EVENIMENT
STUDIU: BMW-urile, implicate cel mai des în ACCIDENTE dar și cele mai FURATE
Nu este cea mai populară mașină dar este cea mai implicată în accidente. E vorba de BMW, care ocupă primul loc și la capitolul „mașini furate”.
„Deși piața mașinilor second hand a devenit mai transparentă în ultimii ani, încă mai este mult
loc de îmbunătățire. Potrivit studiilor carVertical, companie de date auto, jumătate dintre BMW-
urile verificate pe platforma proprie fuseseră avariate.
STUDIU: BMW-urile, implicate cel mai des în ACCIDENTE dar și cele mai FURATE
De asemenea, modelele BMW sunt o țintă populară în rândul hoților cu o pondere de 17,7% din
totalul instanțelor de furt descoperite pe carVertical.
În 2023 7,5% dintre toate vehiculele verificate pe platformă avuseseră kilometrajul dat înapoi, însumând 7,7 de miliarde de kilometri.
Volkswagen Golf primește coroana pentru cea mai populară mașină în 2023, depășind BMW
Seria 3.
Mașinile BMW sunt implicate cel mai des în accidente
În 2023, 1,78 milioane de cazuri de daune au fost identificate pe carVertical, în creștere față de
1,4 milioane de cazuri în anul precedent. Valoarea cea mai mare a pagubelor aparține unui
Lamborghini Huracan, a cărui reparație s-a ridicat la 250.000 de euro.
Daunele totale suferite de vehicule care au fost incluse în studiu au depășit 4,4 miliarde de
euro. În 2022, acest număr a fost de 5,1 miliarde de euro.
BMW este marca cel mai des avariată de pe platformă, 48,4% din totalul mașinilor sub acest
brand având înregistrări de daune. Audi (43,9%), Skoda (43,7%), Dacia (43,5%) și Lexus
(42,4%) nu sunt foarte mult în urmă.
În medie, 39,3% dintre toate vehiculele rulate care au fost verificate pe platforma carVertical au fost avariate la un moment dat, ceea ce sugerează că șansele de a cumpăra o mașină cu un istoric îndoielnic sunt destul de mari.
Mașinile germane premium atrag cel mai mult hoții
Anul trecut au fost depistate multe vehicule furate pe carVertical. Cu toate acestea, numărul real
de furturi poate fi chiar de o sută de ori mai mare la nivel european, deoarece mașinile furate
ajung rareori la vânzare pe piața vehiculelor rulate. De cele mai multe ori, sunt dezmembrate și
piesele sunt ulterior vândute pe piața neagră.
Mașinile BMW sunt cele mai căutate de către hoți, având în vedere că 17,7% dintre toate
vehiculele descoperite pe platformă ca fiind furate au aparținut acestui producător german.
Modelele Mercedes-Benz (15,3%) și Audi (12%) atrag și ele răufăcătorii, ceea ce sugerează că
proprietarii de vehicule premium ar trebui să fie precauți.
Ford (6,1%) și Volkswagen (5,4%) prind și ele top 5.
Majoritatea mașinilor furate au fost fabricate între 2016 și 2019, deoarece vehiculele vechi de 5-
7 ani sunt foarte dorite pe piața de mașini second hand. Majoritatea mașinilor furate au fost
produse în 2016 – 12,4%.
Fiecare a 13-a mașină a avut kilometrajul dat înapoi
Dintre toate vehiculele verificate pe carVertical în 2023, 7,5% au avut kilometrajul dat înapoi.
Aceasta înseamnă că 1 din 13 mașini de pe piață a avut kilometrajul modificat, cumpărătorii
plătind în exces pentru astfel de vehicule. În total, pe platformă au fost înregistrate 7,7 miliarde
de kilometri dați înapoi, o ușoară creștere față de 7,4 miliarde în anul precedent.
Odometrul cel mai puternic modificat din 2023 îi aparține unui Volvo V70 – kilometrajul său a
fost dat înapoi cu 450.000 de kilometri. Cu toate acestea, nimeni nu poate învinge deținătorul
recordului absolut, o Toyota Rav 4 care avea 993.000 de km scoși de pe odometru.
Anumite mărci de mașini sunt mai predispuse la a le fi fraudat kilometrajul. 14,3% dintre toate
mașinile Opel verificate pe platforma carVertical avuseseră kilometrajul dat înapoi, subliniind
importanța verificării istoricului la cumpărarea unei mașini second-hand. Opel este urmat de
Jeep (12,8%), Land Rover (11,4%), Lexus (10,8%) și Porsche (10,5%).
Modificarea frauduloasă a kilometrajului este mai frecventă în rândul mașinilor mai vechi. 13,8%
dintre toate mașinile fabricate în 1995 aveau kilometraj manipulat, făcând vehiculele produse în
acest an să aibă cel mai înalt grad de risc din acest punct de vedere.
Fraudarea kilometrajului este o practică comună și în rândul mașinilor fabricate între 2012 și 2016, unde cotele sunt de aproximativ 11%. Odometrele mașinilor mai noi pot fi accesate prin instrumente speciale de diagnosticare și nu necesită intervenție mecanică pentru a fi modificate.
Volkswagen Golf a fost mașina cea mai verificată în 2023
Când vine vorba de vehiculele preferate de către utilizatorii platformei, BMW ocupă locul 1 cu o
cotă de 14,7%, ceea ce înseamnă că 1 din 7 mașini verificate pe carVertical a fost fabricată de
acest producător. Volkswagen (14,3%), Audi (11,9%), Mercedes-Benz (8,4%) și Ford (5%) au
fost și ele mărci populare.
Modelul cel mai des verificat pe carVertical în 2023 a fost Volkswagen Golf (responsabil pentru
4,91% dintre toate verificările istorice de pe platformă). BMW Seria 3 (4,89%), Volkswagen
Passat (3,8%), BMW Seria 5 (3,7%) și Audi A4 (3,5%) au fost, de asemenea, modele popolare
printre cumpărătorii de mașini second hand.
În timp ce șoferii au preferințe diferite de culoare a caroseriei, negru (29,6%), gri (26,6%) și alb
(18,8%) au dominat piața. Ponderea culorilor extravagante precum verde, violet sau galben
depășește rar 1%.
Studiul a analizat informații din 26 de țări diferite: Marea Britanie, SUA, Germania, Franța,
Spania, Italia, Belgia, Ungaria, România, Lituania, Letonia, Estonia, Slovacia, Slovenia, Croația,
Ucraina, Cehia, Polonia, Bulgaria, Serbia , Suedia, Elveția, Danemarca, Finlanda, Australia și
Mexic. Toate statisticile se bazează pe datele agregate ale companiei”, se arată în studiu.
Sursa: carVertical
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
Un bărbat de 30 de ani a fost rănit grav pe un șantier din Cluj-Napoca. Tânărul a fost salvat de pompierii clujeni și transportat la spital.
Un grav accident a avut loc joi după-amiază pe un șantier de reabilitare a unui imobil de pe strada Louis Pasteur din Cluj-Napoca. Un bărbat de aproximativ 30 de ani a suferit traumatisme severe după ce a căzut în puțul liftului de pe șantier.
La fața locului au intervenit pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca, cu trei autospeciale cu modul de descarcerare și salvare de la înălțime, precum și un echipaj SMURD de terapie intensivă mobilă.
Salvatorii l-au găsit pe bărbat pe fundul puțului liftului, cu răni grave la nivelul capului și coloanei vertebrale.
„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au fost solicitați în această după-amiază pentru salvarea unui bărbat care se afla pe un șantier de reabilitare a unui imobil, situat pe strada Luis Pasteur din municipiul Cluj-Napoca.
La fața locului s-au deplasat trei autospeciale cu modul de descarcerare, respectiv intervenții și salvări de la înălțimi, precum și un echipaj SMURD. Echipajele operative au găsit un tânăr, în vârstă de aproximativ 30 de ani, pe fundul puțului liftului, care prezenta traumatisme severe la nivelul capului și a coloanei vertebrale”, a transmis ISU Cluj.
Bărbatul a fost intubat
Operațiunea de salvare a fost una delicată, pompierii acționând cu grijă pentru stabilizarea victimei și extragerea sa în siguranță, astfel încât să nu-i agraveze leziunile. După extragere, bărbatul a fost preluat de echipajul SMURD, care l-a intubat și sedat pentru a-i stabiliza starea critică.
„Salvatorii au acționat pentru stabilizarea și extragerea acestuia din puțul liftului, folosind accesoriile din dotare, astfel încât să nu-i agraveze leziunile suferite. Ulterior victima a fost predată echipajului SMURD, tip terapie intensivă mobilă, în vederea acordării asistenței medicale de urgență și apoi transport la spital.
Bărbatul a fost intubat și sedat, având în vedere faptul că prezenta traumatisme severe”, a mai arătat ISU Cluj.
”Se pare că mult lăudatul tren electric Alstom, lansat cu fast miercuri de Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu, a intrat deja în vacanță tehnică. După doar 24 de ore, computerul de bord a decis că „pauza e binevenită”. În loc să fie o poveste de succes, trenul s-a transformat într-un exemplu de inovație „pe hârtie”: modern pe afară, dar defect pe dinăuntru.
O zi în circulație? Cam cât o vizită cu elicopterul pe Autostrada Moldovei!
După ce ne-au obișnuit cu plimbările de PR de 15 minute pentru filmări și poze, Ciolacu și Grindeanu ne arată că au găsit și un tren pe măsura proiectelor lor: merge o zi, dar face mult tam-tam.
Adrian Axinia, europarlamentar AUR: Trenul electric care merge o zi și… atât (PE)
„Orice minune durează doar trei zile” zice o vorbă veche. În cazul PSD nu ține nici măcar 24 de ore!
Poate că trenul Alstom trebuia să fie doar o ediție limitată pentru campanie. Și totuși, rămâne întrebarea: dacă asta este „inovația franceză” pe care guvernările PSD-PNL-USR au ales-o în detrimentul unor trenuri fabricate în România, ce mai urmează?
În timp ce românii își pun speranțele în modernizare, vedem cum investițiile scumpe și de fațadă se potrivesc de minune cu stilul guvernelor PSD și PNL: multă promisiune, puțină performanță”, a spus Adrian Axinia, europarlamentar AUR.
CMF: 11240014
ADMINISTRAȚIE
CTP Cluj: Se eliberează ABONAMENTELE de călătorie pentru refugiați, deportați, deținuți politici și persoane cu DIZABILITĂȚI
Primăria Municipiului Cluj-Napoca și Compania de Transport Public Cluj-Napoca S.A. anunță că începând cu data de 20.11.2024 se vor elibera abonamentele pentru transportul public în comun, valabile pentru anul 2025, pentru următoarele categorii de călători:
1. Persoanele beneficiare ale L 118/1990, L 189/2000 si OUG 214/1999– stramutati, refugiati, deportati si detinuti politici – beneficiaza de gratuitate la transportul in comun pe toate liniile in cadrul Asociatiei Metropolitane de Transport Public Cluj (municipiul Cluj-Napoca, comunele Apahida, Baciu, Chinteni, Ciurila, Feleacu, Floresti, Gilau, Aiton, Petrestii de Jos si Savadisla).
CTP Cluj: Se eliberează ABONAMENTELE de călătorie pentru refugiați, deportați, deținuți politici și persoane cu DIZABILITĂȚI
Beneficiarii L 118, L 189 si OUG 214 se pot prezenta la toate Centrele de vanzare carduri, cu urmatoarele documente:
– Buletin / carte de identitate – in original (domiciliul pe raza judetului Cluj) si o copie;
– Decizia sau Hotararea de la Casa Judeteana de Pensii Cluj -copie (se retine);
– Doua copii dupa ultimul cupon de pensie – (se retin);
– Cerere emitere card, pentru persoanele care nu detin card – se completeza pe loc;
2. Persoanele cu dizabilitati sunt invitate sa se prezinte la Centrul de vanzare OPERA – P-ta Stefan cel Mare nr.17-18, pentru ridicarea abonamentelor gratuite pe anul 2025, pe baza listelor puse la dispozitie de Direcţia de Asistenta Socială și Medicală din cadrul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca. Persoanele cu dizabilitati trebuie sa faca o cerere in prealabil, la Direcţia de Asistenta Socială și Medicală din cadrul Primăriei Municipiului Cluj-Napoca, pentru a fi trecute pe listele cu beneficiari.
Persoanele din aceasta categorie vor avea asupra lor urmatoarele documente:
– Buletin/carte de identitate– in original;
– Cerere emitere card, pentru persoanele care nu detin card – se completeza pe loc.
Totodată, compania informeaza publicul calator ca, pentru desfasurarea in bune conditii a alegerilor prezidentiale, duminica 24 noiembrie 2024, programul mijloacelor de transport public in municipiul Cluj-Napoca se va desfasura intre orele 5:00 – 23:00.
EVENIMENT
VIDEO FOTO. ”Cârtițele” din China, așteptate pe șantierul stației de metrou Teilor din Florești. La prima stație suflă vântul
E forfotă pe șantierul unde se construiește stația Teilor, cea de-a 2-a a metroului Clujului, aici fiind așteptate să sosească cele două ”cârtițe” care vor săpa în subteran și care sunt pe vapor în drumul lor spre România din China.
Stația se află în dreapta străzii Eroilor pe partea de coborâre, în zona fostei ferme de pui, unde s-a decopertat o bună parte din deal și se pregătește terenul pentru groapa în care vor fi coborâte la 20 de m cele două ”cârtițe”, mașinăriile de câte 300 de tone care vor săpa tunelurile de metrou.
”Cârtițele”, conduse de indieni
Potrivit informațiilor Cluj24, aceste echipamente numite în limbaj de specialitatea Tunnel Boring Machine (TBM), vor fi operate de echipaje de specialiști aduși din India, dar și de români.
Muncitorii din India sunt așteptați să sosească în perioada următoare, în condițiile în care ”cârtițele” vor ajunge la Constanța abia la începutul lunii decembrie, după care vor veni pe cale terestră la Cluj cu un transport agabaritic.
Montarea celor două TBM-uri la fața locului, în stația Teilor din Florești, este estimată la trei luni.
Dacă la stația Teilor se lucrează vizibil, la prima stație din Florești, Țara Moților, suflă vântul, nefiind prezent picior de muncitor.
Acolo a avut loc în luna iunie ceremonia prin care s-a dat startul lucrărilor la metroul Clujului.
De la prima stație, metroul va fi de suprafață urmând să intre în subteran abia din stația Teilor.
Sursa video dronă: Florin Țene