Connect with us

ACTUALITATE

Se deschid două grădinițe Maple Bear în Cluj-Napoca

Publicat


Maple Bear, școala canadiană, are în plan să deschidă două grădinițe în Cluj-Napoca. Cadrele didactice vor avea acces la modulele de învățare Maple Bear elaborate de către experții canadieni.

„Școala Canadiană Maple Bear va deschide două grădinițe Maple Bear la Cluj-Napoca pentru 220 de copii, începând din anul școlar 2020-2021. Metodologia educațională canadiană bilingvă va fi implementată la nivel preșcolar în cadrul celor două locații unde activează momentan Grădinița Paradisul Prichindeilor.

„Echipa academică Maple Bear este formată din canadieni nativi”

Grădinițele Maple Bear vor respecta în totalitate cerințele educaționale definite în curriculumul național pentru învățământul preșcolar. În plus, copiii vor beneficia de strategiile, tehnicile de predare și bunele practici educaționale ale sistemului canadian.

Asimilarea metodologiei de predare canadiene de către echipa locală va fi asigurată de echipa academică Maple Bear formată din canadieni nativi prin intermediul sesiunilor de formare și al programelor de coaching dedicate educatorilor Maple Bear, ce vor avea loc în lunile august și septembrie 2020.

Cadrele didactice vor avea acces la modulele de învățare Maple Bear elaborate de către experții canadieni. Pe parcursul anului, echipa din Cluj va beneficia de sprijin constant din partea Directorului Academic Maple Bear din Canada, care va facilita transferul metodologiei canadiene.

„Creștem copiii respectându-le identitatea culturală”

De asemenea, echipa va mai fi sprijinită de către Directorul pentru Coordonare Academică Maple Bear ECE (Europa Centrală și de Est) din România și de către Directorul Academic local de la Maple Bear Cluj.

„La Maple Bear, pregătim copiii pentru provocările secolului XXI, oferindu-le abilitățile potrivite. Îi ajutăm să-și formeze deprinderea de învățare continuă, pe tot parcursul vieții. Modulele noastre de învățare sunt orientate către educarea copilului din toate punctele de vedere – fizic, intelectual, emoțional și social. Toate acestea constituie fundamentul metodologiei educaționale canadiene. Nu transformăm copiii locali în cetățeni francezi, englezi sau canadieni. În schimb, creștem copiii respectându-le identitatea culturală și le oferim o mentalitate de cetățean global.

Maple Bear și-a asumat misiunea de a oferi sisteme educaționale care respectă obiectivele învățării indicate în programele naționale definite de Ministerul Educației din România. Acestea sunt completate și îmbunătățite prin strategiile și metodologiile didactice canadiene. Acest lucru garantează respectul pentru cultura locală și deschide multe alte opțiuni educaționale pentru elevii Maple Bear”, explică Yann Bidan, Directorul General al Maple Bear Europa Centrală și de Est.

Yann Bidan a adăugat: ”Maple Bear este o poveste de succes în educație, care a început în 2005 cu o singură grădiniță. Se știe că o unitate de învățământ poate crește doar datorită reputației sale solide și prin oferirea unei educații de calitate elevilor săi. Ei bine, 14 ani mai târziu Maple Bear este prezent în 22 de țări având peste 450 de unități, de la grădinițe până la licee, cu un total de 41000 de elevi. Realizarea este impresionantă. Faptul de a face parte dintr-o rețea atât de mare aduce multe sinergii și valoare pozitivă pentru profesorii și elevii noștri.”

„Scopul este de a folosi cât mai bine fiecare moment în clasă”

Grădinița Paradisul Prichindeilor trece printr-o perioadă de transformare profundă a sălilor de curs. Amenajarea tip Maple Bear este fundamentală pentru implementarea metodologiei canadiene. Fiecare detaliu, de la designul mobilierului, până la materialele didactice, are un scop special în procesul de învățare.

Spațiul de clasă este gândit să permită realizarea de activități simultane, fie în grup, perechi sau individual. Aceste activități sunt realizate prin centrele de învățare având diferite tematici. Scopul este de a folosi cât mai bine fiecare moment în clasă, permițându-le copiilor să exploreze diferite subiecte într-un mod provocator și distractiv și păstrându-le interesul pe parcursul întregii zile.

„Vom continua să oferim două modele de educație bilingvă în grădinițele noastre, engleză/română și germană/română”

„Am vrut să ducem educația pe care o oferim copiilor noștri la un alt nivel, să fie aliniată modernității lumii noastre și concentrată pe pregătirea copiilor pentru a reuși în viața reală. Am analizat multe opțiuni diferite. Când au fost publicate rezultatele PISA, anul trecut în decembrie, arătând că sistemul educațional din Canada se clasează în mod constant printre primele cinci din lume și că depășește nivelul tuturor țărilor vorbitoare de limba engleză, ne-am decis să ne alăturăm rețelei Maple Bear și să devenim Grădinițe Maple Bear.

Vom continua să oferim două modele de educație bilingvă în grădinițele noastre, engleză/română și germană/română, aplicând metodologiile canadiene și respectând cerințele educaționale locale”, spune Mihaela Jaradat, fondatoarea grădiniței Paradisul Prichindeilor, acum Director Executiv al grădinițelor Maple Bear Cluj.

În prezent, școlile și grădinițele Maple Bear au la dispoziție proceduri complete pentru reînceperea activității și întoarcerea în clasă. Acestea sunt deja aplicate în țările în care activitatea școlară s-a reluat. Echipa globală Maple Bear susține structurile locale ale școlilor și grădinițelor din toată lumea punându-le la dispoziție Maple Bear Digital Learning Community, oferind sesiuni de training, webinars pentru profesori și părinți, buletine informative săptămânale prin care se împărtășesc bune practici educaționale internaționale.

Sesiunile online organizate în această perioadă oferă suport atât părinților ai căror copii nu pot încă reveni la școală, cât și profesorilor pentru a asigura continuitatea procesului de învățare în mediul online.

În România, Maple Bear își propune să deschidă 10 unități școlare pentru învățământul preșcolar, primar și gimnazial, luând în calcul posibilitatea de a se extinde și în zona învățământului liceal. Prima franciză Maple Bear din România a fost deschisă anul trecut, la Sibiu”, se arată în comunicatul Maple Bear.

Despre Maple Bear

Școlile bilingve Maple Bear nu sunt școli internaționale, ci școli locale. Maple Bear se conformează reglementărilor locale de învățământ, oferind programe curriculare locale conforme și completându-le cu programul Maple Bear care aplică strategii și metodologii de predare canadiene. Maple Bear are peste 450 de unități educaționale, de la grădinițe până la licee, în 22 de țări cu un total de 45000 de studenți. Maple Bear intenționează să deschidă 50 de unități educaționale în Europa Centrală și de Est, dintre care cel puțin 10 în România.




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Permisul de conducere ar putea fi suspendat dacă nu plătești amenda. Propunerea ministrului Cseke Attila

Publicat

De

Șoferi plata amendă

Șoferii care nu achită amenzile de circulație în termen de 90 de zile ar putea rămâne fără permis de conducere, chiar dacă abaterea nu presupune, în mod normal, o astfel de sancțiune.

Este măsura propusă de ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, care intenționează să o înainteze Ministerului de Interne.

Șoferii care NU plătesc amenzile riscă să rămână pietoni

„Avem la bază o sancțiune contravențională care vine dintr-o contravenție pe nerespectarea regulilor de circulație rutieră. Vom propune ca, în cazul în care nu este plătită amenda într-un termen rezonabil, de exemplu 90 de zile, să existe posibilitatea suspendării dreptului de a conduce”, a declarat Cseke Attila, citat de Agerpres.

Măsura ar viza doar contravențiile rutiere care nu implică, în prezent, suspendarea permisului de conducere, dar care, prin neplata amenzii, ar putea atrage această consecință suplimentară.

Potrivit ministrului, scopul inițiativei este de a crește gradul de responsabilitate al șoferilor și de a îmbunătăți colectarea amenzilor rutiere.

Ministerul de Interne va trebui să găsească o formulă pentru ca această măsură să fie posibilă.

 

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Accident la Stejeriș, în Cluj. Bărbat rănit după ce s-a răsturnat cu mașina

Publicat

De

Accident la Stejăriș

Pompierii din cadrul Detașamentului Turda intervin în aceste momente la un accident rutier petrecut pe raza localității Stejeriș.

Potrivit primelor informații, un autoturism s-a răsturnat, iar în urma impactului un bărbat în vârstă de aproximativ 45 de ani a fost rănit.

Accident la Stejeriș

Din fericire, nu există persoane încarcerate. Victima este evaluată și primește îngrijiri medicale la fața locului din partea echipajului SMURD.

La fața locului au fost mobilizate două autospeciale cu modul de descarcerare și o ambulanță SMURD, iar intervenția este în plină desfășurare.

Revenim cu amănunte.

Citește mai departe

EVENIMENT

Remiză cu emoții pe Cluj Arena. „U” Cluj și UTA, egal spectaculos în etapa a doua din Superliga

Publicat

U Cluj remiză cu UTA Arad

Universitatea Cluj și UTA Arad au încheiat la egalitate, scor 1-1, meciul disputat sâmbătă seară pe Cluj Arena, în etapa a doua a Superligii

Clujenii au început curajos, dar ocaziile au curs de ambele părți.

„U” Cluj și UTA, egal spectaculos în etapa a doua din Superliga

Pospielov a fost aproape de deschiderea scorului pentru UTA, însă a trimis cu capul peste poartă. Replica gazdelor a venit prin Macalou, care a șutat periculos pe lângă colțul lung.

În minutul 29, clujenii au fost la un pas de gol după o acțiune excelentă. Chipciu a pasat perfect, iar Nistor a reluat din careul mic în transversală. Doar un minut mai târziu, tabela s-a modificat – Zsori a profitat de respingerea în față a portarului Lefter, după șutul lui Costache, și a trimis mingea în plasă.

„U” Cluj a egalat în minutul 57 prin Capradossi, care a reluat cu capul impecabil o centrare din lovitură liberă a lui Nistor.

Până la final, ambele echipe au avut șanse, dar scorul a rămas neschimbat. Pentru clujeni urmează o deplasare dificilă, în timp ce UTA caută prima victorie din sezon.

Echipele de start:

Universitatea Cluj: Lefter – Artean (Silva 46), I. Cristea, Capradossi (Codrea 84), Chipciu (cpt.) – Murgia (Fabri 46), Bic (Drammeh 46), Nistor – Thiam – Macalou, Lukic (Trică 83)
Antrenor: Ioan Ovidiu Sabău

UTA Arad: Iliev (cpt.) – Țuțu, Poulolo, Pospielov, Padula – Van Durmen, Ov. Popescu (Benga 80) – V. Costache, Al. Roman (Iacob 72), Tzionis (Mino Sota 58) – Zsori (Hrezdac 79)
Antrenor: Adrian Mihalcea.

Foto: Universitatea Cluj

 

Citește mai departe

EDUCATIE

IT-ul are viitor la Cluj. Peste 100 de studenți admiși cu 10 la Automatică și Calculatoare la UTCN. Note mari și la UBB

Publicat

De

Admitere la UTCN și UBB

Clujul rămâne un pol al excelenței în IT și matematică. La admiterea din acest an, peste 100 de candidați au obținut media 10 la una dintre cele mai căutate facultăți de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca (UTCN), cea de Automatică și calculatoare.

Și notele la admiterea la Facultatea de Matematică și Informatică a UBB sunt foarte mari.

Peste 100 de medii de 10 la Facultatea de Automatică și Calculatoare

Facultatea de Automatică și Calculatoare din cadrul UTCN a atras, ca de obicei, cei mai bine pregătiți elevi. Aceștia au fost evaluați printr-un test grilă la matematică, iar media de admitere a fost calculată în funcție de una dintre următoarele formule, la alegerea candidatului: nota de la testul grilă, nota de la Bacalaureat la matematică, fizică sau informatică sau media de la Bacalaureat.

Rezultate remarcabile s-au înregistrat la Calculatoare și Tehnologia Informației în limbile română și engleză. Au fost 69 de medii de 10. Alți 33 de candidați au avut media 10 și la Automatică, Informatică Aplicată și Sisteme Inteligente, în limbile romănă și engleză.

Trebuie precizat că printre candidații admiși cu 10 sunt și olimpicii, dar și elevi care au obținut punctaje excelente la concursurile organizate de facultate, în anumite condiții, sau cu rezultate foarte bune la simularea admiterii care a avut loc în 10 mai 2025.

„La facultatea noastră vin elevi de la cele mai bune licee, în special din zona Transilvaniei. Dar în ultimii ani vedem tot mai des candidați din toate colțurile țării, inclusiv din Galați sau Botoșani”, a declarat pentru Cluj24.ro Vlad Mureșan, decanul Facultății de Automatică și Calculatoare, din cadrul UTCN.

Locuri disponibile la UTCN – sesiunea iulie 2025

Domeniul: Automatică, Informatică Aplicată și Sisteme Inteligente – Cluj-Napoca

  •  232 locuri la buget
  • 36 locuri cu taxă
  • 1 loc pentru români de pretutindeni cu bursă
  • 1 loc pentru români de pretutindeni fără bursă
  •  1 loc pentru români de pretutindeni cu taxă în lei

Domeniul: Automatică, Informatică Aplicată și Sisteme Inteligente – Satu Mare

  • 30 locuri la buget
  • 7 locuri cu taxă

Domeniul: Calculatoare și Tehnologia Informației – Cluj-Napoca

  •  386 locuri la buget
  • 40 locuri cu taxă
  • 3 locuri pentru români de pretutindeni cu bursă
  • 1 loc pentru români de pretutindeni fără bursă
  • 1 loc pentru români de pretutindeni cu taxă în lei

4 note de 10 la admiterea la Mate-Info la UBB

Și la Universitatea „Babeș-Bolyai”, Facultatea de Matematică și Informatică, s-au remarcat candidați excepționali.

4 candidați au obținut nota 10 la proba scrisă, dintre care unul la informatică și trei la matematică. De asemenea, peste 80 de candidați au avut note de peste 9,50, la proba scrisă a admiterii, care a avut loc în 17 iulie, ceea ce anunță o concurență strânsă pentru locurile disponibile.

Contestațiile pot fi depuse exclusiv online, și în 19 iulie 2025, ora 23:00, prin intermediul acestui formular.

Până în data de 21 iulie, ora 15.00 vor fi rezolvate contestațiile, la ora 22:00 vor fi fi afișate:

  •  lista candidaților admiși (cu program, limbă de predare, formă de finanțare)
  • lista de așteptare
  • lista candidaților respinși
  • Locurile scoase la concurs, sesiunea iulie 2025

Locurile scoase la concurs de UBB Cluj la Mate-Info

Domeniul Informatică, durata studiilor de 3 ani

  • Informatică (română): 1 loc special, 147 buget, 52 taxă – 200 locuri
  • Informatică (engleză): 156 buget, 44 taxă – 200 locuri
  • Informatică (maghiară): 87 buget, 33 taxă – 120 locuri
  • Informatică (germană): 2 locuri speciale, 50 buget, 48 taxă – 100 locuri
  • Inteligență Artificială (engleză): 34 buget, 26 taxă – 60 locuri

Domeniul Matematică – 3 ani

  • Matematică (română): 20 buget, 20 taxă – 40 locuri
  • Matematică (maghiară): 15 buget, 15 taxă – 30 locuri
  • Matematică informatică (română): 1 loc special, 26 buget, 83 taxă – 110 locuri
  • Matematică informatică (maghiară): 12 buget, 28 taxă – 40 locuri
  • Matematică informatică (engleză): 5 locuri speciale, 23 buget, 57 taxă – 85 locuri

Domeniul Calculatoare și Tehnologia Informației, durata studiilor de 4 ani

  •  Ingineria Informației (engleză): 20 buget, 40 taxă – 60 locuri
  • Ingineria Informației (maghiară): 10 buget, 20 taxă – 30 locuri.

Foto: Arhivă

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate