Connect with us

ACTUALITATE

Târgul de Cariere Cluj: Refugiații din Ucraina, ajutați să își găsească locuri de muncă

Publicat


ctu265fw

Târgul de Cariere se întoarce cu un nou sezon, iar primul eveniment al ediției de toamnă va avea loc la Cluj-Napoca, în 5 și 6 octombrie, între 11:00 și 18:00, la BT Arena (Sala Polivalentă). La evenimentul la care 60 de companii din diverse domenii de activitate și-au confirmat deja prezența, sunt așteptați aproximativ 5000 de candidați.

Printre pozițiile deschise în cadrul companiilor participante se numără: specialiști în relații și suport clienți, consultanți financiari, ingineri software și hardware, programatori, mecanici, vânzători, ingineri electroniști, testeri, consultanți, team leaderi, recrutori, operatori de producție, studenți pentru diverse internshipuri.

„Toamna aceasta căutăm oameni care caută oportunități de carieră, răspunsuri, un nou job, un nou început, vise împlinite sau poate chiar un job mai potrivit profilului lor, iar pentru aceasta la Târgul de Cariere aducem candidații față în față cu oportunitățile care contează”, a declarat Maria Petruța, PR Manager la Târgul de Cariere.

Giganții din industrie

Ediția de toamnă va fi marcată de prezența unui număr mare de companii din diferite sectoare de activitate, care sunt nerăbdătoare să prezinte candidaților ofertele de angajare.

Printre acestea se află și Michelin, companie ce își mărește echipa după fiecare ediție, oferind celor proaspăt angajați și posibilități de relocare. Domeniile producție și tehnică sunt și ele bine reprezentate la Târgul de Cariere, prin intermediul unor companii precum Emerson, TenarisSilcotub sau Hanna Instruments, care au pregătit o ofertă variată de joburi.

O ofertă variată de locuri de muncă propun și companiile din domeniul IT prezente la eveniment. Take Off Labs, Veeam, Generix Group România sau FME sunt doar câteva dintre brandurile care așteaptă cu nerăbdare candidații la Sala Polivalentă. Așa cum ne-a obișnuit, Steelcase va participa și de data aceasta la Târgul de Cariere, propunând celor prezenți o serie de locuri de muncă din domeniul shared services.

Cariere în diverse domenii

”Totodată, dacă dorești să interacționezi cu unul dintre printre primii trei producători de instalații și mașini pentru industria metalelor de la nivel mondial, îți recomandăm să treci pe la standul celor de la Danieli Engineering. Dacă ești interesat de o carieră în domeniul farmaceutic, reprezentanții STADA sunt pregătiți să răspundă întrebărilor tale.

Pregătiți pentru interacțiunile față în față sunt și reprezentanții MDPI, care își doresc să descopere și să recruteze noi talente în domeniul cercetării. De la Târgul de Cariere nu va lipsi nici Bosch România, care vine cu numeroase oportunități profesionale și ultimele noutăți din domeniul de activitate”, au spus organizatorii.

Locuri de muncă pentru ucraineni

Târgul de Cariere, alături de BestJobs, partenerul de recrutare din acest sezon, abia așteaptă să ofere candidaților sfaturi utile în carieră. De asemenea, refugiații ucraineni prezenți la eveniment vor fi ajutați și îndrumați de fundația HEKS/EPER astfel încât să poată identifica primele oportunități de carieră din țara noastră, în funcție de profilul profesional.

În acest scop, standurile companiilor cu locuri de muncă disponibile pentru ucraineni vor avea un semn distinctiv, cu scopul de a-i ajuta pe aceștia să se orienteze mai ușor în evenimentul susținut de Primăria municipiului Cluj-Napoca.

Întâlnirile față în față cu recrutorii vor fi completate de livestream-ul din studioul mobil aflat la fața locului, care va aduce în prim-plan detalii despre locurile de muncă disponibile și interviuri cu reprezentanții companiilor pe diverse teme. Acesta va fi difuzat pe canalele de Facebook, LinkedIn, YouTube ale evenimentului și pe targuldecariere.ro în prima zi a evenimentului.

Chiar dacă primul pas spre angajare e față în față, poți aplica și online la joburile existente, cu ajutorul unui cont creat înainte, în timpul, dar și după eveniment, pe platforma targuldecariere.ro/cluj.

16 ani de activitate

Târgul de Cariere a împlinit anul acesta 16 ani de activitate și este cea mai mare rețea de evenimente de carieră din România și Republica Moldova, reunind sute de angajatori și mii de candidați de două ori pe an, în sezonul de primăvară și cel de toamnă.

Din 2006, de la primul eveniment și până în prezent, Târgul de Cariere a devenit cea mai răspândită soluție de recrutare selectivă și a avut un rol esențial în formarea pozitivă a pieței muncii.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Accident în HUEDIN. Autoutilitară RĂSTURNATĂ. Starea șoferului

Publicat

hue

Un accident rutier a avut loc în noaptea de luni spre marți pe DN1E60 în orașul Huedin, la ieșirea spre Oradea, transmite ISU Cluj.

Pompierii au precizat că o autoutilitară s-a răsturnat.

”Pompierii de la Detașamentul Huedin au fost solicitați să intervină la un accident rutier petrecut la ieșire din orașul Huedin, spre Oradea. În accident a fost implicată o autoutilitară, care era răsturnată atunci când forțele noastre au ajuns la fața locului.

Nu au existat persoane încarcerate, iar un bărbat de 26 de ani a fost preluat de echipajul SAJ. Acesta era conștient și cooperant. Apelul de urgență a venit la ora 04:06, iar la misiune a luat parte o autospecială”, au precizat reprezentanții ISU Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

Vezi noile categorii de români ce vor plăti asigurări de SĂNĂTATE din 2023. Vizați inclusiv preoții, șomerii și pensionarii

Publicat

Începând de anul viitor, noi categorii de persoane vor plăti taxa pe sănătate – CASS, pentru a fi asigurate în sistemul medical public, scrie Alba24.ro.

Este vorba de șomeri, de beneficiarii de ajutoare sociale, de personalul monahal (preoți) și de pensionarii cu pensii mici, categorii care până acum erau scutite de la plata acestor sume.

Informațiile vin din Strategia Națională de Sănătate. Documentul poate fi consultat în întregime AICI.

„Stabilirea şi calcularea transparentă, prin raportare la veniturile brute încasate, a subvențiilor de la bugetul de stat către FNUASS pentru toate categoriile de persoane adulte care sunt asigurate fără plata contribuției (CASS):

– şomeri, deţinuţi, beneficiari de ajutor social, personal monahal, pensionari cu pensii mici.

Schimbarea se va aplica începând cu primul trimestru din 2023”, se arată în Strategia naţională de sănătate.

Sursa: Alba24.ro

 

Citește mai departe

EVENIMENT

Pacienții asigurați care doresc să fie consultați de un anumit medic vor trebui să PLĂTEASCĂ o taxă suplimentară

Publicat

boala mana gura picior

Ministerul Sănătății a propus introducerea unei noi taxe pentru pacienții asigurați în sistemul de sănătate. Cei care doresc să primească servicii  medicale ambulatorii de la un anumit medic ar putea fi nevoiți să plătească o taxă, numită coplată, scrie Alba24.ro.

Ministerul Sănătății a lansat la sfârșitul lunii noiembrie în dezbatere publică proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Strategiei naționale de sănătate 2022 – 2030 și a Planului de acțiuni pentru perioada 2022 – 2030 în vederea implementării Strategiei naționale de sănătate.

Potrivit notei de fundamentare, pentru creșterea performanței și eficientizarea capacității de diagnostic, tratament și monitorizare în ambulatoriu, respectiv eliminarea timpilor de așteptare generați de lipsa finanțării sau de supraaglomerare, circuitele clinice vor fi adaptate la nevoia pacientului de diagnostic și tratament.

„Strategia vizează pilotarea furnizării anumitor servicii ambulatorii cu posibilitatea alegerii profesionistului care oferă serviciile de sănătate solicitate, în baza unei coplăți reglementate legal și suportate de beneficiar și a posibilității programării transparente a serviciului respectiv în sistemul electronic de programări”, se arată în nota de fundamentare.

Noua taxă va fi introdusă mai întâi sub forma unui program pilot, în anumite regiuni.

„14% din populația rezidentă nu este asigurată”

„În sistemul de asigurări sociale de sănătate, segmente semnificative ale populației beneficiază de servicii de sănătate fără plata contribuției la asigurări de sănătate, deși realizează venituri din pensii sau salarii, ceea ce crează un deficit considerabil la fondul de asigurări sociale de sănătate (FNUASS). În condițiile în care numai o treime dintre asigurați plătesc contribuții de sănătate către FNUASS, acesta devine vulnerabil la recesiunile economice”, se precizează în Strategia națională de sănătate 2022 – 2030.

Potrivit documentului, 14% din populația rezidentă nu este asigurată, având acces numai la pachetul minimal de servicii, ceea ce conduce la utilizarea excesivă a serviciilor medicale de urgență și la depistarea tardivă a afecțiunilor cronice, cu efecte negative asupra stării de sănătate și asupra eficienței utilizării fondurilor publice.

Din punct de vedere al cheltuielilor, peste jumătate din resursele Fondului Național de Asigurări de Sănătate este alocată îngrijirilor spitalicești, rămânând mai puțin de jumătate pentru asistența medicală primară, ambulatoriul de specialitate, medicamente, alte servicii și tehnologii medicale.

„Mecanismele de contractare și de plată a serviciilor medicale nu sunt corelate cu nevoile de servicii estimate la nivel județean și nu încurajează un comportament al furnizorilor în sprijinul atingerii obiectivelor naționale de sănătate. Tarifele decontate pentru serviciile medicale contractate în ambulatoriul de specialitate, spitalizare de zi și spitalizare continuă nu sunt sincronizate cu costurile reale ale furnizorilor”, se mai precizează în strategie.

De asemenea, documentul mai prevede proiecte precum informatizarea spitalelor și asigurarea unor servicii de urgență de către medicii de familie, fără a da însă detalii despre modul în care vor fi atinse aceste obiective.

Potrivit planului de acțiune, informarea publicului referitor la condițiile de accesare ale serviciilor de sănătate, inclusiv la cuantumul coplăților aferente furnizării anumitor servicii de sănătate, ar urma să fie făcută începând cu trimestrul I al anului 2024.

Sursa: Alba24.ro

Citește mai departe

EVENIMENT

Din 5 decembrie se pot depune cererile de DECONTARE a procedurilor de fertilizare in vitro. Care sunt CONDIȚIILE

Publicat

Începând de luni, 5 decembrie 2022, se pot depune cererile pentru decontarea procedurilor de fertilizare in vitro de către cuplurile sau femeile singure cu vârsta între 20 si 45 de ani. Acestea pot primi 15.000 de lei pentru această procedură.

Conform Ministerului Familiei, pentru anul 2022 se acordă sprijin financiar pentru un număr de maximum 2.500 de beneficiari ai programului și, începând cu data de 01.01.2023, se acordă sprijin financiar pentru un număr de maximum 10.000 beneficiari ai programului pentru efectuarea, pe teritoriul României, a procedurilor medicale de specialitate recomandate, în condițiile legii, pentru un număr total de 12.500 beneficiari.

Ministrul Familiei preciza că vor fi acceptate trei proceduri pe an, suma decontată fiind de 15.000 de lei, în două tranşe: un voucher pentru tratament (în valoare de 5.000 de lei) şi un voucher pentru embriotransfer (10.000 de lei).

Dosarele se pot depune începând cu data de 5 decembrie.

Criterii de eligibilitate:

– cei doi membri ai cuplului infertil (căsătoriți sau nu)/ femeia infertilă să fie cetățeni români și să aibă domiciliul în România;
– cei doi membri ai cuplului infertil (căsătoriți sau nu)/ femeia infertilă să aibă calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România;
– procedurile medicale de specialitate recomandate trebuie să se desfășoare într-o unitate medicală de pe teritoriul României, parteneră a programului, autorizată să desfășoare acest tip de activități;
– vârsta femeii beneficiare să fie cuprinsă între 20 și 45 ani.

Actele necesare înscrierii în program:

Cererea de înscriere, care cuprinde următoarele documente justificative:

– Copii ale actelor de identitate ale solicitanților;
– Declarație pe propria răspundere;
– Document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate, cu indicația medicală pentru realizarea procedurii de FIV, eliberat de un medic specialist în obstetrică-ginecologie cu supraspecializare FIV și reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unității sanitare partenere, emis cu maximum 60 de zile înaintea depunerii dosarului;
– Adeverință eliberată de Casa de Asigurări de Sănătate din care să rezulte calitatea de asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate a solicitantului, emisă cu maximum 60 de zile înaintea depunerii dosarului sau orice alte documente oficiale, conform legii, care să probeze calitatea de asigurat;
– Acord individual de prelucrare a datelor cu caracter personal.

Solicitanții trebuie să depună online la adresa natalitate@mfamilie.gov.ro a MFTES dosarul complet.

În cazul solicitanților care nu au posibilitatea transmiterii dosarului online, aceștia pot trimite dosarul complet la adresa MFTES, în cadrul secțiunii contact pe site-ul www.mfamilie.gov.ro.

Toate documentele componente ale dosarului trebuie completate și semnate (unde este cazul) și certificate „Conform cu originalul”, după care trebuie scanate și trimise pe adresa de e-mail: natalitate@mfamilie.gov.ro.

Sursa: Hotnews

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax