Connect with us

ECONOMIE

Studiu E.ON: 22% dintre români cunosc faptul că furnizorii de energie oferă și soluții de e-mobility

Publicat


poza e mobility

E.ON a instalat 375 de puncte de încărcare a mașinilor electrice destinate rețelei proprii sau clienților private. În prima jumătate a anului 2023, numărul de încărcări prin E.ON Drive a crescut cu 130% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar cantitatea de energie cu 160%. Numărul de soluții E.ON Drive livrate în prima jumătate a anului 2023 a depășit numărul soluțiilor pentru tot anul 2022. Compania plantează câte un copac pentru fiecare 10 kWh ali-mentați la stațiile E.ON Drive.

Conform unui studiu* realizat de E.ON la nivel național, circa 22% dintre respondenți cunosc faptul că furnizorii de energie oferă și soluții de e-mobility, E.ON Energie România fiind printre cei mai cunoscuți.

Compania a instalat, în primele șase luni ale anului 2023, aproximativ 95 de stații de încărcare a mașinilor electrice, ridicând la 375 numărul total al unităților instalate. În acest an, compania estimează că vor fi montate în total  200 de stații de încărcare pentru diverse categorii de clienți.

Numărul de încărcări realizate în prima jumătate a anului 2023 s-a dublat față de aceeași perioadă a anului trecut, depășind 18.000 de sesiuni, iar cantitatea de energie a depășit 330.000 kWh, în creștere cu 160%. Prin intermediul soluției E.ON Drive, clienții companiei au contribuit la o reducere a amprentei de carbon cu 130 de tone de CO2.

Au fost sădiți 34.000 de puieți

Totodată, compania răsplătește efortul clienților pentru a avea un viitor mai verde şi mai sustenabil, plantând câte un copac pentru fiecare 10 kWh alimentați la stațiile E.ON Drive. Astfel, în cadrul campaniilor anuale de plantare, desfășurate în 2021 și 2022, au fost sădiți 34.000 de puieți.

E.ON Drive, prima soluție la cheie dedicată posesorilor de mașini electrice, clienți rezidențiali, business sau municipalități, a fost lansată în anul 2018. Disponibilă pe www.eondrive.ro, soluția include, pe lângă furnizarea și instalarea echipamentului, pachete de servicii care să răspundă nevoilor specifice pieţei e-mobility.

Soluții fotovoltaice

De asemenea, clienții pot opta pentru un pachet complet de soluții fotovoltaice, care include și o stație de încărcare pentru mașini electrice. Acest pachet oferă o soluție pentru proprietarii de locuințe sau de afaceri care doresc să utilizeze surse de energie curată și să își încarce mașinile electrice la domiciliu sau la locul de muncă.

E.ON Energie România s-a implicat și în dezvoltarea unei rețele naționale de stații publice de încărcare de-a lungul unor importante coridoare de transport (Iași-Tg. Mureș, Iași-București, București-Constanța), prin intermediul proiectului NEXT-E, finanțat din fonduri europene.

Din cele aproximativ 3.700 de puncte de încărcare publice a mașinilor electrice din România, cele 1.000 aparținând E.ON Energie România și Renovatio sunt integrate, începând din luna noiembrie 2021, în platforma de e-roaming Hubject.

Proiect european

Astfel, utilizatorii E.ON Drive și Renovatio e-charge vor putea accesa toate punctele de încărcare operate de către cele două companii folosind atât aplicațiile mobile, cât și cardurile RFID, contribuind astfel la o creştere extinsă a mobilităţii posesorilor de autovehicule electrice din România.

Hubject (www.hubject.com) este cea mai mare platformă internațională de e-roaming pentru furnizorii de servicii de încărcare a mașinilor electrice, oferind posibilitatea interoperabilității extinse pentru utilizarea rețelelor de încărcare.

Compania va derula, în următorii doi ani, un proiect european ce prevede instalarea a 30 de stații de încărcare ultra-rapide de 150 kW. Aceste stații vor reprezenta o îmbunătățire semnificativă a infrastructurii de încărcare a mașinilor electrice, oferind utilizatorilor posibilitatea de a-și încărca rapid și eficient mașinile electrice într-un timp foarte scurt.

Notă:

* Studiul efectuat de E.ON a fost realizat lunar, pe un eşantion reprezentativ naţional de 1.000 de persoane fizice cu vârsta peste 18 ani, prin metodologia CATI (Computer Assisted Telephonic Interviews), în cursul anului 2022. Marja de eroare maximă calculată este de ± 3.1% la un nivel de încredere de 95%.

Despre E.ON Energie România

E.ON Energie România, membră a Grupului german E.ON, este furnizor integrat de gaze naturale, electricitate şi soluţii energetice având un portofoliu variat format din circa 3,4 milioane de clienţi, atât rezidenţiali, cât şi companii şi municipalităţi.

Grupul E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 18 ani. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit peste 2,1 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor.

Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 3 miliarde de euro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

Aproape 30.000 de clujeni au cărți electronice de identitate, în cadrul programului – pilot lansat la Cluj

Publicat

carte electronica

Consiliul Județean Cluj a anunțat că aproape 30.000 de clujeni au deja cărți electronice de identitate, în cadrul unui program – pilot lansat la Cluj în 2021.

Președintele Consiliului Județean Cluj, domnul Alin Tișe, a realizat, împreună cu conducerea Direcției Județene de Evidență a Persoanelor (DJEP) Cluj, o analiză la zi a stadiului implementării programului pilot de eliberare a cărților electronice de identitate pentru cetățenii din întreg județul Cluj.

Astfel, nu mai puțin de 29.937 de cărți electronice de identitate au fost emise, în total, la nivelul județului Cluj, începând din data de 2 august 2021 și până în 31 decembrie 2024.

Dintre acestea, 19.950 de acte au fost emise de Direcția de Evidență a Persoanelor din cadrul Primăriei municipiului Cluj-Napoca.

Aproape 10.000 de cărți electronice de identitate, emise de DJEP Cluj

DJEP Cluj, instituție aflată sub autoritatea Consiliului Județean, a reușit eliberarea, din data de 2 august 2022, dată la care a fost inclusă în acest proiect pilot, a nu mai puțin de 9.987 de cărți electronice de identitate.

„Clujenii se pot programa online pentru obținerea de la DJEP, simplu și rapis, a unei cărți electronice de identitate. La Cluj, continuăm și în 2025 digitalizarea serviciilor publice și reducerea birocrației, venind astfel în sprijinul cetățenilor”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Cum te poți programa?

În cursul anului 2024, la nivelul județului Cluj au fost emise în total 12.968 de cărți electronice de identitate, din care nu mai puțin de 5.063 de cărți electronice au fost emise de către DJEP Cluj.

Reamintim faptul că, pentru a se programa, cetățenii au la dispoziție platforma web https://programare-cei.mai.gov.ro. Ulterior, aceștia se vor deplasa personal la sediul DJEP Cluj din strada Aviator Bădescu nr. 7-9, unde li se vor prelua datele biometrice și vor depune dovada achitării contravalorii actului de identitate, precum și celelalte documente prevăzute de lege.

Citește mai departe

ADMINISTRAȚIE

Primăria Cluj-Napoca oferă ajutor financiar de 600 de lei pe lună pentru familiile cu copii cu handicap și în 2025

Publicat

De

Ajutor copii cu handical Cluj-Napoca

Primăria Cluj-Napoca continuă în 2025 acordarea unui sprijin financiar pentru familiile care au copii încadrați într-un grad de handicap, anunță primarul Emil Boc.

El a precizat că pentru acest sprijin au fost alocate 5 milioane de lei și în acest an.

600 de lei lunar pentru familiile cu copii cu handicap

Prin intermediu acestui ajutor financiar, care este de 600 de lei pe lună pentru fiecare copil, Primăria constribuie la susținerea acestor familii în îngrijirea și educația celor mici, a mai spus Emil Boc. Programul se adresează familiilor care au domiciliul în Cluj-Napoca de cel puțin 2 ani.

În 2024, peste 900 de copii au beneficiat lunar de acest sprijin, iar suma totală alocată pentru ședințele de terapie și programele de tratament specifice a fost de 4,4 milioane de lei. Pentru anul 2025, Primăria Cluj-Napoca a alocat o sumă de 5 milioane de lei pentru continuarea acestui program.

Cum se poate solicita sprijinul financiar?

Pentru a beneficia de acest ajutor, părinții sau reprezentanții legali ai copiilor trebuie să depună o cerere tip, completată cu documentele necesare pe site-ul Ptimăriei. Cererile pot fi depuse și fizic la primăriile de cartier sau la sediul Direcției de Asistență Socială și Medicală, situat pe strada Venus.

Cererea tip poate fi descărcată AICI.

 

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. O macara a căzut peste firele de curent pe strada Traian Vuia din Cluj-Napoca. Mașină avariată

Publicat

De

Macara căzută pentru firle de curent la Cluj-Napoca

Pompierii clujeni intervin pe strada Traian Vuia, unde o macara a căzut peste câteva fire de curent.

Din fericire nu sunt victime.

Pomperii intervin și cu un modul de descarcerare

Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca sunt cei care intervin la acest eveniment. Din primele date, un autoturism este ușor avariat.

La fața locului au fost trimise două autospeciale cu modul de descarcerare și preventiv un echipaj SAJ.

Foto ISU Cluj

Citește mai departe

EVENIMENT

Vicepreședintele Senatului, clujeanul Mircea Abrudean, despre reorganizarea instituției:Posturi bugetate reduse de la 796 la 618

Publicat

mircea

Vicepreședintele Senatului, clujeanul Mircea Abrudean, susține că angajamentele asumate și onorate sunt un principiu valoros de la care Partidul Naţional Liberal nu se abate.
”O dovadă în acest sens, măsurile aprobate în ultima ședință de ieri a Biroului Permanent al Senatului, la propunerea președintelui Senatului, Ilie Bolojan, care privesc reorganizarea activității instituției și eficientizarea alocării resurselor financiare bugetare.
Cele mai importante modificări vizează reducerea numărului de posturi bugetate de la 796 la 618, precum și a numărului de structuri, aceasta conducând, implicit, la un număr mai mic de funcții de conducere.
În scopul reducerii cheltuielilor de funcționare ale Senatului, o altă măsură vizează parcul auto, prin reducerea cotelor de carburant și a utilizării unui număr mai mic de mașini.

Programul de lucru, modificat

De asemenea, în vederea îmbunătățirii procesului legislativ, programul de lucru al instituției va suporta schimbări. Senatorii se vor reuni în ședințele de plen în zilele de luni și miercuri, marți vor fi ședintele de Comisii, iar în zilele de joi vor fi dezbateri publice/consultări organizate de către Comisii.
Cumulate, toate aceste măsuri reprezintă direcția optimă rezultată în urma unei analize serioase privind asigurarea unui sistem legislativ mai responsabil și orientat spre performanță.
De înțeles îngrijorările celor vizați de reorganizarea Senatului, dar îi asigur pe toți că întregul proces va fi unul transparent și corect.
Este important de menționat că suntem la un moment T zero, într-o perioadă în care resursele publice sunt limitate, iar românii așteaptă rezultate concrete, așa cum am promis.

Nu ne-a fost deloc ușor să luăm aceste decizii, dar PNL dovedește astfel, încă o dată, că are capacitatea și curajul de a aplica soluții adecvate situației cu scopul de a modela eficient parcursul României. Care să conducă, în final, la bunăstarea fiecărui român”, a spus Abrudean.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate