Connect with us

EVENIMENT

Sabău („U” Cluj): Obiectivul real este CALIFICAREA în play-off

Publicat


sabau

„U” Cluj este lider în Superliga cu 18 puncte, după ce a înregistrat cinci victorii și trei rezultate de egalitate. Luni, 16 septembrie, de la ora 21:00, clujenii dau piept în Giulești cu Rapid.

Ioan Ovidiu Sabău, antrenorul Universității Cluj, a vorbit despre obiectivul pe care clubul l-a setat în noua stagiune. Sabău a precizat că echipa trebuie să obțină accederea în play-off-ul SuperLigii României, scrie sport.ro.

Sabău („U” Cluj): Obiectivul real este CALIFICAREA în play-off

„Obiectivul real este calificarea în play-off. Ca și anul trecut, dar atunci a fost stabilit de către noi, împreună cu jucătorii, nu de către club. Suntem echipa care merită să fie pe primul loc, cred că majoritatea oamenilor sunt de acord.

Cu excepția primei reprize cu Dinamo și a meciului cu UTA. Nu numai pentru rezultate, dar și datorită jocului. Nu e ușor și pentru mine ca antrenor să nimeresc mereu metodele și planul de joc, vă dați seama”, a spus Sabău.

„U” Cluj  a sacrificat Cupa României pentru a se focusa pe campionat. ”Șepcile roșii” nu vor avea parte de jocuri în cupa internă în actuala stagiune, după ce a pierdut la sfârșitul lui august cu Metalul Buzău în deplasare, scor 0-1.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

CULTURA

FOTO. Fost jurnalist clujean, ales președinte executiv al Societății ”Avram Iancu”, filiala Montreal

Publicat

De

ardelean

Fostul jurnalist clujean Adrian Ardelean, în prezent realizator al emisiunii ”Ora Românească” de pe postul de radio canadian CFMB, a fost ales, zilele trecute, președinte executiv al Societatii cultural patriotice „Avram Iancu”, filiala Montreal.

Acesta a precizat că în cadrul filialei s-a discutat, cu prilejul unei vizite la Montreal a lui Gheorghe Chindris, vicepresedinte al Societatii Avram Iancu la nivel national si responsabil de filialele din diaspora, despre reactivarea/revitalizarea filialei din Canada si imbunatatirea activitatii ei.

”S-au adoptat, in consens, cateva masuri care – se spera – vor duce la imbunatatirea activitatii filialei, la cresterea numarului de membri al acesteia si a vizibilitatii in cadrul comunitatii romanesti.

Astfel, presedintele de pana acum al filialei, Ileana Anghel-Mester, a primit titlul de „presedinte de onoare al filialei Avram Iancu – Montreal”, iar in functiile de conducere au fost alesi si confirmati avocat Calina Bala – vicepresedinte si responsabil cu problemele juridice, Elena Bute –  sotia fostului boxer Lucian Bute, ca presedinte al organizatiei de femei si subsemnatul Adrian Ardelean ca presedinte executiv”, a spus fostl jurnalist clujean.

Adrian Ardelean a explicat ca a sprijinit si promovat cat i-a stat in putinta activitatile Societatii Avram Iancu atat la nivel national cat si la nivel de filiala, cel mai recent eveniment la care a participat fiind dezvelirea bustului lui Avram Iancu din orașul Canton, din statul american Ohio.

Membrii filialei Montreal

”De aici incolo, ramane sa vedem cum facem pentru a duce mai departe activitatea filialei si de a o face cat mai cunoscuta, apreciata si respectata in comunitatea romaneasca si printre ascociatiile din cadrul acesteia.
Noah, gata? Noah, hai!”, a mai spus Ardelean.

La reuniunea filialei Montreal a Societății ”Avram Iancu” au mai fost prezenți Lucian Bute, Adrian Diaconu, Ionut Leonard Voicu (presedintele ACSR si Cenaclul Eminescu), Diana Haiduc (presedinte ACR) si Kirschner Csaba (artist plastic). Printre noii membri ai asociațieis e numără Horea Cadiș, Florin Sălăjan, Emil Cătălin Ghiolțan, Ioan Suciu, Mihai Roman, Codrut Carvatchi, Ionel Deac, Ioan Rotaru si Carmen Rotaru, Gheorghe Borș si Simona Lisan.

Citește mai departe

EDUCATIE

Elevii care au obținut 10 la Evaluarea Națională și Bacalaureat vor primi bani de la Guvern. Care este suma

Publicat

Bani 1 octombrie

Fiecare elev care a a obținut media 10 la evaluarea națională, sesiunea 2024 va primi câte 2.000 de lei, iar cei care au primit media 10 la Bacalaureat vor primi câte 5.000 de lei, potrivit unui proiect de hotărâre de Guvern de pe ordinea de zi a ședinței de miercuri a Executivului, arată Mediafax.

„Se aprobă acordarea de stimulente financiare în valoare de 2000 de lei fiecărui absolvent al clasei a VIII-a care a obținut media 10 la evaluarea națională, sesiunea 2024”, potrivit proiectului Guvernul.

Conform sursei citate, fiecare absolvent de liceu care a obținut media 10 la examenul național de bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024, va primi câte 5.000 de lei.

Sumele necesare acordării stimulentelor financiare sunt prevăzute în bugetul Ministerului Educației, iar lista beneficiarilor stimulentelor financiare și modalitatea de acordare a acestora se aprobă prin ordin al ministrului Educației.

La nivelul județului Cluj au fost obținute 4 medii de 10 la Bacalaureat, dintre care 2 după contestații, dar niciuna la Evaluarea Națională.

Citește mai departe

EDUCATIE

Profesorii se pot înscrie la examenul de DEFINITIVAT până în 10 octombrie. Care este calendarul examenului

Publicat

profesor scoala clasa catalog ore e1644100251124

Ministerul Educației a stabilit calendarul examenului de definitivat 2025. Profesorii se pot înscrie până în 10 octombrie, iar în 8 iulie 2025 este programată proba scrisă.

Ordinul ministrului Educației nr. 6.614 din 11 septembrie 2024 a fost publicat în Monitorul Oficial, potrivit edupedu.ro.

Profesorii se pot înscrie la examenul de DEFINITIVAT până în 10 octombrie. Care este calendarul examenului

Prin concursul de definitivat, cadrele didactice cu cel puțin un an de vechime în învățământ dobândesc titlul de profesor cu drept de practică în învăţământul preuniversitar. Examenul este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice, scrie Alba24.ro.

Anul acesta, proba scrisă a fost în 24 iulie.

Potrivit calendarului pentru examenul de anul viitor, proba scrisă va fi în 8 iulie. Inspecțiile de specialitate vor fi susținute până în 30 mai.

Calendarul examenului

Până la 10 octombrie 2024: Înscrierea candidaților la unitățile de învățământ

1—11 octombrie 2024: Emiterea deciziilor de constituire a comisiilor de examen județene/Comisiei de examen a municipiului București

14—25 octombrie 2024: Transmiterea dosarelor de înscriere la inspectoratul școlar, verificarea și avizarea acestora, conform graficului elaborat și comunicat de fiecare inspectorat școlar. Înștiințarea candidaților cu privire la admiterea sau respingerea dosarului de înscriere

Până la 30 mai 2025: Efectuarea inspecțiilor de specialitate:

– prima inspecție de specialitate până la 7 februarie
– a doua inspecție de specialitate până la 30 mai.

2—13 iunie 2025: Completarea dosarelor și validarea datelor de înscriere existente în aplicația informatică specifică

8 iulie 2025: Susținerea probei scrise

15 iulie 2025: Afișarea rezultatelor inițiale

15—16 iulie 2025: Înregistrarea contestațiilor

16 iulie—20 iulie 2025: Soluționarea contestațiilor

21 iulie 2025: Afișarea rezultatelor finale

21—23 iulie 2025: Transmiterea la Ministerul Educației a tabelelor nominale cu rezultatele candidaților promovați

24 iulie—14 august 2025: Validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educației

În ordinul ME se menționează că afișarea rezultatelor inițiale, înregistrarea și soluționarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale pot fi stabilite la alte date față de cele menționate. Decizia aparține comisiei naționale de examen, în funcție de numărul candidaților înscriși în sesiunea 2025.

Citește mai departe

EVENIMENT

Peste 3 milioane de lei din fonduri nerambursabile pentru dotarea a 11 centre din cadrul DGASPC Cluj

Publicat

dgaspc cluj

11 centre ale Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Cluj vor fi dotate în cadrul unor programe cu finanțare nerambursabilă.

Consiliul Județean Cluj a aprobat în ședința extraordinară de marți, 17 septembrie, 11 proiecte de hotărâre pentru dotarea, din fonduri nerambursabile, a unor centre sociale rezidențiale și de zi din cadrul DGASPC Cluj, instituție aflată în subordinea forului administrativ județean.

Investiție de peste 3 milioane de lei

În valoare totală cumulată de 3.021.803,84 lei, inclusiv TVA, cele 11 proiecte vor fi finanțate în proporție de 90% din bugetul Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, cofinanțarea de 10% urmând a fi asigurată de Consiliul Județean Cluj.

„Sunt proiecte importante prin intermediul cărora dorim să venim în sprijinul persoanelor aflate în nevoie, să le creștem calitatea vieții, să aducem un plus de bunăstare. Domeniul protecției sociale este și rămâne prioritar pentru noi, fiind una dintre componentele principale ale activității adminsitrației județene”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

11 proiecte pentru dotarea centrelor cu aparatură modernă

Fondurile obținute prin intermediul celor 11 proiecte vor fi folosite în principal pentru dotarea centrelor cu aparatură necesară recuperării și reabilitării beneficiarilor, dar și pentru dotarea bucătăriilor, dormitoarelor și spațiilor comune.

Vor fi achiziționate, astfel, echipamente specifice precum elevatoare pentru mobilizarea beneficiarilor, verticalizatoare de pat Michelangelo, mese de kinetoterapie, benzi de alergare, plăci vibrante, biciclete active pentru copii mici și biciclete eliptice, verticalizator pentru copii, bare paralele cu sistem de susținere cu hamuri, aparate de terapie combinată, aparat de magnetoterapie, etc.

Beneficiarii serviciilor sociale oferite în cadrul celor 11 centre sunt copii cu nevoi speciale, tineri și persoane adulte cu dizabilităţi care nu au aparţinători sau sprijin din partea familiei, nu au posibilitatea de a-şi asigura condiţii decente de locuit din resurse proprii, nu se pot gospodări singure şi necesită asistenţă şi îngrijire, persoane semidependente și dependente.

Centrele care vor beneficia de investiții

Cele 11 centre pentru care se urmărește dotarea, din fonduri nerambursabile, sunt:

  • Centrul de Abilitare și Reabilitare pentru Persoane Adulte cu Dizabilități Jucu;
  • Casa de tip Familial 1 Cluj-Napoca;
  • Casa de tip Familial 2 Cluj-Napoca;
  • Casa de tip Familial 3 Cluj-Napoca;
  • Casa de tip Familial „Grigorescu” Cluj-Napoca;
  • Casa de tip Familial „Târnavelor” Cluj-Napoca;
  • Centrul Maternal „Luminița” Cluj-Napoca;
  • Căminul pentru Persoane Vârstnice Gherla;
  • Centrul de Recuperare pentru Copii cu Dizabilități Cluj-Napoca;
  • Centrul Respiro pentru Familiile Copiilor cu Dizabilităţi „Acasă” Cluj-Napoca;
  • Centrul de Primire a Copilului în Regim de Urgență „Gavroche” Cluj-Napoca.

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax