Connect with us

EVENIMENT

Serviciul de distribuție a gazelor naturale va fi sistat temporar în 6 localități din Cluj

Publicat


Se sistează alimentarea cu gaz în cartierul Șarât

Serviciul de distribuție a gazelor naturale va fi sistat temporar în Aghireșu, Gilău, Florești, Someșu Rece, Luna de Sus și Tăuți, județul Cluj, marți, în data de 19 noiembrie.

Pentru a permite companiei Transgaz efectuarea unor lucrări specifice la rețeaua de transport a gazelor naturale, Delgaz Grid este nevoită să sisteze temporar alimentarea cu gaz, marți, 19 noiembrie, în intervalul orar 7:00-19:00, în localitățile Aghireșu, Gilău, Florești, Someșu Rece, Luna de Sus și Tăuți, din județul Cluj.

Serviciul de distribuție a gazelor naturale va fi sistat temporar în 6 localități din Cluj

Compania solicită consumatorilor să închidă toate focurile, iar după reluarea distribuției gazelor naturale să supravegheze modul de ardere a acestora timp de 30 minute.

În cazul în care simt miros specific de gaz, consumatorii sunt rugați să anunțe imediat dispeceratul de urgență al Delgaz Grid la unul dintre numerele de telefon: 0800.800.928 (număr gratuit, apelabil din principalele reţele de telefonie fixă şi mobilă) sau 0265.200.928 (număr taxabil cu tarif local din reţeaua Telekom şi cu tariful operatorului din toate celelalte reţele de telefonie).

Regretăm disconfortul creat și le mulțumim clienților pentru înțelegere.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




2 Comentarii

1 Comentariu

  1. Mihai

    noiembrie 17, 2024 la 9:35 pm

    Hai ca de ces nu facem asta in noiembrie cand este frig si ne incalzim cu cnetrale de apartament majoritatea pe gaz.

  2. Maria Aghiresan

    noiembrie 18, 2024 la 6:44 pm

    „Regretăm disconfortul creat și le mulțumim clienților pentru înțelegere.” Multumim din inima TRANSGAZ! Oare nu puteati „REGRETA” prin iulue, august? Ca noi vom „regreta”clantanind din dinti! Nici nu vreau sa ma gandesc la familiile cu copii mici! Ieri fara apa, maine fara gaz. Ceausescu PCR! Ciolacu si PSD!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Rareș Bogdan: Cutremur global. 2 aprilie este „Ziua eliberării” anunțată de Trump. Cum mută Europa?

Publicat

Rareș Bogdan, europarlamentar

Europarlamentarul PNL Rareș Bogdan vorbește despre ”Ziua Eliberării”, anunțată de președintele SUA Donald Trump, cea în care trebuie să fie introdusă taxă de 25% pe produsele din Europa, inclusiv asupra care nu sunt fabricate peste Ocean.

”Care vor fi țările cele mai afectate? Va fi un conflict comercial fără precedent, o negociere la sânge urmată de pace sau un tsunami economic?” Rareș Bogdan face un tablou al relațiilor dintre SUA și UE.

Rareș Bogdan: Cutremur global. 2 aprilie este „Ziua eliberării” anunțată de Trump

”După cum se știe, președintele SUA e gata să anunțe noi bariere comerciale – a numit 2 aprilie <<Ziua Eliberării>>, iar întreg sistemul comercial al planetei ar putea fi răsturnat. După tarifele pentru China, Canada și Mexic, Donald Trump are în cătare Uniunea Europeană, mai precis excedentul comercial al acesteia față de SUA: 198,2 miliarde de euro”, arară europarlamentarul.

”Mai jos, alte câteva cifre care arată tabloul anului 2024.

  • Schimburile comerciale SUA – UE – 1,3 trilioane de euro
  • deficitul comercial total al SUA pe 2024: 1,2 trilioane dolari, jumătate fiind în relația cu China (295 mld), Japonia, Coreea de Sud, Taiwan și Vietnam
  • SUA au deficit comercial cu majoritatea țărilor europene, însă există și excepții: 56 mld. dolari excedent cu Olanda datorită exporturilor de petrol și gaze și 12 mld. cu UK, datorită exporturilor de aur și avioane.
  • Totodată, SUA au surplus comercial pe servicii în relația cu UE, peste 120 mld euro. Aici avem marii giganți digitali americani, ale căror servicii n-au fost prinse acum 7 ani, când Donald Trump a făcut primele mutări în materie de tarife
  • în 2024, UE a exportat în SUA bunuri de 531 mld euro și a important de 333 mld; comparativ cu 2023, exporturile UE au crescut cu 5,5%, iar importurile au scăzut cu 4%
  • cele mai exportate în SUA: medicamente și produse farma (22,5%), vehicule (9,6%, 821.000 de bucăți), mașini și echipamente industriale (6,4%), mașini electrice, aparate și piese electrice (6%), mașini pentru diverse industrii (5%)
  • exportul de mașini fabricate în SUA către UE: 75 miliarde;
  • exportul de mașini fabricate în UE către SUA: 35 miliarde;
  • cele mai multe mașini exportate în SUA: Volkswagen 237.000 de bucăți, Mercedes 207.000, BMW 157.000, Volvo 110.000 – grupul chinez Geely, dar produse în Europa;
  • În 2024, SUA devin cel mai important partener comercial al Germaniei, devansând China; volumul comerțului – 255 mld. euro
    BMW produce și în Carolina de Nord de 10 ani și e cel mai mare exportator din SUA – 10 mld dolari doar în UE
  • companiile europene produc în SUA cca 3 milioane de autovehicule anual, peste 25% din producția auto a SUA, ceea ce înseamnă peste 100.000 de angajați americani
  • UE a exportat în SUA oțel, aluminiu și derivate în valoare de 26 mld. euro
  • deficit de 87 mld. față de Irlanda, din care 50% bunuri farmaceutice
  • deficit de 85 mld. cu Germania, din care 68 din vehicule și echipamente industriale;
  • analiștii Deutsche Bank consideră că tarifele forfetare de 10% față de UE ar putea reduce cu până la 0.9% PIB-ul UE”.

Europa și-a pus singură tarife vamale

”Ce spune Mario Draghi, fost președinte BCE, într-un editorial: Uitați de SUA! Europa și-a pus singură tarife vamale. Tot el: Barierele comerciale interne ridicate și obstacolele de reglementare din UE sunt mult mai dăunătoare pentru creșterea economiei europene decât orice taxe vamale ar putea impune America asupra bunurilor UE. Și tot el: barierele interne ale UE, echivalente cu tarife vamale de 45% pentru industria manufacturieră și de 110% pentru servicii, sunt mult mai dăunătoare decât orice măsuri ar putea lua SUA. Aceste bariere reduc piața internă europeană: comerțul total între țările UE este mai mic decât jumătate din cel dintre statele americane.

Încă ceva:

  • companiile europene au investiții de 4 miliarde de euro în SUA
  • În SUA lucrează 10 milioane de europeni

Câteva întrebări puse de eurparlamentarul Rareș Bogdan

Rareș Bogdan are și câteva întrebări care privesc Uniunea Europeană:

  • Este corect ca mașinile exportate de Germania către SUA să fie taxate cu 2,5%, iar mașinile exportate de SUA către Germania cu 10%, cum a subliniat Peter Navarro, consilierul comercial al lui Donald Trump?
  • Are Uniunea Europeană furnizori alternativi pentru ce importă acum din SUA, pentru ca fluxurile să nu fie afectate?
  • Vor exista derogări, excepții, ca acum 7 ani, negociate de Franța sau Germania?
  • Cum vor reacționa companii emblematice, precum Mercedes, care sunt expuse la presiuni și oferte financiare teoretic de nerefuzat (reduceri de impozite) pentru a se muta în SUA?
  • Cum rămâne cu vehiculele electrice, carnea de porc, cognacul, șampania, pe care au mai existat taxe, la care s-a renunțat după reacția UE?
  • Cum rămâne cu 10% taxă europeană pe mașinile electrice din China, în timp ce mașinile Tesla construite în China sunt scutite de taxe?
  • Ce urmează pentru comerțul digital, care nui a făcut parte din vechile înțelegeri? Vor fi și aici negocieri individuale? Va permite asta Comisia? Pentru cine va permite și pentru cine nu?
  • Cum va suna pachetul de retaliere anunțat de Ursula von der Leyen?
  • va juca UE cartea de a cumpăra mai mult gaz natural lichefiat din SUA?

Ce spun americanii: regulile fitosanitare au fost puse de UE tocmai ca să împiedice accesul pe piață, taxele sunt nejustificate la produse alimentare, taxele sunt disproporționate la autovehicule, reglementarile sunt excesive, mai ales pe materialul lemnos și industria farma, toate nedreptățind SUA în ultimii ’70 de ani, schimburile prin Canalul Suez sunt de 10 ori mai profitabile pentru UE

Ce spun europenii: cetățenii americani știu că vor plăti mai mult pentru autoturisme și șampanie? Cum rămâne cu faptul că au participat la misiuni militare doar pentru că sunt buni parteneri, în conflicte care nu erau ale Europei? De ce să nu existe contingente comune de oțel, etc, pentru a face față asaltului Chinei? Mai ales că Republica Populară Chineză a anunțat că ridică toate interdicțiile pentru actuali și foști deputați și jurnaliști, deci joacă pe toate planurile, atacând în forță.

Rareș Bogdan: Cum va fi afectată România

Europarlamentarul PNL arată și câteva date privind schimburile comerciale dintre țara noastră și SUA.

”CUM STĂ ROMÂNIA

  • în 2024 (primele 11 luni) România a exportat în SUA de 2,1 mld euro și a importat de 1,2 mld
  • am exportat aparate electrice și electronice și piese componente de 480 mil. Euro; articole din fier, fontă și oțel de 400 mil euro – este domeniu unde vom fi afectați; vor fi probleme la oțel – am exportat aproape 500.000 de tone, creștere cu 27% față de 2023; industria RO de oțel este dependentă de exporturi; RO este pe locul 11 între furnizorii globali
  • exportul de aluminiu – valoarea totală de 11 milioane euro;
  • anvelope 168 mil euro, mașini și echipamente 216 mil euro
  • cele mai multe importuri – sisteme de rachetă și muniție, aeronave de luptă”, arată Rareș Bogdan.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Aproape 8.000 de alergători înscriși la Maratonul Wizz Air de la Cluj-Napoca

Publicat

wizz air maraton

În perioada 5-6 aprilie 2025, municipiul Cluj-Napoca și stadionul Cluj Arena vor găzdui cea de-a 14-a ediție a evenimentului internațional „Wizz Air Cluj-Napoca Marathon”, una dintre cele mai mari competiții de alergare din România.

Un număr de 7.888 de participanți din țară și din străinătate sunt așteptați să ia startul de pe stadionul Cluj Arena și să se bucure de traseele care traversează cele mai frumoase zone din centrul orașului, îmbinând performanța sportivă cu frumusețea urbană a Clujului.

Evenimentul se adresează tuturor iubitorilor de sport, indiferent de vârstă sau pregătire fizică, oferind probe pentru alergători profesioniști și amatori:

Maratonul Wizz Air (42,2 km)
Semimaratonul Parapet (21,1 km)
Ștafeta Staystrong (4×10,5 km)
Cross Garmin (10 km)
Crosul Mindera (4 km)
curse speciale pentru familii (Family Race Mega) și persoane în scaun rulant.

Cei mai mulți concurenți – 1787 – s-au înscris la crosul de 4 km, în timp de la maratonul de 42,2 km s-au înscris 932 de competitori din țară și străinătate.

Detalii despre curse aici.

Citește mai departe

EDUCATIE

VIDEO FOTO. Turnul OKI – Zai, prezentat de studenții UTCN la concursul de simulare a cutremurelor din SUA

Publicat

De

UTCN

Echipa Universității Tehnice din Cluj-Napoca a susținut marți, la Universitatea Berkeley din California (SUA) cu succes prezentarea proiectului său în cea de-a doua zi a competiției internaționale Seismic Design Competition 2025.

”Printr-o prezentare bine structurată și o abordare tehnică riguroasă, studenții au reușit să capteze atenția tuturor celor prezenți, evidențiind atât inovația, cât și precizia ingineriei din spatele modelului lor structural.

În următoarea etapă a competiției, echipa UTCN se pregătește pentru Shake Day, testul suprem al concursului, care va avea loc în cea de a 3 a zi de concurs, miercuri la ora 01:15 (ora României). În cadrul acestei probe, machetele construite de echipele participante vor fi supuse unei simulări de cutremur, menită să evalueze rezistența și eficiența soluțiilor de design seismic implementate”, a spus pentru Cluj24 prof. Ovidiu Prodan, unul dintre cei doi coordonatori ai echipei.

Potrivit acestuia, competiția continuă, iar echipa Universității Tehnice din Cluj-Napoca este pregătită să demonstreze, încă o dată, nivelul ridicat de pregătire și determinarea studenților săi pe scena internațională.

53 de universități participante, din toată lumea

Ovidiu Prodan a precizat că studenții clujeni sunt pregătiți să câștige, din nou, concursul de design seismic care se desfășoară la Berkeley, în SUA, cu macheta unei structuri din lemn de balsa construită special, un zgârie nori botezat OKI-Zai. Modelul structural proiectat de echipă, un zgârie nori construit din lemn de balsa, trebuie să răspundă cerințelor unui sit situat în Kobe, Japonia, o zonă cu un istoric seismic semnificativ.

În plus, prezența unui gol central în interiorul clădirii adaugă complexități structurale suplimentare, la care studenții au lucrat cu dedicare pentru a găsi soluții optime.

”La competiția de design seismic din SUA s-au înscris 53 de universități din întreaga lume, care au proiectat și construit structuri menite să reziste la simularea unor cutremure puternice. Printre aceste universități se numără unele americane de top, precum California State University, New York University, Cornell, Berkeley sau University of California San Diego”, a explicat profesorul clujean.

Echipa UTCN

Echipa studenților UTCN este compusă din Cosmin Chiforescu (căpitan), Horațiu Arion, Diana Derșidan, Petra Marcu, Miruna Maxim, Ștefania Oltianu, Eduard Pînzaru, Shamaiel Shamal, Ștefan Barabulă, Andreea Șoplea, Ioana Trisciuc și Maria Trușcă, fiind îndrumată de Andrei Mureșan, Bianca Bologa, Paula Bosi, Robert Teodorescu, Victor Mitea și de profesorii Ovidiu Prodan și Paul Moldovan.

Mai mult decât o competiție

”Această experiență reprezintă mai mult decât o competiție – este o oportunitate de a îmbina inovația cu principiile fundamentale ale ingineriei și arhitecturii, iar echipa UTCN este pregătită să își demonstreze abilitățile și creativitatea pe această scenă internațională. Suntem recunoscători pentru sprijinul oferit de Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, pentru îndrumarea constantă a profesorilor și a mentorilor noștri, dar și pentru încurajarea familiilor care ne-au fost mereu alături. Această susținere ne-a inspirat să ne depășim limitele și să privim cu încredere spre această competiție”, a mai spus Ovidiu Prodan

Anul trecut, echipa UTCN a obținut locul 2 la competiția de design seismic care a avut loc la Seattle, SUA.

Citește mai departe

EVENIMENT

FOTO. Accident cu 2 mașini pe Autostrada Transilvania. 2 bărbați au ajuns la spital

Publicat

autostrada

Pompierii din cadrul Detașamentului Turda au intervenit miercuri dimineață la un accident rutier petrecut pe autostrada A3, la kilometrul 11.

Apelul de urgență a venit la ora 04.08, iar la misiune au luat parte o autospecială cu modul de descarcerare, o ambulanță SMURD și un echipaj al Serviciului de Ambulanță Județean.

În accident au fost implicate o autoutilitară și un autoturism, însă nu au existat victime încarcerate. În cele din urmă, doi bărbați de aproximativ 30 de ani, conștienți și cooperanți, au fost transportați la spital.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate