ACTUALITATE
Primăria Cluj-Napoca angajează 25 de recenzori. Ce condiții trebuie să îndeplinească
Primăria municipiului Cluj-Napoca anunță faptul că, în perioada 11-18 02.2022, recrutează un număr de 25 recenzori pentru autorecenzarea asistată în municipiul Cluj-Napoca.
Persoanele interesate vor completa cererea și chestionarul, care pot fi descărcate aici: https://files.primariaclujnapoca.ro/…/Cerere-si…, le vor scana, semna olograf/ digital și transmite la adresa de email: registratura@primariaclujnapoca.ro.
Candidații trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
Generale:
• Vârsta minimă de 18 ani împliniţi la data selecţiei – condiţie eliminatorie;
• Minim studii medii absolvite (diplomă absolvent liceu) – condiţie eliminatorie;
• Să nu aibă cazier judiciar – condiţie eliminatorie;
• Să deţină cunoştinţe de utilizare a unei tablete;
• Abilitatea de a comunica într-o manieră civilizată; capacitatea de a stabili contacte interpersonale, de a fi cordial, plăcut, metodic și riguros;
• Sa dispună de un telefon mobil pe care să-l utilizeze pentru comunicare;
• Rezistență la stres și lucru sub presiune.
Specifice:
• Disponibilitate de a lucra în program prelungit, în medie 8 ore pe zi (până la sfârsitul zilei);
• Disponibilitate de a lucra în weekend (sâmbata și /sau duminica).
Personalul selectat va încheia cu autoritatea locală un contract de prestări servicii pe perioada 14.03-15.05.2022- modelul contractului e prevazut în Anexa nr. 2 a H.G. nr. 145/2022 privind modificarea şi completarea HG nr. 1071/2020 pentru stabilirea bugetului şi a categoriilor de cheltuieli necesare efectuarii recensamântului populaţiei şi locuinţelor din România în anul 2021.
Detalii suplimentare pot fi aflate accesând următoarele linkuri:
Norme privind selecția, instruirea și recrutarea personalului de recensământ https://www.recensamantromania.ro/…/Norme-privind…
Instrucțiuni pentru autorecenzarea asistată https://files.primariaclujnapoca.ro/…/Instructiuni-UCIR…
Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:
CLUJUL PENTRU TOȚI - Ai o propunere pentru un Cluj mai bun? Ai o problemă în zonele în care îţi trăieşti viaţa? Semnalează-ne-o! Trimite mesajul tău pe email prin ACEST FORMULAR, Whatsapp sau pe Facebook messenger
ACTUALITATE
Dosarul de diplome false de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, torpilat de judecătorii clujeni
În toamna lui 2019, procurorii clujeni au cerut, fără succes, arestarea preventivă a cinci cadre didactice de la Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) Cluj-Napoca, printre care se afla și fostul rector Marius Bojiță, sub acuzații de abuz în serviciu și instigare la fals. Vineri au fost analizate probele din dosar, iar judecătorii nu au fost încântați de modul în care au lucrat procurorii.
Practic au fost emise 30 de diplome de participare la cursuri de formare profesională pentru farmaciști, fără ca aceștia să fi fost examinați.
Alături de Marius Bojiță mai sunt inculpate în dosar Miere Doina, Hegheș Simona Codruța, Banc Roxana și Filip Lorena.
Potrivit procurorilor, „în perioada 16.11.2016-29.11.2016, UMF Cluj-Napoca a fost organizat la disciplina Analiza medicamentului cursul de perfecţionare postuniversitară cu titlul ,,Calitatea medicamentului – Metode moderne aplicate în studii de stabilitate” cod 439 curs la care figurează ca şi participante un număr de 30 de persoane.
Concluzionând asupra faptelor numiţilor Bojița Marius şi Hegheduș Simona Codruța rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise, fie prin evaluarea neriguroasă a acestora materializată prin discuţii libere sau chiar schimb de opinii.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate”, se arată în referatul de arestare preventivă.
Totodată, niciunul dintre participanţi nu a achitat taxa de înscriere anterior datei începerii cursurilor.
”Dintre cele 9 persoane care au fost înscrise la curs, doar 2 dintre acestea au achitat taxa de înscriere înainte de prima zi a cursului, respectiv F.A.O. şi T.L.R. însă ambele persoana au achitat taxa de înscriere de 100 de lei în data de 22.11.2016, adică la o zi după prima dată de evaluare.
Concluzionând asupra faptelor numitelor D.M., F.L. şi B.R. rezultă că activitatea didactică a acestora se caracterizează de îndeplinirea în mod necorespunzător a atribuţiilor de serviciu ale acestora, fie prin nesusţinerea activităţii didactice, fie prin susţinerea acesteia într-un mod parţial, fie prin neevaluarea persoanelor înscrise.
Acest mod de exercitare a atribuţiilor de serviciu de cadru didactic în cadrul UMF Cluj-Napoca a condus la vătămarea intereselor legitime ale universităţii prin neoferirea serviciilor de educaţie pentru care aceasta a fost înfiinţată şi a societăţii prin oferirea creditelor EFC necesare obţinerii avizului anual de liberă practică a farmaciştilor, fiind astfel lăsate să activeze în domeniul farmaceutic persoane care nu şi-au dovedit cunoştinţele de specialitate.
De asemenea, modalitatea de exercitare a atribuţiilor de serviciu de către numitele D.M., F.L. şi B.R. a condus la obţinerea pentru persoanele participante la curs a unui folos necuvenit constând în 20 de credite EFC. Dovada acestor credite s-a efectuat prin emiterea de către UMF Cluj-Napoca a 9 diplome de participare care atestă o împrejurare mincinoasă, respectiv că persoanele în cauză au obţinut 20 de credite EFC ca urmare a parcurgerii unui curs de formare profesională prin care au dobândit cunoştinţe şi abilităţi în vederea asigurării unui act farmaceutic de calitate”, arată procurorii.
Dosar retrimis procurorului
Judecătorii au decis, vineri, să admită în parte contestaţiile formulate de inculpați împotriva încheierii penale nr. 237/09.04.2021 a Judecătoriei Cluj-Napoca în ceea ce priveşte greşita respingere a excepţiilor vizând nulitatea actelor efectuate anterior sesizării din oficiu şi nulitatea declaraţiei martorei M. I. şi dispoziţia de începere a judecăţii.
S-a constatat nulitatea absolută a tuturor actelor efectuate şi obţinute anterior sesizării din oficiu din data de 12.12.2017 de către IPJ Cluj Serviciul de Investigare a Criminalităţii Economice.
Au fost respinse mai multe note explicative și înscrisuri depuse la dosar.
Decizia de vineri a fost transmisă Parchetului de pe lângă Judecătoria Cluj-Napoca, procurorul urmând a comunica judecătorilor de cameră preliminară dacă menţine dispoziţia de trimitere în judecată ori solicită restituirea cauzei în termen de 5 zile de la comunicarea încheierii.
Tinerii cu rezultate deosebite în anul școlar 2023-2024 pot fi înscriși la ediția de anul acesta a Galei de Excelenţă „10 pentru Cluj”. Înscrierile sunt deschise până în 22 noiembrie 2024.
Gala de excelență „10 pentru Cluj”, ajunsă la a 16-a ediție, organizat de Primăria municipiului Cluj-Napoca şi Consiliul local al municipiului Cluj-Napoca, cu sprijinul mediului de afaceri şi al instituţiilor reprezentative la nivel local, îi premiază pe tinerii merituoşi care au obţinut rezultate deosebite la învăţătură pe tot parcursul anului şcolar 2023-2024. Înscrierea participanților se poate face până în 22 noiembrie 2024.
Cum se fac înscrierile?
În cadrul galei poate fi nominalizat orice tânăr cu vârsta cuprinsă între 3 și 18 ani, care a obţinut rezultate meritorii pe parcursul anului şcolar 2023-2024.
Dosarele elevilor nominalizaţi trebuie să conțină formularul de înscriere completat, însoțit de opisul dosarului de concurs și de următoarele documente:
- copie după actul de identitate (C.I. sau certificat de naştere);
- CV/fișa competițiilor, conform precizărilor din Regulamentul de concurs;
- copii ale diplomelor obţinute, conform precizărilor din Regulament;
- descrierea competiţiei la care a participat, conform precizărilor din Regulament;
- o recomandare din partea unui profesor/antrenor/expert în domeniu sau, in extremis, de către părinţii elevilor în cauză;
- alte dovezi care să ateste excelenţa în domeniul pentru care este nominalizat.
În cazul înscrierii unui grup de elevi, dosarul va conține copia după actul de identitate și CV-ul fiecărui membru al grupului. CV-ul va releva competițiile la care elevul a participat cu grupul înscris în concurs. Celelalte documente din dosar vor viza grupul, competițiile la care grupul respectiv a participat în anul școlar 2023-2024 și rezultatele obţinute de acesta.
Dosarele elevilor nominalizaţi vor conţine, în mod obligatoriu, toate documentele cerute conform Regulamentului de concurs. Ele se vor depune până la data limită prevăzută în Regulament, de preferință online, după cum urmează:
- pe adresa de email registratura@primariaclujnapoca.ro, cu subiectul Gala de excelență „10 pentru Cluj”.
- în una din următoarele locaţii ale registraturii: Serviciul Centrul de Informare pentru Cetăţeni (registratura generală, str. Moţilor nr. 7), Primăria Gheorgheni (Aleea Băişoara nr. 4A), Primăria Mănăştur (str. Ion Meşter nr. 10), Primăria Iris (Piaţa Karl Liebknecht nr. 7-8), Primăria Mărăști (str. Porumbeilor nr. 41), Primăria Someşeni (str. Traian Vuia nr. 41), Primăria Grigorescu (str. Alexandru Vlahuţă nr. 46-47), Primăria Zorilor (str. Pasteur nr. 60).
Categorii premiate
Gala de excelență „10 pentru Cluj” cuprinde patru categorii:
- Categoria A: elevi de liceu;
- Categoria B: elevi din ciclul gimnazial;
- Categoria C: elevi din ciclul primar;
- Categoria D – „Prichindeii cetăţii”: copii din ciclul preşcolar din cadrul grădiniţelor de stat şi particulare.
Secțiunile la care pot fi nominalizaţi elevii din categoria A şi B (elevi de liceu și din ciclul gimnazial) sunt următoarele:
- Ambasador pentru Cluj – pentru cei care au făcut Clujul cunoscut în lume, prin activitatea desfăşurată în anul şcolar 2023-2024;
- Arte, ansambluri – pentru rezultatele obţinute în echipă, la balet, muzică, teatru, film, pictură, sculptură, fotografie etc.;
- Arte, individual – pentru rezultatele obţinute la balet, muzică, teatru, film, creaţie literară, pictură, sculptură, fotografie etc.;
- Inovaţie – pentru realizări deosebite în domeniul cultural, artistic, tehnic, antreprenorial etc.;
- IT – pentru rezultatele obţinute în domeniul IT;
- Mediu – pentru dezvoltarea unor proiecte în domeniul protecţiei mediului, ecologiei etc.;
- Social – pentru contribuţia la binele comunităţii;
- Sport de echipă – pentru rezultatele obţinute la nivel naţional şi internaţional;
- Sport individual – pentru rezultatele individuale obţinute;
- Ştiinţe – pentru rezultatele obţinute la matematică, fizică, chimie, biologie, geografie, limba şi literatura română, limbi străine etc.
Profesorul și elevul anului
Se continuă tradiţia de acordare a premiului „Profesorul anului”. La concursul pentru acordarea acestui titlu, pot participa atât profesorii elevilor înscrişi în concurs, cât şi personalul didactic de predare din unităţile de învăţământ care îndeplinesc anumite criterii, acestea putând fi găsite pe site-ul www.10pentrucluj.ro, la secţiunea Regulament.
De asemenea, se va acorda şi premiul „Elevul anului” unuia dintre elevii înscrişi în concurs, în funcţie de rezultatele şcolare obţinute la concursuri şi olimpiade şcolare – faza judeţeană, naţională şi internaţională, activităţi extracurriculare sau activităţi de voluntariat.
Criteriile de premiere ale elevilor sunt: relevanţa premiului la secțiunea la care este nominalizat, contribuţia adusă la dezvoltarea activităţii la care a participat, contribuţia adusă la creşterea prestigiului sau notorietăţii municipiului, contribuţia în medalii adusă de sportiv/sportivi în competiţiile naţionale şi internaţionale pentru disciplinele sportive individuale sau de grup, preocupări relevante în activitatea din şcoală şi din comunitate, excelenţa în domenii de activitate noi, inovatoare.
Comisia de jurizare va cuprinde reprezentanţi ai mediului universitar, ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Cluj, ai ONG-urilor, ai Primăriei municipiului Cluj-Napoca, specialişti în domeniul nominalizat, precum şi reprezentanţii sponsorilor.
CULTURA
Clujenii, chemați să doneze PET-uri și pungi. Artista Sânziana Tarța va crea un „copac” care va fi instalat la Teatrul Cluj
Clujenii sunt chemați să fie parte dintr-un proiect artistic și de conștientizare ecologică prin artă: EcoAct.
Cei mai activi “EcoActiști” vor participa la o tombolă cu premii.
Clujenii, chemați să doneze PET-uri și pungi. Artista Sânziana Tarța va crea un „copac” care va fi instalat la Teatrul Cluj
EcoAct este un proiect lansat de Teatrul Național “Lucian Blaga” din Cluj-Napoca, care presupune implicarea activă a spectatorilor.
Aceștia sunt așteptați în perioada 3-19 noiembrie să contribuie cu cât mai multe pet-uri transparente, de 5, 2, 1 sau 0,5 litri și cu pungi de plastic.
Toate acestea pot fi depuse în containerele special amenajate, atât la Agenția de bilete din Piața Ștefan cel Mare nr. 14, în timpul programului de funcționare, cât și în foaierul teatrului sau la intrarea în Studioul Euphorion, înainte de începerea spectacolelor.
Actrița și artista plastică Sânziana Tarța va crea o operă de artă, respectiv un copac, instalație care va fi inaugurată în 7 decembrie, cu ocazia Nopții Porților Deschise, pe esplanada din fața Teatrului.
Cum puteți contribui la acest act artistic și ecologic
Noaptea Porților Deschise este un eveniment care, de mai bine de un deceniu, aduce împreună artiștii și spectatorii pentru o celebrare a solidarității și spiritului comunitar care stau la baza artei teatrului.
Prin intermediul acestui proiect, clujenii sunt invitați să facă și un exercițiu civic: să identifice câte pungi de plastic și PET-uri se adună săptămânal în casele lor, să le curețe, să le dea jos etichetele, să le preseze pe lungime și să le aducă la teatru.
“O pungă de plastic se descompune în 15-20 de ani, iar o sticlă de plastic în patru sau cinci secole.
Împreună putem atrage atenția publicului larg asupra cantității de deșeuri acumulate în casele noastre, încercând să devenim astfel mai conștienți, mai atenți cu ce produse cumpărăm și cu felul în care le folosim”, arată organizatorii proiectului.
Pentru cei mai activi „EcoActiști” va fi organizată și o tombolă cu premii.
EVENIMENT
Aeroportul Cluj organizează licitație publică pentru închirierea unui spațiu în zona restricționată
Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj organizează licitație publică pentru închirierea unui spațiu comercial destinat activităților de suport în zona restricționată.
Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj anunță organizarea unei licitații publice pentru închirierea unui spațiu comercial destinat activităților auxiliare și serviciilor specifice pentru utilizatorii aeroportului.
Detalii despre spațiul licitat
Este vorba de un spațiu situat la subsolul aeroportului, în zona restricționată din corpul de legătură, cu o suprafață de 45 mp. Licitația va avea loc pe 21 noiembrie 2024, la ora 9.
Spațiul comercial S-01A este destinat depozitării și desfășurării unor activități auxiliare care să sprijine utilizatorii aeroportului.
Procedura și documentația de licitație
Pentru persoanele interesate de participarea la licitație, documentația completă, inclusiv fișa de date, caietul de sarcini și clauzele contractuale, poate fi obținută de la Serviciul Achiziții Publice al Aeroportului. Documentele sunt disponibile în format electronic sau pe hârtie, la solicitare scrisă, prin email la office@airportcluj.ro.
Costul documentației este de 200 lei (TVA inclus), achitabil fie în numerar la casieria Aeroportului, fie prin transfer bancar.
Data limită pentru solicitarea clarificărilor este 12 noiembrie 2024, ora 16.
Ofertele trebuie depuse la sediul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj, situat pe str. Traian Vuia, nr. 149, Cluj-Napoca, până cel târziu la 21 noiembrie 2024, ora 08:50. Deschiderea publică a ofertelor va avea loc la sediul Aeroportului, pe 21 noiembrie 2024, la ora 9.
EVENIMENT
U-BT a pierdut în fața lui Dinamo, scor 93-88, într-un meci strâns din Liga Națională de Baschet Masculin
U-Banca Transilvania Cluj a pierdut la o diferență de cinci puncte partida disputată sâmbătă seară în deplasare împotriva lui Dinamo București, scor 93-88.
Deși clujenii au pornit cu un moral ridicat după victoria de senzație cu Reyer Veneția, de miercuri, ei nu au reușit să depășească echipa bucureșteană, într-un meci cu scor strâns și cu evoluții fluctuante.
Dinamo a dominat prima jumătate a jocului
Dinamo a avut un început de meci puternic, conducând cu cinci puncte la finalul primei reprize (29-24) și continuând cu același avantaj în a doua repriză, scorul la pauza mare fiind de 50-45 în favoarea „câinilor”.
Sub conducerea interimarului Dean Medan, Dinamo a profitat de șansele create, profitând de câteva ezitări ale echipei clujene în faza defensivă.
U-BT dă semne de revenire, dar Dinamo își menține avansul
După pauză, U-BT a revenit pe teren cu o determinare crescută, reușind să reducă diferența și să egaleze în momentele cheie ale reprizei a treia. La finalul acesteia, Dinamo reușise însă să rămână în față, cu un avantaj minim de un punct (73-72).
În ultima repriză, ambele echipe au luptat pentru fiecare punct, scorul oscilând. Spre finalul partidei, Dinamo a reușit să creeze un avans mai consistent și să-și mențină avantajul până la final, încheind partida cu scorul de 93-88.
U-BT Cluj, 4 victorii și 2 înfrângeri în LNBM
După această înfrângere, U-Banca Transilvania Cluj are un bilanț de patru victorii și două înfrângeri Echipa clujeană a acumulat trei victorii în competițiile internaționale. Alb-negrii au cu un meci mai puțin disputat față de majoritatea oponentelor din campionat.
Pentru Dinamo, această victorie aduce un strop de stabilitate după o serie de patru eșecuri consecutive în Liga Națională și trei înfrângeri în European North Basketball League. După demiterea antrenorului Dragan Nikolic, echipa din Ștefan cel Mare a trecut sub conducerea lui Dean Medan, fostul secund al U-BT Cluj, care a reușit să coordoneze o performanță solidă în fața echipei clujene.
Următorul meci din campionat va avea loc pe data de 9 noiembrie, când U-BT va juca contra CSU Sibiu.