ACTUALITATE
Se LANSEAZĂ campania de recrutare a rezerviștilor voluntari pentru anul 2021
Ministerul Apărării Naționale organizează, începând cu data de 12 iulie, o nouă campanie de recrutare și selecție pentru cetățenii care doresc să îndeplinească serviciul militar în rezervă în calitate de rezervist voluntar în Armata României pentru cele 775 de locuri disponibile de maiștri militari, subofițeri, gradați și soldați.
La prezentarea la centrul militar zonal, judeţean sau de sector pe a cărui rază de responsabilitate îşi au domiciliul, cetățenii interesați vor fi informaţi cu privire la avantajele îndeplinirii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, etapele procesului de recrutare şi selecţie, structurile desemnate să execute selecția, unitatea sanitară militară unde urmează să susţină examinarea medicală, precum și unitatea militară sau centrul de instruire în care urmează să execute programul de instruire iniţială, în situația în care fac obiectul acestei instruiri, potrivit legii.
De asemenea, candidaţii proveniţi din rândul cetăţenilor fără pregătire militară vor fi consiliaţi în ceea ce priveşte exprimarea opţiunilor, în sensul orientării către funcțiile pentru care aceştia îndeplinesc criteriile specifice referitoare la nivelul studiilor și corespondența specializărilor dobândite în viața civilă cu armele/serviciile și specialitățile militare.
Detalii suplimentare pot fi obținute de la sediul Centrului militar zonal Cluj, Calea Dorobanților, nr. 8-10, Cluj-Napoca sau la telefon 0264-433067.
La prezentarea la centrul militar, cetăţenii care doresc să îndeplinească serviciul militar în calitate de rezervist voluntar vor completa o cerere de înscriere și vor prezenta următoarele documente:
– actul de identitate, în original şi în copie;
– certificatul de cazier judiciar, eliberat cu maxim şase luni înainte de data depunerii;
– acte de studii şi/sau alte documente care atestă alte competenţe dobândite în viaţa civilă, în original şi în copie;
– permisul de conducere valabil, eliberat de către autoritățile române, în original şi în copie, dacă este cazul, pentru candidaţii fără pregătire militară, dacă îndeplinirea atribuţiilor postului pentru care candidează presupune conducerea tehnicii specifice;
– livretul militar, în original şi în copie, dacă este cazul, numai pentru cei care deţin calitatea de rezervist.
Odată cu adoptarea Legii nr. 115/2021 pentru modificarea și completarea Legii nr. 270/2015 privind Statutul rezerviștilor voluntari, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 468, Partea I, din 05.05.2021, respectiv republicarea Legii nr. 270/2015 privind Statutul rezerviștilor voluntari în Monitorul Oficial al României nr. 603, Partea I, din 17.06.2021, au intrat în vigoare o serie de măsuri care au ca scop creșterea atractivităţii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar, dintre care cele mai semnificative sunt:
– creșterea cuantumului remuneraţiei acordate în perioada în care rezerviştii voluntari nu participă la instruire sau la misiuni, de la 10% la 30 % din solda de funcţie, la care se adăugă solda gradului deţinut;
– creșterea cuantumului indemnizației de instalare, prin adăugarea la solda de funcţie, a gradațiilor și a soldei de comandă, pe lângă solda de grad;
– eliminarea obligației privind restituirea cheltuielilor de recrutare şi selecţie, în situația nesemnării/ nefinalizării contractului;
– eliminarea limitărilor privind plecarea rezerviștilor voluntari în străinătate;
– crearea posibilității repartizării în funcție, fără a mai susține probele de selecție, a rezerviștilor proveniți din cadre militare în activitate și soldați/gradați profesioniști, în primul an de la trecerea în rezervă.
Pentru candidaţii domiciliaţi în judeţul Cluj activitatea de recrutare se desfăşoară la sediul Biroului informare-recrutare din cadrul Centrului Militar Zonal Cluj, situat în localitatea Cluj-Napoca, Calea Dorobanţilor, nr. 8-10, în zilele de luni, miercuri, joi şi vineri între orele 08.30 – 16.30, marţi între orele 10.30 – 18.30, iar informaţii suplimentare se pot obţine la telefoanele: 0264-432918 sau 0264-433067(int. 119, 127) sau pe contul de Facebook – CENTRUL MILITAR ZONAL CLUJ.
Detalii suplimentare se găsesc şi pe internet, pe site–ul oficial al Ministerului Apărării Naţionale, la adresa www.mapn.ro.
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
ECONOMIE
AUR a sesizat Consiliul Concurenței cu privire la tranzacția de vânzare a E.ON Energie România către o firmă din Ungaria
Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a sesizat la începutul acestei săptămâni Consiliul Concurenței cu privire la tranzacția de vânzare a E.ON Energie România către compania maghiară MVM, informează Mediafax.
AUR solicită intervenția urgentă a instituției, precum și efectuarea unei investigații. Potrivit sesizării înaintate de AUR, tranzacția ridică suspiciuni privind respectarea legislației concurențiale, precum și implicații grave asupra securității economice și naționale.
E.ON, importanță strategică
„E.ON Energie România, companie de importanță strategică în sectorul energetic național, cu o cifră de afaceri de aproximativ 10 miliarde de lei anual, urmează să fie transferată către MVM, o entitate controlată de statul maghiar. Tranzacția, evaluată la o sumă derizorie de sub 300 de milioane de euro, poate afecta grav interesele consumatorilor români, competiția pe piață și stabilitatea economică a României.
Conform art. 135 alin. (2) lit. b) și d) din Constituția României, statul are obligația de a asigura protejarea intereselor naţionale în activitatea economică, financiară şi valutară, precum și exploatarea resurselor naturale în concordanță cu interesul național. Cedarea unei infrastructuri critice către o entitate străină ridică probleme majore legate de respectarea acestui principiu constituțional”, se arată în sesizarea formulată de AUR.
Totodată, preluarea E.ON de către o companie de stat străină, cum este MVM, poate reduce semnificativ competiția pe piața românească de energie și gaze naturale.
MVM, subordonantă guvernului ungar
„MVM este o companie de stat subordonată guvernului ungar, care menține legături strânse cu Federația Rusă. În contextul geopolitic actual, această tranzacție poate introduce riscuri indirecte asupra securității energetice a României”, se specifică în sesizare.
De asemenea, se mai precizează faptul că întâlnirile recente dintre premierul Marcel Ciolacu și premierul Ungariei, Viktor Orban, au fost desfășurate fără transparență publică și ridică serioase semne de întrebare. Având în vedere suspiciunile legate de negocierea tranzacției, AUR solicită Consiliului Concurenței să dispună efectuarea unei investigații conform art. 33 din Legea concurenței, care permite analiza comportamentului care ar putea afecta piața liberă.
Solicitările AUR
În sesizarea înaintată, AUR solicită Consiliului Concurenței să dispună următoarele măsuri:
„1. Blocarea imediată a tranzacției și suspendarea procesului de vânzare până la finalizarea unei analize detaliate a impactului asupra concurenței și securității economice.
2. Să dispuneți efectuarea unei investigații, respectiv lansarea unei anchete pentru a verifica legalitatea tranzacției, procesul de evaluare a activelor și eventualele înțelegeri care contravin principiilor concurenței.
3. Analiza impactului asupra consumatorilor prin realizarea unui studiu pentru a evalua modul în care tranzacția ar putea afecta prețurile și calitatea serviciilor pentru consumatorii din România.
4. Reevaluarea posibilității ca statul român să preia controlul companiei, respectiv analizarea opțiunii ca statul român să achiziționeze compania, păstrând-o sub control național, în conformitate cu art. 135 din Constituție”.
AUR consideră că această tranzacție contravine legislației naționale și interesului public: „Cedarea unei infrastructuri strategice către o entitate controlată de un stat străin ridică riscuri majore pentru piața de energie și securitatea economică”, potrivit AUR.
ECONOMIE
Grupul TeraPlast achiziționează activele pentru producția de țevi din PVC și polietilenă ale Wavin din Ungaria
Grupul TeraPlast își continuă expansiunea geografică în Europa și achiziționează activele pentru producția de țevi din PVC și PE, deținute de Wavin Ungaria (business-ul de Construcții și Infrastructură al Orbia). Achiziția va fi făcută prin subsidiara Polytech Kft.
Această tranzacție se aliniază cu decizia strategică a Orbia B&I de a-și eficientiza operațiunile pe piața maghiară, de a reduce complexitatea și de a se concentra pe valorificarea principalelor puncte forte în Europa.
Valoarea tranzacției este de 7,04 milioane de euro și cuprinde aproape 12.000 mp de clădiri și peste 40.000 mp de teren industrial, situate în Zsámbék, la 30 km vest de Budapesta. Echipamentele achiziționate ca parte a tranzacției au o capacitate anuală de producție de 12.000 de tone de țevi.
Lideri pe fiecare piață
„Strategia noastră a fost întotdeauna să fim lideri pe fiecare piață în care ne desfășurăm activitatea. Încă de la început, planul nostru a inclus dezvoltarea unei fabrici pentru țevi din PVC în Ungaria.
În timp ce abordarea noastră inițială a vizat o investiție greenfield, tranzacția cu Wavin ne permite să grăbim pornirea producției. Activele din Zsámbék ne ajută să devenim lider de piață în Ungaria și să deservim eficient piețele externe, cum ar fi Slovacia, Cehia, Austria, Polonia, Elveția, Germania și țările din Balcanii de vest.
Obiectivul nostru este să creștem vânzările în Europa de vest, iar achiziția acestei fabrici ne va permite să eliminăm dezavantajul calității proaste a infrastructurii rutiere, reducând costurile de transport și timpii de livrare. Avem calitate de vest și prețuri de est, de aceea suntem siguri că vom reuși”, a declarat Dorel Goia, președintele Consiliului de Administrație TeraPlast.
Tranzacția se va încheia în doi pași, odată ce mai multe condiții prealabile vor fi îndeplinite. Este de așteptat ca Polytech să înceapă activitatea în această fabrică în al doilea trimestru al anului viitor.
Două fabrici în Ungaria
În Ungaria, Grupul TeraPlast are două fabrici – Polytech și Pro-Moulding. Activele achiziționate de la Wavin diversifică gama de produse fabricate în Ungaria prin producția de țevi din PVC.
Acestea vor contribui la creșterea amprentei geografice a Grupului în Europa, implicit la creșterea vânzărilor în afara României, care în prezent reprezintă 25% din cifra de afaceri consolidată.
Despre Grupul TeraPlast
Grupul TeraPlast este cel mai mare procesator de polimeri din Europa de sud-est. Grupul este compus din companiile: TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack, Palplast Moldova, companiile Grupului Wolfgang Freiler, Optiplast și Somplast.
Din 2 iulie 2008, TeraPlast SA este listată la Bursa de Valori București sub simbolul TRP. Acțiunile companiei sunt incluse în indicele de referință BET al Bursei de Valori București, în indicii Small Cap și Global All Cap ai FTSE Russell și în indicii MSCI Frontier IMI (Investable Market Index).
Despre Orbia
Orbia Advance Corporation, S.A.B. de C.V. (BMV: ORBIA*) este o companie condusă de un scop comun: să promoveze viața în întreaga lume. Orbia operează în sectoarele Polymer Solutions (Vestolit și Alphagary), Building & Infrastructure (Wavin), Precision Agriculture (Netafim), Connectivity Solutions (Dura-Line) și Fluor & Energy Materials (Koura).
Cele cinci grupuri de afaceri Orbia se concentrează colectiv pe asigurarea securității alimentare și a apei, extinderea accesului la informații și a conectivității și promovarea decarbonizării și a tranziției energetice cu materiale de bază și avansate, produse de specialitate și soluții inovatoare.
Orbia are o echipă globală de peste 24.000 de angajați, activități comerciale în peste 100 de țări și operațiuni în peste 50, cu sedii globale în Boston, Mexico City, Amsterdam și Tel Aviv. Compania a generat venituri de 8,2 miliarde USD în 2023. Pentru a afla mai multe, vizitați: orbia.com
Despre Wavin
Business-ul de construcții și infrastructură al Orbia Wavin este un furnizor de soluții inovatoare pentru industria globală de construcții și infrastructură. Susținut de peste 60 de ani de experiență în dezvoltarea de produse,
Orbia B&I promovează viața în întreaga lume prin construirea unor medii sănătoase și durabile pentru cetățenii lumii. Fie că este vorba de optimizarea aprovizionării cu apă, îmbunătățirea igienei și igienei apei; pentru a crea orașe rezistente la schimbările climatice sau pentru a reduce consumul de energie în clădiri, Orbia B&I colaborează cu lideri municipali, ingineri, antreprenori și instalatori pentru a ajuta comunitățile, clădirile și casele rezistente pentru viitor.
Orbia B&I are peste 11.000 de angajați în aproximativ 50 de unități de producție din întreaga lume, deservind peste 90 de țări printr-o rețea globală de vânzări și distribuție. Pentru a afla mai multe, vizitați: wavin.com
EVENIMENT
UPDATE. Bărbat mort, după ce a fost lovit de o mașină în Iclod. A traversat neregulamentar drumul
Pompierii din cadrul Punctului de Lucru Gherla au intervenit, joi, pe DN 1 C, în apropierea localității Iclod, unde s-a produs un accident rutier, fiind vorba despre un pieton accidentat.
”Bărbatul de aproximativ 60 de ani a fost găsit în stop cardio-respirator, s-au aplicat manevre de resuscitare, dar din păcate a fost declarat decesul acestuia.
La misiune au luat parte paramedicii SMURD, dar și un echipaj SAJ Cluj”, arată ISU Cluj.
Vom reveni cu detalii de la Poliție, care cercetează ce s-a întâmplat.
UPDATE. A traversat neregulamentar
”Din primele cercetări efectuate la fața locului a rezultat că un bărbat, de 64 de ani, s-ar fi angajat în traversarea neregulamentară a părții carosabile, moment în care ar fi fost accidentat de un autoturism condus de un tânăr de 29 de ani, din Cluj-Napoca.
Din nefericire, echipajul medical prezent la fața locului a constat decesul bărbatului de 64 de ani.
Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.
În continuare se efectuează cercetări pentru stabilirea tuturor circumstanțelor în care s-a produs evenimentul”, arată IPJ Cluj.
CULTURA
FOTO. Omenie de Crăciun. Donație pentru Centrul de Îngrijiri Paliative ”Sfântul Nectarie” din partea medicilor clujeni
Colegiul Medicilor și Colegiul Stomatologilor Cluj au donat, de Crăciun, Centrului de Îngrijiri Paliative ”Sfântul Nectarie” Cluj-Napoca suma de 6.000 lei provenită din vânzarea unor lucrări de artă de la Salonul de Iarnă al Medicilor, eveniment care a avut loc în perioada 2-15 decembrie la Bastionul Croitorilor în cadrul Zilelor Universității de Medicină și Farmacie ”Iuliu Hațieganu”.
”În cei aproape 11 ani de funcționare, Centrul <<Sfântul Nectarie>> a asistat gratuit un număr de peste 6500 pacienți, provenind din 37 de județe ale țării.
Anul acesta, Centrul <<Sfântul Nectarie>> a demarat procedurile pentru înființarea Centrului de Îngrijiri Paliative Pediatrice <<Sfântul Hristofor>>, în localitatea Sânnicoară.
La ora actuală, se lucrează intens la construcția spitalului, care este este o investiție majoră de interes regional și național prin care asociația dorește să răspundă cât mai bine nevoilor prezente, pentru acest tip de îngrijire al copiilor”, arată reprezentanții medicilor clujeni.
Clujenii care doresc să sprijine proiectele centrului derulate de Centrul ”Sfântul Nectarie” o pot face prin donații care pot fi trimise la Asociaţia „Sfântul Nectarie” Cluj – Centrul de Îngrijiri Paliative „Sfântul Nectarie’’ cod fiscal 29749324, cont IBAN RO08BTRL01301205C66031XX lei, deschis la Banca Transilvania.