ADMINISTRAȚIE
Trenul metropolitan, pe repede înainte! Studiul de fezabilitate și asocierea cu CFR Călători, pe masa consilierilor locali
Administrația locală face noi pași pentru realizarea trenului metropolitan de la Cluj-Napoca. Două proiecte de hotărâre privind aprobarea studiului de fezabilitate, respectiv semnarea parteneriatului cu CFR Călători pentru implementarea proiectului, vor ajunge pe masa consilierilor locali săptămâna viitoare.
Consiliul Local Cluj-Napoca va aproba săptămâna viitoare, într-o ședință extraordinară convocată pentru ziua de marți, 22 octombrie, două proiecte de hotărâre necesare pentru realizarea trenului metropolitan. Aceasta ar urma să fie ultima ședință în actualul format al consiliului local, înaintea constituirii noului consiliu cu aleșii votați la alegerile locale din 9 iunie.
Studiul de fezabilitate, pe masa consilierilor locali
Pe ordinea de zi a ședinței se regăsesc două proiecte privind continuarea demersurilor pentru proiectul trenului metropolitan. Primul proiect propune spre aprobare studiul de fezabilitate pentru proiectul „Tren Metropolitan Gilău – Floreşti – Cluj-Napoca – Baciu – Apahida – Jucu – Bonțida”.
Potrivit documentației, ținând cont de rezultatele analizelor tehnice, economice și de risc opțiunea recomandată pentru realizarea trenului metropolitan este scenariul 1 (Opţiunea 1-30), care se bazează pe următoarele cerințe:
- Achiziții garnituri de tren metropolitan 7 garnituri de tren dintre care una prevăzută ca rezervă;
- Trenuri de 70 metri lungime;
- Capacitatea minimă a trenurilor pe oră pe direcție este de 840 pasageri;
- Frecvența de circulație a garniturilor de Tren Metropolitan este de 30 minute.
Această variantă a fost aleasă în detrimentul Optiunii 2-60, care propunea achiziția a 5 garnituri de tren dintre care una prevăzută ca rezervă, o capacitate minimă a trenurilor pe oră pe direcție de 420 pasageri și o frecvență de circulație a garniturilor de 60 minute.
23 de stații, cu trenuri din 30 în 30 de minute
Trenul metropolitan al Clujului va ave traseul Gârbău Hm – Cluj Napoca – Apahida – Bonțida Hm (48,8 km), cu 23 de puncte de îmbarcare-debarcare și 30 de trenuri pe zi, care vor circula cu următoarea frecvență:
- 1 tren pe oră între orele 05:00 și 06:00;
- 2 trenuri pe oră între orele 06:00 şi 19:00;
- 1 tren pe oră între orele 19:00 și 22:00.
Distanța medie dintre stații va fi de 2,12 km, iar durata totală a unei călătorii, de 65 minute (1 oră şi 5 minute). Trenurile vor avea o viteză comercială de 45 km/h.
Investiție de 1,14 miliarde de lei
Investiția se ridică la 1,14 miliarde de lei (231 milioane de euro). Plata va fi eșalonată pe parcursul a trei ani: circa 302 milioane de lei – 26% în anul I, 457 milioane de lei – 40% în anul II și 390 de milioane de lei -34% în anul III.
Finanțarea investiției va fi realizată din:
- Fonduri Europene Nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027;
- Alocații de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor;
- Alocații de la bugetul local prin UAT Municipiul Cluj-Napoca, UAT Comuna Gârbău, UAT Comuna Baciu, UAT Comuna Apahida, UAT Comuna Jucu, UAT Comuna Bonțida și Consiliul Județean Cluj;
- Alte surse legal constituite identificate pe parcurs.
Durata de implementare a proiectului este în total de 48 de luni (4 ani) din care 12 luni pentru proceduri de licitație și 36 de luni pentru proiectare şi execuția lucrărilor.
Protocol pentru implementarea proiectului semnat cu CFR
Cel de-al doilea proiect de hotărâre din ședința consiliului local, aflat la punctul 14, propune constituirea parteneriatului dintre Municipiul Cluj-Napoca în nume propriu și în numele UAT-urilor Apahida, Baciu, Jucu, Bonțida și Gârbău, cu Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA pentru implementarea proiectului de tren metropolitan și aprobarea protocolului de implementare a proiectului.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






