Connect with us

EVENIMENT

Solicitările pentru tichetele sociale privind sprijin educațional vor putea fi depuse de luni, anunță Primăria Cluj-Napoca

Publicat


Începând de luni, 31.08.2020, Primăria municipiului Cluj-Napoca, prin Direcția de Asistență Socială și Medicală, demarează acțiunea de primire a solicitărilor pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional, în conformitate cu O.U.G. nr. 133/2020 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de elevi cei mai defavorizaţi care beneficiază de sprijin educaţional pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru sprijin educaţional acordate din fonduri externe nerambursabile, precum şi unele măsuri de distribuire a acestora.

Potrivit acestui act normativ, copiii cei mai dezavantajați din învățământul de stat preșcolar (grădiniță), primar și gimnazial cu venituri la nivelul veniturilor sociale minime acordate familiei acestora, beneficiază în anul școlar 2020-2021, de sprijin financiar acordat sub formă de tichet social pe suport electronic în cuantum de 500 de lei/an școlar.

Aceste tichete sociale emise pe suport electronic vor putea fi utilizate pentru achiziționarea de materiale școlare necesare frecventării școlii, constând în: articole pe papetărie, caiete, stilouri, articole pentru pictură, ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădinițe, precum și articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței.

Condiții de eligibilitate

  • să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Cluj-Napoca;
  • venitul lunar net pe membru de familie realizat în luna iulie a acestui an să fie de până la 1.115 lei (inclusiv);
  • să facă dovada înscrierii copilului la grădiniţă sau școală.

Acte necesare

Pentru anul şcolar 2020-2021 cererea-declarație pe propria răspundere se depune de către reprezentantul familiei sau de către reprezentantul legal al copilului, în perioada până în data de 04.09.2020 la primăriile de cartier și/sau la sediul Direcției de Asistenţă Socială și Medicală, str. Venus FN, în cadrul programului cu publicul, însoţite de următoarele actele doveditoare:

  • acte de identitate ale părinților/repezentantului legal (copie);
  • documente din care rezultă calitatea de reprezentant legal, după caz : hotărâre judecătorească de încredințare, încuviințare a adopției; dispoziția conducătorului Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului/hotărârea instanței de judecată pentru măsura plasamentului, hotărârea judecătorească de instituire a tutelei/ dispoziția autorității tutelare, potrivit legii(copie);
  • certificatele de naștere ale copiilor (copie);
  • dovada înscrierii la grădiniță/școală (în original);
  • certificat de căsătorie părinț(copie);
  • certificat de deces părinte, după caz (copie);
  • acte doveditoare privind veniturile nete realizate de membrii familiei în luna iulie 2020, eliberate de angajator, de organele fiscale sau de alte autorități competente, mandate poștale de plată, extrase de cont, decizii ori dispoziții de stabilire a drepturilor (după caz);
  • hotărârea judecătorească prin care soțul/soția este arestat/arestată preventiv pentru o perioada mai mare de 30 de zile sau execută o pedeapsă privativă de libertate și nu participă la întreținerea copiilor și, după caz, alte acte doveditoare privind componența familiei (după caz).

Cererea-declarație pe propria răspundere, însoțită de actele doveditoare, poate fi transmisă și electronic la următoarea adresă de e-mail a instituției: protectiacopilului@dasmclujnapoca.ro și poate fi descărcată de pe site-ul Direcției de Asistență Socială și Medicală de la următorul link.

Informații suplimentare se pot solicita la adresa de e-mail mai sus amintită și telefonic la numerele: 0264535044, 0372799865.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

POLITICA

Simion: Chiar dacă „nu face parte din atribuțiile Președintelui”, voi SPRIJINI reconstruirea locuințelor afectate de inundații

Publicat

george simion

Candidatul la funcția de președinte al țării din partea AUR, George Simion, a declarat că va sprijini reconstruirea locuințelor afectate de inundații.

„În aceste vremuri grele, mă uit cu groază la ce se întâmplă în județele afectate de inundații, acolo unde ploile torențiale au luat patru vieți omenești și au distrus zeci de locuințe. Cuvintele sunt prea puțin importante într-o asemenea tragedie și nu îi ajută cu nimic pe cetățenii îndurerați.

Simion: Chiar dacă „nu face parte din atribuțiile Președintelui”, voi SPRIJINI reconstruirea locuințelor afectate de inundații

Colegii mei din AUR se mobilizează în aceste momente pentru a veni în sprijinul oamenilor afectați de inundații. Iar eu, chiar dacă mulți „deontologi” spun că nu intră în atribuțiile unui președinte, voi sprijini reconstruirea locuințelor distruse de ploile torențiale”, a declarat George Simion (AUR).

Citește mai departe

EVENIMENT

Sabău („U” Cluj): Obiectivul real este CALIFICAREA în play-off

Publicat

sabau

„U” Cluj este lider în Superliga cu 18 puncte, după ce a înregistrat cinci victorii și trei rezultate de egalitate. Luni, 16 septembrie, de la ora 21:00, clujenii dau piept în Giulești cu Rapid.

Ioan Ovidiu Sabău, antrenorul Universității Cluj, a vorbit despre obiectivul pe care clubul l-a setat în noua stagiune. Sabău a precizat că echipa trebuie să obțină accederea în play-off-ul SuperLigii României, scrie sport.ro.

Sabău („U” Cluj): Obiectivul real este CALIFICAREA în play-off

„Obiectivul real este calificarea în play-off. Ca și anul trecut, dar atunci a fost stabilit de către noi, împreună cu jucătorii, nu de către club. Suntem echipa care merită să fie pe primul loc, cred că majoritatea oamenilor sunt de acord.

Cu excepția primei reprize cu Dinamo și a meciului cu UTA. Nu numai pentru rezultate, dar și datorită jocului. Nu e ușor și pentru mine ca antrenor să nimeresc mereu metodele și planul de joc, vă dați seama”, a spus Sabău.

„U” Cluj  a sacrificat Cupa României pentru a se focusa pe campionat. ”Șepcile roșii” nu vor avea parte de jocuri în cupa internă în actuala stagiune, după ce a pierdut la sfârșitul lui august cu Metalul Buzău în deplasare, scor 0-1.

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. 400 tone de alimente și construcții modulare din REZERVA de stat pentru ajutorarea sinistraților din Galați

Publicat

pompieri

Urmare a fenomenelor hidrometeorologice produse în județul Galați, Comitetul Național pentru Situații de Urgență a aprobat HCNSU nr. 24, prin care se propune Guvernului României scoaterea de la rezervele de stat a unor construcții ușoare din elemente modulare (pentru cazare), articole de cazarmament, apă și alimente în vederea acordării ca ajutor umanitar intern de urgență, cu titlu gratuit, unităților administrativ-teritoriale din județul Galați pentru asigurarea condițiilor minime de trai persoanelor afectate de fenomenele hidrometeorologice.

Totodată, a fost abilitat Departamentul pentru Situații de Urgență să solicite Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale scoaterea de la rezervele de stat, a unor cantități suplimentare de produse și materiale și/sau a unor noi categorii de produse și materiale, pe baza analizei efectuate la nivelul județului Galați, în vederea acordării ca ajutor umanitar intern de urgență, cu titlu gratuit, unităților administrativ-teritoriale afectate.

VIDEO. 400 tone de alimente și construcții modulare din REZERVA de stat pentru ajutorarea sinistraților din Galați

De menționat este că transportul materialelor și produselor menționate mai sus se efectuează cu mijloace de transport din dotarea Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, Ministerului Apărării Naționale, Administrației Naționale a Rezervelor de Stat și Probleme Speciale și, la nevoie, cu mijloace de transport aparținând unor operatori economici specializați contractați de A.N.R.S.P.S.

Situația defalcată a mijloacelor din dotarea IGSU care vor transporta materiale din depozitele ANRSPS, către județul Galați, se prezintă astfel:

•⁠ ⁠20 de autocamioane (5 de la ISU B-IF, 3 ISU DB, 2 ISU GR, 2 ISU TR, 3 ISU AG, 3 ISU IL, 2 ISU OT ) și un ansamblu rutier, format din cap tractor și semiremorcă (tir) de la ISU CT, vor prelua materialele de la depozitul ANRSPS din județul Ilfov.

•⁠ ⁠7 ansambluri rutiere, formate din cap tractor și semiremorcă (2 USISU Ciolpani, 2 ISU IS, 2 ISU MS, 1 ISU CJ), vor prelua materiale de la depozitul ANRSPS din județul Bacău.

Totodată, o automacara din cadrul USISU Ciolpani, va încărca mai multe containere igienice de la ISU Prahova, urmând ca aceasta să se deplaseze în județul Galați.

De asemenea o altă automacara, de la ISU Vrancea, se va deplasa la depozitul ANRSPS din județul Bacău, în vederea încărcării materialelor puse la dispoziție.

Ajutoarele trimise în județul Galați constau în peste 400 de tone de alimente de primă necesitate (conserve, cașcaval, apă, zahăr etc.), dar și construcții modulare pentru cazare, grupuri sanitare, saci de dormit, perne, pături, saltele, așternuturi etc.

Foto: Arhivă

Citește mai departe

EDUCATIE

Din cauza vremii nefavorabile, Maratonul Resuscitării va avea loc, duminică, în zona FoodCourt din VIVO

Publicat

resuscitare

Maratonul Resuscitării, care trebuia să se desfășoare duminică, 15 septembrie, în Parcul Central din Cluj-Napoca, va avea loc în zona FoodCourt din VIVO!, din cauza vremii nefavorabile.

„Din cauza condițiilor meteorologice, Maratonul Resuscitării va avea loc în zona Foodcourt a centrului comercial din Comuna Florești. Vă mulțumim și vă așteptăm alături de noi! Intervalul orar rămâne același, 10.00-18.00”, a transmis ISU Cluj.

Din cauza vremii nefavorabile, Maratonul Resuscitării va avea loc, duminică, în zona FoodCourt din VIVO

Iniţiat de către medicii şi paramedicii voluntari ai SMURD Cluj, cu sprijinul unor instituţii partenere, proiectul a luat amploare şi îşi propune să vină în întâmpinarea nevoii de cunoaştere a manevrelor de resuscitare de bază.

Publicul va putea exersa tehnicile pe manechine speciale, iar cursurile abordează inclusiv manevre de resuscitare ale copilului.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax