Connect with us

ADMINISTRAȚIE

Primăria Cluj-Napoca devine un loc pet-friendly. Emil Boc: „Sunt peste 54.000 de proprietari de animale de companie în oraș”

Publicat


Primăria Cluj-Napoca

Municipiul Cluj-Napoca a făcut un pas important pentru comunitatea iubitorilor de animale: Consiliul Local a aprobat vineri, 5 septembrie, regulamentul care vizează deținătorii de animale de companie.

Proiectul, votat cu 21 de voturi „pentru”, 3 abțineri și fără voturi împotrivă, stabilește reguli clare pentru conviețuirea armonioasă între proprietari de animale și restul cetățenilor.

Emil Boc: „E un proiect de suflet”

„E un proiect de suflet. Cred că această afirmație, care spune că un oraș prietenos cu animalele de companie este inclusiv un oraș mai prietenos cu oamenii, răspunde unei nevoi sociale din orașul nostru. Sunt peste 54.000 de proprietari de animale de companie în municipiul Cluj-Napoca. Animale de companie nu mai sunt un moft, sunt o realitate, fac parte din viața noastră. Dumneavoastră le veți dezbate și aproba, să creăm cel mai bun regulament în care, pe de o parte, deschidem ușile primăriei pentru animale de companie, dar, de același timp, ne asigurăm că dreptul tuturor cetățenilor este respectat în egală măsură”, a declarat primarul Emil Boc.

Consilierul local Adela Șpaimoc (REPER) a propus completarea regulamentului pentru a include mențiunea sterilizării în carnetul de sănătate al animalelor: „Sterilizarea animalelor de companie este deja prevăzută ca o obligativitate, iar includerea ei în regulament ar reprezenta o aliniere firească. Totodată, am sprijini proiectele Primăriei de sterilizare gratuită pentru câini și pisici.”

Această propunere nu a fost însă aprobată, fiind respinsă cu 4 voturi „pentru”, 6 „împotrivă” și 14 abțineri. Consilierul Dan Tarcea a explicat:

„Nu există în regulament și în legislația națională obligativitatea sterilizării câinilor de rasă. Eu unul nu voi susține acest amendament. Apreciez regulamentul dumneavoastră pentru a avea un regulament cât mai bun și pentru dragostea pentru animale.”

Un punct intens dezbătut a fost accesul câinilor periculoși în instituțiile publice. Consilierul PSD Aurelia Cristea a ridicat semne de întrebare.

„Nu înțeleg necesitatea adoptării acestui regulament inclusiv pentru câinii periculoși din categoria 2 și de luptă. Înțeleg că trebuie să poarte botniță, dar este necesar să venim cu ei în instituții publice?”

Dan Tarcea a clarificat situația.

„În regulament scrie că este interzis accesul în instituții cu câini periculoși de categoria 1. Cei din categoria 2 nu fac parte dintre cei care să ne înspăimânte. Articolul există tocmai pentru a proteja cetățenii fără a restricționa excesiv iubitorii de animale.”

Consilierii Locali au decis cu 19 voturi „pentru” și 5 „abțineri” ca accesul câinilor din categoria 2 să fie interzis în Primărie.

Reguli de acces în Primărie

Potrivit regulilor generale de acces, câinii trebuie să fie ținuți în permanență în lesă scurtă de maxim 1,5 metri, iar pisicile într-o cușcă/geantă/rucsac de transport corespunzător/corespunzătoare.

Animalele trebuie să fie sănătoase, curate și să nu prezinte semne de boală contagioasă sau paraziți externi.

Numărul animalelor prezente simultan în sediile Primăriei Cluj-Napoca poate fi limitat în funcție de gradul de ocupare al spațiului și de dimensiune.

De asemenea, personalul din Primăria Municipiului Cluj-Napoca și din instituțiile publice de interes local trebuie să asigure recipiente/vase/boluri cu apă potabilă pentru animale.

Obligațiile stăpânilor

Regulamentul prevede obligații detaliate pentru deținătorii de animale (Articolul 11):

  • Prezentarea carnetului de sănătate la cererea personalului instituțiilor publice, care să ateste vaccinarea și deparazitarea, iar pentru animalele de terapie și câinii utilitari, documentele de certificare de la instituții sau specialiști recunoscuți.
  • Respectarea confortului publicului și siguranței: animalele nu trebuie să deranjeze publicul, personalul sau alte animale.
  • Supravegherea permanentă a animalelor pentru a preveni incidentele.
  • Kit minim de igienă: proprietarii trebuie să dețină pungi și șervețele pentru eliminarea imediată a deșeurilor produse de animale.
  • Repararea daunelor produse de animale asupra bunurilor instituțiilor.
  • Respectarea prevederilor regulamentului în toate situațiile.

De asemenea, nerespectarea regulamentului prin care stăpânul se asigură că „animalele nu-și satisfac necesitățile fiziologice în sediile Primăriei Cluj-Napoca sau ale instituțiilor publice de interes local, să dețină asupra lor kit de igienă compus din pungi și șervețele, să colecteze și să elimine de îndată deșeurile produse de animale dacă va fi cazul” se consideră contravenție, iar stăpânul riscă amendă sau amendă contravențională de la 400 la 600 de lei.

 




Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate
Publicitate
Publicitate

Știri din Alba

Publicitate
Publicitate
Publicitate