoare activitatea în condiții cât mai bune.
Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News
Citește mai departe

ACTUALITATE

Sorin Cîmpeanu: EXPLOZIE a fenomenului de bullying în şcoli. Este extrem de GRAV

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a precizat că şcoala a fost afectată în timpul pandemiei „enorm, înfricoşător de mult” şi că „pierderile educaţionale sunt foarte mari”, greu de recuperat, necesitând perseverenţă şi implicare.

„Există o explozie a fenomenului de bullying în şcoli – extrem de grav. O spun psihologii, cei cu pregătire, cu competenţă în a se pronunţa asupra acestui subiect. Există, vedem bine, din păcate, doar în ultimele zile, o multiplicare a tentativelor de suicid în rândul adolescenţilor. Există – şi o spun iarăşi medicii – o multiplicare a afecţiunilor oftalmologice”, a spus ministrul, la Prima Tv.
Cîmpeanu a adăugat că în această perioadă s-au adâncit inechităţile deja existente în sistemul românesc de învăţământ, dar că a crescut şi abandonul şcolar. Astfel, din 2015 până în 2019 s-a înregistrat o scădere a abandonului şcolar de la 18-19% la 15,3%. Însă, în 2020, abandonul şcolar a crescut din nou la 15,6%, atingând în mediul rural o valoare medie de 26%.

A crescut abandonul școlar

„Acestea sunt datele din 2020. Privesc cu mare îngrijorare către INS şi oricât de mult am spera să nu crească semnificativ aceste cifre deja îngrijorătoare (…) atunci când vom avea cifrele pentru anul 2021, mă tem că ele vor fi încă şi mai grave. Toate acestea sunt efecte asupra sistemului de educaţie, generate de pandemie. Este vorba de efecte negative care s-au suprapus peste problemele cronice deja existente în sistemul de învăţământ din România”, a precizat el.
De asemenea, Cîmpeanu a atras atenţia asupra faptului că există studenţi care încheie al doilea an universitar, dar care nu au intrat încă într-un amfiteatru şi nu au participat la lucrări practice.
El a reamintit că la finalul lunii decembrie a fost adoptat un program naţional pentru reducerea abandonului şcolar.

Sursa: Agerpres

Urmărește știrile Cluj24.ro pe Google News

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate
Publicitate