Connect with us

CULTURA

S-au deschis înscrierile pentru ediția a VIII-a a Jazz in the Park Competition de la Cluj-Napoca. Festivalul e în septembrie

Publicat


Jazz in the Park

Jazz in the Park Competition, unul din cele mai prestigioase concursuri de profil din Estul Europei a deschis oficial înscrierile pentru cea de-a VIII-a ediție a evenimentului, care va avea loc în 19-21 septembrie, în Parcul Central din Cluj-Napoca!

Îmbrăcată sub forma unui festival cu acces liber pentru public, competiția își propune an de an să atragă și să descopere cele mai promițătoare trupe tinere de jazz lume, contribuind astfel la progresul și dezvoltarea industriei jazz.

Anul trecut, competiția a fost câștigată de francezii de la daoud, selectați de juriul festivalului din peste 240 de aplicanți din 39 de țări.

Dată nouă pentru competiție

O schimbare majoră propusă de organizatori pentru acest an este schimbarea datelor tradiționale în care avea loc competiția din Parcul Central. Dacă până acum, acesta era evenimentul care deschidea vara, noua dată propusă este toamna, 19-21 septembrie, în timp ce festivalul din Parcul Etnografic a fost mutat în weekendul 6-8 iunie.

,,2025 aduce o repoziționare a proiectelor Jazz in the Park în calendarul de evenimente. Astfel, Jazz in the Park Competition este festivalul cu care închidem sezonul de evenimente outdoor la Cluj-Napoca.

Am luat această decizie dintr-un motiv cât se poate de simplu: vara este o perioadă aglomerată pentru artiști, fiind dedicată turneelor. Toamna în schimb, perioadă ‘extra sezon’, o să facă competiția să fie și mai accesibilă pentru trupele interesate. Sperăm ca în acest mod să ne depășim recordurile anilor trecuți și să avem parte de o ediție specială de concurs.

Știm că o să fim impresionați de nivelul trupelor înscrise în concurs și de-abia așteptăm zilele de toamnă în Parcul Central!” a declarat Denisa Dan, managerul Jazz in the Park.

Premii și oportunități pentru artiști

Trupele înscrise vor concura nu doar pentru premii în bani, cât și pentru contracte la alte festivaluri sau cluburi de jazz din Europa.

De asemenea, pentru a facilita participarea cât mai multor artiști, înscrierea în competiție este gratuită, iar toți artiștii selectați în finală primesc un onorariu garantat de 1,000 EUR plus un buget de transport de maxim 1,000 EUR, urmând ca toate cheltuielile de acomodare la eveniment să fie acoperite de organizatori.

Premiile puse la bătaie

●      Premiul 1: 5.000 euro, invitația de a susține un concert în cadrul festivalului Jazz in the Park 2026 (contract în valoare de 2.000 euro net, cazare și transport) și invitația de a susține un concert în închiderea ediției din 2026 a Jazz in the Park Competition (contract în valoare de 2.500 euro net, cazare și transport;

●      Premiul 2: 3.000 euro;

●      Premiul 3: 1.000 euro;

●      Premiul pentru cea mai bună formație românească din competiție: 1.000 euro;

●      Premiul pentru cea mai valoroasă compoziție: 500 euro;

●      Trei (3) mențiuni pentru cei mai buni muzicieni: 500 euro;

●      Premiul publicului: echipamente muzicale oferite de către partenerii competiției.

Pe lângă aceste premii garantate de organizatori, la eveniment vor fi invitați minim 10 directori de program de la alte festivaluri sau cluburi de jazz din Europa, care vor oferi contracte artiștilor care le plac.

Ce spune fondatorul competiției

,,De doi ani de când am îmbunătățit semnificativ fondul de premiere și oportunitățile pe care le dăm artiștilor, am văzut o creștere incredibilă a nivelului concursului.

Ultimii doi câștigători, Klawo și daoud, sunt trupe care devin tot mai mari de la an la an. Am văzut o creștere și la nivelul trupelor din România.

În rest, suntem onorați că avem un eveniment așa de frumos și prietenos precum e cel din Parcul Central, pe care-l putem pune în slujba artiștilor de adevăratelea. Cine știe, poate descoperim următorul Miles Davis sau Chick Corea” a declarat Alin Vaida, fondatorul competiției.

Formatul competiției și calendar

Trupele care își doresc să participe se pot înscrie gratuit online accesând link înscriere. Regulamentul competiției se găsește aici. Termenul limită pentru depunerea aplicațiilor este 27 aprilie 2025.

Un juriu de preselecție va alege minim 12 trupe finaliste care vor veni la Cluj-Napoca și vor cânta în finala din cadrul evenimentului, într-un line-up structurat ca la un festival clasic. Ordinea concertelor va fi stabilită prin tragere la sorți. Anunțarea finaliștilor se va face în 20 mai 2025.

Calendarul complet al evenimentului:

●      6 martie – 27 aprilie 2025 – Perioada de înscriere

●      20 mai 2025 – Anunțarea trupelor finaliste

●      19-21 septembrie 2025 – Finala competiției, cu concerte live în fața juriului și a publicului

●      21 septembrie 2025 – Gala de premiere

Experiența publicului

Jazz in the Park Competition a fost creat pentru artiști, gândit să le ofere oportunități reale de afirmare. Evenimentul păstrează formatul consacrat de festival-concurs de trei zile, unde trupele finaliste cântă live în fața publicului.

Competiția nu este doar o scenă de jazz, ci o experiență completă. Pe lângă concerte, publicul va putea participa la lecții de muzică, ateliere de dans și alte activități creative, menite să aducă jazzul mai aproape de oameni și să creeze o atmosferă autentică de festival. La ediția trecută au participat peste 70.000 de oameni.

,,Pentru public, Jazz in the Park Competition este festivalul cu care i-am obișnuit în Parcul Central. Este o sărbătoare a orașului, un proiect menit să aducă comunitatea împreună pentru a se bucura atât de artiști talentați, cât și de activități alături de cei dragi.” a mai declarat Denisa Dan, manager Jazz in the Park.

Participarea este gratuită, însă cei care doresc să susțină acest eveniment pot cumpăra un bilet neobligatoriu.

Despre Jazz in the Park Competition

Jazz in the Park Competition a revenit în 2023, după o pauză de câțiva ani, într-un format matur, consolidându-și poziția ca o competiție internațională de referință. Evenimentul este organizat ca un festival deschis și prietenos, oferind publicului acces gratuit și participanților o experiență autentică de festival.

În 2025, Jazz in the Park Competition închide sezonul marilor evenimente outdoor din România, într-o lună caldă de început de toamnă, pe ritmuri de jazz.

Evenimentele marca Jazz in the Park sunt organizate de Fapte, asociație care dezvoltă oameni și comunități prin evenimente culturale. Anul trecut, asociația a primit premiul AFCN pentru ”Rezistență în Cultură”. Calendarul din 2025 cuprinde:

●      Jazz in the Park Festival | Parcul Etnografic „Romulus Vuia” | 6-8 iunie

●      Jazz in the Park Competition | Parcul Central „Simion Bărnuțiu” | 19 -21 septembrie

●      Music Gallery | Edison Music Hub  | octombrie-noiembrie



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

EVENIMENT

Poliția a identificat șoferul AGRESIV care a spart parbrizul unei mașini la mall-ul din Florești. E cercetat pentru distrugere

Publicat

Scandal între șoferi în parcare la mall în Florești

Polițiștii clujeni s-au sesizat din oficiu în urma scandalului care a avut loc în parcarea mall-ului din Florești între doi șoferi.

Bărbatul care a fost deosebit de agresiv, și care a lovit o mașină până i-a crăpat parbrizul, este cercetat pentru distrugere și tulburarea liniștii publice.

Șofer agresiv, identificat de polițiștii clujeni

“În urma activităților desfășurate de către polițiștii Secției 6 Poliție Rurală Florești, bărbatul a fost identificat stabilindu-se că este vorba de un bărbat de 42 de ani din municipiu Cluj-Napoca”, au transmis polițiștii clujeni care au arătat că au demarat cercetări după ce imaginile au apărut în spațiul public.

Astfel, polițiștii s-au sesizat din oficiu sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de tulburarea ordinii și liniștii publice și distrugere.

“În continuare se desfășoară cercetări pentru stabilirea tuturor circumstanțelor în care a avut loc evenimentul și pentru luarea măsurilor legale ce se impun”, au transmis reprezentanții IPJ Cluj.

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

FOTO. Accident la ieșirea din Gilău spre Someșu Rece. Trei tineri, cu vârste cuprinse între 16 și 20 de ani, duși la spital

Publicat

De

Accident la ieșirea din Gilău

Un accident de circulație, soldat cu trei victime, a avut loc duminică, la ieșirea din Gilău spre Someșu Rece.

Două mașini s-au ciocnit.

Accident la ieșirea din Gilău spre Someșu Rece

Pompierii din cadrul Detașamentului 2 Cluj-Napoca sunt cei care au intervenit la un accidentul în careau fost implicate două autoturisme. Au fost transportați la spital trei tineri, cu vârste cuprinse între 16 și 20 de ani. Toți au fost în permanență conștienți și cooperanți, potrivit reprezentanților ISU Cluj.

La misiune au luat parte echipajele de la Garda Gilău cu o autospecială cu modul de descarcerare și o ambulanță SMURD. Pe parcurs, forțele au fost suplimentate cu încă o ambulanță SMURD de la Punctul de Lucru Florești.

Foto: ISU Cluj

Citește mai departe

EVENIMENT

VIDEO. Zeci de clujeni au învățat manevre de resuscitare de la medicii și paramedicii SMURD. Printre ei mulți copii

Publicat

De

Maratonul Resuscitării la Cluj

Zeci de clujeni au fost interesați să învețe să salveze o viață chiar de la cei care fac asta aproape în fiecare zi.

Maratonul Resuscitării de la Cluj a atras și foarte mulți copii, curioși să facă manevrele direct pe manechine.

Zeci de clujeni au învățat manevre de resuscitare de la medicii și paramedicii SMURD

O nouă ediție de succes a Maratonului Resuscitării a avut loc, sâmbătă, la Cluj. Răbdarea cu care medici și paramedici clujeni au explicat manevrele de resuscitare pe înțelesul tuturor i-a atras pe clujenii sau turiștii.

Acțiunea a avut loc în zona de foodcourt a centrului comercial din comuna Florești, între orele 10:00-20:00.

Au fost și mulți părinți cu copii, iar aceștia din urmă au învățat, pe manechine, ce trebuie să facă ca să poată să salveze o viață.

Medicii și paramedicii SMURD Cluj oferă deja, de mult, lecții gratuite de prim ajutor. Tehnicile de resuscitare exersate pe manechine speciale sunt valoroase, mai ales că, arată medicii clujeni, 4 din 5 stopuri cardio-respiratorii au loc acasă.

Nu mai puțin de 50 de medici, paramedici, voluntari SMURD și pompieri, au oferi lecții de prim ajutor, inclusiv în limbile maghiară, engleză și germană.

Citește mai departe

CLUJ24 TV

VIDEO. Muzicianul Patriciu Pop, la Clujăreală: Mi-a plăcut să stau în spate, să fac partea de organizare, de PRODUCȚIE muzicală

Publicat

patriciu pop

Patriciu Pop, invitatul lui Marius Aciu la podcast-ul „Clujăreala”, este un compozitor, instrumentist și vocalist clujean, și producător muzical pe deasupra. Într-un cuvânt, muzician. A colaborat cu mulți soliști și trupe, din Cluj și de aiurea. A cântat cu „Fragil”, „Kappa”, „Verde”, „Desperado” și alte formații. Stilul abordat? Lounge, groove, electric, funk, pop, rock, ambiental și niciodată manele.

„Mi-aș dori să fiu muzician. Mi-am dorit toată viața să fiu muzician și e un proces continuu de a deveni muzician, până la urmă. Ceea ce facem ca să devenim muziceni e să cântăm, să compunem, să cântăm la instrument, să producem, să facem tot felul de chestii de genul ăsta și nu neapărat pentru că alegem noi, ci pentru că muzica ne alege pe noi și ne împinge înainte.

patriciu pop

VIDEO. Muzicianul Patriciu Pop, la Clujăreală: Mi-a plăcut să stau în spate, să fac partea de organizare, de PRODUCȚIE muzicală

Am început la șase ani la Liceul de Artă, la secția de pian, unde am avut parte de un profesor extraordinar care m-a influențat profund, Bogdan Georgescu, care ulterior a predat chiar și la Sorbona, el fugind din țară pe vremea lui Ceaușescu. Era un pianist desăvârșit și, bineînțeles, după cum știm, în perioada aia nu te prea lăsa să mergi să concertezi nicăieri. El era chemat la Viena, la Munchen, la Frankfurt, la Paris să concerteze și nu îl lăsau domnii. Dar uite că până la urmă l-au scăpat și dus a fost.

Ai mei și-ar fi dorit foarte tare să continui cu conservatorul, dar din cauze mai mult fizice, și anume faptul că nu îmi creștea mâna suficient de tare ca să abordez anumite note… Asta nu știam, trebuie să ai degete lungi. De la un anumit nivel încolo deja trebuie să ai o întindere destul de mare.

Singura mea variantă ar fi fost să devin profesor de muzică, ceea ce n-am vrut niciodată. Și am ales să mă duc să încerc, pentru că a început era calculatoarelor, să mă duc să încerc să fac un pic de informatică, să văd cum ar fi să intru în domeniul ăsta cu muzică cu tot. Muzică electronică. Muzică electronică, nu ceea ce înseamnă ea astăzi și ceea ce lumea știe despre muzică electronică, ci cea dinainte, gen Vangelis, Kraftwerk, Jean Michel Jarre, Tangerine Dream…

patriciu pop

„Cred că orchestrasem undeva peste 70-80 de albume”

Întâmplarea a făcut să nu pot intra la informatică, pentru că nu eram suficient de pregătit cu matematica, eu fiind de formație muzician, dar am avut mare noroc să întâlnesc un tip, un american, care a fost profesor la Berkeley, Terry îl chema, care a avut bunăvoința să-mi aducă un Atari și un soft de programare. Ăsta a fost începutul. Am început încet să învăț, să mă învețe, să-mi dea cărți, să citesc cursurile lor.

Și ăsta a fost începutul meu ca producător. După aia foarte multe vreme am mers și m-am perfecționat în direcția asta și am muncit mult ca producător. La un moment dat, ținusem așa o evidență, cred că orchestrasem undeva peste 70 de albume, 80 de albume. Era începutul industriei muzicale atunci, prin 92-93. Toată lumea voia să cânte. Chiar cântau, unii dintre ei, era așa, o mișcare destul de mare. Și bineînțeles aveau nevoie de niște orchestrații, de niște  înregistrări și atunci cumva cu asta m-am ocupat foarte mulți ani de zile și m-am specializat în direcția asta.

De cântat știu cânta la clape, la pian, sintetizatoare, chitară, bass, bat un pic și la tobe… La instrumente de suflat nu, numai de răsuflat. Am cântat și la corn o perioadă, dar nu mai știu. Flocea m-a botezat celebrul cuplu Ovidiu Buhățel și Sandy Deac. Asta pentru că pe vremea aia aveam pleată. Acum… na, s-a dus…

„Întotdeauna am fost genul care mi-a plăcut să stau în spate”

Eu am avut noroc de o istorie foarte romanțată printre muzicienii din Cluj. În sensul că am avut noroc să cunosc devreme mulți muzicieni din Cluj. Oameni care, cum ziceam, Buhățel, Sandy Deac, Iuliu Merca, Dumnezeu să-l odihnească, Jimmy Laco, Laci Kovacs, oameni cu care am crescut și care aveau o altă experiență decât mine. Dar asta pe mine m-a ajutat. Performanța mea muzicală învățată în școală m-a ajutat să mă leg de ei și să cresc în direcția asta de muzică pop și rock.

Întotdeauna am fost genul care mi-a plăcut să stau în spate, să fac partea de organizare muzicală, de producție muzicală, de chestii de genul ăsta. Și cred că acum, la bătrânețe, mi-am dat seama că rău am făcut, pentru că toată lumea zice, băi, dar tu cânti senzațional. De ce n-ai cântat tu? Păi zic, să fie vocalistul în față. Eu eram cu clapele, știi, deja se formase o barieră între mine și public. După care, cu timpul, am zis, stai mă, dar Elton John cântă la pian. Și am zis, de ce nu? Hai să mai încerc, să mai văd. Da, și adevărul e că eu am crescut foarte mult împreună cu oamenii ăștia și datorită lor”, a spus Patriciu Pop la Clujăreală.

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate