EDUCATIE
Studiu legat de relația oamenilor cu rețelele de socializare, realizat de UBB: Activitățile sociale cresc nivelul de satisfacție
Un grup de cercetători din cadrul Universității clujene Babeș-Bolyai a realizat un studiu cu privire la comportamentul utilizatorilor în cadrul rețelelor de socializare. Realizatorii cercetării fac parte din cadrul Facultății de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor(FSEGA), iar rezultatele arată că activitățile cele mai populare în cadrul rețelelor sunt conversaţiile și recepţionarea reacţiilor la conţinutul postat.
Studiul realizat de cercetătorii din cadrul UBB au mai demonstrat că nu există diferențe semnificative între femei și bărbați atunci când vine vorba de activitățile preferate de aceștia în cadrul rețelelor de socializare, dar și că, pe măsură ce utilizatorii petrec mai mult timp uitându-se la postările prietenilor lor, cu atât petrec mai mult timp postând lucruri și adăugând comentarii la postările publicate de alte persoane.
Mai mult timp acordat postărilor prietenilor, mai mult conținut postat
„Rezultatele studiului relevă faptul că activitățile cele mai populare și consumatoare de timp, pe care utilizatorii le desfășoară în cadrul site-urilor de socializare, sunt conversaţiile cu ceilalți utilizatori și recepţionarea reacţiilor şi alertelor la conţinutul postat/invitaţii sau pagini de interes, fără a exista însă diferențe semnificative între femei și bărbați.
Pe măsură ce utilizatorii petrec mai mult timp uitându-se la postările prietenilor lor, cu atât petrec mai mult timp postând lucruri și adăugând comentarii la postările publicate de alte persoane.
Activitățile sociale cresc nivelul de satisfacție
Pe de altă parte, pe măsură ce utilizatorii petrec mai mult timp primind actualizări și noutăți de la paginile favorite, cu atât petrec mai mult timp vorbind cu ceilalți”, arată rezultatele cercetării, conform Direcției de Comunicare și PR a UBB.
Un alt aspect relevant scos la lumină de studiu este faptul că activitățile sociale cresc nivelul de satisfacție și, prin urmare, că există o legătură directă între numărul de postări și comentarii și nivelul de satisfacție.
De asemenea, tot conform cercetării, activitățile publice pe rețelele sociale afectează pozitiv satisfacția resimțită în cadrul rețelelor sociale, în timp ce activitățile private au o relație directă negativă în raport cu importanța rețelelor sociale.
Articolul, publicat în revista Symmetry
Același studiu a mai validat și ipoteza că, cu cât este mai mare importanța rețelelor de socializare, cu atât este mai mare nivelul de nemulțumire experimentat de utilizatori.
Urmăriți Cluj24.ro și pe Google News
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger






