Connect with us

ANUNȚURI PUBLICE

STUDIU NAȚIONAL. Ce spun părinții și elevii despre MEDITAȚII. Ce soluții propun experții pentru a le face mai ACCESIBILE

Publicat


profesor meditatii pixabay

Societatea Academică din România (SAR) și Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), alături de Friedrich Ebert Stiftung România (FES), au lansat, în data de 3 iunie 2021, studiul național „Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?”, se arată pe ires.ro.

Potrivit sursei, este primul studiu pe aceasta temă după aderarea României la Uniunea Europeană. A fost realizat pe eșantioane reprezentative la nivel național, atât în rândul părinților elevilor de vârstă școlară sau care să fi absolvit liceul anul trecut, cât și în rândul elevilor din  clasele V-XII.

Unde se poziționează părinții

Potrivit studiului, majoritatea părinților cred că elevii au nevoie de meditații pentru a dobândi cunoștințe la nivel mediu. Totodată, sunt de părere că meditațiile ar trebui fiscalizate, întrucât, în cele mai multe cazuri, plata meditatorului se face pe baza unei înțelegeri, fără o formă contractuală și/sau bonuri fiscale. Costul mediu al unei ședințe de pregătire particulară este între 50 și 100 de lei, iar o familie plătește lunar, aproximativ 300 de lei pentru un copil în scopul meditării.5

Sistemul orelor particulare/meditațiilor este accesat în mai mare măsură de către părinții din mediul urban, cu studii medii și superioare, care au unul-doi copii în familie, venituri peste medie și care sunt nemulțumiți de sistemul public de educație.

Alte rezultate ale studiului cuprind următoarele informații:

  • Unul din trei copii este cuprins în acest sistem al meditațiilor, cu o frecvență mai ridicată în clasele terminale, a VIII-a și a XII-a.
  • Matematica, limba și literatura română precum și limbile străine sunt materiile la care se solicită cel mai frecvent ore de pregătire.
  • Copiii din mediul rural, care provin din familii numeroase, mai puțin educate și cu resurse financiare limitate sunt lipsiți de posibilitatea de a dobândi cunoștințe prin achiziționarea de ore suplimentare cu un profesor.

326200911 723140376055146 9195028249683320059 n

Ce părere au elevii

Meditațiile sunt considerate ca necesare, în mai mare măsură, de către elevii din clasele terminale (a VIII-a și a XII-a) și elevii care învață în școli din mediul rural. Liceenii care urmează un profil tehnologic, comparativ cu colegii lor de la alt profil, cred că au nevoie de meditații în mai mare măsură.

Un sfert dintre elevii care cred că e nevoie de meditații nu și le permit financiar. Veniturile familiei de proveniență constituie un factor explicativ pentru diferența dintre ponderea celor care consideră meditațiile ca necesare și ponderea elevilor care sunt parte din acest sistem al meditațiilor. Unul din patru elevi care este de acord că meditațiile sunt necesare pentru a obține cunoștințe de nivel mediu, spune că nu și le permite financiar.

Dintre cei care iau meditații, cei mai mulți accesează lecții suplimentare pentru matematică (80%); aproximativ o treime iau meditații la limba română (33%) sau limbi străine (29%). În general, majoritatea elevilor iau meditații la o singură materie (56%), iar 1 din 3 elevi face meditații la 2 materii. Cei mai mulți elevi participă la meditații o dată pe săptămână, iar 1 din 4 participă de mai multe ori.

În cele mai multe cazuri (62%), orele de pregătire suplimentară sunt ținute cu un profesor din altă școală. Profesorul de la clasă este preferat de 16% dintre elevii care au făcut meditații, iar un alt profesor din școală de 13% din elevi. În majoritatea cazurilor (83%) lecțiile se derulează acasă la meditator, iar în cazul a 55% sunt 1 la 1 (meditator-elev). În 40% din cazuri, meditațiile se derulează în grup restrâns, de 2-3 elevi.

Indiferent de opinia adulților cu privire la meditații, majoritatea tinerilor evaluează că această formă de învățare i-a ajutat/îi va ajuta în viitor (94%) și apreciază meditatorul (95%). Ca urmare a participării la meditații, situația școlară s-a îmbunătățit într-o măsură semnificativă în cazul a 73% din tineri. Această percepție este justificată de notele mai mari obținute la școală și la evaluările naționale, înțelegerea materiei și creșterea stimei de sine.

326032213 866258401349097 3023529702229121862 n

Soluții pe termen scurt, mediu și lung

Realizatorii studiului au o serie de recomandări pentru decidenți, în vederea accesibilizării meditațiilor în rândul mai multor elevi.

Măsuri pe termen scurt:

crearea Voucherului Educațional, finanțat din fonduri europene, acordat tuturor elevilor care provin din familii al căror venit lunar nu depășește două salarii minime nete pe economie

  • extinderea Programului național de educație remedială de tip ,,Școală după școală” și pentru învățământul liceal
  • continuarea acestuia în timpul anului școlar 2021-2022
  • autoritățile publice locale trebuie să fie capacitate și monitorizate să organizeze programe de educație remedială/școli de vară/grădinițe estivale în vara anului 2021, unde să poată participa orice elev, iar programul să fie facilitat de către profesori având rezultate excelente din punct de vedere academic, angajați în sistemul plata cu ora
  • organizarea, de către Ministerul Educației și cel al Finanțelor Publice, cu concursul sindicatelor din domeniul educației, a unei campanii de informare care să aibă ca scop organizarea orelor de pregătire particulară în conformitate cu prevederile legale, inclusiv impozitarea acestora

326030156 877581853432902 1017399188098190413 n

Măsuri pe termen mediu:

Pentru școlile din mediul rural și zonele insuficient deservite, trebuie implementat un sistem de mentorat între profesori: profesorii din mediul urban (care predau la colegiile naționale, de exemplu) pot veni să faciliteze aceste cursuri de educație remedială în școlile de la sate, iar profesorii de la sate pot avea acces la mentorat și programe de formare continuă, organizate de către Casele Corpului Didactic.

De asemenea, se propun:

  • bugetară multianuală a programelor de educație remedială din fondurile europene – politica de coeziune, astfel încât să existe continuitate la nivel local și național
  • organizarea, de către administrațiile publice locale, a unor programe speciale de educație remedială în vacanța de vară, facilitate de profesori având rezultate excelente din punct de vedere academic, la nivelul comunității locale, între cele două sesiuni ale examenelor de Bacalaureat
  • investiții pentru dotarea centrelor de excelență de la nivel județean, inclusiv din perspectiva remunerării corespunzătoare a resursei umane, crearea unor parteneriate inovative pentru construcția de hub-uri de excelență academică pentru cei mai dotați dintre elevi

324871469 705303904465340 3550151167373873221 n

Măsuri pe termen lung:

Pe termen lung, se recomandă organizarea unor centre educaționale în mediul rural și în zonele insuficient deservite (pot fi utilizate spațiile din unitățile de învățământ care au fost închise sau care nu mai sunt utilizate din rațiuni demografice), care să fie finanțate de autoritățile publice locale, dezvoltate prin accesarea de proiecte cu finanțare externă, sub patronajul universităților din România, care să fie stimulate să participe la aceste programe prin fonduri suplimentare de la bugetul de stat.

Alte soluții prezentate sunt:

  • dezvoltarea unui sistem de creștere a capacității administrative a școlilor, pentru ca acestea să furnizeze servicii de consiliere și orientare vocațională și psihologică de calitate, în complementaritatea procesului educațional
  • centrele județene de resurse și asistență educațională trebuie optimizate
  • scăderea numărului de elevi dintr-o clasă, în special în cadrul unităților de învățământ suprapopulate, în vederea asigurării unui proces educațional calitativ
  • anumite discipline (de exemplu, cele unde sunt necesare mai multe exerciții aplicative – matematica, disciplină care este cea mai căutată pentru meditații) pot fi organizate în grupuri mai mici, pentru a facilita o mai bună interacțiune elev-profesor; acest proces poate fi aplicat atât în cadrul formal, cât și în timpul desfășurării programelor de educație remedială gestionate de către stat

Sursa: ires.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CULTURA

Lansare de carte Gaudeamus Cluj. „Despre iubire ca fapt divers. În sala pașilor pierduți”, autori Daniela și Felix Ostrovschi

Publicat

De

Gaudeamus

O nouă carte aparținând istoricului Felix Ostrovschi va fi lansată în cadrul Târgului de Carte „Gaudeamus” din Cluj-Napoca, în ziua de joi, 25 aprilie, la ora 15.

Deja suntem familiarizați cu modul de abordare a recuperării trecutului de către istoricul Felix Ostrovschi care ne-a convins, de altfel, prin cele trei volume deja publicate, „Faptul divers în Clujul interbelic”, „Cartierele Clujului în anul 1937” și „Vremea vremurilor. Oameni sub povara extremelor”, că materialele publicate în presa de altă dată constituie o reală sursă de recuperare a trecutului.

Cartea care se va lansa în curând, „Despre iubire, ca fapt divers. În sala pașilor pierduți”, are de fapt doi autori și anume Daniela Ostrovschi (bibliotecar în cadrul Bibliotecii Universitare) și pe Felix Ostrovschi (istoric).

Această colaborare specială a celor doi a dus la finalizarea unui proiect de cercetare vizând iubirea de la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului XX, materializată într-o carte care are  trei volume și peste 1200 de pagini.

Despre iubiri

Gaudeamus

În primul volum, găsim două mari capitole dedicate „Iubirii împlinite” și „Iubirii interzise”. Iată deci, povești de iubire în antiteză, unele materializate metaforic, altele interzise tragic. Cel de-al doilea volum cuprinde povești despre „Iubiri răpite” și „Iubiri fatale”, iar ultimul volum, al treilea, ne prezintă povești de „Iubire răzbunată” și „Iubire refuzată”.

Love story din 1888

Și dacă tot am răsfoit cele trei volume, să vă redăm și una din cele peste șapte sute de povești conținute de acestea. Am ales la întâmplare o poveste reală, publicată în ziarul „Tribuna”, apărut la Sibiu în luna martie a anului 1888:

„La Bolon, o nuntă a dat peste o întâmplare de tot caraghioasă. Întorcându-se invitații de la biserică, s-au pus cu mirele, mireasa și părinții în jurul mesei și au mâncat și au băut într-atâta că au fost cuprinși de un entuziasm de nedescris pentru jocul numit ciardaș.

Tinerii au dat numai decât scaunele și mesele afară și s-au pus să bată scândurile cu tălpile, la sunetul vioarelor și cobzelor.

Tropoitura a continuat vreun ceas cu un avânt din ce în ce mai mare. Deodată se aude o trosnitură, scândurile se lăsară fără de veste în jos și invitații, cu mirele, mireasa și lăutarii, se deșteptară în pivniță.

Un invitat căzu în putina cu varză, care era descoperită; un muzicant își scrânti mâna; ceilalți se aleseseră cu spaima și arcușurile rupte.

Fetele și femeile ieșiră repede din pivniță și plecară spre casă. Bărbații continuară nunta în pivniță cu un singur lăutar și între poloboace cu mai multe feluri de vin”.

Procesul iubirii

Cei doi autori prezintă de fapt încercarea a doi tineri ziariști interbelici de a găsi un subiect fabulos pentru un viitor articol al lor.

În căutările lor, ajung în „Sala pașilor pierduți”, acolo unde se judecă „procesul iubirii”. Astfel, au ocazia să răsfoiască peste 700 de „dosare”, care conțin tot atâtea povești de iubire.

Printr-un efort gigantic, bazat pe o enormă bibliografie, cei doi autori reușesc să ne aducă în față o enciclopedie a iubirii, ante și interbelice, reușind să ne întoarcă în timp, într-o vreme de mult apusă. Citite și simțite, toate aceste povești, reușesc să ne încălzească inimile, să ne ofere o rază de speranță, să fim poate mai buni și mai iubitori.

Nu vom spune mai multe despre această carte, pentru că cel mai bine ar fi ca fiecare dintre noi nu doar să o aibă, ci chiar să o citească. Interesantă va fi cu siguranță și întâlnirea de joi cu cei doi autori, care cu siguranță ne vor explica motivele pentru care au ales să re-spună „povestea iubirii”, dificultățile cu care s-au confruntat și, mai mult decât atât, ne vor oferi și chei de lectură, cheia cu care vom reuși să pătrundem și noi, în „sala pașilor pierduți”.

Citește mai departe

EVENIMENT

O elevă a căzut de la etaj la o școală din Cluj-Napoca. Tânăra a fost transportată de urgență la spital

Publicat

De

Elevă căzută de la etaj la școală

O elevă de aproximtiv 16 ani a căzut, luni, de la etajul I al școlii la care învață. Un echipaj SMURD a transportat-o la spital cu multiple traumatisme.

Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca, alături de un echipaj SMURD, tip terapie intensivă mobilă, au intervenit pentru a acorda asistență medicală de urgență tinerei, elevă la Liceul de Arte Plastice.

O elevă a căzut de la etaj la o școală din Cluj-Napoca. Tânăra a fost transportată de urgență la spital

Potrvit ISU Cluj, aceasta a căzut, cel mai probabil, de la înălțime în cadrul unei unități de învățământ situată pe strada Dorobanților din Cluj-Napoca.

Echipajele operative au găsit tânăra în stare de conștiență.

Acesata era cooperantă, dar prezenta multiple traumatisme.

Echipajul SMURD i-a acordat asistență medicală de urgență, ulterior fiind transportată la spital pentru îngrijiri medicale.

UPDATE

Potrivit reprezentanților Inspectoratului Școlar Cluj, incidentul de la Liceul de Arte Vizuale „Romulus Ladea” din Cluj-Napoca, a avut loc între orele 14.00-15.00, la ora de limba engleză, în prezența colegilor și a profesoarei.

Fata stătea pe pervazul unei ferestre din sala de clasă

Din declarațiile profesoarei reiese că eleva s-a dus înspre colegii din spatele clasei, în timp ce profesoara discuta cu un alt elev.

Când a văzut-o stând în șezut, pe pervazul geamului din spatele clasei, a atenționat-o să coboare, îndreptându-se spre ea, moment în care fata s-a lăsat pe spate și a căzut în gol.

„Precizăm faptul că directorul Liceului de Arte Vizuale <<Romulus Ladea>> Cluj-Napoca a informat imediat I.Ș.J. Cluj cu privire la incidental petrecut în spațiul școlii, potrivit procedurii de comunicare a incidentelor în regim de urgență”, au mai arătat reprezentanții Inspectoratului Școlar Cluj.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Delgaz Grid investește circa 51 milioane de lei pentru modernizarea rețelei de gaze naturale din județul Cluj

Publicat

gaze naturale

Un număr de 12 proiecte de investiții în distribuția de gaze naturale, a căror valoare totală este de circa 51 milioane de lei (peste 10,2 milioane de euro), au fost planificate pentru acest an în județul Cluj. Lucrările vizează modernizarea rețelei de gaz pe o lungime de circa 49 de kilometri în 7 localități din județ. În urma investițiilor, va fi îmbunătățită alimentarea cu gaze naturale a clujenilor, fiind asigurată continuitatea și siguranța în exploatare a rețelei de distribuție.

„La nivelul întregii companii, pentru distribuția de gaze naturale ne-am planificat în acest an investiţii în valoare de 365 milioane de lei, obiectivul principal fiind modernizarea și extinderea rețelei.

Totodată, împreună cu primăriile, vom înființa distribuții în opt localități din țară.

Mulțumim autorităților locale pentru că ne sprijină în mod constant în derularea lucrărilor de investiții care duc la creșterea calității serviciilor noastre și a numărului de clienți racordați la rețea”, declară Cristian Ifrim, directorul general adjunct al Delgaz Grid.

Conducte înlocuite

gaze naturale

Cele mai importante proiecte de investiții, care constau în înlocuirea conductelor și branșamentelor de gaze naturale, se vor derula în comunele Baciu (cca 13 km), Gilău (cca 11 km), municipiul Cluj-Napoca (cca 10 km), Florești (7 km) și Dej (cca 6 km).

Anul trecut, în județul Cluj investițiile s-au axat preponderent pe extinderea rețelei de distribuție pentru a permite racordarea de noi consumatori. Astfel, aceasta a fost extinsă cu circa 24 km, valoarea depășind 7,5 milioane lei (peste 1,5 milioane euro).

În anul 2023, Delgaz Grid a investit în distribuția de gaze naturale circa 419 milioane de lei, în special pentru modernizarea a peste 250 km de conducte și branșamente gaz, rețeaua de distribuție fiind extinsă cu 468 km.

Totodată, în parteneriat cu autoritățile locale, au fost înființate 14 noi distribuții de gaze naturale, pe o lungime de 110 kilometri, în localități din județele Iași, Bacău, Satu Mare, Suceava, Botoșani, Cluj și Harghita. Tot anul trecut au fost modernizate șapte stații de reglare măsurare a gazelor naturale în județele Sibiu, Suceava, Bacău, Satu Mare și Bihor.

Despre Delgaz Grid

Delgaz Grid, compania de distribuție din cadrul Grupului german E.ON, operează o reţea de gaze naturale de 25.800 km în 20 de judeţe din partea de Nord şi de Vest a României (Cluj, Bistrița Năsăud, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Timiș, Arad, Bihor, Caraș-Severin, Hunedoara, Mureș, Sibiu, Alba, Harghita, Iași, Botoșani, Vaslui, Suceava, Neamț şi Bacău) şi o reţea de electricitate de 81.500 km în şase judeţe din Moldova: Bacău, Botoşani, Iaşi, Neamţ, Suceava şi Vaslui.

De la intrarea pe piaţa locală, în anul 2005, E.ON a investit 2,3 miliarde de euro în principal pentru modernizarea reţelelor de gaze şi electricitate şi a virat către stat impozite şi taxe de 3,4 miliarde de euro.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Trei persoane, prinse de jandarmii clujeni cu droguri asupra lor

Publicat

jandarmi

Echipaje de jandarmerie aparținând Inspectoratului de Jandarmi Județean Cluj, aflate în misiune de asigurare a ordinii publice pe raza municipiului Cluj-Napoca, au identificat, în weekend, trei persoane de 25, 29, respectiv 39 de ani, asupra cărora au fost găsite droguri, respectiv 15 bucăți de cristale care conțineau o substanță tip praf de culoare albă.

”Având în vedere suspiciunea rezonabilă că ar putea fi substanțe interzise, jandarmii au întocmit pe numele celor în cauză actele de sesizare sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de deținere de substanțe interzise, conform prevederilor Legii 143/2000.

Documentele și substanțele descoperite asupra acestora au fost înaintate organelor abilitate, în vederea continuării cercetărilor”, arată Jandarmeria.

Jandarmii clujeni vor continua să fie vigilenți pe timpul executării misunilor specifice din spațiul public.

jandarmi

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax