Connect with us

ANUNȚURI PUBLICE

STUDIU NAȚIONAL. Ce spun părinții și elevii despre MEDITAȚII. Ce soluții propun experții pentru a le face mai ACCESIBILE

Publicat


profesor meditatii pixabay

Societatea Academică din România (SAR) și Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES), alături de Friedrich Ebert Stiftung România (FES), au lansat, în data de 3 iunie 2021, studiul național „Meditațiile în România: sistem educațional paralel sau complementar?”, se arată pe ires.ro.

Potrivit sursei, este primul studiu pe aceasta temă după aderarea României la Uniunea Europeană. A fost realizat pe eșantioane reprezentative la nivel național, atât în rândul părinților elevilor de vârstă școlară sau care să fi absolvit liceul anul trecut, cât și în rândul elevilor din  clasele V-XII.

Unde se poziționează părinții

Potrivit studiului, majoritatea părinților cred că elevii au nevoie de meditații pentru a dobândi cunoștințe la nivel mediu. Totodată, sunt de părere că meditațiile ar trebui fiscalizate, întrucât, în cele mai multe cazuri, plata meditatorului se face pe baza unei înțelegeri, fără o formă contractuală și/sau bonuri fiscale. Costul mediu al unei ședințe de pregătire particulară este între 50 și 100 de lei, iar o familie plătește lunar, aproximativ 300 de lei pentru un copil în scopul meditării.5

Sistemul orelor particulare/meditațiilor este accesat în mai mare măsură de către părinții din mediul urban, cu studii medii și superioare, care au unul-doi copii în familie, venituri peste medie și care sunt nemulțumiți de sistemul public de educație.

Alte rezultate ale studiului cuprind următoarele informații:

  • Unul din trei copii este cuprins în acest sistem al meditațiilor, cu o frecvență mai ridicată în clasele terminale, a VIII-a și a XII-a.
  • Matematica, limba și literatura română precum și limbile străine sunt materiile la care se solicită cel mai frecvent ore de pregătire.
  • Copiii din mediul rural, care provin din familii numeroase, mai puțin educate și cu resurse financiare limitate sunt lipsiți de posibilitatea de a dobândi cunoștințe prin achiziționarea de ore suplimentare cu un profesor.

326200911 723140376055146 9195028249683320059 n

Ce părere au elevii

Meditațiile sunt considerate ca necesare, în mai mare măsură, de către elevii din clasele terminale (a VIII-a și a XII-a) și elevii care învață în școli din mediul rural. Liceenii care urmează un profil tehnologic, comparativ cu colegii lor de la alt profil, cred că au nevoie de meditații în mai mare măsură.

Un sfert dintre elevii care cred că e nevoie de meditații nu și le permit financiar. Veniturile familiei de proveniență constituie un factor explicativ pentru diferența dintre ponderea celor care consideră meditațiile ca necesare și ponderea elevilor care sunt parte din acest sistem al meditațiilor. Unul din patru elevi care este de acord că meditațiile sunt necesare pentru a obține cunoștințe de nivel mediu, spune că nu și le permite financiar.

Dintre cei care iau meditații, cei mai mulți accesează lecții suplimentare pentru matematică (80%); aproximativ o treime iau meditații la limba română (33%) sau limbi străine (29%). În general, majoritatea elevilor iau meditații la o singură materie (56%), iar 1 din 3 elevi face meditații la 2 materii. Cei mai mulți elevi participă la meditații o dată pe săptămână, iar 1 din 4 participă de mai multe ori.

În cele mai multe cazuri (62%), orele de pregătire suplimentară sunt ținute cu un profesor din altă școală. Profesorul de la clasă este preferat de 16% dintre elevii care au făcut meditații, iar un alt profesor din școală de 13% din elevi. În majoritatea cazurilor (83%) lecțiile se derulează acasă la meditator, iar în cazul a 55% sunt 1 la 1 (meditator-elev). În 40% din cazuri, meditațiile se derulează în grup restrâns, de 2-3 elevi.

Indiferent de opinia adulților cu privire la meditații, majoritatea tinerilor evaluează că această formă de învățare i-a ajutat/îi va ajuta în viitor (94%) și apreciază meditatorul (95%). Ca urmare a participării la meditații, situația școlară s-a îmbunătățit într-o măsură semnificativă în cazul a 73% din tineri. Această percepție este justificată de notele mai mari obținute la școală și la evaluările naționale, înțelegerea materiei și creșterea stimei de sine.

326032213 866258401349097 3023529702229121862 n

Soluții pe termen scurt, mediu și lung

Realizatorii studiului au o serie de recomandări pentru decidenți, în vederea accesibilizării meditațiilor în rândul mai multor elevi.

Măsuri pe termen scurt:

crearea Voucherului Educațional, finanțat din fonduri europene, acordat tuturor elevilor care provin din familii al căror venit lunar nu depășește două salarii minime nete pe economie

  • extinderea Programului național de educație remedială de tip ,,Școală după școală” și pentru învățământul liceal
  • continuarea acestuia în timpul anului școlar 2021-2022
  • autoritățile publice locale trebuie să fie capacitate și monitorizate să organizeze programe de educație remedială/școli de vară/grădinițe estivale în vara anului 2021, unde să poată participa orice elev, iar programul să fie facilitat de către profesori având rezultate excelente din punct de vedere academic, angajați în sistemul plata cu ora
  • organizarea, de către Ministerul Educației și cel al Finanțelor Publice, cu concursul sindicatelor din domeniul educației, a unei campanii de informare care să aibă ca scop organizarea orelor de pregătire particulară în conformitate cu prevederile legale, inclusiv impozitarea acestora

326030156 877581853432902 1017399188098190413 n

Măsuri pe termen mediu:

Pentru școlile din mediul rural și zonele insuficient deservite, trebuie implementat un sistem de mentorat între profesori: profesorii din mediul urban (care predau la colegiile naționale, de exemplu) pot veni să faciliteze aceste cursuri de educație remedială în școlile de la sate, iar profesorii de la sate pot avea acces la mentorat și programe de formare continuă, organizate de către Casele Corpului Didactic.

De asemenea, se propun:

  • bugetară multianuală a programelor de educație remedială din fondurile europene – politica de coeziune, astfel încât să existe continuitate la nivel local și național
  • organizarea, de către administrațiile publice locale, a unor programe speciale de educație remedială în vacanța de vară, facilitate de profesori având rezultate excelente din punct de vedere academic, la nivelul comunității locale, între cele două sesiuni ale examenelor de Bacalaureat
  • investiții pentru dotarea centrelor de excelență de la nivel județean, inclusiv din perspectiva remunerării corespunzătoare a resursei umane, crearea unor parteneriate inovative pentru construcția de hub-uri de excelență academică pentru cei mai dotați dintre elevi

324871469 705303904465340 3550151167373873221 n

Măsuri pe termen lung:

Pe termen lung, se recomandă organizarea unor centre educaționale în mediul rural și în zonele insuficient deservite (pot fi utilizate spațiile din unitățile de învățământ care au fost închise sau care nu mai sunt utilizate din rațiuni demografice), care să fie finanțate de autoritățile publice locale, dezvoltate prin accesarea de proiecte cu finanțare externă, sub patronajul universităților din România, care să fie stimulate să participe la aceste programe prin fonduri suplimentare de la bugetul de stat.

Alte soluții prezentate sunt:

  • dezvoltarea unui sistem de creștere a capacității administrative a școlilor, pentru ca acestea să furnizeze servicii de consiliere și orientare vocațională și psihologică de calitate, în complementaritatea procesului educațional
  • centrele județene de resurse și asistență educațională trebuie optimizate
  • scăderea numărului de elevi dintr-o clasă, în special în cadrul unităților de învățământ suprapopulate, în vederea asigurării unui proces educațional calitativ
  • anumite discipline (de exemplu, cele unde sunt necesare mai multe exerciții aplicative – matematica, disciplină care este cea mai căutată pentru meditații) pot fi organizate în grupuri mai mici, pentru a facilita o mai bună interacțiune elev-profesor; acest proces poate fi aplicat atât în cadrul formal, cât și în timpul desfășurării programelor de educație remedială gestionate de către stat

Sursa: ires.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Grădina Botanică ”Al. Borza” Cluj-Napoca, atracție de top în anul 2024. Câți vizitatori au fost

Publicat

Botanică

Anul 2024 a consolidat poziția Grădinii Botanice ”Al. Borza” drept una dintre cele mai apreciate destinații din Cluj-Napoca, atrăgând aproape 250.000 de vizitatori din întreaga lume.

Această performanță demonstrează interesul constant al publicului pentru oferta culturală și educativă a Grădinii Botanice.

„Anul trecut ne-a reconfirmat atractivitatea pentru publicul general, lucru evidențiat de numărul impresionant de vizitatori. Cea mai intensă perioadă a fost primăvara, când luna aprilie a stabilit un record istoric de vizitatori: peste 53.000 de persoane ne-au trecut pragul.

Colecțiile de flori

În acea lună, am avut zile în care am întâmpinat peste 5.000 de vizitatori.

Această creștere s-a datorat, în mare parte, spectacolului oferit de colecțiile noastre de flori bulboase de primăvară, precum lalelele, zambilele, brândușele și narcisele. Nu doar colecțiile noastre diversificate anual au atras un public numeros, ci și evenimentele variate pe care le-am organizat și dezvoltat continuu.

Reacțiile pozitive ale vizitatorilor ne confirmă faptul că rămânem unul dintre punctele de referință cultural-educative din Transilvania”, a declarat prof. univ. dr. Mihai Pușcaș, directorul instituției.

Citește mai departe

EVENIMENT

Urmează o nouă minivacanță pentru angajați. Ianuarie, luna cu cele mai multe sărbători legale

Publicat

Angajații vor avea o nouă minivacanță până la finalul lunii ianuarie. Este vorba despre 24 ianuarie – Ziua Unirii Principatelor Române, care anul acesta pică într-o zi de vineri.

Angajații, atât cei de la stat, cât și cei de la privat, vor avea o minivacanță de trei zile, cu ocazia zilei de 24 ianuarie – Ziua Unirii Principatelor Române, sărbătoare care anul acesta pică într-o zi de vineri.

Luna ianuarie este cea mai generoasă când vine vorba de zile libere oferite de stat, cu cinci astfel de sărbători: 1 ianuarie – Anul Nou, 2 ianuarie – Anul Nou, 6 ianuarie – Boboteaza, 7 ianuarie – Sfântul Ioan Botezătorul și 24 ianuarie – Unirea Principatelor Române. Următoarea zi liberă legală va fi în 18 aprilie – Vinerea Mare.

Zile libere rămase în 2025

Anul acesta, angajații beneficiază de 17 zile libere oferite de stat, dintre care patru vor fi în weekend, iar 13 vor fi în timpul săptămânii. Sărbători legale rămase în 2025:

  • 24 ianuarie – Unirea Principatelor Române (vineri)
  • 18 aprilie – Vinerea Mare
  • 20 aprilie – prima zi de Paște (duminică)
  • 21 aprilie – a doua zi de Paște (luni)
  • 1 mai – Ziua Muncii (joi)
  • 1 iunie – Ziua Copilului (duminică)
  • 8 iunie – prima zi de Rusalii (duminică)
  • 9 iunie – a doua zi de Rusalii (luni)
  • 15 august – Adormirea Maicii Domnului (vineri)
  • 30 noiembrie – Sfântul Andrei (duminică)
  • 1 decembrie – Ziua Națională a României (luni)
  • 25 decembrie – prima zi de Crăciun (joi)
  • 26 decembrie – a doua zi de Crăciun (vineri)

În funcție de fiecare meserie, în anumite zile libere angajații pot fi chemați la serviciu. Potrivit Codului muncii, cei care vor lucra în liberele legale trebuie să primească compensații în zile libere, acordate în următoarele 30 de zile de către angajator. În cazul în care nu se acordă zile libere, angajații beneficiază de un spor la salariul de bază ce nu poate fi mai mic de 100% din salariul de bază corespunzător muncii prestate în programul normal de lucru.

Citește mai departe

CULTURA

Rapsodul Grigore Leșe a fost EXTERNAT. El a fost diagnosticat cu GRIPĂ și se află acasă

Publicat

lese

Rapsodul popular Grigore Leșe a fost externat, după ce miercuri seara i s-a făcut rău la finalul unui  recital susținut la Botoșani. Medicii l-au diagnosticat cu gripă.

Artistul a cântat la Gala Premiului Național de Poezie „Mihai Eminescu” de la Botoșani, la finalul cântării acuzând amețeli și temperatură. Starea lui de sănătate agravându-se ulterior, acesta a fost transportat de urgență, cu o ambulanță care l-a luat de la  hotel, la Spitalului Județean de Urgență „Mavromati” din Botoșani.

Rapsodul Grigore Leșe a fost EXTERNAT. El a fost diagnosticat cu GRIPĂ și se află acasă

După ce i s-au făcut analizele, medicii l-au diagnosticat cu gripă. Artistul a fost externat și se află acasă.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Distracție la Buscat (Băișoara – Cluj). Winter Tour revine în forță pe pârtiile de schi din țară

Publicat

De

Winter

Winter Tour, cel mai longeviv eveniment de iarnă din România, revine anul acesta cu cea de-a 12-a ediție, într-o formula nouă ce aduce iubitorilor de munte și de iarnă 5 weekenduri extinse (de la două la trei zile), pline de distracție, pe 5 pârtii de top din țară.

Caravana mobilă a pornit de la Transalpina, în 10-12 ianuarie, iar după aceasta vor urma Muntele Mic, Borșa, Azuga și Buscat (Băișoara – Cluj).

Winter Tour devine epicentrul distracției pe fiecare pârtie unde ajunge. Lounge-ul Winter Tour, ușor de recunoscut, format din corturi, zone de relaxare cu pufuri, mese, încălzitoare și o zonă de dans cu bar, DJ și MC, este amplasat la baza pârtiilor sau la stațiile intermediare. Aici, fiecare weekend se transformă într-o experiență memorabilă pentru toți: schiori, boarderi și iubitori ai muntelui și zăpezii.

Activitățile încep odată cu deschiderea instalațiilor de transport pe cablu, cu wOrm-UP the slope sesiune de încălzire pentru schi și snowboarding și se încheie cu petreceri apres-ski și concerte pe zăpadă.

Pe parcursul zilei, participanții se pot relaxa la lounge sau pot lua parte la concursuri și jocuri cu premii, organizate împreună cu partenerii Winter Tour. Accesul la lounge, activități, jocuri și petreceri este liber. Programul complet este updatat constant pe site: wintertour.ro/program/.

Program de 3 zile

Dacă până acum caravana Winter Tour anima pârtiile doar sâmbăta și duminica, ediția din acest an aduce o schimbare: mai puține pârtii per sezon, dar mai mult timp de distracție.

Programul se extinde la 3 zile: vineri, sâmbătă și duminică. Asta înseamnă încă un apres-ski party, vineri seară, pe lângă cel de sâmbătă, cu DJ sau concerte pe zăpadă, precum și o experiență intensificată pe fiecare pârtie.

Tombola Winter Tour revine

Winter

După o pauză de un an, tombola Winter Tour revine cu un super premiu pe fiecare pârtie: o excursie la Snow Fest în Alpii Francezi, la Les 2 Alpes. Participanții care ajung la lounge-ul Winter Tour pot completa un talon și îl pot introduce în urnă pentru a participa la tombolă. La finalul fiecărui eveniment, se extrage un câștigător – 5 pârtii, 5 premii!

În plus, la finalul sezonului, va avea loc o extragere specială. Din rândul participanților la tombolă vor fi selectați doi câștigători – o fată și un băiat, care vor primi câte un echipament complet de schi, oferit de Northfinder și branduit cu Winter Tour. Echipamentul va fi similar celui purtat de echipa organizatoare.

Pasiune pentru iarnă

Tiberiu Pop, fondator Winter Tour: ”Tot ceea ce facem, facem dintr-o mare pasiune pentru iarnă, munte, sporturi de iarnă și comunitatea oamenilor de munte. În cei 12 ani de Winter Tour, am construit o comunitate extraordinară – schiori, boarderi, familii, administratori de pârtii, școli de schi și snowboard, salvamontiști și oameni din zona apres-ski. Ne bucurăm să aducem împreună oameni cu aceeași pasiune pentru zăpadă și natură și să promovăm frumusețea nemaipomenită a Munților Carpați pe timp de iarnă.

Organizarea unui astfel de eveniment nu este simplă, mai ales când vorbim de un eveniment cu acces gratuit și mai puțin mainstream, dar credem în misiunea noastră. Vrem să promovăm sporturile de iarnă, timpul petrecut la munte, în natură și să oferim oamenilor momente de neuitat. Iarna nu e făcută pentru blocuri și betoane, ci pentru vârfuri de munte, aer curat și zăpadă proaspătă. Acestea sunt momentele care rămân cu noi peste ani.”

Calendar Winter Tour XII

Pentru a acoperi o arie cât mai largă și a aduce distracția cât mai aproape de iubitorii sporturilor de iarnă, Winter Tour va vizita pârtii din diferite colțuri ale țării. Calendarul poate suferi modificări, în funcție de condițiile meteo.

●       17 – 19 IANUARIE: MUNTELE MIC

●       14 – 16 FEBRUARIE: BORȘA

●       21 – 23 FEBRUARIE: AZUGA

●       28 FEBRUARIE – 2 MARTIE: BUSCAT

Winter Tour – epicentrul distracției pe pârtiile din România

Winter Tour este cel mai longeviv eveniment de iarnă din România, ajuns anul acesta la cea de-a XII-a ediție. S-a născut din dorința unor pasionați de munte de a promova pârtiile din România și de a aduce oamenii mai aproape de sporturile de iarnă și de natură.

A devenit repede un eveniment de anvergură pe pârtiile de schi, marcând parteneriate cu cele mai frumoase stațiuni de iarnă din țară. An de an, din ianuarie până în martie, gașca Winter Tour călătorește pe altă pârtie din România, cu jocuri de iarnă, distracție, muzică, și concursuri.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate