Connect with us

EDUCATIE

Situația școlilor din Cluj: 21 unități sunt în scenariul 3, cursurile se fac doar online

Publicat


Inspectoratul Școlar Județean Cluj monitorizează dinamica scenariilor de funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, la nivelul județului Cluj, aceasta fiind influențată de evoluția situației epidemiologice, precum și de resursele, respectiv infrastructura unităților de învățământ preuniversitar.

Prin urmare, astăzi, 16 octombrie 2020, în conformitate cu datele existente la nivelul Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Cluj, se înregistrează următoarea situație:

–  289 unități de învățământ preuniversitar în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
– 113 de unități de învățământ preuniversitar în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
– 21 de unități de învățământ preuniversitar în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și a elevilor la activități/lecții online.

Consiliile de administrație de la nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar adoptă propunerile de scenarii și, implicit, schimbarea acestora, în funcție de analiza situației epidemiologice efectuate de către Direcția de Sănătate Publică Cluj, de infrastructura și de resursele existente în fiecare unitate de învățământ.

Reamintim că, potrivit ordinului comun al ministrului educației și cercetării și al ministrului sănătății nr. 5.487/1494/01.09.2020, criteriul epidemiologic în baza căruia unitățile/ instituțiile de învățământ stabilesc unul dintre cele trei scenarii de funcționare este rata incidenței cumulate, respectiv numărul total de cazuri noi, din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Data de referință pentru aceste informații este 16 octombrie 2020, ora 11:00.

Ministerul Educației și Cercetării, Inspectoratul Școlar Județean Cluj transmit zilnic informările privind situația scenariilor adoptate la nivelul unităților de învățământ preuniversitar din județul Cluj.

CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *



Vezi cele mai interesante video Cluj24.ro


EDUCATIE

OFICIAL: Situația infectărilor în unitățile de învățământ din județul Cluj

Publicat

Azi, 28.10.2020, situația infectărilor cu Covid-19 în unitățile de învățământ din județul Cluj se prezintă astfel:

– 139 de elevi din 69 unități de învățământ
– 92 cadre didactice din 69 unități de învățământ

Citește mai departe

ACTUALITATE

FOTO Ministerul Educației introduce declarații pe propria răspundere pentru cursurile online

Publicat

Ministerul Educației a introdus două declarații, una ce trebuie completată de profesori, iar cealaltă de elevi și părinți, anunță edupedu.ro. Conform documentelor, atât cadrele didactice, cât și elevii împreună cu părinții lor „se obligă” să nu înregistreze sau să distribuie orele online. Ei  trebuie să ia toate măsurile pentru a preveni astfel de acțiuni.

Cum motivează reprezentanții Ministerului Educației introducerea documentelor

„Ca o măsură suplimentară, pentru protejarea dreptului la imagine, atât a cadrelor didactice, cât și elevilor anexăm prezentei adrese o declarație-angajament ce urmează a fi asumată de cadre didactice, elevi și părinți.

Acest document vine în completarea prevederilor metodologiei-cadru pentru desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal”.

Textul Declarației pentru părinți și elevi este următorul:

”Declarație

În condițiile desfășurării activităților didactice la nivelul unității de învățământ inclusiv prin intermediul tehnologiei și al internetului în conformitate cu dispozițiile din Legea Educației naționale cu modificările și completările ulterioare articolul 273 alineatul 3 înregistrarea prin orice procedee a activității didactice poate fi făcută numai cu acordul celui care o conduce.

Multiplicarea sub orice formă înregistrărilor activității didactice de către elevi sau de către alte persoane este permisă numai cu acordul cadrului didactic respectiv

Metodologia cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul tehnologiei și al internetului precum și pentru prelucrarea datelor cu caracter personal aprobate prin ordinul 5545/2020, art 6”

„Subsemnatul, părinte/tutore legal al alevului înmatriculat în, mă oblig

  • să nu înregistrez prin nici un procedeu activitățile didactice și să nu le multiplic sunt nicio formă fără acordul cadrului didactic care conduce sau realizează activitatea respectivă
  • să iau toate măsurile pentru a preveni înregistrare activităților didactice sau multiplicarea înregistrărilor acestora în absența acordului cadrului didactic care conduce/realizează activitatea respectivă.
  • Declar, susțin și semnez că am luat cunoștință de întregul conținut, precum și de prevederile articolului 326 din Codul penal privind falsul în declarații.
  • Părinte ……
  • Elev…..”

Declarație elevi și părinți

Profesorii, învățătorii și educatorii trebuie și ei să semneze o declarație asemănătoare:

„Subsemnatul, încadrat unde unitatea de învățământ, pe postul, mă oblig:

  • să nu înregistrez pe nici un procedeu activitățile didactice și să nu le multiplic sub nicio formă fără acordul…..
  • să previn înregistrarea activităților didactice sau multiplicarea înregistrărilor acestora în absența acordului…..”

Declarație cadre didactice

 

Cum comentează măsura președintele Consiliului Național al Elevilor, Rareș Voicu

„În timp ce situația epidemiologică se agravează de la o zi la alta, fapt care va conduce în mod cert spre tranziția către educația online a multor unități de învățământ, Ministerul Educației și Cercetării devine campion național la plimbat hârtii.

Aceste declarații sunt complet inutile, întrucât aspectele legale menționate în cadrul acestora sunt deja obligatorii pentru elevi, profesori și părinți.

E mult mai ușor să ne facem că facem, decât să rezolvăm problemele concrete din teritoriu. Sunt curios câți elevi care nu au acces la internet vor completa această declarație”, a spus Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor, citat în comunicat.

Citește și

Mai multe burse pentru elevi decât anul trecut – 17.660 burse pentru primul semestru al anului școlar 2020/2021

Citește mai departe

ECONOMIE

FOTO Agenția pentru Digitalizarea României a inițiat Consiliul Național pentru Transformare Digitală

Publicat

Un pas esențial în procesul de transformare digitală a României este întărirea relației de colaborare între sectorul public și cel privat. Agenția pentru Digitalizarea României (ADR) a inițiat Consiliul Național pentru Transformare Digitală (CNTD) – o piață digitală, dar și un organism tehnic, în care instituțiile aflate în serviciul public, împreună cu partenerii privați din industria IT&C, vor trasa parcursul corect către o Românie digitală și puternic conectată la statele partenere din UE și NATO.

Lansarea acestui consiliu a fost marcat printr-un eveniment hibrid (online și offline), ce a avut loc marți, 27 octombrie 2020, iar membri board-ului au punctat importanța formării acestei entități pentru viitorul României.

Membrii board-ului CNTD

Bianca Muntean, manager Transilvania IT Cluster și coordonator Transilvania Digital Innovation Hub face parte din Board-ul CNTD, împreună cu alți stakeholderi importanți din țară, printre care și partenerii Transilvania DIH, Universitatea Babeș-Bolyai și Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca.

De asemenea, mai fac parte și reprezentanți ai: IBM, Microsoft, UiPath, Bosch, Google, Dendrio, Smartbill, Universitatea Politehnica București, Confederația Patronală Concordia, Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii, Amcham și Strongbytes/Codecamp.

Prorectorul UBB, prof. univ. dr. Dan Lazăr, a subliniat importanța existenței unui parteneriat între administrație, mediul de afaceri, universități și societate civilă.

„Noi în ultimele șase luni am făcut în materie de transformare digitală ceea ce nu am făcut în ani de zile. (…) Digitalizarea a ajuns să fie un mod de viață și este un instrument pe care îl folosim în viața de zi cu zi. Ce am observat noi la nivelul Universității este că rețeta succesului este parteneriatul.

Dacă nu există un parteneriat între administrație, mediul de afaceri, universități și societate civilă practic rețeta este fără succes.

La nivelul Clujului suntem unde suntem din punct de vedere al dezvoltării economice dar și administrative, datorită acestei bune relații pe care o avem între entități!”, a explicat cadrul universitar.

Obiectivele Consiliul Național pentru Transformare Digitală

CNTD va funcționa drept organ consultativ al ADR și va contura direcțiile necesare pentru elaborarea politicilor publice din domeniul transformării digitale.

Prioritățile Consiliului în perioada următoare vor fi reflectate și în grupurile de lucru ale Consiliului: Cloud guvernamental, Identitate electronică, Transformare digitală, AI și Big data, Competențe digitale, Facturare electronică, Interoperabilitate.

Bianca Muntean a vorbit despre importanța centrelor de inovare digitală din România, dar și despre construirea unei viziuni comune referitoare la procesele de transformare digitală din România.

Vrem să contribuim cu know-how și cu resurse la ceea ce înseamnă procesele de digitalizare pe care și le propune să le coordoneze Autoritatea pentru Digitalizarea României și de asemenea, vrem să urmărim strategic poziționarea oricăror inițiative legate de digitalizare și nu doar ca și followeri, ci și ca și parteneri reali, atât la nivel național, local regional cât și european și internațional.

Credem că este extrem de important să lucrăm împreună la construirea unei viziuni comune și anume dorința de a accelera procesele de transformare digitală și România să ajungă unu din statele cu cea mai accelerată transformare digitală din UE.

Aveți în DIH-urile și în clusterele din România un partener real pentru a face acest lucru. Vorbesc despre DIH-uri pentru că acestea încorporează și zona non-IT, acele companii care au nevoie de transformare digitală, dar și zona de autorități publice”,  a spus Bianca Muntean.

Declarația rectorului UTCN, prof. univ. dr. ing. Vasile Țopa:

Eu zic că viitorul este în ochii celui care privește departe. Cu toții astăzi aici, parte din această inițiativă absolut lăudabilă, cred că trebuie să privim spre acest viitor.

Am pornit asemenea proiecte cu mult entuziasm și apoi încet, încet ele s-au stins. Nu mi-aș dori sub nicio formă ca acest lucru să se întâmple și în acest caz și am convingerea că nu se va întâmpla așa din mai multe motive.

În primul rând mă uit la componența acestui consiliu și am încrederea că prin forța acestor companii, prin forța celor implicați în această acțiune și România va ajunge acolo unde trebuia să fie de mult.(…) Eu mi-aș dori foarte mult ca această inițiativă și demersurile noastre comune să conveargă în același sens.”

Citește mai departe

EDUCATIE

COVID în învățământul clujean: 242 de școli sunt în scenariul roșu. Cursurile sunt online

Publicat

Inspectoratul Școlar Județean Cluj anunță că 242 de unități de învățământ din județ se află în scenariul trei (roșu), adică cursurile se desfășoară online.

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Cluj anunță că se înregistrează următoarea situație la nivelul județului privind unitățile de învățământ:

  • 163 unități de învățământ preuniversitar în Scenariul 1 (S1): participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție sanitară.
  • 18 de unități de învățământ preuniversitar în Scenariul 2 (S2). Acesta presupune participarea zilnică (față în față) a tuturor preșcolarilor și elevilor din învățământul primar, a elevilor din clasele a VIII-a și a XII-a, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție, respectiv revenirea parțială (prin rotație de una-două săptămâni) a elevilor din celelalte clase de gimnaziu și liceu, cu respectarea și aplicarea tuturor normelor de protecție.
  •  242 de unități de învățământ preuniversitar în Scenariul 3 (S3): participarea tuturor preșcolarilor și a elevilor la activități/lecții online.

Municipiile Cluj-Napoca, Dej, Gherla și Câmpia Turzii din județ care au depășit rata de 3000 de cazuri la mia de locuitori.

În același scenariu se află și comunele Săvădisla, Sic, Mica, Florești, Tritenii de Jos, Săcuieu, Sâg și Câțcău.

De asemenea, orașul Huedin alături de comunele Apahida, Baciu, Borșa, Chinteni și Jichișu de Jos au fost incluse în scenariul roșu în cursul zilei de luni de către Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Cluj.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate