Connect with us

EVENIMENT

Proiect de lege: Un singur CONTRACT de muncă la stat pentru bugetari

Publicat


senatul romaniei

Trei parlamentari social-democrați și unul liberal au depus, marți, la Senat, un proiect de lege prin care bugetarii vor putea avea un singur contract de muncă la stat.

Inițiativa instituie imposibilitatea ca o persoană să fie titularul a două sau mai multe contracte individuale de muncă, rapoarte de serviciu sau să fie beneficiarul a două sau mai multe acte de numire în cadrul autorităților și instituțiilor publice centrale și locale, precum și în cadrul regiilor autonome, societăților naționale, companiilor naționale la care capitalul social este deținut integral sau majoritar de stat ori de o unitate administrativ-teritorială, în condițiile în care acestea sunt retribuite prin indemnizații sau salarii de la bugetul de stat.

Proiect de lege: Un singur CONTRACT de muncă la stat pentru bugetari

Potrivit inițiatorilor, se evită conflictul de interese – când o persoană ocupă simultan mai multe funcții ar putea apărea situații de incompatibilitate sau interese contradictorii, se optimizează cheltuielile publice – limitarea numărului de contracte ar putea reduce povara financiară a bugetului public și se asigură o mai bună distribuire a resurselor umane.

Inițiativa prevede și o serie de excepții.

„Nu fac obiectul prezentei legi, fiind exceptate, activitățile din domeniul privat (…), cumulul de funcții bugetate de la bugetul de stat cu oricare funcții din domeniul privat, interzicerea cumulului pensiei cu salariul, persoanele alese în funcții de autoritate publică sau demnitate pubică, precum și cele pentru care durata mandatului este prevăzută expres prin Constituție”, potrivit proiectului de lege.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ACTUALITATE

Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni

Publicat

În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii. 

Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.

Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.

Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.

Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.

Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.

”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.

Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.

Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.

De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.

Dosar retrimis procurorului

Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca  în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.

S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.

Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.

Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRAȚIE

CTP Cluj: Studenții, masteranzii și doctoranzii sub 30 de ani beneficiază de abonamente de transport GRATUITE

Publicat

POS autobuze Cluj-Napoca

Primăria Municipiului Cluj-Napoca si Compania de Transport Public Cluj-Napoca anunță că studentii, masteranzii si doctoranzii cu varsta sub 30 de ani, înscriși în anul universitar 2024-2025 la Universitatile din Cluj-Napoca la învățământ cu frecvență, beneficiaza de abonamente de transport gratuite, astfel: reducere de 90% conform Art. 128 alin (3) din Legea invatamantului superior nr. 199/2023, la care se adauga decontarea de 10% din partea Primariei Municipiului Cluj-Napoca, conform H.C.L. Nr. 712/2023.

Incepand cu 01.10.2024, modalitatea de acordare a gratuitatii se modifica la solicitarea universitatilor, astfel : abonamentele de transport se vor achita la Centrele de vanzare C.T.P. si vor fi decontate studentilor de catre universitati, conform normelor stabilite de acestea. Mai multe informatii se pot obtine de la departamentul responsabil din cadrul universitatilor.

CTP Cluj: Studenții, masteranzii și doctoranzii sub 30 de ani beneficiază de abonamente de transport GRATUITE

Abonamentele pentru studenti se elibereaza in baza carnetului de student vizat:

– Abonament lunar pentru studenti, valabil pe toate liniile in Cluj-Napoca, calatorii nelimitate- 95 de lei;

– Abonamente lunare cu reducere pentru studentii cu domiciliul stabil in comuna Floresti:

– Ab.red.stud Floresti si Tauti-CJ.N + 1 linie Cj.N- 103,50 lei

– Ab. red. studenti Luna de Sus-Cj.N + 1 linie Cj.N- 121,50 lei

– Abonamente lunare gratuite pentru studentii cu domiciliul stabil in comunele Apahida, Baciu si Gilau pentru deplasare din comuna de domiciliu in Cluj-Napoca.

Abonamentele cu reducere si gratuite obtinute in baza carnetului de student se vor putea prelungi ulterior si de la AUTOMATELE din statii, inainte de expirarea abonamentului de pe card. Va rugam sa solicitati TIPARIRE CHITANTA de pe ecranul automatului, inainte de a face plata, pentru a o depune pentru decont.

Citește mai departe

EVENIMENT

Banca pentru Alimente București inaugurează un nou HUB logistic. Mai multe alimente salvate, mai multe VIEȚI ajutate

Publicat

dcim100mediadji 0059.jpg

După aproape nouă ani de activitate, Banca pentru Alimente București, alături de Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR, parteneri de încredere și susținători, deschide un nou hub logistic modern, în noul parc Logicor Bucharest III Pallady, situat strategic, la ieșirea spre Autostrada Soarelui, pentru a facilita desfășurarea activităților.

„Prin această deschidere, Banca pentru Alimente București marchează o nouă etapă în misiunea sa de a contribui la lupta împotriva risipei alimentare. Acest nou spațiu, un adevărat „acasă al binelui”, răspunde nevoii urgente de a reduce risipa alimentară și de a oferi sprijin persoanelor vulnerabile din regiune, precum și din întreaga țară. În contextul Zilei Internaționale de Conștientizare a Risipei Alimentare, Banca pentru Alimente subliniază importanța colaborării în salvarea hranei și susținerea celor aflați în dificultate.

Banca pentru Alimente București inaugurează un nou HUB logistic. Mai multe alimente salvate, mai multe VIEȚI ajutate

Noul hub logistic, de 1.913 mp, oferă un spațiu adecvat, cu facilități moderne, inclusiv 224 mp de zone cu temperatură controlată pentru depozitarea alimentelor perisabile, precum fructe, legume, lactate, carne și produse congelate. Comparativ cu spațiul anterior, noul spațiu oferă capacitatea necesară atât pentru a face față cerințelor în creștere din prezent, cât și pentru a răspunde provocărilor viitoare. Această extindere nu doar îmbunătățește eficiența operațională, ci și permite un flux mai bun al alimentelor, asigurând o distribuție mai rapidă și mai eficientă către organizațiile caritabile partenere.

Deschiderea noului depozit a fost posibilă prin implicarea partenerilor și susținătorilor Băncii pentru Alimente: Lidl România și Metro România, în calitate de parteneri principali, alături de alți parteneri  cheie  care sprijină în mod curent activitatea Băncilor pentru Alimente: Edenred România, PENNY | REWE, Auchan România, CHEP România,  Gebrüder Weiss, Arbomedia, precum și a Federației Băncilor pentru Alimente din România – FBAR și a Federației  Europeane a Băncilor pentru Alimente (FEBA).

„Banca pentru Alimente București poate acum să gestioneze mai eficient un volum mare de alimente”

În contextul noilor reglementări privind reducerea risipei alimentare, acest hub logistic devine o resursă esențială pentru ca alimentele care se află la risc de pierdere sau risipă, dar care sunt încă în termen și bune pentru consum, să-și recapete valoarea, transformându-le în sprijin concret pentru cei care au mai multă nevoie de hrană.

Fiecare aliment salvat în acest spațiu se va transforma în porții de hrană  pentru copii din centre de zi, bătrâni singuri sau aflați în cămine, familii aflate în pragul sărăciei, oameni fără adăpost și multe alte persoane aflate în dificultate. Cu facilitățile extinse și capacitatea de colectare mult îmbunătățită, Banca pentru Alimente București poate acum să gestioneze mai eficient un volum mare de alimente, asigurându-se că acestea ajung acolo unde este cea mai mare nevoie.

„Banca pentru Alimente București a fost prima inițiativă de acest tip din România”

„Inaugurarea acestui hub reprezintă un moment decisiv pentru activitatea noastră. Creșterea capacității de colectare și redistribuire ne permite să sprijinim și mai multe persoane aflate în dificultate. Această realizare nu ar fi fost posibilă fără partenerii noștri de încredere, cărora le suntem recunoscători pentru încrederea și sprijinul primit. Împreună, ne asumăm responsabilitatea de a salva mai multe alimente, de a susține comunitățile vulnerabile și de a proteja mediul. Împreună facem Binele mai Bine — acum, cu și mai multă forță”, a declarat Gabriel Sescu, președintele Băncii pentru Alimente București.

banca pentru alimente bucuresti

Fondată în 2016, Banca pentru Alimente București a fost prima inițiativă de acest tip din România, urmând modelul Băncilor Europene. De atunci, a reușit să salveze peste 11.419 tone de alimente, în valoare de peste 142.000.000 de lei, oferind astfel 22.838.000 de porții de hrană către 176  de organizații caritabile din București și județele Ilfov, Dâmbovița, Ialomița, Giurgiu, Călărași, Argeș, Prahova, Buzău și Teleorman care oferă servicii sociale, educaționale și de recuperare pentru 69.430 persoane din categorii vulnerabile. Peste 2.100 de tone din alimentele salvate au fost distribuite către celelalte opt Bănci Regionale pentru Alimente, membre ale FBAR, asigurând astfel un sprijin constant pentru organizațiile din toată țara.

Noul „acasă” reprezintă un pas important în consolidarea capacității de a reduce risipa alimentară și de a răspunde nevoilor tot mai diverse ale celor aflați în dificultate. Prin extinderea capacităților sale logistice, Banca pentru Alimente București își propune să își amplifice impactul social, oferind sprijin organizațiilor caritabile care ajută persoane vulnerabile — de la copii din centre de zi și de recuperare, la bătrâni rămași fără sprijin, persoane fără adăpost, victime ale violenței domestice și ale traficului de persoane”, a comunicat Banca pentru Alimente București.

Despre Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR

Federația Băncilor pentru Alimente din România – FBAR și cele nouă Bănci Regionale pentru Alimente membre din București, Cluj, Roman, Brașov, Oradea, Timișoara, Constanța, Craiova și Galați formează o rețea națională de solidaritate dedicată reducerii risipei alimentare și sprijinirii persoanelor aflate în dificultate. Acestea salvează de la pierdere și risipă hrana, prin preluarea gratuită a alimentelor de la companiile partenere  din lanțul agroalimentar și donarea acestora către organizațiile caritabile, contribuind astfel la reducerea sărăciei și a impactului negativ asupra mediului.

FBAR se inspiră și împărtășește modelul Federației Europene a Băncilor pentru Alimente (FEBA) și este recunoscut ca membru asociat al acesteia. În viziunea FBAR și a Băncilor pentru Alimente membre, nimănui nu trebuie să-i fie foame, iar a oferi hrană este forma de ajutor cea mai concretă și imediată pentru a răspunde la o nevoie primară a cărei satisfacere nu poate întârzia. Prin misiunea lor, Băncile pentru alimente contribuie în mod direct la realizarea Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă (SDG) la care și România s-a angajat, în special în ceea ce privește reducerea cu 50% a risipei alimentare până în 2030, prin promovarea consumului și producției responsabile, precum și a obiectivelor de reducere a foametei și de combatere a schimbărilor climatice.

De la înființarea primei Bănci în București și până în prezent, Rețeaua Națională a Băncilor pentru Alimente a salvat de la risipă peste 25.000 tone de alimente, în valoare de peste 292.000.000 lei, transformându-le în aproximativ 50.572.730 de porții de hrană pentru 290.841 persoane aflate în dificultate, aflate în grija a 795 organizații caritabile partenere. În mod constant, activitatea rețelei este sprijinită financiar, operațional, logistic și prin donații constante de alimente de către 153 parteneri, în principal din domeniul agro-alimentar.

Pentru mai multe informații: office@bancapentrualimente.ro; 0771 235 977

Citește mai departe

CULTURA

Zilele Filmului Maghiar la Cluj-Napoca, între 2 și 6 octombrie. Peste 50 de lungmetraje și scurtmetraje își așteaptă spectatorii

Publicat

cinema

Peste 50 de lungmetraje și scurtmetraje – filme artistice, documentare și de animație, un cine-concert, o selecție a celor mai bune producții maghiare recente și filme-cult, dar și un documentar în limba română regizat de un clujean îi așteaptă pe cinefilii clujeni în acest an, între 2 și 6 octombrie, la Filmtettfeszt – Zilele Filmului Maghiar 2024. Proiecțiile vor avea loc la la cinematografele Victoria și Arta, intrarea este gratuită, iar filmele beneficiază de subtitrare în limba română sau engleză. Zilele Filmului Maghiar se vor desfășura în 17 localități din Transilvania.

„Deschiderea oficială a Filmtettfeszt va avea loc miercuri, 2 octombrie, de la ora 20, la Cinema Victoria. Festivitatea va fi urmată de proiecția Piața Moscova (Moszkva tér), un film devenit cult în cele peste două decenii de la premieră.

piata moscovei

Zilele Filmului Maghiar la Cluj-Napoca, între 2 și 6 octombrie. Peste 50 de lungmetraje și scurtmetraje își așteaptă spectatorii

Pelicula a fost turnată în anul 2000 și a avut premiera un an mai târziu, iar procesul de restaurare a filmului s-a încheiat în 2017. Scenariul comediei a fost scris de Török Ferenc, care este şi regizorul filmului. Acțiunea se desfăşoară în primăvara lui 1989, când un adolescent se pregăteşte pentru Bac, dar şi pentru ziua sa de naştere. Se va întâlni cu prietenii în Piața Moscova ca apoi să treacă din chef în chef, evenimentele politice decisive ale perioadei trecând lângă ei aproape neobservate.

Proiecția va fi urmată de o sesiune de întrebări și răspunsuri cu regizorul filmului, Török Ferenc. De altfel mai multe din proiecțiile de la Cluj vor include întâlniri cu echipele filmelor.

La Filmtettfeszt vor rula 11 lungmetraje de ficțiune, iar trei dintre ele sunt proiectate în premieră în România: 2 ianuarie (aflat în competiție la Festivalul de Film de la Veneția), Punctul negru (câștigător a trei premii la Festivalul de Film de la Locarno), Diseară vom ucide (o comedie savuroasă cu actori maghiari legendari).

punctul negru

„Filmgalopp, competiția documentarelor maghiare din Transilvania”

În cadrul festivalului vor fi proiectate 7 documentare, între care Pelikan Blue (un deliciu din punct de vedere a genului: film documentar de animație, cu mult umor și fapte reale povestite în cadrul unor interviuri), Kix (multipremiat și emoționant, unul din favoritele juriului și cinefililor de la TIFF 2024) și Pelicule de familie, regizat de clujeanul Dan Curean – primul film documentar din istoria Filmtettfeszt în care se vorbește numai românește: niște filmări găsite într-o mansardă veche, a căror digitalizare dezvăluie scene de familie casnice, de zi cu zi, excursii, sărbători. Cei care apar în filmări vor fi căutați, iar rezultatul va duce la noi povești și drame de familie.

kix

Un alt punct important din programul festivalului este Filmgalopp, competiția documentarelor maghiare din Transilvania. Anul acesta tineri talentați care studiază la Cluj vor concura cu cele 12 creații ale lor, care vor fi proiectate în două calupuri la cinematografe, dar vor putea fi vizionate și online timp de câteva zile  – votul publicului va avea loc online.

pelicule de familie

În acest an, festivalul va include și un calup de proiecții format din filmele unor regizori maghiari născuți în Transilvania, dar fac parte dintr-o altă generație decât tinerii care participă la Filmgalopp (drept urmare nu mai pot concura, conform regulamentului).

Între evenimentele speciale ale festivalului se numără și un cine-concert: proiecția filmului Pasăre captivă (1929) de la cinematograful Arta va fi acompaniată de muzică live de Hodován Milán (clape, efecte electronice), Oláh Patrik (vioară) și Friderikusz Péter (violoncel).

pasare captiva

„Un alt eveniment special al Filmtettfeszt este proiecția Simon Magicianul”

În Pasăre captivă, Anna ajunge la închisoare din cauza iubitului ei care a convins-o să fure. Cu toate acestea, ea vrea să-l revadă așa că o convinge pe doctorița binevoitoare a închisorii să facă schimb de loc cu ea în celulă pentru o singură noapte. Dar bărbatul pe care Anna îl adoră, chelnerul-șef al unui hotel, un personaj cinic și afemeiat, și-a uitat de mult fosta iubită. Planul lui este să jefuiască seiful hotelului cu ajutorul unei cliente, o frumoasă dansatoare, și apoi să fugă. Însă Anna preia controlul situației…

Un alt eveniment special al Filmtettfeszt este proiecția Simon Magicianul, un film ce împlinește 25 de ani. Regizoarea peliculei, Enyedi Ildikó, cineastă de renume internațional, cu premii la Festivalurile de Film de la Cannes și Berlin, va fi prezentă la proiecția din Cluj și va răspunde întrebărilor publicului.

Premiul Mânzul Șarg, acordat anual în cadrul Zilelor Filmului Maghiar, va fi primit în acest an de Damokos Csaba, designer/scenograf din Sfântu Gheorghe, care a lucrat și la filme în limba română (Despre oameni și melci al lui Tudor Giurgiu, Inve$titorii al lui Iura Luncașu). În cadrul festivalului va fi proiectat Valan – Valea îngerilor, un film care îl are ca scenograf pe Damokos Csaba.

„Proiecții vor avea loc și în alte 16 localități din Transilvania”

La Cluj, biletul cu valoare zero pentru proiecțiile din cadrul Zilelor Filmului Maghiar se obține de la casieria Cinema Victoria sau casieria Cinema Arta, în funcție de proiecția aleasă ((preferabil în avans – biletele vor putea fi procurate cu patru zile înaintea proiecției).

Proiecții la Zilele Filmului Maghiar vor avea loc – cu ajutorul co-organizatorilor locali – și în alte 16 localități din Transilvania: Timișoara, Arad, Oradea, Sibiu, Satu Mare, Baia Mare, Gherla, Săvădisla, Brașov, Sfântu Gheorghe, Târgu Secuiesc, Covasna, Joseni, Vlăhița, Miercurea Ciuc și Odorheiu Secuiesc.

Informații detaliate despre programul Zilelor Filmului Maghiar și despre filmele din cadrul acestuia găsiți la adresa www.ro.filmtettfeszt.ro.

Festivalul este organizat de asociația clujeană Filmtett și se află la ediția 24”, au transmis organizatorii.

Citește mai departe

EVENIMENT

JUMBO, cel mai mare retailer de jucării și articole pentru casă, adus în premieră la Cluj de IULIUS, în cadrul RIVUS

Publicat

Magazin Jumbo la Cluj-Napoca

RIVUS Cluj-Napoca, noul proiect de reconversie urbană al companiilor IULIUS și Atterbury Europe, va include un parteneriat cu JUMBO.

Acesta este unul dintre cei mai mari retaileri de jucării, articole pentru casă și produse pentru casă și sezoniere din Balcani, prezent pe piața autohtonă.

JUMBO, cel mai mare retailer de jucării și articole pentru casă, adus în premieră la Cluj de IULIUS, în cadrul RIVUS

Cunoscut pentru gama largă de produse la prețuri convenabile, retailerul grecesc JUMBO va intra în premieră în Cluj, fiind unul din top 3 branduri așteptate de clujeni conform sondajelor de piață și consultărilor publicului.

Astfel, IULIUS a semnat un parteneriat cu JUMBO, care va intra pe piața din Cluj prin proiectul de reconversie urbană RIVUS, ce va transforma o fostă platformă industrială într-un ansamblu cu probabil cea mai mare diversitate de funcțiuni din țară – retail, cultural, entertainment, office, parc.

RIVUS Cluj-Napoca are la bază un concept family-friendly

Investiție a companiilor IULIUS și Atterbury Europe în valoare de peste 500 de milioane de euro, RIVUS Cluj-Napoca are la bază un concept family-friendly și va include cea mai mare suprafață de retail din țară, de peste 145.000 mp închiriabili.

În componenta de retail, RIVUS va integra atât peste 400 de branduri, cât și funcțiuni și servicii variate, cum ar fi fresh market, hub medical, facilități sport și wellness, centre interactive de entertainment pentru toate categoriile de vârstă, tehnologii cinematografice în premieră regională și open air cinema, ancore foarte puternice, cu profil dedicat familiilor și home&deco, precum și cafenele cu tematică internațională și restaurante concept.

JUMBO din RIVUS se va întinde pe aproximativ 8.000 metri pătrați

JUMBO este cel mai mare retailer de jucării, articole pentru casă și produse sezoniere din Balcani, care oferă o varietate de bunuri la prețuri competitive, adresate nevoilor întregii familii.

Conceptul JUMBO din RIVUS se va întinde pe aproximativ 8.000 de metri pătrați, unde se vor găsi jucării, articole pentru bebeluși, produse de birotică și papetărie, decorațiuni, produse sezoniere și obiecte de uz casnic.

„Suntem bucuroși să anunțăm primul retailer pe care îl vom aduce mai aproape de clujeni, prin proiectul RIVUS. JUMBO este un brand foarte așteptat de clujeni, după cum a reieșit din studiile și consultările pe care le-am realizat pentru a înțelege cât mai bine publicul local, situându-se în top 3 cei mai doriți și așteptați retaileri.

JUMBO este o premieră pentru portofoliul nostru de parteneri și ne bucurăm că le vom oferi clujenilor, împreună, experiențele pe care și le doresc.

RIVUS va fi cel mai amplu lifestyle center din România, cu funcțiuni în premieră pe piață și concepte statement. Un proiect care se anunță deja extrem de ofertant și atractiv prin diversitatea tematică, dar și prin noile repere de shopping, entertainment, culturale și de socializare, și care primește un interes major din partea pieței”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing IULIUS.

Decizie strategică

Grupul JUMBO este prezent în România cu 19 magazine, dintre care 5 în București-Ilfov, două în Oradea și câte un magazin în orașele Timișoara, Arad, Ploiești, Pitești, Constanța, Suceava, Bacău, Brăila, Brașov, Craiova, Sibiu și Iași. Compania deține și magazinul online E-JUMBO.

„Parteneriatul cu IULIUS privind dezvoltarea unui nou magazin în România, în RIVUS Cluj-Napoca, reprezintă o decizie strategică, care susține materializarea obiectivului nostru de a ne menține și consolida poziția dominantă pe piață, pe segmentul retailului de jucării, produse de birotică și papetărie și alte articole conexe.

Vânzările JUMBO din România sunt pe un trend ascendent, ceea ce confirmă interesul crescut de care se bucură conceptul în această țară și ne bucură faptul că am reușit să identificăm oportunitatea de a fi prezenți și în unul dintre cele mai mari și mai active orașe din România.

Pentru că, într-adevăr, considerăm prezența în proiectul RIVUS o oportunitate, cunoscând dorința clujenilor de a avea acces la produsele JUMBO și în orașul lor, dar și beneficiile pe care le va genera prezența într-un concept mixed-use de o atât de mare diversitate și complexitate”, a spus Apostolos Vakakis, proprietarul rețelei de magazine JUMBO.

Despre RIVUS

Proiectul de reconversie urbană RIVUS este o investiție de peste 500 milioane de euro a companiilor IULIUS şi Atterbury Europe, prin intermediul căreia va fi redată comunității o fostă zonă industrială nevalorificată de 14 hectare. RIVUS se află în etapa de obținere a autorizației de construire, după ce, în luna august, a fost aprobat Planul Urbanistic Zonal de către Consiliul Local.

Conceptul RIVUS, primul proiect implementat în România al renumiților arhitecți olandezi UNStudio, este inspirat din ceea ce și-a dorit comunitatea. RIVUS va integra:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 145.000 mp (integrând atât mall-ul – 120.000 mp, cât și facilitățile de retail complementare), într-un concept mixed-use care completează experiența de shopping cu servicii și facilități publice și de timp liber
  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere regionale și naționale
  • Peste 30 noi restaurante-concept și cafenele cu orientare spre râul Someș
  • Fresh Market pentru producătorii autohtoni
  • Un nou parc și spații verzi amenajate de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi și peste 100.000 de plante de diferite dimensiuni
  • Grădină japoneză pe acoperiș, fațade înierbate și acoperiș verde
  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, coworking și servicii
  • Centru de live arts și sală de spectacole, funcțiuni culturale pentru prima dată integrate într-un proiect real-estate din România
  • Concepte de entertainment pentru toate vârstele
  • Cele mai noi tehnologii cinematografice, în premieră în Transilvania, și open air cinema
  • Spații de birouri premium și green – 15.000 mp GLA
  • Investiții în conectivitate și mobilitate: pod rutier și două pasarele pietonale peste Someș, modernizare străzi, piste de bicicletă, până la 4.800 de locuri de parcare, 1.200 de spații pentru biciclete etc.

Descoperă cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe site,  și pe platformele social media, Instagram și Facebook.

 

 

 

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate

Știri din Ardeal

Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Parteneri Alba24.ro , România24.ro, Ardeal24.ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Cluj24.ro powered by MEDIA CLUJ24 SRL Cluj Napoca & INDEPENDENT MEDIA Alba Iulia. Cluj24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax